نحوه تغییر پیشوند پایه دسته در وردپرس

آیا می خواهید پیشوند پایه دسته را در وردپرس تغییر دهید؟ به طور پیش فرض ، وردپرس به طور خودکار / category / را به عنوان پیشوند به URL ها برای تمام صفحات دسته اضافه می کند. در این مقاله ، ما به شما نحوه تغییر پیشوند پایه دسته در وردپرس را نشان خواهیم داد. ما همچنین در مورد اینکه آیا شما باید پیشوند پایه را به طور کامل حذف کنید یا نه صحبت خواهیم کرد.

How to change the category base prefix in WordPress

پیشوند پایه دسته چیست؟ آیا باید آن را تغییر دهید؟ h4>

هر دسته بندی در سایت وردپرس صفحه خود را دریافت کنید و خوراک RSS . با مراجعه به صفحه بایگانی آن دسته ، می توانید تمام پست های ثبت شده در یک گروه را مشاهده کنید.

به طور پیش فرض ، وردپرس “دسته” را به عنوان پیشوند پایه به URL های صفحات دسته اضافه می کند. این کمک می کند تا pages and posts از بایگانی دسته و برچسب.

به عنوان مثال ، اگر دسته ای به نام “اخبار” داشته باشید ، URL آن به این شکل خواهد بود:

http://example.com/category/news/

به طور مشابه ، وردپرس همچنین پیشوند برچسب را به آدرسهای اینترنتی برای بایگانی برچسب ها .

http://example.com/tag/iphone/

این ساختار URL دوستانه SEO به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند بفهمند چه نوع صفحه ای را بازدید می کنند.

اکثر وب سایت ها اصلاً نیازی به تغییر پیشوند پایه ندارند. با این حال ، اگر در حال ایجاد یک سایت طاقچه هستید که می خواهید از کلمه یا عبارت دیگری برای دسته بندی های خود استفاده کنید ، می توانید پیشوند پایه دسته را تغییر دهید تا آنرا منعکس کند.

تغییر پیشوند پایه رده در وردپرس h4>

تغییر پیشوند پایه دسته در وردپرس کاملاً ساده است.

شما باید به صفحه تنظیمات »پیوندهای ثابت بروید و به بخش” اختیاری “بروید.

Changing category base prefix in permalink settings

در اینجا می توانید پیشوندی را که می خواهید استفاده کنید در کنار گزینه base category وارد کنید. در صورت تمایل می توانید پیشوند پایه برچسب را نیز تغییر دهید.

برای ذخیره تنظیمات ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

تنظیم تغییر مسیرها پس از تغییر پیشوند پایه رده h4>

اگر پیشوند پایه دسته را در یک وب سایت جدید تغییر می دهید ، دیگر نیازی به انجام کاری نیست. با این حال ، اگر این کار را در وب سایت موجود انجام می دهید ، کاربرانی که از صفحه دسته قدیمی بازدید می کنند یک خطای 404 .

برای رفع این مشکل ، باید هدایت را تنظیم کنید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو و بازدید کنندگان منظم به درستی به صفحه دسته بندی صحیح در سایت شما هدایت می شوند.

ابتدا باید تغییر مسیر a را نصب و فعال کنید > پلاگین برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، برای تنظیم مجدد مسیر باید به صفحه ابزارها »تغییر مسیر بروید.

Setting up redirect after changing category prefix

به بخش “افزودن تغییر مسیر جدید” بروید.

ابتدا باید /category/(.*) را در قسمت URL منبع اضافه کنید. پس از آن باید کادر کنار گزینه عبارت منظم را علامت بزنید.

در قسمت URL هدف ، باید پیشوند پایه دسته جدید خود را مانند این / موضوعات / $ 1 اضافه کنید. فراموش نکنید که موضوعات را با پیشوند دسته جدید خود جایگزین کنید.

برای ذخیره تغییرات ، روی دکمه “افزودن تغییر مسیر” کلیک کنید.

این همه است. اکنون همه کاربران و موتورهای جستجو با استفاده از پیشوند دسته جدید شما به آدرس های اینترنتی صحیح هدایت می شوند.

حذف پیشوند Category Base در وردپرس h4>

بسیاری از کاربران از ما در مورد حذف پیشوند پایه دسته از URL های وردپرس به طور کامل سوال کرده اند. با این کار URL های دسته بندی شما به این شکل تغییر می کند:

http://example.com/news/

این ایده خوبی نیست و توصیه می کنیم پیشوند پایه دسته را حذف نکنید.

پیشوند پایگاه دسته به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بین پست ها / صفحات و دسته ها تفاوت قائل شوند. حذف پیشوند URL های شما را مبهم می کند که برای تجربه کاربر یا سئو سایت مناسب نیست.

همچنین ممکن است با پلاگین های مختلف وردپرس دچار مشکلات فنی شوید. به عنوان مثال ، اگر دسته و صفحه ای به همین نام دارید یا وقتی از٪ postname٪ به عنوان ساختار URL خود برای پست های تک استفاده می کنید ، سایت شما با حلقه هدایت نامحدودی روبرو می شود که باعث می شود صفحات هرگز بارگیری نشوند.

با این وجود ، اگر هنوز می خواهید این کار را انجام دهید ، باید عنوان دسته بندی های سطح بالا FV . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

این افزونه خارج از جعبه کار می کند و بلافاصله پیشوند پایه دسته را از URL های دسته شما حذف می کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه پیشوند پایه گروه را در وردپرس تغییر دهید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما را از نکات ، ترفندها و هکهای وردپرس بیشترین جستجو برای شما

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-change-the-category-base-prefix-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید