نحوه ایجاد پیوندهای سفارشی در وردپرس

آیا می خواهید لینک های سفارشی در وردپرس برای پست ها ، صفحات و سایر انواع پست ها ایجاد کنید؟

اخیراً یکی از خوانندگان ما س askedال کرده است که آیا امکان ایجاد permalinks سفارشی خود با نام مستعار ساختار URL صفحه در وردپرس وجود دارد؟

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه ایجاد لینکهای ثابت در وردپرس بدون تأثیر بر SEO کنید.

Creating custom permalinks in WordPress

از آنجا که این یک آموزش جامع در مورد ایجاد پیوندهای ثابت در وردپرس است ، ما یک جدول محتوا را برای پیمایش آسان ایجاد کرده ایم:

پیوندهای ثابت URL های دائمی پست های وبلاگ ، صفحات و سایر صفحات بایگانی در سایت وردپرس شما هستند. پیوند همیشگی سفارشی در واقع یک ساختار URL است که بدون تأثیر بر بقیه ساختار URL شما ، در صفحه خاصی در WordPress اعمال می شود.

وردپرس با یک SEO URL Friendly URL که به شما امکان می دهد از ساختار URL آسان برای انسان و موتورهای جستجو استفاده کنید.

به عنوان مثال: https://example.com/best- یخچال-فریزر-برای-آشپزخانه های کوچک /

این بسیار بهتر از URL های قدیمی است: https://example.com/index.php؟p=4556

وردپرس گزینه های مختلفی را برای دارندگان وب سایت فراهم می کند. با مراجعه به صفحه تنظیمات »پیوندهای ثابت می توانید آنها را مشاهده کنید.

Select permalink structure

گذشته از تغییر در ساختار پیوند ثابت ، وردپرس همچنین روش هایی را برای شخصی سازی URL های جداگانه پست ها ، صفحات ، دسته ها ، برچسب ها و سایر مناطق وب سایت شما ارائه می دهد.

همچنین می توانید از افزونه های وردپرس برای ایجاد لینکهای ثابت کاملاً سفارشی برای بخشهای خاصی از وب سایت خود استفاده کنید که تنظیمات پیش فرض وردپرس را لغو می کند.

بیایید تک تک همه گزینه ها را بررسی کنیم. ما با گزینه های داخلی پیش فرض همراه با وب سایت WordPress شما شروع خواهیم کرد.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر فیلم را دوست ندارید یا به دستورالعمل های بیشتری احتیاج دارید ، به خواندن ادامه دهید.

اگر می خواهید کل طرح تولید URL برای وب سایت خود را تغییر دهید ، به صفحه تنظیمات »پیوندهای ثابت بروید.

Select permalink structure

به سادگی یک ساختار URL برای پست های خاص خود انتخاب کنید. همچنین می توانید از برچسب های نشان داده شده روی صفحه برای ایجاد یک ساختار سفارشی برای URL های وردپرس خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

ما توصیه می کنیم از یک ساختار URL استفاده کنید که شامل نام پست در URL باشد. این باعث می شود URL های شما از نظر SEO دوستانه تر و با معنی تر باشند.

توجه: شما باید برای همه مجوزهای ثابت SEO مناسب وبلاگ های جدید WordPress و وب سایت ها . با این حال ، اگر یک وب سایت موجود دارید که از قبل از موتورهای جستجو بازدید می کند ، پس تغییر لینک های ثابت می تواند بر رتبه بندی SEO شما تأثیر بگذارد.

نحوه تغییر پیشوند دسته و برچسب URL در وردپرس h4>

به طور پیش فرض ، وردپرس از / category / به عنوان پایه URL های دسته شما و / tag / برای صفحات برچسب ها استفاده می کند. به عنوان مثال:

https://example.com/category/technology/
https://example.com/tag/fintech/

Category and tag base

می توانید این پیشوندهای پایه را از صفحه تنظیمات »پیوندهای ثابت به هر آنچه که دوست دارید تغییر دهید. به عنوان مثال ،

https://example.com/topics/technology/ (برای صفحات گروه)
https://example.com/hashtag/fintech (برای صفحات برچسب)

پس از تنظیم ساختار پیوند ثابت ، وردپرس از آن به عنوان الگویی برای همه پیوندهای سایت شما استفاده می کند. با این حال ، شما این گزینه را دارید که حلزون URL یا همان کلمات کلیدی درون ساختار URL را برای افراد تغییر دهید پست ها ، صفحات و انواع پست های سفارشی.

شما می توانید قسمت حلزونی URL را از صفحه ویرایش پست در داخل ویرایشگر محتوای وردپرس .

به سادگی پست ، صفحه یا نوع پست سفارشی را ویرایش کنید و روی قسمت عنوان کلیک کنید. متوجه خواهید شد که قسمت پیوند ثابت در بالای آن نشان داده شده است.

Edit post slug to create custom URL

پیش بروید و بر روی دکمه ویرایش در کنار آن کلیک کنید ، و سپس حلزون URL را به یک پیوند ثابت ثابت تغییر دهید. پس از اتمام کار ، روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا پیوند همیشگی جدید را ذخیره کنید.

Customize post permalink

می توانید از این روش برای همه انواع پست ها از جمله محصولات WooCommerce ، دوره های MemberPress و غیره

در مرحله قبل ، ما به شما نشان دادیم که چگونه پیشوند پایه دسته و برچسب را در وردپرس اصلاح کنید. در این مرحله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه کلمات کلیدی URL را برای یک دسته یا برچسب جداگانه تغییر دهید.

به سادگی به صفحه ارسال ها »دسته ها بروید و روی پیوند ویرایش در زیر گروهی که می خواهید سفارشی کنید کلیک کنید.

Editing a category details in WordPress

وردپرس اکنون جزئیات دسته را بارگیری می کند. از اینجا ، می توانید حلقه حلقه دسته را تغییر دهید تا پیوند همیشگی آن را شخصی سازی کنید.

Change category slug to customize permalink

به همین ترتیب ، می توانید با مراجعه به صفحه پست ها »برچسب ها یک برچسب را ویرایش کنید.

Edit a tag

همچنین می توانید هر طبقه بندی سفارشی را با استفاده از همان روش ویرایش کنید.

وردپرس به طور خودکار پایگاه “/ author /” را به URL هایی که منجر به صفحات بایگانی نویسنده می شوند اضافه می کند. به عنوان مثال:

https://example.com/author/jsmith/

مشکل این است که وردپرس گزینه ای برای تغییر آدرس URL نویسنده یا حلزون حرکت نمی کند.

خوشبختانه ، به قول معروف ، افزونه ای وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

به سادگی ویرایش را نصب و فعال کنید. Slug نویسنده . برای جزئیات ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، به صفحه کاربران »همه کاربران بروید. بعد ، روی پیوند “ویرایش” در زیر نام کاربری کلیک کنید.

Editing a user details in WordPress

در صفحه بعدی ، به قسمت Edit Author Slug بروید و می توانید یک نویسنده نویسنده را انتخاب کنید یا مورد خود را اضافه کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود ، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اگر می خواهید پایه لینک ثابت نویسنده را تغییر دهید ، کافی است به صفحه تنظیمات »ویرایش حلقه نویس نویس بروید. در اینجا گزینه ای برای تغییر پایگاه نویسنده و حتی انتخاب پایگاه های مختلف نویسنده برای کاربران با نقش های مختلف کاربر مشاهده خواهید کرد.

Change author base

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای ما در مورد نحوه تغییر عنوان و پایه URL نویسنده در وردپرس .

نحوه ایجاد پیوندهای کاملاً سفارشی در وردپرس h4>

تمام روش های بالا به شما امکان می دهد تا حد مشخص لینکهای ثابت وردپرس را شخصی سازی کنید. با این حال ، آنها نمی توانند به شما کمک کنند تا پیوند ثابت کاملاً سفارشی ایجاد کنید.

به این دلیل است که وردپرس به طور پیش فرض این قابلیت را ارائه نمی دهد.

خوشبختانه افزونه ای وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. اگر می خواهید ساختار URL پیش فرض وردپرس را برای بخشهای خاصی در سایت خود نادیده بگیرید ، مراحل زیر را دنبال کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه های سفارشی . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، باید پستی را ویرایش کنید که می خواهید در آن پیوند ثابت ثابت ایجاد کنید. به جای ویرایش قسمت پیوند ثابت در بالا ، گزینه ایجاد پیوند همیشگی سفارشی را در زیر ویرایشگر پیدا خواهید کرد.

Creating a completely custom permalink for a post

به همین ترتیب می توانید پیوندهای سفارشی سفارشی را نیز برای دسته ها ایجاد کنید. به صفحه ارسال ها »دسته ها بروید و روی پیوند ویرایش در زیر گروهی که می خواهید تغییر دهید کلیک کنید.

Editing a category details in WordPress

در صفحه جزئیات دسته ، گزینه ایجاد پیوند همیشگی سفارشی را برای آن دسته خاص پیدا خواهید کرد. حتی می توانید یک URL بدون پیشوند پایه رده ایجاد کنید.

Editing the category permalink

با کلیک کردن روی منوی “پیوندهای ثابت” در نوار کناری مدیر ، می توانید همه پیوندهای سفارشی خود را مدیریت و غیرفعال کنید.

Manage your custom permalinks

نگران نباشید ، پیوندهای سفارشی سفارشی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و سپس روی منوی Bulk Actions کلیک کنید تا گزینه “حذف پیوندهای ثابت” را انتخاب کنید.

پس از آن بر روی دکمه “اعمال” کلیک کنید و پلاگین آن پیوندهای ثابت را حذف می کند. پیوند همیشگی حذف شده با طرح پیوند همیشگی وردپرس شما جایگزین می شود.

وردپرس به طور خودکار تغییرات ایجاد شده در URL ها را برای ارسال و صفحه انجام می دهد. با این حال ، ممکن است هدایتها برای لینکهای ثابت نویسنده سفارشی یا پیوندهای لینک کاملاً سفارشی شما را تنظیم نکند.

در این صورت ، شما باید مسیرهای هدایت مناسب را به > جلوگیری از خطاهای 404 در وب سایت خود.

ابتدا باید تغییر مسیر را نصب و فعال کنید. a> plugin.

پس از فعال سازی ، برای تنظیم هدایت ها باید به صفحه ابزارها »تغییر مسیر بروید. شما باید پیوند قدیمی را در قسمت “URL URL” و URL جدید را در قسمت “URL هدف” اضافه کنید.

Setup redirects

پس از آن بر روی دکمه “افزودن تغییر مسیر” کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای مبتدیان ما به تنظیم تغییر مسیرها در وردپرس .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه می توانید پیوندهای ثابت را در وردپرس ایجاد کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای SEO WordPress a > برای دستیابی به بازدید بیشتر از وب سایت خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-create-custom-permalinks-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید