نحوه بازیابی سایت وردپرس فقط با پشتیبان گیری از پایگاه داده

ما همیشه به کاربران خود توصیه می کنیم پشتیبان گیری کامل از وردپرس به طور منظم اما اگر ناخودآگاه از یکی از افزونه های رایگان که فقط پشتیبان گیری از پایگاه داده را ایجاد می کند استفاده کنید ، چه می کنید؟ در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک سایت وردپرس را فقط با پشتیبان گیری از پایگاه داده بازیابی کنید. این یک بازیابی کامل نخواهد بود ، اما ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید آسیب را به حداقل برسانید.

Recovering a WordPress site from a database backup alone

شروع کار h4>

به خاطر این آموزش ، فرض می کنیم که پشتیبان پایگاه داده وردپرس خود را در یک فایل zip داشته باشید. اگر هنوز یکی ندارید ، نحوه تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس به صورت دستی .

اگر در حال بازیابی از یک تجربه بد با ارائه دهنده میزبانی وب خود هستید ، احتمالاً زمان آن رسیده است که یک میزبان بهتر پیدا کنید. ما برخی از بهترین میزبانی وردپرس بهترین گزینه ها را انتخاب کرده ایم. اینها شرکتهایی هستند که ما با آنها کار کرده ایم و به پروژه های خود اعتماد داریم.

همچنین رجوع کنید به: 7 شاخص کلیدی در هنگام تغییر میزبانی وردپرس خود .

در حال آماده سازی برای بازیابی نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس h4>

ابتدا باید یک پایگاه داده . به سادگی وارد حساب cPanel خود شوید و بر روی MySQL Databases در بخش Database کلیک کنید.

MySQL databases in cPanel

بعد ، یک نام برای پایگاه داده خود ایجاد کنید و سپس بر روی دکمه ایجاد پایگاه داده کلیک کنید.

Creating new MySQL database

اکنون که یک پایگاه داده ایجاد کرده اید ، به یک کاربر MySQL احتیاج دارید که تمام امتیازات را برای کار در پایگاه داده تازه ایجاد شده به شما اختصاص دهد.

در همان صفحه پایگاه داده MySQL ، به بخش کاربران MySQL بروید و یک کاربر جدید اضافه کنید.

Adding a new MySQL user

نام کاربری و رمزعبور قوی برای کاربر پایگاه داده خود فراهم کنید و سپس بر روی دکمه ایجاد کاربر کلیک کنید.

بعد ، شما باید این کاربر را به پایگاه داده MySQL اضافه کنید. به بخش “افزودن کاربر به پایگاه داده” بروید و کاربر را به همراه پایگاه داده از فهرستهای کشویی انتخاب کرده و سپس روی دکمه افزودن کلیک کنید.

Adding a user to database

پایگاه داده جدید شما اکنون برای وردپرس آماده است.

وارد کردن نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس h4>

ابتدا باید از تابلوی کنترل پنل cPanel بازدید کنید. در بخش پایگاه داده ها ، باید بر روی phpMyAdmin کلیک کنید.

Launching phpMyAdmin from cPanel

در مرحله بعدی ، پایگاه داده ای را که قبلا ایجاد کرده اید در صفحه phpMyAdmin انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Import کلیک کنید.

اکنون برای بارگذاری پرونده پشتیبان پایگاه داده WordPress خود ، باید روی دکمه Choose file کلیک کنید. برای شروع وارد کردن ، کافیست بر روی دکمه go در پایین صفحه کلیک کنید.

importdb

با پایان کار وارد کردن ، پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد.

شما با موفقیت پایگاه داده وردپرس خود را وارد کرده اید. اکنون مرحله بعدی نصب وردپرس با استفاده از پایگاه داده جدید است.

بازیابی سایت وردپرس خود h4>

برای بازیابی دستی وردپرس ، باید وردپرس را به صورت دستی روی سرور خود نصب کنید. از مرحله به مرحله ما بازدید کنید آموزش نصب وردپرس و رفتن به بخش بخش “نحوه نصب وردپرس با استفاده از FTP” برای دستورالعمل های دقیق.

هنگام نصب ، وقتی به مرحله “ایجاد یک فایل پیکربندی” می رسید. نام پایگاه داده و کاربری را که قبلاً ایجاد کرده اید وارد کنید.

Creating configuration file step during WordPress installation

اکنون پیامی را مشاهده خواهید کرد که وردپرس می تواند به پایگاه داده شما متصل شود و اکنون می توانید نصب را اجرا کنید.

با کلیک بر روی دکمه نصب ، اکنون پیام “از قبل نصب شده” به شما نشان داده می شود.

Already installed message

این تنها چیزی است که اکنون می توانید برای ورود به سایت وردپرس خود ادامه دهید.

عیب یابی بازیابی h4>

از آنجا که فایلهای قدیمی وردپرس خود را ندارید ، موارد مختلفی وجود ندارد. برخی از آنها را می توان به راحتی بازیابی کرد در حالی که برخی دیگر کمی دشوار است. ما همه آنها را یکی یکی مرور خواهیم کرد.

1 تم

به سادگی یک نسخه جدید از قالب قدیمی وردپرس خود نصب کنید. اگر مستقیماً در پرونده های تم خود تغییراتی ایجاد کرده باشید ، همه این تغییرات از بین می روند.

برای تنظیم آن مانند قبل ، باید گزینه های تم را انتخاب کنید.

2. ابزارک

ابزارک ها در مضامین وردپرس نقش مهمی دارند. خوشبختانه ، آنها در پایگاه داده وردپرس شما ذخیره می شوند و تغییر دادن موضوع قدیمی شما برخی از ابزارک های شما را بازیابی می کند.

برای افزودن و تنظیم مجدد ابزارک ها در ستون های کناری خود همیشه می توانید به ابزارهای ظاهری »ابزارک بروید.

برخی از افزونه های وردپرس با ابزارک های خاص خود ارائه می شوند. برای استفاده از آن ابزارک ها ، ابتدا باید آن پلاگین ها را نصب و فعال کنید.

3. پیوندها

ساختار پیوند ثابت سایت شما نیز در پایگاه داده ذخیره می شود و به طور خودکار بازیابی می شود. با این حال ، اگر خطاهای 404 در جلوی سایت خود ، سپس باید تنظیمات پیوند ثابت را تازه کنید.

کافی است به تنظیمات »پیوندهای ثابت بروید و بدون تغییر چیزی روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. با این کار ساختار url وردپرس شما تازه می شود.

4. افزونه ها

وردپرس سابقه ای از افزونه های فعال سایت شما را ذخیره می کند. وقتی برای اولین بار از صفحه افزونه ها بازدید می کنید ، وردپرس لیستی از خطاهای هر افزونه را که در پایگاه داده بود اما دیگر نصب نشده است به شما نشان می دهد.

Deactivated plugins

همه نام های پلاگین را کپی کرده و یکی یکی شروع به نصب و فعال سازی آنها کنید.

بازیابی تصاویر از دست رفته برای سایت وردپرس خود h4>

پیدا کردن و جایگزینی تصاویر از دست رفته در وب سایت شما ، مشکل ترین قسمت بازیابی است. بسته به میزان محتوای و تصاویر شما ، این مدت زمان زیادی می برد.

متأسفانه هیچ راهی آسان برای حل این مشکل وجود ندارد. برای استخراج تصاویر خود از منابع مختلف باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. احتمال بازیابی همه تصاویر نسبتاً کم است.

1 به حافظه پنهان مرورگر

نگاه کنید

اگر اخیراً وب سایت خود را از دست داده اید ، می توانید حافظه پنهان مرورگر خود را جستجو کنید.

کاربران فایرفاکس می توانند CacheViewer2 برای پیدا کردن تصاویر از وب سایت ذخیره شده در حافظه پنهان مرورگر.

Finding cached images in Firefox

فقط می توانید روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه Save as را از فهرست انتخاب کنید.

کاربران Google Chrome در ویندوز می توانند Chrome را امتحان کنند مشاهده کننده حافظه پنهان .

خوش شانس بودن کاربران Google Chrome در Mac ما نتوانستیم هیچ راه حل منطقی برای مرور ، پیش نمایش و ذخیره تصویر از حافظه پنهان Google Chrome در Mac پیدا کنیم.

2. تصاویر خود را در حافظه پنهان وب

جستجو کنید

چندین وب سرویس وجود دارند که نسخه های ذخیره شده وب سایت ها را نگه می دارند. می توانید با جستجوی تصاویر خود در جستجوی تصویر Google شروع کنید. به سادگی URL سایت خود را وارد کنید و قادر خواهید بود تصاویر Google را در وب سایت خود مشاهده کنید.

Finding your images in Google Image search

برای دیدن پیش نمایش بزرگتر و ذخیره تصویر می توانید بر روی یک تصویر کلیک کنید.

اگر سایت بسیار قدیمی تری را بازیابی می کنید و نمی توانید تصاویر را در Google یا Bing پیدا کنید ، می توانید Archive.org . این یک سازمان غیرانتفاعی است که تصاویر فوری از وب سایت ها را برای اهداف تاریخی ذخیره می کند.

Internet Archive Way Back Machine

یافتن و جایگزینی تصاویر در وب سایت خود h4>

اگر محتوای زیادی در سایت قدیمی خود ندارید ، می توانید تصاویر را به صورت دستی در پست های خود جایگزین کنید. با این حال ، اگر محتوای زیادی داشته باشید ، یافتن و جایگزینی تصاویر به صورت دستی کار دشواری خواهد بود.

در اینجا چگونگی یافتن تصاویر شکسته و جایگزینی آنها وجود دارد.

ابتدا باید پلاگین Broken Link Checker را نصب و فعال کنید . پس از فعال شدن ، به سادگی به صفحه ابزارها »جستجوگر پیوندهای شکسته بروید. این افزونه لیستی از تمام پیوندهای خراب در سایت شما را به شما نشان می دهد.

Find and replace missing images in WordPress

تصاویر شکسته نیز پیوندهای شکسته محسوب می شوند ، بنابراین در لیست نیز نمایش داده می شوند. می توانید بر روی ستون متن پیوند کلیک کنید تا لیست پیوندهای شکسته مرتب شود تا ابتدا تصاویر نشان داده شوند.

اکنون می توانید با ویرایش پست ها ، تصاویری را که بازیابی کرده اید جایگزین کنید. برای تصاویری که قادر به بازیابی آنها نبودید ، می توانید سعی کنید آنها را از نو بسازید یا به سادگی پیوند آنها را لغو کنید.

نکته جایزه h4>

بازیابی تمام داده های از دست رفته شما دشوار خواهد بود. سایت شما حتی ممکن است خطاهایی را نشان دهد و بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که می بینید بسیاری از کارشناسان به شدت از شما می خواهند پشتیبان گیری خودکار را تنظیم کنید.

توصیه می کنیم از BackupBuddy استفاده کنید. این یک افزونه پشتیبان برتر وردپرس است که دارای گزینه های بازیابی آسان و امکان ایجاد و ذخیره خودکار نسخه پشتیبان تهیه شده در فضای ابری است.

این همه ، امیدواریم این مقاله به شما کمک کند سایت وردپرس خود را از تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده بازیابی کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست 13 نکته و هک مهم برای محافظت از منطقه مدیر وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-restore-a-wordpress-site-with-just-database-backup/.

دیدگاهتان را بنویسید