نحوه تغییر سریع رمزهای عبور وردپرس (یا بازنشانی آنها)

در صورت نیاز به تغییر رمز ورود وردپرس ، ممکن است دچار وحشت شوید. دسترسی به سایت خود را از دست داده اید و نمی دانید چگونه دوباره وارد سایت شوید .

راهنما!

به طور معمول این امر زمانی اتفاق می افتد که کسی به راحتی گذرواژه وردپرس خود را فراموش کند ، برای تنظیم مجدد رمز عبور استاندارد به ایمیل خود دسترسی نداشته باشد یا سایت وردپرس وی به درستی ایمیل ارسال نکند.

در این پست ، ما چند مرحله سریع و آسان در مورد چگونگی تغییر رمزهای عبور وردپرس (یا بازنشانی آنها) برای انواع مختلف سناریوهایی که ممکن است با آنها روبرو شوید ، شما را راهنمایی خواهیم کرد.

بیایید با بررسی تفاوت بین تغییر رمز ورود و بازنشانی آن شروع کنیم ، بنابراین شما می دانید که کدامیک را باید انجام دهید. p >

تغییر رمز ورود وردپرس در مقابل بازنشانی آن h2>

تغییر رمز ورود و بازنشانی گذرواژه خود در وردپرس نتایج مشابهی را در پی دارد.

تغییر رمز ورود کاری است که خودتان انجام می دهید . اگر به وب سایت و تنظیمات نمایه خود دسترسی دارید ، باید بتوانید رمز وردپرس خود را به راحتی تغییر دهید. به عبارت دیگر ، وقتی رمز ورود فعلی خود را می دانید رمز ورود خود را تغییر می دهید.

بازنشانی گذرواژه خود کاری است که شما باید سیستم را برای شما انجام دهد یا ممکن است از یک مدیر بخواهید اگر شما یکی نیستید. برای این پست ، من فرض می کنم که شما مدیر سایت هستید و به تنظیم مجدد رمزهای عبور برای سایر کاربران a دسترسی دارید > – این چیزی است که بعداً در پست به شما نشان می دهم چگونه آن را انجام دهید.

نکته اصلی در مورد بازنشانی گذرواژه این است که وقتی رمز ورود فعلی را نمی دانید این کار را انجام دهید.

سناریوهایی که لازم است رمز ورود وردپرس خود را تغییر دهید یا مجدداً تنظیم کنید h2>

تعدادی روش وجود دارد که می توانید برای تغییر یا بازنشانی رمز ورود در وردپرس استفاده کنید و بسیاری از آنها در بیش از یک سناریو اعمال می شوند.

بنابراین بیایید نگاهی به کسانی که ممکن است بخواهید یا نیاز به تغییر رمز عبور خود دارید ، بیندازیم و روشهایی را که می توانید برای هر یک از آنها استفاده کنید مشخص کنیم.

1 تغییر رمز ورود وردپرس با دسترسی به حساب h3>

بنابراین رمز ورود خود را می دانید ، اما می خواهید آن را تغییر دهید. شاید یک سرپرست به شما حساب جدید وردپرس داده باشد و رمز ورود از امنیت کافی برخوردار نیست یا نمی توانید آن را به خاطر بسپارید. شاید بخواهید رمز وردپرس خود را تغییر دهید زیرا شخص دیگری به آن دسترسی پیدا کرده است.

با فرض اینکه به سایت وردپرس خود دسترسی دارید و رمز ورود موجود را می دانید ، دو گزینه برای انجام این کار دارید:

بعداً در این پست به شما نشان خواهم داد که چگونه هر یک از اینها را انجام دهید.

2. تغییر یا بازنشانی رمز ورود وردپرس با دسترسی به ایمیل h3>

در سناریوی بعدی ، شما رمز عبور فعلی را نمی دانید اما به حساب ایمیلی که برای حساب کاربری وردپرس خود استفاده کرده اید دسترسی دارید. باید رمز ورود خود را بازنشانی کنید زیرا رمزعبور را نمی دانید ، اما باید سریع و آسان باشد.

در اینجا گزینه های موجود برای شما وجود دارد:

از دستورالعمل های استفاده از هر یک از این روشها جلوتر بروید.

3 تغییر یا بازنشانی رمز عبور وردپرس بدون دسترسی به ایمیل h3>

حال بیایید تصور کنیم که به آدرس ایمیل مرتبط با حساب دسترسی ندارید. در اینجا روش هایی که می توانید استفاده کنید وجود دارد:

  • رمز عبور را در cPanel بازنشانی کنید.
  • رمز عبور را در phpMyAdmin بازنشانی کنید. اگر با Kinsta هستید ، می توانید به راحتی از طریق MyKinsta رمز عبور را در phpMyAdmin تنظیم کنید.
  • برای تنظیم مجدد رمز عبور از FTP استفاده کنید.

باز هم ، از دستورالعمل های استفاده از هر یک از این روش ها بگذرید.

4 بازنشانی رمز ورود وردپرس کاربر دیگر به عنوان مدیر سایت h3>

این سناریو کمی متفاوت است ، زیرا گذرواژه شخصی شما نیست که شما آن را بازنشانی می کنید بلکه شخصی است. در این شرایط شما به رمز ورود قدیمی کاربر دیگر دسترسی نخواهید داشت ، بنابراین باید یک تنظیم مجدد را انجام دهید.

در اینجا گزینه های موجود وجود دارد:

  • برای دسترسی به کاربر و بازنشانی رمز عبور خود از صفحه نمایش کاربران وردپرس استفاده کنید.
  • رمز ورود را در phpMyAdmin بازنشانی کنید.

اکنون بیایید به نوبه خود هر یک از روش ها را بررسی کنیم.

نحوه تغییر یا بازنشانی رمزهای عبور در وردپرس h2>

اگر تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که رمز ورود وردپرس خود را تغییر دهید و رمزعبور قبلی را داشته باشید ، می توانید این کار را در مدیر انجام دهید. اگر به ایمیل دسترسی دارید می توانید گذرواژه خود را در سرپرست تنظیم کنید.

و در آخر ، به عنوان سرپرست سایت می توانید رمزعبور کاربر دیگری را بازنشانی کنید.

تغییر رمز ورود وردپرس در صفحه نمایه h3>

اگر به سایت خود دسترسی دارید و فقط می خواهید رمز وردپرس خود را تغییر دهید ، می توانید این کار را در صفحه نمایه انجام دهید.

در وردپرس برای دسترسی به صفحه نمایه خود به کاربران> نمایه خود بروید.

Profile screen

صفحه نمایه

به پایین به قسمت مدیریت حساب در پایین صفحه بروید.

Account Management

مدیریت حساب

روی دکمه ایجاد گذرواژه کلیک کنید. رمز جدیدی برای شما تولید می شود و برای کپی کردن نمایش داده می شود. اگر می خواهید آن را ویرایش کنید ، می توانید این کار را انجام دهید.

روی دکمه به روزرسانی نمایه کلیک کنید و گذرواژه جدید شما ذخیره خواهد شد. باید دوباره با گذرواژه جدید وارد شوید – بنابراین آن را یادداشت کنید.

اگر فکر می کنید ممکن است از طریق چندین دستگاه یا مرورگر به سایت وردپرس خود وارد شوید یا مشکوک هستید که شخص دیگری از اعتبارنامه شما برای دسترسی به سایت شما استفاده کرده است ، روی دکمه خروج از هرجای دیگر کلیک کنید بیش از حد.

استفاده از لینک رمز فراموش شده برای بازنشانی گذرواژه خود h4>

اگر به حساب ایمیلی که برای راه اندازی حساب WordPress خود استفاده کرده اید دسترسی دارید ، اما رمزعبور خود را نمی دانید ، می توانید از لینک رمز فراموش شده برای تنظیم مجدد سریع رمز عبور خود استفاده کنید.

به صفحه ورود WordPress خود بروید ، به طور معمول این آدرس در / wp-admin قرار دارد ، مانند: https://domain.com/wp-admin. سپس روی پیوند رمز ورود خود را فراموش کرده اید؟ در پایین کلیک کنید.

WordPress lost password link

پیوند رمز عبور وردپرس

در صفحه بعدی ، نام کاربری یا آدرس ایمیلی را که برای حساب وردپرس خود استفاده کرده اید وارد کنید. روی دریافت گذرواژه جدید کلیک کنید و پیوندی برای ایجاد گذرواژه جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.

صندوق ورودی خود را بررسی کنید و روی پیوند موجود در ایمیلی که دریافت می کنید کلیک کنید. به صفحه ای منتقل خواهید شد که می توانید رمز عبور خود را مجدداً تنظیم کنید.

Reset password screen

بازنشانی صفحه رمز عبور

در آخر ، با استفاده از رمز عبور جدید با نام کاربری یا آدرس ایمیل خود به سایت خود وارد شوید. انجام شد.

استفاده از مدیر وردپرس برای تغییر (یا بازنشانی) رمز ورود کاربر دیگر h4>

اگر مدیر سایت باشید ، ممکن است کاربر دیگری از شما بخواهد رمز ورود خود را مجدداً تنظیم کنید.

یا ممکن است گذرواژه آنها را بازنشانی کنید زیرا از امنیت کافی برخوردار نیست یا به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده است. در هر دو مورد ، می توانید رمز عبور وردپرس کاربر را از طریق صفحه های مدیریت بازنشانی کنید.

در سرپرست وردپرس ، به کاربران بروید. کاربری را که می خواهید رمز ورودش را در آن استراحت کنید پیدا کنید و روی پیوند ویرایش در زیر نام وی کلیک کنید.

Users screen

صفحه کاربران

با این کار صفحه ویرایش برای آن کاربر باز می شود.

User editing screen

صفحه ویرایش کاربر

به قسمت مدیریت حساب بروید و روی دکمه ایجاد گذرواژه کلیک کنید

Generate password

ایجاد گذرواژه

رمز ورود جدیدی ایجاد می شود. می توانید آن را که می خواهید ویرایش کنید: مطمئن شوید که در صورت انجام این کار ، رمز ورود قوی است.

روی دکمه به روزرسانی کاربر کلیک کنید. به کاربر ایمیلی با مشخصات رمز جدید خود ارسال می شود.

اگر کاربر به سادگی رمز ورود خود را فراموش کرده است ، به او بگویید می تواند از لینک رمز عبور گمشده استفاده کند تا خود آن را دوباره تنظیم کند. وقتی این کار را انجام دهند اعلانی دریافت خواهید کرد.

نحوه تغییر رمز ورود وردپرس از طریق WP-CLI h2>

اگر به سایت دسترسی دارید ، گزینه دیگری برای بازنشانی یا تغییر گذرواژه از طریق WP-CLI است. می توانید رمز ورود هر کاربر را از این طریق تغییر دهید.

همانطور که معمولاً از طریق WP-CLI به سایت خود دسترسی پیدا کنید.

برای تغییر رمز عبور ، به فهرست ریشه بروید – پوشه ای که وردپرس را در آن نصب کرده اید. با تایپ این دستور لیستی از کاربران را دریافت کنید:

  لیست کاربران wp  

کاربری را که می خواهید رمز ورودش را بازنشانی کنید پیدا کنید و شناسه کاربری خود را یادداشت کنید. اگر مدیر سایت باشد ، شناسه کاربر 1 خواهد بود ، اما می توانید از این روش برای تغییر رمزهای عبور کاربر دیگر نیز استفاده کنید.

دستور زیر را تایپ کنید:

  به روزرسانی کاربر wp 1 --user_pass = رمز ورود  

“گذرواژه” را در مثال بالا با رمز عبور جدید برای کاربر جایگزین کنید و مطمئن شوید که از یک رمز عبور بسیار قوی تر از آن استفاده می کنید.

اگر شناسه کاربری که می خواهید با آن کار کنید 1 نیست ، شناسه کاربری 1 را در مثال جایگزین کنید.

نحوه تغییر (یا بازنشانی) رمزهای عبور وردپرس از phpMyAdmin

روش دیگر برای تغییر رمزهای عبور مدیر وردپرس ، مستقیماً در پایگاه داده است از طریق phpMyAdmin . اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید یا سایت WordPress شما به درستی ایمیل ارسال نمی کند ، این ممکن است تنها راه حل شما باشد.

اگر در نصب توسعه محلی هستید ، ممکن است مجبور باشید از این روش استفاده کنید. اگر مشتری Kinsta هستید ، اگر برای انجام این کار راحت نیستید ، همیشه می توانید برای پشتیبانی از تماس بگیرید .

ویرایش و دستکاری جداول به طور مستقیم از phpMyAdmin می تواند سایت شما را خراب کند اگر به درستی انجام نشود. اگر از انجام این کار راحت نیستید ، یک برنامه نویس را استخدام کنید یا برای پشتیبانی تماس بگیرید.

ابتدا می خواهید وارد phpMyAdmin شوید. اگر میزبان وب شما از cPanel استفاده می کند ، پیوند به phpMyAdmin معمولاً در بخش پایگاه داده یافت می شود.

اگر مشتری Kinsta هستید می توانید مستقیماً از داشبورد MyKinsta خود به phpMyAdmin دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید اطلاعات ورود به سیستم را در آنجا پیدا کنید.

Logging in to phpMyAdmin

ورود به phpMyAdmin

در سمت چپ ، روی پایگاه داده خود کلیک کنید. سپس به پایین پیمایش کنید و روی جدول wp_users کلیک کنید. wp_users جدول استانداردی است که در نصب های تازه وردپرس استفاده می شود.

با این حال ، ممکن است در برخی از سایت ها پیشوندی برای اهداف امنیتی اضافه شود. در این حالت ، ممکن است کمی متفاوت باشد ، مانند wp56_users .

The database in phpMyAdmin

پایگاه داده در phpMyAdmin

در ردیف کنار نام کاربری سرپرست خود ، روی ویرایش کلیک کنید. اگر چندین کاربر در سایت وردپرس خود دارید ، مجدداً بررسی کنید که ویرایش درست را انجام می دهید.

در ستون user_pass ، می توانید مقدار جدیدی برای رمز ورود خود وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که MD5 را از ستون عملکرد انتخاب کرده اید. سپس بر روی رفتن در پایین کلیک کنید.

Editing the password in the user_pass field

ویرایش رمز عبور در قسمت user_pass

و همین! شما اکنون رمز ورود وردپرس خود را تغییر داده اید.

می توانید به صفحه ورود به وردپرس خود برگردید و از اعتبارنامه های به روز شده خود برای دسترسی به سایت خود استفاده کنید.

تغییر (یا بازنشانی) رمزهای عبور WordPress از phpMyAdmin در MyKinsta

اگر با Kinsta هستید ، می توانید از طریق داشبورد MyKinsta به phpMyAdmin دسترسی پیدا کنید و رمز ورود خود را از این طریق تنظیم کنید.

Accessing phpMyAdmin via MyKinsta

دسترسی به phpMyAdmin از طریق MyKinsta

پس از ورود به phpMyAdmin ، رمزعبور خود را با استفاده از دستورالعمل های بالا برای phpMyAdmin تنظیم مجدد کنید.

نحوه بازنشانی رمز ورود وردپرس با استفاده از SQL h2>

روش دیگر برای بازنشانی گذرواژه خود از طریق phpMyAdmin استفاده از دستور SQL است.

به سادگی موارد زیر را از تب SQL اجرا کنید. حتماً مقادیر new_password و admin_username را با خود به روز کنید.

UPDATE `wp_users` SET ʻuser_pass` = MD5 (‘ new_password ’) WHERE` wp_users`.ʻuser_login` = “admin_username”؛

می توانید از طریق تب SQL در phpMyAdmin به SQL دسترسی پیدا کنید.

SQL tab in phpMyAdmin

برگه SQL در phpMyAdmin

نحوه تغییر رمزهای عبور وردپرس از طریق FTP h2>

روش دیگر برای تغییر یا تنظیم مجدد رمزهای عبور خود از طریق FTP است.

با دسترسی به سایت خود با استفاده از سرویس گیرنده FTP یا ویرایشگر کد همراه با FTP .

به فهرست اصلی سایت خود بروید:

WordPress root directory in FTP client

دایرکتوری ریشه وردپرس در سرویس گیرنده FTP

اکنون به wp-content / themes بروید و پوشه مورد نظر را با موضوع فعلی فعال در آن پیدا کنید در آن پوشه ، فایل functions.php را پیدا کنید. آن را باز کنید یا بارگیری کنید تا بتوانید ویرایش کنید.

همیشه ایده خوبی است که فقط در صورت بروز هرگونه مشکل ، یک نسخه کپی از این پرونده تهیه کنید

functions.php file in FTP client

پرونده توابع.php در سرویس گیرنده FTP

اکنون ، در خط اول ، درست پس از باز کردن wp_set_password ('گذرواژه' ، 1) ؛

اولین پارامتر رمز جدید است: من پیشنهاد می کنم از یک رمز عبور امن تر از “رمز عبور” استفاده کنید. و پارامتر دوم User ID است. شناسه کاربر 1 مدیر خواهد بود.

اکنون ، فایل تغییر یافته را ذخیره کرده یا در سایت خود در همان مکان بارگذاری کنید ، نسخه قدیمی فایل را رونویسی کنید.

رمز ورود مدیر شما اکنون رمز عبوری است که در پرونده توابع استفاده کرده اید. وارد سایت خود شوید و بررسی کنید که می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

پس از ورود به سیستم ، به پرونده functions.php خود برگردید و آن خط کد را حذف کنید.

بسیار مهم است که شما این کار را انجام دهید زیرا گذاشتن آن در پرونده خود باعث سایت شما را آسیب پذیر می کند و این بدان معنی است که رمز ورود شما بارگذاری و بارگیری می شود هر بار که یک صفحه بارگیری می شود.

نحوه بازنشانی رمزهای عبور WordPress از cPanel

در Kinsta ما از cPanel استفاده نمی کنیم . در عوض ، ما از MyKinsta برای تنظیم مجدد رمز عبور خود استفاده می کنیم (همانطور که قبلاً دیدیم). اما اگر با ارائه دهنده ای هستید که از cPanel استفاده می کند ، این روش دیگری برای انجام این کار است.

اگر وردپرس را با استفاده از نصب خودکار در cPanel نصب کردید و به حساب ایمیل دسترسی ندارید ، می توانید با دسترسی به نصب خود رمز ورود مدیر وردپرس را در cPanel تنظیم مجدد کنید. ایجاد شده در آنجا با این روش نمی توانید رمزهای عبور کاربر دیگری را بازنشانی کنید.

با باز کردن cPanel و پیمایش به پایین به سمت مدیر WordPress شروع کنید. بسته به ارائه دهنده میزبانی خود ، ممکن است لازم باشد در قسمت نصب خودکار یا Softaculous مراجعه کنید.

WordPress Manager in CPanel.

مدیر وردپرس در CPanel.

با این کار به صفحه نصب خودکار وردپرس می روید. به پایین اسکرول کنید تا نصب مورد نظر برای تغییر رمز ورود را پیدا کنید.

در کنار نصب که می خواهید رمز ورود آن را تغییر دهید ، روی نماد ویرایش (یک مداد) کلیک کنید. با این کار به صفحه ویرایش نصب می روید.

Auto-installer installation editing screen

صفحه ویرایش نصب خودکار نصب

به بخش حساب مدیر بروید و قسمت گذرواژه مدیر را پیدا کنید. یک رمز ورود جدید وارد کنید – مطمئن شوید که ایمن است و می توانید آن را به خاطر بسپارید.

اکنون به سایت خود برگردید و با استفاده از گذرواژه جدید خود وارد شوید .

نحوه بازنشانی رمزهای عبور وردپرس با استفاده از اسکریپت بازنشانی رمز عبور اضطراری h2>

اگر همه موارد دیگر با شکست مواجه شد ، آخرین راه حل استفاده از اسکریپت تنظیم مجدد رمز عبور اضطراری وردپرس است.

برای استفاده از این ، باید نام کاربری مدیر را بدانید. این گذرواژه حساب مدیر را به‌روزرسانی کرده و به آدرس ایمیل مدیر ایمیل ارسال خواهد کرد.

در واقع نیازی به دسترسی به ایمیل ندارید ، اما باید نام کاربری را بدانید. رمز ورود جدید به آدرس ایمیل شما ارسال می شود ، بنابراین اگر ایمیل شما به خطر افتاده است ، از این روش استفاده نکنید.

در بیشتر موارد ، اگر نام کاربری و دسترسی به ایمیل دارید ، می توانید از لینک رمز عبور گمشده در صفحه ورود استفاده کنید.

اما اگر اصلاً به سایت خود دسترسی ندارید و باید گذرواژه خود را بازنشانی کنید ، این یک گزینه است.

با ایجاد فایلی به نام emergency.php در فهرست ریشه خود شروع کنید: پوشه ای که وردپرس در آن نصب شده است. رمز عبور اضطراری را کپی کرده و در پرونده خود جای گذاری کنید.

در مرورگر خود ، http://example.com/emergency.php را باز کنید ، جایی که example.com آدرس سایت شماست. (حتماً از emergency.php استفاده کنید ، نه فقط اورژانس .)

emergency.php screen

صفحه اضطراری. php

در قسمت سرپرست وردپرس ، نام کاربری حساب مدیر را وارد کنید. در قسمت Password ، رمز ورود جدید خود را وارد کنید. روی دکمه گزینه های بروزرسانی کلیک کنید.

پیامی با توجه به تغییر رمز ورود نمایش داده می شود. ایمیل خود را بررسی کنید زیرا با اطلاعات به روز شده ایمیلی دریافت خواهید کرد.

بعد از اتمام کار ، اورژانس php را از سرور خود حذف کنید. آن را روی سرور خود نگذارید ، زیرا شخص دیگری می تواند از آن برای تغییر رمز ورود شما استفاده کند.

اکنون می توانید از سایت خود با گذرواژه جدید استفاده کنید.

نحوه عیب یابی مشکلات معمول با تغییر رمز عبور و بازنشانی h2>

گاهی اوقات تغییر یا بازنشانی گذرواژه شما به همان راحتی که انتظار داشتید پیش نمی رود. در اینجا لیستی از مشکلات یا خطاهای رایج آورده شده است و اینکه در صورت بروز آنها چه باید کرد.

شما رمز ورود خود را در سرپرست وردپرس تغییر داده و رمز ورود جدید شناسایی نمی شود h3>

به احتمال زیاد رمز ورود جدید را اشتباه وارد کرده یا آن را فراموش کرده اید. دوباره آن را تایپ کنید.

همچنین ، ممکن است مرورگر شما یک رمز ورود قدیمی را در یک کوکی ذخیره کرده باشد و قسمت رمز عبور را با آن جمع کند. هرچه وجود دارد حذف کنید و رمز ورود جدید را تایپ کنید.

در صورت عدم موفقیت ، از پیوند رمز ورود خود را فراموش کرده اید؟ در صفحه ورود به سیستم برای تنظیم مجدد رمز عبور خود استفاده کنید.

شما در حال تلاش برای بازنشانی رمز ورود خود هستید اما WordPress ایمیل یا نام کاربری شما را تشخیص نمی دهد h3>

خلاصه h2>


اگر از این مقاله لذت بردید ، پس از آن دوست دارید Kinsta’s WordPress platform hosting. وب سایت خود را توربوشارژ کرده و از تیم پیشکسوت وردپرس ما پشتیبانی 24/7 ساعته دریافت کنید. زیرساختهای Google Cloud ما بر مقیاس گذاری خودکار ، عملکرد و امنیت تمرکز دارند. بگذارید تفاوت Kinsta را به شما نشان دهیم! برنامه های ما را بررسی کنید a >

منبع:
https://kinsta.com/blog/change-wordpress-password/.

دیدگاهتان را بنویسید