نحوه ترجمه فروشگاه ووکامرس خود (2 راه)

آیا تا به حال به ترجمه فروشگاه ووکامرس خود به زبانهای دیگر فکر کرده اید؟

اغلب صاحبان فروشگاه های جدید فکر می کنند که برای هر زبان به وب سایت جداگانه ای نیاز دارند. این درست نیست شما می توانید فروشگاه WooCommerce موجود خود را به راحتی به چندین زبان ترجمه کنید.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه فروشگاه WooCommerce خود را با استفاده از دو روش مختلف ترجمه کنید.

Translating your WooCommerce site (2 different methods)

چرا فروشگاه WooCommerce خود را ترجمه کنید؟ h4>

طبق مطالعه اخیر ، 75٪ از مشتریان ترجیح می دهند محصولات را به زبان مادری خود خریداری کنند.

مشاهده اطلاعات محصول به زبان محلی آنها به مشتریان کمک می کند تا سریعتر تصمیم بگیرند. این امر همچنین تجربه مشتری بهتری را ایجاد می کند که منجر به فروش بیشتر می شود.

ترجمه > فروشگاه آنلاین به چندین زبان به ویژه در حالات زیر بسیار مفید است:

  • شما در سطح بین المللی حمل می کنید و اکثر مشتریان شما به زبان های دیگر صحبت می کنند.
  • شما > محصولات دیجیتالی که به چندین زبان موجود است.
  • شما مخاطبان چندین کشور و منطقه را هدف قرار داده اید که انگلیسی زبان بومی نیست.

بهترین روش ترجمه فروشگاه WooCommerce با استفاده از افزونه چند زبانه وردپرس .

ما می خواهیم دو مورد مختلف را به اشتراک بگذاریم در سال 2020 افزونه های وردپرس برای وب سایت های تجاری را داشته باشید “> افزونه های وردپرس که می توانند کار را به خوبی انجام دهند. برای رفتن مستقیم به روشی که می خواهید استفاده کنید می توانید از پیوندهای سریع زیر استفاده کنید.

روش شماره 1: استفاده از TranslatePress برای ترجمه فروشگاه WooCommerce خود h4>

TranslatePress بهترین افزونه ترجمه برای وردپرس a > به شما امکان می دهد متن را در سایت خود از طریق یک رابط نقطه و کلیک به راحتی ترجمه کنید.

ابتدا باید TranslatePress را نصب و فعال کنید. پلاگین برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

توجه: برای ترجمه سایت خود به 1 زبان دیگر می توانید از نسخه رایگان TranslatePress استفاده کنید. برای زبانهای نامحدود ، به نسخه حرفه ای TranslatePress نیاز دارید.

پس از فعال سازی ، باید افزونه Languages ​​Extra را برای TranslatePress نصب و فعال کنید. به سادگی این مورد را از حساب TranslatePress بارگیری کنید.

پس از فعال کردن افزونه زبانهای اضافی ، به صفحه تنظیمات »TranslatePress در مدیر وردپرس خود بروید. در اینجا ، برای وارد کردن کلید مجوز خود ، باید روی برگه مجوز کلیک کنید.

کلید مجوز خود را در قسمت حساب خود در وب سایت TranslatePress پیدا خواهید کرد. نگران نباشید ، آن را کپی کرده و در کادر جایگذاری کنید و سپس بر روی دکمه فعال سازی مجوز کلیک کنید.

Entering your license key for TranslatePress

بعد ، روی تب General کلیک کنید. در اینجا ، باید بررسی کنید که زبان پیش فرض شما به درستی تنظیم شده است. شما همچنین باید زبان (های) اضافی را برای استفاده برای فروشگاه خود انتخاب کنید.

برای افزودن یک زبان ، آن را از لیست کشویی انتخاب کرده و سپس روی دکمه افزودن در کنار آن کلیک کنید.

Adding language options to your site using TranslatePress

ادامه دهید و این فرایند را برای همه زبانهایی که می خواهید برای فروشگاه خود استفاده کنید تکرار کنید.

همچنین می توانید تنظیمات دیگر را در اینجا سفارشی کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید نحوه نمایش انتخابگر زبان در سایت خود را انتخاب کنید. چندین گزینه مختلف برای انتخاب وجود دارد.

پس از انجام تغییرات ، روی دکمه “ذخیره تغییرات” در پایین صفحه کلیک کنید.

Choosing your language picker options and saving your changes in TranslatePress

اکنون که تنظیمات اصلی را پیکربندی کرده اید ، بیایید ترجمه فروشگاه خود را شروع کنیم. برای راه اندازی ویرایشگر ترجمه ، کافیست روی برگه Translate سایت در بالا کلیک کنید.

Launch translation editor

ویرایشگر ترجمه در TranslatePress ، پیش نمایش مستقیمی از وب سایت شما در سمت راست و صفحه ترجمه در ستون سمت چپ را نشان می دهد.

The Translation Editor in TranslatePress

پیش بروید و روی هر پیوندی در اینجا کلیک کنید تا به صفحات مختلف سایت خود بروید. در پانل پیش نمایش ، می توانید ماوس خود را به متن مورد نظر جهت ترجمه برسانید و سپس بر روی نماد Blue pencil کلیک کنید تا ویرایش شود.

سپس صفحه ترجمه را در سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد. به سادگی می توانید ترجمه ها را برای آن متن تایپ کنید. این کار را می توانید برای هر زبان یا زبانهای سایت خود انجام دهید.

پس از پایان کار ، فراموش نکنید که بر روی دکمه “ذخیره ترجمه” در بالای صفحه کلیک کنید.

Create and save your translation in the Translation Editor

پس از آن ، برای دیدن محصول ترجمه شده خود به وب سایت خود مراجعه کنید. کافی است بر روی تعویض کننده زبان کلیک کرده و آن را به زبان مورد نظر خود تغییر دهید.

متنی که به طور خودکار توسط وردپرس و پلاگین های شما ایجاد می شود باید به طور خودکار ترجمه شود.

توجه: در صورت تمایل می توانید ترجمه خود را برای این متن ایجاد کنید. متن ایجاد شده توسط وردپرس یا پلاگین ها با یک نماد مداد سبز در ویرایشگر ترجمه TranslatePress نشان داده می شود.

The Blue Hat page, partially translated into French

شما می توانید بقیه صفحه محصول WooCommerce و متن سایت شما در ویرایشگر ترجمه.

نکته: همچنین می توانید وب سایت خود را با استفاده از TranslatePress و Google Translate به طور خودکار ترجمه کنید. برای انجام این کار ، باید یک حساب Google Cloud ایجاد کنید و یک کلید API تنظیم کنید.

برای تنظیم ترجمه های خودکار ، به صفحه تنظیمات »TranslatePress» ترجمه خودکار بروید. شما باید بله را برای “فعال کردن ترجمه خودکار” انتخاب کنید سپس کلید Google API خود را پر کنید.

اگر نمی خواهید مراحل ایجاد کلید API را طی کنید ، می توانید از Google Translate دستی استفاده کنید. برای این کار ، کافی است بخشهایی از متن را در Google Translate کپی کنید سپس ترجمه را در ویرایشگر ترجمه جایگذاری کنید.

برای راهنمایی بیشتر در مورد استفاده از TranslatePress ، مقاله ما را در ترجمه سایت وردپرس خود با ترنسپرس .

روش شماره 2: استفاده از WPML برای ترجمه فروشگاه WooCommerce خود h4>

افزونه WPML بسیار پلاگین محبوب پرمیوم ترجمه برای وردپرس. این رابط کاربری آسان است ، به شما امکان می دهد سایت خود را به ارائه دهندگان ترجمه شخص ثالث متصل کنید و حتی می تواند ترجمه اتوماتیک ماشین را نیز ارائه دهد.

ابتدا باید برای یک حساب در وب سایت WPML . برای ترجمه WooCommerce به برنامه CMS چند زبانه نیاز دارید.

در مرحله بعدی ، شما باید WPML را نصب و فعال کنید پلاگین برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، روی پیوند “اکنون ثبت نام کنید” که در صفحه پلاگین های خود مشاهده خواهید کرد ، کلیک کنید. سپس ، باید کلید سایت خود را وارد کنید. این را در حساب خود در WPML a پیدا خواهید کرد. > وب سایت

Entering the site key for WPML

بعد ، به صفحه افزونه ها »افزودن موارد جدید» تجاری بروید.

در اینجا نصب آسان افزونه های WPML مورد نیاز شما. این موارد عبارتند از:

  • ترجمه رشته
  • مدیریت ترجمه
  • ترجمه رسانه
  • چند زبانه ووکامرس

به سادگی این 4 افزونه را در لیست بررسی کنید.

The Commercial page in the Add New Plugin section of your admin dashboard p >

سپس ، به پایین پیمایش کنید و کادر “فعال سازی پس از بارگیری” را علامت بزنید. پس از آن ، ادامه دهید و بر روی دکمه بارگیری کلیک کنید. افزونه های شما به طور خودکار برای شما بارگیری ، نصب و فعال می شوند.

Select to activate the plugins after download

باید پیام “عملیات کامل” را ببینید.

اکنون به صفحه WPML »Languages ​​ در مدیر وردپرس خود بروید. این گزینه های راه اندازی WPML را نشان می دهد.

شما باید زبان محتوای فعلی خود را انتخاب کنید ، سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

Selecting your content language

اکنون وقت آن است که زبانهایی را برای سایت خود فعال کنید. فقط کادر کنار مواردی را که می خواهید استفاده کنید علامت بزنید.

Selecting your translation language(s)

گزینه های زبان در سایت شما در یک تعویض کننده زبان ظاهر می شوند.

WPML از شما می خواهد که ترتیب زبان ها را انتخاب کنید. همچنین باید انتخاب کنید که اگر ترجمه ای برای یک صفحه یا محصول خاص از دست رفته باشد ، چه کاری انجام دهید.

Choosing the order of languages for the language switcher

در زیر این ، می توانید تعویض کننده زبان را به فهرست پیمایش خود اضافه کنید. متناوباً ، می توانید آن را به یک ابزارک یا قسمت پایین صفحه وب خود اضافه کنید.

سرانجام ، شما می توانید در بالا یا پایین محتوای خود به ترجمه ها پیوند دهید. اگر این گزینه را فعال کنید ، می توانید شکل ظاهری این پیوندهای ترجمه را انتخاب کنید. همچنین پیش نمایش خواهید دید.

نکته: این متن همراه با توضیحات مربوط به محصول شما و در صفحات سایت شما ، نه فقط در پست های وبلاگ ، نشان داده می شود. می توانید متن را به “این محتوا نیز در دسترس است” یا موارد مشابه تغییر دهید.

Setting up the translation links for your posts

هنگامی که آماده شدید ، برای حرکت روی دکمه Next کلیک کنید.

سپس WPML از شما سال می کند که آیا می خواهید مضامین و اطلاعات پلاگین را به WPML.org ارسال کنید. در صورت نیاز به پشتیبانی ، این امر می تواند به سرعت بخشیدن کارها کمک کند.

Enabling compatibility reporting for WPML

اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، باید کلید سایت خود را وارد کنید. اگر قبلاً آن را وارد کرده اید ، کافیست روی دکمه Next کلیک کنید.

پس از آن ، توصیه هایی برای نصب سایر م componentsلفه ها مشاهده خواهید کرد. اگر قبلاً افزونه های اضافی WPML را نصب و فعال نکرده اید ، می توانید این کار را اینجا انجام دهید.

سپس ، برای بستن جادوگر راه اندازی ، روی پیوند “پرش و پایان” کلیک کنید.

اکنون باید جادوگر راه اندازی چند زبانه WooCommerce را مشاهده کنید. برای شروع تنظیم ترجمه های فروشگاه WooCommerce خود ، کافیست روی دکمه “بیایید ادامه” را کلیک کنید.

Getting started with the WPML WooCommerce setup

ابتدا از شما خواسته می شود که ترجمه های از دست رفته را برای صفحات فروشگاه خود ایجاد کنید. کافیست کادر “ایجاد ترجمه های از دست رفته” را علامت زده و برای ادامه کلیک کنید.

Creating the missing translations for the different language versions of your store page

در برگه ویژگی های جهانی ، به سادگی روی دکمه ادامه کلیک کنید.

WPML از شما سال می کند که آیا می خواهید چندین ارز را فعال کنید. در صورت انجام این کار ، قبل از کلیک روی دکمه ادامه ، کادر “حالت چند ارزی را فعال کنید” را علامت بزنید.

Enabling multicurrency options for WooCommerce

در بخش گزینه های ترجمه ، WPML از شما س askال می کند که آیا می خواهید محصولات حتی اگر ترجمه نشده باشند را نشان دهید. هر کدام را که ترجیح می دهید انتخاب کنید سپس روی دکمه ادامه کلیک کنید

Selecting whether or not products should display without a translation

در برگه بعدی ، فقط کافی است پیش بروید و دکمه “بستن تنظیم” را کلیک کنید.

بعد ، به سربرگ WooCommerce »WooCommerce Multilingual در مدیر وردپرس خود بروید. شما باید لیست محصولات خود را در جدول محصول مشاهده کنید. ستونی جدید وجود خواهد داشت که زبانهایی را که هنگام تنظیم WPML انتخاب کرده اید نشان می دهد.

Viewing your table of products on the WooCommerce Multilingual page

برای ترجمه یک صفحه ، کافیست روی نماد + برای زبان انتخابی خود کلیک کنید. سپس صفحه ترجمه محصول را مشاهده خواهید کرد. می توانید فیلدها را از نسخه اصلی کپی کنید یا متن ترجمه شده را به سادگی تایپ کنید.

The suit jacket product page, translated into French

در زیر این ، می توانید متن دیگری را برای محصول ترجمه کنید.

پس از تکمیل ترجمه ، به پایین صفحه بروید. در اینجا باید کادر «ترجمه کامل شود» را علامت بزنید و سپس روی دکمه «ذخیره و بستن» کلیک کنید.

اکنون لیست محصولات خود را دوباره مشاهده خواهید کرد. نماد + برای محصول و زبان ترجمه شده شما به یک نماد مداد تبدیل شده است. برای ویرایش ترجمه می توانید روی این مورد کلیک کنید.

Editing the translation that you've created

اکنون می توانید پیش بروید و محصول خود را به همین روش به زبان های دیگر ترجمه کنید. ما صفحه محصولات کت و شلوار کت و شلوار خود را به فرانسه ، آلمانی ، ایتالیایی و اسپانیایی ترجمه کردیم.

برای افزودن تصاویر به صفحات ترجمه شده خود ، به صفحه WPML »ترجمه رسانه در مدیر وردپرس خود بروید.

سپس ، بر روی نماد + برای تصویر انتخابی خود کلیک کنید. یک پنجره بازشو خواهید دید که در آن فقط باید نام تصویر را تایپ کنید. همچنین می توانید تصویر متفاوتی را برای استفاده برای نسخه ترجمه شده انتخاب کنید.

وقتی آماده شدید ، روی دکمه “ذخیره ترجمه رسانه” کلیک کنید.

Translating the Winter Coat image

نکته: برای ترجمه دسته بندی محصولات خود ، کافیست روی برگه “دسته ها” کلیک کنید و آنها را به همان روشی که محصولات خود ترجمه کنید ترجمه کنید.

هنگامی که محصول خود را ترجمه کردید ، کاربران می توانند آن را به زبان خود در وب سایت شما مشاهده کنند. WPML متن تولید شده توسط WordPress مانند “افزودن به سبد خرید” را به صورت خودکار به زبان کاربر نیز ترجمه خواهد کرد.

Viewing the translated page on your WooCommerce site

ترجمه خودکار فروشگاه WooCommerce خود با استفاده از WPML h4>

اگر نمی خواهید ترجمه ها را خودتان ایجاد کنید ، چندین گزینه دیگر وجود دارد.

شما می توانید سایر کاربران را به عنوان مترجم اضافه کنید ، از یک سرویس ترجمه استفاده کنید یا به صورت خودکار محتوا را ترجمه کنید. برای انجام این کار ، به سادگی به داشبورد وردپرس خود به WPML »مدیریت ترجمه بروید.

ابتدا ، باید از طریق جادوگر راه اندازی استفاده کنید. با این کار می توانید انتخاب کنید که چه کسی سایت شما را ترجمه خواهد کرد. اگر می خواهید به کاربران دیگر اجازه ترجمه محتوا را بدهید ، یا اگر می خواهید از خدمات ترجمه استفاده کنید ، می توانید این کار را اینجا انجام دهید.

ما فقط می خواهیم از ترجمه خودکار در سایت خود استفاده کنیم.

Choosing who will translate your content

در ادامه ، برخی از جزئیات مربوط به Advanced Editor Editor را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه کافی است کلیک کنید. سپس یک خلاصه مشاهده خواهید کرد ، جایی که فقط لازم است پیش بروید و روی دکمه “انجام شد!” کلیک کنید.

پس از آن ، شما به داشبورد مدیریت ترجمه خود منتقل خواهید شد.

در اینجا ، برای تنظیم ترجمه های خودکار باید روی برگه “ابزار ترجمه” و سپس دکمه “ثبت نام رایگان” کلیک کنید.

Signing up for automatic translations

نکته: شما 2000 کلمه در ماه ترجمه ماشین به صورت رایگان دریافت می کنید.

سپس از شما خواسته می شود که جزئیات صورتحساب خود را وارد کنید.

پس از انجام این کار ، روی برگه “داشبورد ترجمه” کلیک کنید. در اینجا ، شما باید همه موارد را برای ترجمه خودکار انتخاب کنید.

ابتدا باید “Product” را از کشویی نوع محتوا انتخاب کنید ، سپس روی دکمه “Filter” کلیک کنید تا فقط محصولات شما نشان داده شود.

بعد ، به سادگی پیش بروید و کادر کنار موارد انتخابی خود را علامت بزنید. برای ترجمه تصویر نیز باید کادر را علامت بزنید.

Select Products from the dropdown

در زیر این زبانها را برای ترجمه محصولات خود انتخاب کنید. این برای همه زبانها پیش فرض است. سپس ، به سادگی بر روی دکمه “افزودن محتوای انتخاب شده به سبد ترجمه” کلیک کنید.

Adding your chosen product pages to your translation basket

اکنون برگه جدید سبد ترجمه را مشاهده خواهید کرد. برو جلو و روی این کلیک کنید. سپس ، بررسی کنید که محتوایی که می خواهید به طور خودکار ترجمه کنید به درستی در اینجا ذکر شده است. پس از انجام این کار ، به سادگی بر روی دکمه “ارسال همه موارد برای ترجمه” کلیک کنید.

Sending your products for translation

محتوای شما آماده و ارسال می شود. یک پنجره بازشو مشاهده خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد که پرونده های رسانه ای برای ترجمه ارسال شده اند. فقط ادامه را اینجا کلیک کنید.

اکنون ، به سادگی بر روی تب Tools Tools کلیک کرده و محتوای خود را به طور خودکار ترجمه کنید.

بعد از آن ، همه مواردی را که می خواهید ترجمه کنید انتخاب کنید و سپس روی دکمه “ترجمه خودکار” کلیک کنید.

Click to automatically translate your selected content

اکنون پیامی را مشاهده خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد مشاغل به صف ترجمه منتقل شده اند.

برای بررسی کامل بودن ترجمه های خود می توانید روی برگه مشاغل ترجمه کلیک کنید. برای ویرایش هر یک از ترجمه های خودکار ، از صفحه WooCommerce »WooCommerce Multilingual استفاده کنید.

صفحات ترجمه شده نیز از قبل در سایت شما فعال هستند.

اکنون می توانید برای دیدن صفحات ترجمه شده به فروشگاه WooCommerce خود مراجعه کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه فروشگاه WooCommerce خود را ترجمه کنید. همچنین ممکن است دوست داشته باشید انتخاب پلاگین های WooCommerce را داشته باشید و از راهنمای ما در نحوه ردیابی تبدیلات ووکامرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-translate-your-woocommerce-store/.

دیدگاهتان را بنویسید