نحوه تغییر نام مناسب دسته بندی ها در وردپرس

وجود ساختار خوب در سایت شما ، یافتن مطالب شما را برای خوانندگان آسان می کند. به همین دلیل وردپرس دسته بندی ها و برچسب ها را برای سازماندهی صحیح مطالب شما ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها راهنمای دسته بندی ها در مقابل برچسب ها . با رشد سایت ، ممکن است نیازی به تغییر نام دسته های خود و یا ادغام آنها با سایر دسته ها پیدا کنید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه نام و مقوله ها را به درستی در WordPress تغییر دهید بدون اینکه بر استراتژی های SEO تأثیر بگذارید.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر فیلم را دوست ندارید یا به دستورالعمل های بیشتری احتیاج دارید ، به خواندن ادامه دهید.

WordPress دارای یک منطقه مدیریت دسته خوب است که در پست ها »دسته ها واقع شده است.

Category menu under posts in WordPress admin dashboard

در این صفحه می توانید دسته های وردپرس را مدیریت کنید ، دسته های موجود را ویرایش کنید و دسته های ناخواسته را حذف کنید. برای تغییر نام دسته ها دو روش وجود دارد ، روش ویرایش سریع که به شما امکان می دهد نام دسته را تغییر داده و به سرعت حلقه کنید.

Quick edit name and slug of a category

با ویرایش سریع می توانید نام دسته بندی و حلزون حرکت را تغییر دهید اما اگر می خواهید توضیحات را به یک دسته اضافه کنید باید روی ویرایش کلیک کنید. این شما را به صفحه ویرایش دسته می برد که در آن می توانید یک نام ، عنوان حلقه و شرح دسته را تغییر دهید. در این صفحه می توانید دسته اصلی را نیز انتخاب کنید.

Edit a category's name, description, slug, and parent

همچنین می توانید ادغام و ویرایش عمده دسته ها و برچسب های خود . با ادغام می توانید دو یا چند دسته را در یک دسته قرار دهید.

نکته ای که ممکن است بخواهید بخاطر بسپارید این است که تغییر حلزون حرکت دسته بندی باعث تغییر URL دسته می شود. بنابراین اگر از آن URL در منوی وردپرس خود استفاده می کنید ، پیوند موجود در منو خود به روز نمی شود. شما باید آن پیوند را به نشانی اینترنتی دسته جدید به صورت دستی به روز کنید.

هنگامی که نام دسته WordPress خود را تغییر نام دادید ، باید تغییر مسیر مناسب برای موتورهای جستجو و کاربران را تنظیم کنید. از آموزش ما در نحوه ردیابی 404 صفحه و هدایت مجدد آنها در وردپرس هدایت کنید. این روش به شما امکان می دهد کاربرانی را که از سایت های دیگر و همچنین موتورهای جستجو می آیند به URL دسته بندی صحیح هدایت کنید.

وردپرس همچنین به شما امکان می دهد پیشوند / category / را در URL های دسته بندی تغییر دهید. به آن base base گفته می شود. برای تغییر آن به تنظیمات »پیوندهای ثابت بروید و به پایین به اختیاری بروید. در آنجا فرمی برای تغییر پایه دسته و پایه برچسب مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال می توانید http://www.example.com/category/your-category-slug/ را به http://www.example.com/topics/your-category-slug/ تغییر دهید.

Changing category base in WordPress Category URL

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در نام دسته بندی شما می تواند رتبه بندی SEO سایت شما را افزایش دهد. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی از طریق محتوای سایت شما پیمایش کنند. چند بار برای تغییر نام دسته ها یا افزودن توضیحات دسته ها ، از منطقه مدیریت دسته بازدید می کنید؟ در زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-properly-rename-categories-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید