نحوه ایجاد پشتیبان گیری کامل از وردپرس به صورت رایگان با BackWPup

پشتیبان گیری یکی از بهترین دفاع ها در برابر هر نوع تهدید امنیتی برای سایت شما است. پشتیبان گیری منظم چیزی است که هر وبلاگ نویس / مدیر وب باید داشته باشد. در گذشته ما به شما نشان دادیم چگونه با BackupBuddy محتوای خود را ایمن نگه دارید ، و نحوه تهیه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس . با این حال ، BackupBuddy a > هزینه دارد و پشتیبان گیری دستی زمان بر است. اگر به شما بگوییم که می توانید پشتیبان گیری کامل از وردپرس را به صورت رایگان ایجاد کنید ، چه می کنید؟ نه تنها این ، می توانید آنها را در فضای ابری نیز ذخیره کنید و برنامه ریزی کنید که این کار به صورت خودکار انجام شود. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه با BackWPup بصورت رایگان پشتیبان وردپرس ایجاد کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی BackWPup plugin. با فعال شدن ، افزونه صفحه خوش آمد گویی را نمایش می دهد. همچنین یک مورد منوی BackWPup در نوار کناری مدیر وردپرس شما اضافه می شود.

BackWPup Menu

ایجاد مشاغل پشتیبان با BackWPup

برای ایجاد یک کار پشتیبان گیری خودکار برای وب سایت وردپرس خود ، روی افزودن کار جدید کلیک کنید. در زیر برگه عمومی برای این شغل نامی ارائه دهید. این نام به صورت داخلی استفاده خواهد شد و به شما کمک می کند تا هر نمونه پشتیبان را شناسایی کنید. در بخش وظایف شغلی نوع وظایفی را که می خواهید انجام دهید انتخاب کنید. وظایف موجود شامل پشتیبان گیری از پایگاه داده ، تهیه پشتیبان از پرونده ، صادرات WordPress XML ، لیست افزونه های نصب شده ، بهینه سازی جداول پایگاه داده و بررسی جداول پایگاه داده است. اگر می خواهید از وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید ، می توانید همه گزینه ها را انتخاب کنید ، به جز برای بهینه سازی و بررسی جداول پایگاه داده.

Create a new backup job in BackWPup

در بخش ایجاد پرونده پشتیبان ، نوع بایگانی را انتخاب کنید. گزینه پیش فرض tar.gz است ، اما در صورت تمایل می توانید بایگانی zip را انتخاب کنید. در زیر این بخش مقصد شغل را مشاهده خواهید کرد. اینجا جایی است که نسخه های پشتیبان شما ذخیره می شوند. BackWPup چندین گزینه برای ذخیره فایلهای پشتیبان شما فراهم می کند. این می تواند فایل پشتیبان را در سرور شما ذخیره کند ، آن را از طریق ایمیل ، پشتیبان گیری به FTP ، پشتیبان گیری در dropbox ، amazon S3 ، Windows Azure ، Rackspace و Sugarsync ارسال کند. هر کاری که می کنید ، انجام ندهید پشتیبان گیری را در سرور خود ذخیره کنید. به خاطر این آموزش وردپرس ، ما از DropBox استفاده خواهیم کرد.

Choose backup destination and compression

برنامه ریزی پشتیبان گیری خودکار در وردپرس با استفاده از BackWPup

روی برگه Schedule کلیک کنید و انتخاب کنید که چند بار می خواهید از سایت خود پشتیبان تهیه کنید. با انتخاب گزینه WordPress Cron می توانید برنامه ریزی کنید تا ماهانه ، هفتگی یا روزانه اجرا شود. متناوباً ، می توانید کار را به صورت دستی انجام دهید تا بتوانید از سایت خود پشتیبان تهیه کنید. برای کاربران سطح بالا گزینه های بیشتری مانند استفاده از URL برای شروع کار خارجی با استفاده از برخی نرم افزارهای دیگر یا شروع کار با WP-CLI ، یک رابط خط فرمان برای وردپرس وجود دارد. برای کاربران سطح مبتدی توصیه می کنیم با انتخاب گزینه WordPres Cron تهیه نسخه پشتیبان روزانه یا هفتگی.

Scheduling automatic backups in WordPress using BackWPup

پشتیبان گیری چیست؟ h4>

روی برگه DB Backup کلیک کنید تا جداولی را که می خواهید در نسخه پشتیبان قرار گیرد انتخاب کنید. گاهی اوقات افزونه های وردپرس جداول خاص خود را در پایگاه داده شما ایجاد می کنند ، بیشتر اوقات این داده ها مهم نیستند و ممکن است نیازی به آنها نداشته باشید. با برداشتن علامت این جداول ، اندازه پشتیبان شما کاهش می یابد. اما اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید ، تمام جدول ها را انتخاب کنید.

Select or exclude tables from backup job

در زیر Files می توانید فهرست ها و پرونده هایی را که می خواهید در کار پشتیبان قرار دهید انتخاب کنید. توصیه می کنیم از پرونده های اصلی وردپرس پشتیبان تهیه نکنید. در عوض ، فقط از پوشه wp-content / uploads خود پشتیبان تهیه کنید. علامت انتخاب پوشه ریشه پشتیبان را بردارید. پوشه هایی را که نمی خواهید در پوشه wp-content حذف کنید. به عنوان مثال ، گاهی اوقات افزونه ها پوشه wp-content را برای ذخیره داده های پلاگین ایجاد می کنند. در صورت تمایل می توانید این پوشه ها را حذف کنید.

Select or Include files and directories from backup job

ذخیره پشتیبان گیری از وردپرس در Dropbox

بسته به آنچه برای پشتیبان گیری خود انتخاب کرده اید ، یک برگه برای آن مشاهده خواهید کرد. در این آموزش ما به شما نشان می دهیم که چگونه با استفاده از پلاگین BackupWP به طور خودکار پشتیبان وردپرس خود را در Dropbox بارگذاری کنید. بنابراین روی برگه Dropbox کلیک کنید و سپس روی Reauthenticate (کامل Dropbox) کلیک کنید.

Authenticate with Dropbox to save your backups to Dropbox

با این کار به وب سایت Dropbox خواهید رفت و در آنجا از شما خواسته می شود نام کاربری و رمز عبور خود را ارائه دهید. پس از ورود به سیستم ، DropBox از شما اجازه می خواهد به BackWPup اجازه دسترسی به حساب DropBox خود را بدهید.

Giving BackWPup Access to your Dropbox account

پس از آن ، افزونه از بقیه امور مراقبت خواهد کرد.

ایجاد چندین شغل پشتیبان از وردپرس با استفاده از BackWPup

با BackWPup می توانید چندین شغل پشتیبان ایجاد کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک کار برنامه ریزی شده ایجاد کنید تا به صورت روزانه یا هفتگی اجرا شود تا از پایگاه داده وردپرس خود پشتیبان تهیه کنید و یک کار دیگر نیز داشته باشد که فقط برای تهیه نسخه پشتیبان از پرونده های وردپرس خود به صورت دستی انجام شود. می توانید تمام مشاغل ایجاد شده توسط خود را در صفحه BackWPup »مشاغل مشاهده کنید. با کلیک روی پیوند Run Now در زیر کار ، حتی برای مشاغل برنامه ریزی شده می توانید هر یک از مشاغل پشتیبان را اجرا کنید. همچنین می توانید تنظیمات مربوط به یک کار را ویرایش کنید یا آن را کاملاً حذف کنید.

Creating and managing multiple Backup Jobs

اجرای یک کار پشتیبان گیری h4>

وقتی با کلیک کردن روی پیوند Run Now ، دستی Backup Job را اجرا می کنید ، BackWPup پیشرفت پشتیبان گیری را نشان می دهد. با کلیک بر روی سیاهههای مربوط به نمایشگر ، می بینید که در پس زمینه چه خبر است. اگر به هر دلیلی کار پشتیبان خراب شود ، این گزارش دلیل را نیز نشان می دهد. همچنین می توانید در طول پیشرفت با کلیک بر روی دکمه سقط ، کاری را سقط کنید.

Running a manual backup job in BackWPup

عیب یابی مشاغل پشتیبان وردپرس در BackWPup h4>

اجرای یک کار پشتیبان ممکن است باعث ایجاد بار اضافی در سرور میزبان شما شود. این ممکن است منجر به کارهای پشتیبان ناتمام شود. همچنین در اکثر میزبانی مشترک خدمات ، محدودیتی در میزان زمان یا حافظه ای که یک اسکریپت می تواند مصرف کند وجود دارد. هنگامی که سرور شما BackWPup را برای عبور از محدودیت زمانی یا حافظه متوقف می کند ، 5 دقیقه صبر می کند و سپس روند را از سر می گیرد. در این حالت ، مدتی طول می کشد تا کار پشتیبان به پایان برسد.

اولین کاری که باید انجام دهید افزایش محدودیت حافظه PHP ، سپس به BackWPup »تنظیمات بروید و بر روی برگه مشاغل کلیک کنید. گزینه حداکثر تعداد بازنشانی برای مراحل کار را افزایش دهید. مقدار پیش فرض 3 است ، شما می توانید آن را به 5 افزایش دهید و ببینید آیا این برای شما مناسب است یا خیر. پس از آن به پایین به گزینه کاهش بار سرور بروید و گزینه های متوسط ​​یا حداقل بارگذاری سرور را انتخاب کنید.

Increasing memory and reducing server load for BackWPup

افکار نهایی h4>

احتمالاً از خود می پرسید که آیا یک افزونه رایگان خوب مانند BackWPup وجود دارد ، پس چرا مردم هزینه پلاگین هایی مانند BackupBuddy یا VaultPress . یکی از دلایل پشتیبانی است. وقتی هزینه کالایی را پرداخت می کنید ، پس تضمین می کنید که پشتیبانی می شوید. مورد دیگری که با هر دو BackupBuddy و VaultPress این است که اسکن بدافزار را ارائه می دهند. ما از VaultPress استفاده می کنیم زیرا این یک سرویس 100٪ مدیریت شده است. نسخه پشتیبان در سرور ابری آنها ذخیره می شود و این یک تنظیم کاملا ضد احمقانه است.

ما نمی توانیم به اندازه کافی استرس داشته باشیم که شما باید مرتباً از سایت خود پشتیبان تهیه کنید. منتظر هک شدن سایت وردپرس یا آلوده شدن به بدافزار خود نشوید ، اکنون پشتیبان گیری را شروع کنید تا بتوانید به سرعت وردپرس را از زمان تهیه نسخه پشتیبان تهیه کنید. امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند تا پشتیبان گیری از وردپرس را خودکار کنید. با گذاشتن نظر در زیر از کدام راه حل پشتیبان گیری وردپرس استفاده می کنید به ما اطلاع دهید.

توجه: به دلیل درخواست زیاد ، ما مقاله ای درباره نحوه بازیابی WordPress از Backup . اگر از BackWPup استفاده می کنید ، پس از گزینه دستی بازگرداندن دستی در مقاله دنبال می کنید.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-create-a-complete-wordpress-backup-for-free-with-backwpup/.

دیدگاهتان را بنویسید