نحوه تنظیم ردیابی خبرنامه ایمیل در Google Analytics

اخیراً ، یکی از خوانندگان ما س askedال کرده است که چگونه تأثیر خبرنامه ایمیل خود را اندازه گیری کنیم؟

شما می توانید از Google Analytics همراه با پیوندهای ویژه پیگیری در خبرنامه ایمیل خود استفاده کنید تا ببینید هر ایمیل چقدر برای تجارت شما موثر است.

در این مقاله ، نحوه تنظیم ردیابی خبرنامه ایمیل در Google Analytics ، گام به گام به اشتراک خواهیم گذاشت.

How to set up email newsletter tracking in Google Analytics

چرا ترافیک خبرنامه ایمیل خود را در Google Analytics ردیابی می کنید؟ h4>

وقتی خبرنامه ایمیلی ارسال می کنید ، احتمالاً حاوی حداقل یک پیوند به سایت شما است. خدمات بازاریابی از طریق ایمیل شما باید بتواند تا به شما بگوید چند نفر روی پیوند کلیک می کنند (میزان کلیک شما). با این حال ، بیشتر ارائه دهندگان نمی توانند به شما نشان دهند که پس از آن چه اتفاقی می افتد.

آنجاست که Google Analytics وارد بازار می شود. می توانید با استفاده از آن ردیابی کنید که افراد پس از کلیک روی پیوند از خبرنامه خود ، چه کاری انجام می دهند.

بگذارید بگوییم شما رستورانی را اداره می کنید که تحویل خانه را ارائه می دهد. شما می خواهید ببینید کدام یک از خبرنامه های هفتگی شما باعث پر کردن بیشتر افراد فرم سفارش آنلاین غذا .

یا شاید شما در شرف فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید . بسیار خوب است که بدانید کدام یک از تبلیغات ایمیل شما فروش بیشتری داشته است.

شاید شما قصد داشته باشید کسب درآمد از وبلاگ نویسی . شما می خواهید بدانید کدام کمپین ها باعث شد افراد برای دوره آنلاین .

با Google Analytics ، تنظیم ردیابی خبرنامه ایمیل و مشاهده میزان فروش هر ایمیل برای تجارت شما بسیار آسان است.

با این اوصاف ، بیایید شروع کنیم.

ایجاد URL های قابل پیگیری برای خبرنامه ایمیل خود h4>

اگر اطلاعات دقیق در Google Analytics می خواهید ، باید پارامترهای ویژه ردیابی را به هر پیوند در خبرنامه خود اضافه کنید.

به عبارت دیگر ، نمی توانید از پیوند استانداردی مانند این استفاده کنید:
https://www.site.com

درعوض ، شما باید از یک URL با پارامترهای خاص استفاده کنید که به این شکل باشد:
https://www.site.com؟utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=jan_sale p >

قسمت پایانی این URL ، هرچه بعد از علامت سوال باشد ، کد UTM نامیده می شود.

ممکن است پیچیده به نظر برسد ، اما نگران نباشید که ایجاد آن کاملاً آسان است.

بیایید به دو روش آسان برای ایجاد این URL های قابل ردیابی برای فعالیت های ایمیل خود نگاهی بیندازیم.

روش 1: با استفاده از MonsterInsights (توصیه می شود) URL های قابل پیگیری ایجاد کنید h4>

MonsterInsights بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. به شما امکان می دهد به راحتی Google Analytics را در وردپرس نصب کنید و گزارش های زیبایی را در داخل داشبورد وردپرس نمایش می دهد.

می توانید از رایگان استفاده کنید نسخه MonsterInsights برای دسترسی به ابزار سازنده URL. با این حال ، ما برای باز کردن قفل ویژگی های ردیابی تجارت الکترونیکی ، توصیه می کنیم که به برنامه PRO ارتقا پیدا کنید (بعداً در این مقاله در مورد ردیابی تجارت الکترونیکی بیشتر صحبت خواهیم کرد).

ابتدا باید پلاگین MonsterInsights را نصب و فعال کنید . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

بعد ، به صفحه Insights »Tools در داشبورد WordPress خود بروید.

Go to Insights then Tools in your WordPress dashboard

ابزار URL Builder باید باز شود. اولین اطلاعاتی که باید وارد کنید URL است که می خواهید در خبرنامه خود اضافه کنید. اگر به صفحه اصلی خود پیوند می دهید ، این ممکن است URL اصلی وب سایت شما باشد.

در این مثال ما در حال فروش و پیوند به فروشگاه آنلاین وب سایت هستیم:

The MonsterInsights URL builder tool

Google Analytics بازدیدکنندگان خبرنامه ایمیل شما را به عنوان “یک کمپین” ردیابی می کند. این اصطلاح ساده Google Analytics برای تبلیغات ایمیل یا تبلیغاتی است.

شما باید منبع ، رسانه و نام کمپین خود را وارد کنید ، بنابراین Google Analytics به راحتی می تواند آنها را ردیابی کند.

منبع: این را روی “خبرنامه” یا چیز دیگری که معنادار باشد تنظیم کنید
متوسط: این باید روی “ایمیل” تنظیم شود
نام: می توانید از هر چیزی که منطقی است استفاده کنید ، به عنوان مثال «فروش jan_s» یا «فروش پیراهن_های آوریل»

اگر بیش از یک کلمه برای منبع ، رسانه یا نام استفاده می کنید ، مطمئن شوید که از زیر خطوط میان کلمات استفاده می کنید. از فاصله یا خط فاصله استفاده نکنید.

Entering the source, medium, and name for your campaign

در صورت اجرای تبلیغات از قسمت Campaign Term استفاده می شود ، بنابراین می توانید آن را خالی بگذارید. اگر در تست ایمیل و تبلیغات خود تقسیم شده باشید ، می توانید از محتوای کمپین استفاده کنید. مجدداً می توانید برای این مثال آن را خالی بگذارید.

در پایین صفحه ، اکنون باید URL ویژه خود را همراه با جزئیات ردیابی مشاهده کنید:

The URL created by the MonsterInsights URL builder tool, with UTM parameters in place

اکنون می توانید از این URL در خبرنامه ایمیل خود استفاده کنید و بعداً کلیک ها را در حساب Google Analytics پیگیری کنید.

روش 2: به صورت دستی URL های قابل پیگیری را در Google Analytics ایجاد کنید h4>

سازنده URL MonsterInsight یک ابزار مفید برای صرفه جویی در وقت است ، زیرا کدهای UTM را برای شما ایجاد می کند. اگر ترجیح می دهید URL های قابل ردیابی خود را به صورت دستی ایجاد کنید ، نحوه انجام این کار در اینجا آمده است.

ابتدا نشانی اینترنتی موردنظر برای استفاده را دریافت کنید. ما برای این مثال از https://www.site.com/shop استفاده خواهیم کرد.

بعد ، باید کد UTM را خودتان ایجاد کنید. ما آن را مرحله به مرحله انجام خواهیم داد.

علامت سوال را به انتهای URL خود اضافه کنید ، مانند این:

https://www.site.com/shop؟

سپس ، utm_source را اضافه کنید:

https://www.site.com/shop؟utm_source=newsletter

بعد ، نماد ampersand (&) و utm_medium را اضافه کنید:

https://www.site.com/shop؟utm_source=newsletter&utm_medium=email

در آخر ، ampersand (&) دیگری و کمپین utm را اضافه کنید:

https://www.site.com/shop؟utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=jan_sale

می توانید از هر کلمه یا عبارتی که می خواهید برای نام کمپین استفاده کنید. اگر از چندین کلمه برای نام منبع ، رسانه یا کمپین استفاده می کنید ، می توانید کلمات را با زیر خط جدا کنید.

همین URL ردیابی شما آماده استفاده در خبرنامه شما است.

استفاده از URL های قابل پیگیری در کارنامه های خبرنامه شما h4>

پس از ایجاد URL خود ، یا با استفاده از MonsterInsights ‘URL URL builder یا دستی ، می توانید از آن در ایمیل استفاده کنید.

می توانید هر کجا که قبلاً از URL استاندارد استفاده کرده اید ، URL را در ایمیل خود کپی و جایگذاری کنید.

نحوه قرارگیری URL در تماس مداوم :

Inserting your special trackable link into Constant Contact

نکته: حتی می توانید از URL های قابل ردیابی در ایمیل های عادی خود استفاده کنید. این درصورت منطقی خواهد بود اگر از طریق ایمیل فعالیت زیادی انجام دهید. همچنین می توانید URL های قابل پیگیری برای استفاده در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات و موارد دیگر ایجاد کنید.

پس از اتمام کار با ایمیل خود ، خبرنامه خود را ارسال کنید و منتظر برخی کلیک ها باشید. پس از آن ، می توانید برای مشاهده گزارش خود به Google Analytics بروید.

مشاهده گزارش خبرنامه ایمیل خود در Google Analytics

به حساب Google Analytics خود وارد شوید و روی پیوند اکتساب »کمپین ها» همه کمپین ها کلیک کنید.

Viewing all campaigns in Google Analytics

سپس باید داده های مربوط به کمپین (های) ایجاد شده را مشاهده کنید.

نکته: اگر فقط خبرنامه را ارسال کرده اید ، تاریخ گزارش را به روز جاری تغییر دهید. Google Analytics به طور پیش فرض داده های 7 روز گذشته را به شما نشان می دهد.

Edit Post ‹ WPBeginner — WordPress

استفاده از این گزارش همراه با اهداف Google Analytics ایده خوبی است. به عنوان مثال ، در اینجا ما می بینیم که خبرنامه های ما چقدر در جذب افراد برای پر کردن فرم پرس و جو موثر بودند:

Viewing what percentage of your campaign traffic converted for different goals

پیگیری تبدیل خبرنامه ایمیل h4>

مهمترین قسمت پیگیری خبرنامه شما این است که کاربران پس از ورود به وب سایت شما چه کاری انجام می دهند.

به عنوان مثال ، اگر فروشگاه اینترنتی را اداره می کنید ، ممکن است بخواهید ببینید کدام ایمیل ها منجر به فروش شده اند. اگر می خواهید کاربران فرم سفارش را پر کنند ، ممکن است بخواهید آن را پیگیری کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از MonsterInsights برای انجام تقریبا تمام تنظیمات برای شما است.

روشن کردن ردیابی تجارت الکترونیکی در Google Analytics

ابتدا باید ردیابی تجارت الکترونیکی را در Google Analytics روشن کنید. این یک روند سریع و آسان است.

وارد Google Analytics شوید. مطمئن شوید که وب سایت صحیحی را در سمت چپ بالا انتخاب کرده اید.

Check that you have the correct website selected in Google Analytics

روی پیوند مدیر در پایین سمت چپ کلیک کنید.

Click on the Admin option in the left hand menu of Google Analytics p >

سپس ، در ستون View ، روی “تنظیمات تجارت الکترونیکی” کلیک کنید.

Viewing the eCommerce settings in Google Analytics

اکنون می توانید “فعال کردن تجارت الکترونیکی” را روشن کنید. ما همچنین توصیه می کنیم “تجارت الکترونیکی پیشرفته” را در این مرحله فعال کنید. با این کار داده های اضافی ردیابی می شود. همچنین به شما امکان می دهد گزارش های تجارت الکترونیکی را در MonsterInsights مشاهده کنید.

روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

روشن کردن ردیابی تجارت الکترونیکی در MonsterInsights

برای استفاده از ویژگی های تجارت الکترونیکی ، به نسخه Pro MonsterInsights نیاز دارید. اینها با WooCommerce ، بارگیری آسان دیجیتال ، MemberPress ، و LifterLMS .

اگر این کار را نکرده اید ، MonsterInsights را نصب و فعال کنید. بنابراین در حال حاضر.

سپس ، کلید مجوز خود را در قسمت Insights »تنظیمات وارد کنید و روی دکمه تأیید کلیک کنید.

Enter your MonsterInsights license key on the Settings page

هنگامی که کلید مجوز خود را برای MonsterInsights وارد کردید ، به Insights »Addons بروید ، افزونه تجارت الکترونیکی را پیدا کنید و سپس روی دکمه نصب در زیر آن کلیک کنید.

Installing the Ecommerce addon for MonsterInsights

بعد از آن ، باید به Insights »تنظیمات بروید و روی تب تجارت الکترونیکی کلیک کنید. باید ببینید که پلاگین تجارت الکترونیکی شما (به عنوان مثال WooCommerce) به طور خودکار شناسایی شده است.

نکته: ما توصیه می کنیم “استفاده از تجارت الکترونیکی پیشرفته” را روشن کنید زیرا این بدان معنی است که می توانید گزارش تجارت الکترونیکی MonsterInsights را نیز مشاهده کنید.

The eCommerce settings in MonsterInsights

این همه کاری است که شما باید انجام دهید زیرا MonsterInsights پس از آن همه کارهای دیگر را مدیریت می کند. Google Analytics اکنون می تواند معاملات تجارت الکترونیکی را در سایت شما ردیابی کند.

اکنون ، وقتی از Google Analytics بازدید می کنید ، می توانید جزئیات معاملات تجارت الکترونیکی خود را مشاهده کنید.

به اکتساب »کمپین ها بروید و مانند قبل روی پیوند” همه کمپین ها “کلیک کنید. در مرحله بعد ، “تجارت الکترونیکی” را از فهرست کشویی “تبدیل ها” انتخاب کنید.

Viewing your eCommerce statistics for your campaigns in Google Analytics

برای دستورالعمل های دقیق ، به مقاله ما در نحوه راه اندازی ردیابی تبدیل WooCommerce .

پیگیری پیوندها ، کلیک ها ، دکمه ها و فرم ها

همه وب سایت ها از یک پلت فرم تجارت الکترونیکی با سبد خرید استفاده نمی کنند.

به عنوان مثال ، اگر شما دارای یک فرم سفارش ساده ، سپس می توانید ردگیری کنید که کدام کمپین های ایمیل کاربران را به ارسال آن فرم سوق می دهد. اگر دکمه تماس را کلیک کنید در وب سایت خود ، سپس می توانید آن را نیز ردیابی کنید.

ما یک راهنمای دقیق جداگانه در پیگیری پیوندها و کلیک دکمه ها در Google Analytics با دستورالعمل های گام به گام.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد نحوه تنظیم ردیابی خبرنامه ایمیل را در Google Analytics بیاموزید. شاید شما هم بخواهید این روشهای آزمایش شده و آسان را برای لیست ایمیل خود را سریعتر رشد دهید .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک شوید کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-set-up-email-newsletter-tracking-in-google-analytics/.

دیدگاهتان را بنویسید