نحوه ایجاد نقشه سایت ویژوال در وردپرس

آیا تا به حال خواسته اید یک نقشه سایت بصری در وردپرس نمایش دهید؟ یک نقشه سایت بصری به شما امکان می دهد یک طرح سلسله مراتبی از صفحات و بخشهای مختلف خود ارائه دهید. در این مقاله ، ما به شما نحوه ایجاد یک نقشه سایت بصری در وردپرس بدون نوشتن هیچ کدی به شما نشان خواهیم داد.

Adding a visual sitemap

تفاوت بین HTML ، XML و نقشه های سایت ویژوال در وردپرس h4>

نقشه سایت XML برای ماشین ها و موتورهای جستجو ایجاد می شود. این زبان از زبان نشانه گذاری XML برای نمایش مطالب سایت شما استفاده می کند.

موتورهای جستجو می توانند از این نقشه های سایت برای اولویت بندی و تنظیم میزان خزش برای وب سایت شما استفاده کنند. راهنمای ما را در نحوه افزودن نقشه سایت XML در وردپرس .

از طرف دیگر ، یک نقشه سایت HTML برای استفاده بازدید کنندگان وب سایت شما (افراد واقعی) در نظر گرفته شده است. این به سادگی لیستی از صفحات و بخشهای مختلف وب سایت شما را در یک صفحه نمایش می دهد. به راهنمای ما مراجعه کنید در نحوه افزودن نقشه سایت HTML در وردپرس .

اگرچه نقشه سایت HTML برای نشان دادن ساختار سایت شما عالی است ، اما گاهی اوقات گزینه مناسبی برای نمایش سلسله مراتب وب سایت شما نیست.

اینجا جایی است که یک نقشه سایت بصری به کار شما می آید. این امکان را به شما می دهد تا وسایل ، وسایل کودک ، وسایل خواهر و برادر را در یک ساختار درخت مانند نشان دهید.

با گفتن این مطلب ، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توان به راحتی نقشه سایت بصری را در وردپرس اضافه کرد.

افزودن نقشه سایت ویژوال در وردپرس h4>

برای سهولت کار ، ما یک آموزش ویدیویی درباره نحوه نقشه برداری بصورت نقشه سایت ایجاد کرده ایم که می توانید در زیر مشاهده کنید.

مشترک شدن در WPBeginner

اما اگر فقط می خواهید دستورالعمل های متنی را دنبال کنید ، می توانید آموزش گام به گام ما را در مورد نحوه ایجاد یک نقشه سایت بصری در وردپرس دنبال کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پلاگین Sitemap Slick . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

اکنون قبل از راه اندازی افزونه ، باید یک منوی ناوبری در وردپرس ایجاد کنید. برای یادگیری نحوه افزودن منوهای پیمایش در وردپرس .

با استفاده از منوهای پیمایش وردپرس می توانید منوهایی با زیر منوها ایجاد کنید و زیر منوها می توانند موارد زیر منوی خاص خود را داشته باشند.

Creating your visual sitemap with navigation menus in WordPress

این منوی پیمایش دارای تمام صفحات یا پست هایی است که می خواهید در نقشه تصویری خود نمایش دهید. می توانید این فهرست را Visual Sitemap نامگذاری کرده و آن را ذخیره کنید.

همچنین می توانید فقط با چند صفحه مهم منوی دیگری ایجاد کنید یا از منوی موجود استفاده کنید. این منو به عنوان منوی برنامه کاربردی در بالای نقشه سایت بصری شما استفاده خواهد شد.

وقتی منوها را ایجاد کردید ، وقت آن است که نقشه سایت بصری خود را تنظیم کنید. برای پیکربندی افزونه به صفحه تنظیمات »نقشه سایت نرم و صاف بروید.

Slick sitemap settings

در گزینه پیش فرض فهرست نقشه سایت ، شما باید منوی اصلی نقشه سایت بصری خود را انتخاب کنید. تعداد ستون هایی را که می خواهید نمایش داده شوند انتخاب کنید.

سرانجام ، شما باید منوی ابزار را انتخاب کنید و برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

نمایش نقشه سایت ویژوال در سایت وردپرس شما h4>

اکنون که با موفقیت یک نقشه سایت بصری ایجاد و راه اندازی کرده اید ، مرحله بعدی نمایش نقشه سایت در یک صفحه در سایت وردپرس شماست.

به سادگی یک صفحه جدید در وردپرس ایجاد کنید و این کد کوتاه را در منطقه محتوا

^slick-sitemap برگزیده

برای ذخیره تغییرات ، روی دکمه ذخیره یا انتشار کلیک کنید. اکنون می توانید به این صفحه مراجعه کرده و نقشه سایت بصری را در عمل مشاهده کنید.

Example of a visual sitemap in WordPress

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یک نقشه سایت بصری در وردپرس اضافه کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما را با 25 ابزارک مفید وردپرس برای سایت شما .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-create-a-visual-sitemap-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید