نحوه تغییر اندازه و بزرگتر کردن تصاویر بدون افت کیفیت

آیا تابحال سعی کرده اید اندازه یک تصویر را بزرگتر کنید؟ این معمولاً درصورتیکه تصویر بزرگتر مات و غیرحرفه ای به نظر برسد ، کیفیت را از دست می دهد. اخیراً یکی از کاربران ما از ما پرسید که آیا امکان تغییر اندازه تصویر کوچک و بزرگتر کردن آن بدون افت کیفیت وجود دارد؟ در این مقاله ، ما به شما نحوه تغییر اندازه تصاویر برای بزرگتر کردن آنها بدون افت کیفیت نشان خواهیم داد.

چرا تصاویر هنگام بزرگ شدن کیفیت خود را از دست می دهند؟ h4>

Bitmap رایج ترین قالب تصویر در وب است. تمام پرونده های JPEG و PNG شما فایلهای تصویری Bitmap هستند. یک تصویر bitmap از هزاران پیکسل ساخته شده است. اگر بزرگنمایی کنید ، می توانید آن پیکسل ها را به صورت مربع ببینید.

Pixels in a bitmap image

هر یک از این پیکسل ها به یک مکان ثابت روی تصویر ترسیم می شوند ، از این رو Bitmap نامگذاری شده است.

اکثر نرم افزارهای ویرایش تصویر برای تغییر اندازه تصویر ، این پیکسل ها را کوچک یا بزرگ می کنند. به همین دلیل است که وقتی اندازه تصویر را به اندازه کوچکتر تغییر می دهید ، افت کیفیت قابل مشاهده ای وجود ندارد. عمدتا به این دلیل که این پیکسل ها حتی کمتر دیده می شوند.

از طرف دیگر وقتی اندازه یک تصویر را بزرگ می کنید ، این پیکسل های بزرگتر نمایان تر می شوند که باعث می شود تصویر تار و پیکسل شود. مانند این:

A blurry enlarged image

راه حل چیست؟ h4>

راه حل جبران هر پیکسل بزرگ شده است ، به طوری که با خصوصیات نزدیکترین پیکسل خود مطابقت داشته باشد. به این روش Fractal Interpolation یا به سادگی Fractals گفته می شود. وقتی با استفاده از این تکنیک تصویر بزرگتر می شود ، نتیجه بهتری به دست می آورد.

در اینجا نحوه استفاده از این روش در رایج ترین نرم افزار ویرایش تصویر آمده است.

روش 1: استفاده از تغییر اندازه کامل با Adobe Photoshop

تغییر اندازه کامل نرم افزاری که به شما امکان می دهد تصاویر خود را هوشمندانه تغییر اندازه دهید. این نرم افزار بصورت مستقل و همچنین افزونه ای برای Adobe Photoshop در دسترس است.

نسخه معمولی 50 دلار و نسخه برتر که حاوی پلاگین برای Adobe Photoshop است 150 دلار قیمت دارد. همچنین هر دو نسخه به مدت 30 روز نسخه آزمایشی رایگان در دسترس هستند. اگر اندازه تصاویر را به طور منظم تغییر می دهید ، پس به شما توصیه می کنیم که به دنبال تغییر اندازه مناسب باشید. گران است اما بهترین روش برای بزرگنمایی تصاویر است.

توجه: ما به هیچ وجه با Perfect Resize وابسته نیستیم. ما واقعاً از کاربران محصول بسیار راضی هستیم.

پس از نصب نرم افزار ، فایل تصویری را که می خواهید اندازه آن را تغییر دهید در فتوشاپ باز کنید. کافی است به File »Automate بروید و گزینه Perfect Resize را انتخاب کنید.

Opening an image in Perfect Resize from Adobe Photoshop

با این کار تصویر در برنامه Perfect Size باز می شود. می توانید از منوی سمت چپ یک پیش تنظیم را انتخاب کنید یا اندازه خود را در اندازه سند وارد کنید.

Resizing an image to enlarge it in Perfect Resize

پس از وارد کردن اندازه سند ، برای ذخیره تغییرات به File »Apply بروید و آنها را در پرونده در Photoshop اعمال کنید.

اکنون می توانید این فایل را با ذخیره آن به عنوان تصویر وب صادر کنید.

به همین ترتیب ، تصویر اندازه شما اکنون بسیار بهتر از اندازه طبیعی خواهد بود.

Comparing normal resize vs perfect resize

روش 2: استفاده از نرم افزار رایگان Gimp

Gimp یک جایگزین رایگان برای Adobe Photoshop است. همچنین می توان از آن برای بزرگنمایی تصاویر با حداقل افت کیفیت استفاده کرد. با این حال ، باید به شما هشدار دهیم که نتیجه به خوبی Perfect Resize نخواهد بود.

در اینجا نحوه بزرگتر کردن تصاویر کوچک در Gimp بدون افت کیفیت وجود دارد.

تصویری را که می خواهید در Gimp تغییر اندازه دهید باز کنید. کافی است به تصویر »مقیاس تصویر بروید. ابعاد مورد نظر خود را وارد کنید. در بخش کیفیت ، Sinc (Lanczos3) را به عنوان روش Interpolation انتخاب کنید و روی دکمه Scale Image کلیک کنید.

Resizing an image in Gimp

این همه ، اکنون می توانید این تصویر را برای وب صادر کنید. در اینجا مثالی برای مقایسه وجود دارد. تغییر اندازه تصویر در سمت چپ با استفاده از نمونه برداری دو مکعبی در فتوشاپ. اندازه تصویر در سمت راست با استفاده از Sinc (Lanczos3) به عنوان روش درون یابی تغییر یافت. خواهید دید که تفاوت بسیار کمی در هر دو تصویر وجود دارد.

Comparing Gimp resize vs normal resize

روش 3: بزرگنمایی تصاویر با استفاده از Irfanview

Irfanview یک برنامه کوچک برای ویرایش عکس است. این فقط برای سیستم عامل های مبتنی بر ویندوز در دسترس است. Irfanview روشی هوشمندانه برای تغییر اندازه تصاویر و بزرگتر کردن آنها ارائه می دهد.

نگران نباشید ، تصویر خود را در Irfanview باز کرده و به Image »تغییر اندازه / نمونه بروید.

Resizing an image in Irfanview

با این کار پنجره پنجره تغییر اندازه تصویر ظاهر می شود. ابتدا باید اندازه تصویر مورد نظر خود را در Set Image Size وارد کنید. پس از آن شما باید resmaple را تحت روش Size انتخاب کنید. از منوی کشویی فیلتر Lanczos (کندترین) را انتخاب کنید. در آخر ، کادر کنار “Apply Sharpen After Resample” را علامت بزنید.

Resizing images to make them larger in Irfanview

اکنون Irfanview اندازه تصویر را تغییر می دهد ، سپس می توانید آن را در رایانه خود ذخیره کنید.

Comparing normal resize vs irfanview resize

همانطور که مشاهده کردید ابزارهای رایگان در هنگام تغییر اندازه تصویر برای بزرگتر کردن ، کار چندان خوبی انجام نمی دهند. با این حال ، با تنظیم وضوح و کنتراست تصویر می توانید تصاویر را بزرگتر کرده و افت کیفیت فرآیند را به حداقل برسانید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید. برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و Google+ .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-resize-and-make-images-larger-without-losing-quality/.

دیدگاهتان را بنویسید