نحوه ایجاد نظرسنجی در وردپرس (با گزارش های زیبا)

آیا می خواهید در وردپرس نظر سنجی ایجاد کنید؟ نظرسنجی ها به شما کمک می کند اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری کنید ، بنابراین می توانید برای تصمیم گیری های داده محور استفاده کنید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی یک نظر سنجی در وردپرس ایجاد کنید و گزارش های زیبایی ایجاد کنید.

Survey Plugin for WordPress

انتخاب بهترین ابزار نظرسنجی برای وردپرس h4>

سرویس های آنلاین زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد فرم های نظرسنجی ایجاد کرده و در وردپرس قرار دهید. نکته منفی این فرم ها این است که داده ها در سرورهای شخص ثالث ذخیره می شوند و شما گزینه های سفارشی سازی محدودی دارید.

برخی از این فرمها همچنین به تعداد پاسخهایی که می توانید جمع کنید محدود می شوند. برای دریافت پاسخ بیشتر باید هزینه اضافی بپردازید و معمولاً این خدمات هزینه های ماهیانه بالایی دارند.

آیا خوب نیست اگر بتوانید نظرات را در وب سایت خود بدون اتکا به سرویس های شخص ثالث اجرا کنید؟

اینجا جایی است که WPForms وارد می شود. این بهترین افزونه سازنده فرم وردپرس در بازار.

آنها اخیراً یک که با استفاده از آنها می توانید به راحتی فرم های نظرسنجی را در وب سایت خود ایجاد کنید.

با ویژگی نظرسنجی WPForms ، موارد زیر را دریافت می کنید:

  • سازنده قدرتمند فرم کشیدن و رها کردن برای ایجاد نظرسنجی ها
  • زمینه های نظرسنجی هوشمند مانند رتبه بندی ، مقیاس لیکرت و موارد دیگر
  • منطق مشروط برای شخصی سازی زمینه های نظرسنجی براساس ورودی کاربر
  • گزارش های بررسی تعاملی با میله ها ، نمودارها ، نمودارها و جداول
  • امکان صادرات نمودارهای نظرسنجی به صورت JPEG ، PDF یا قالب چاپی
  • نتایج نظرسنجی را به عنوان CSV برای استفاده در مکان دیگر صادر کنید

همانطور که گفته شد ، بیایید نگاهی به چگونگی ایجاد و اضافه کردن نظرسنجی در وب سایت وردپرس خود بیاندازیم.

افشای اطلاعات: WPForms توسط همان تیم پشت WPBeginner ایجاد می شود. این یکی از افزونه های برتر WordPress است.

ایجاد نظرسنجی در وردپرس h4>

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه WPForms است. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

نظرسنجی ها و نظرسنجی های WPForms بخشی از برنامه Pro آنها است. کاربران WPBeginner می توانند از کوپن WPForms تا 10٪ تخفیف در تمام مجوزهای WPForms استفاده کنند.

پس از فعال شدن افزونه ، باید صفحه WPForms »تنظیمات را وارد کنید تا کلیدهای مجوز خود را وارد کنید. می توانید این اطلاعات را در حساب خود در وب سایت WPForms پیدا کنید.

WPForms License

در مرحله بعدی ، باید به صفحه WPForms »افزودنی ها بروید و به پایین افزونه نظرسنجی ها و نظرسنجی ها بروید. پیش بروید و بر روی دکمه Inston addon کلیک کنید تا افزونه نظرسنجی نصب شود. پس از نصب ، برای شروع استفاده از افزونه ، باید روی دکمه “فعال سازی” کلیک کنید.

Install survey and polls addon

اکنون آماده ایجاد فرم نظرسنجی هستید.

برای ایجاد فرم جدید باید به صفحه WPForms »افزودن موارد جدید بروید. با این کار ، رابط سازنده فرم کشیدن و رها کردن WPForms راه اندازی می شود.

Create survey form

ابتدا باید یک عنوان برای فرم نظرسنجی خود ارائه دهید و سپس بر روی الگوی فرم نظرسنجی کلیک کنید.

این یک الگوی فرم بازخورد مشتری را با چندین فیلد که قبلاً به فرم اضافه شده بارگیری می کند.

Survey form template

شما فقط می توانید برای ویرایش هر زمینه ، اشاره و کلیک کنید ، آنها را با کشیدن و رها کردن مرتب کنید ، یا آنها را از فرم حذف کنید. همچنین می توانید از ستون سمت چپ قسمت های فرم جدید را اضافه کنید.

WPForms از تمام قسمتهای فرم متداول از جمله کشویی ، دکمه های رادیویی ، کادرهای انتخاب ، مقیاس likert ، ورودی متن ، مقیاس رتبه بندی و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند. این کار ساخت فرم های نظرسنجی بسیار تعاملی را برای شما فوق العاده آسان می کند.

WPForms همچنین شامل منطق مشروط است که به این معنی است که شما می توانید سوالات نظرسنجی خود را بر اساس ورودی کاربر در یکی از زمینه های قبلی شخصی سازی کنید.

Conditional fields

پس از ایجاد فرم ، باید روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات فرم شما ذخیره شود. اکنون می توانید بر روی دکمه بستن کلیک کنید تا از فرم ساز خارج شوید.

افزودن فرم نظرسنجی در وب سایت وردپرس خود h4>

WPForms افزودن فرم های خود را در هر کجای وب سایت بسیار ساده می کند. به راحتی می توانید فرم نظرسنجی خود را در هر پست وردپرس ، صفحه ، نوع پست سفارشی یا نوار کناری شما.

برای افزودن فرم نظرسنجی در یک پست ، صفحه یا نوع پست وردپرس ، باید از صفحه ویرایش پست بازدید کنید و روی دکمه “افزودن فرم” کلیک کنید.

Add form button

با این کار یک پنجره بازشو ظاهر می شود که می توانید فرم نظرسنجی را که قبلاً ایجاد کرده اید انتخاب کنید و برای ادامه روی دکمه درج فرم کلیک کنید.

اکنون کد کوتاه فرم اضافه شده به ویرایشگر پست را مشاهده خواهید کرد.

پس از ویرایش پست ، ادامه دهید و آن را منتشر کنید. می توانید از وب سایت خود دیدن کنید تا فرم نظرسنجی خود را به صورت زنده مشاهده کنید.

Survey form preview

WPForms همچنین به شما امکان می دهد فرم نظرسنجی خود را به راحتی در هر نوار کناری a اضافه کنید > یا منطقه آماده ویجت. کافی است به صفحه Appearance »Widgets در منطقه مدیر WordPress خود بروید و ابزارک WPForms را به هر نوار کناری بکشید.

Survey form widget

در تنظیمات ویجت ، فرم نظرسنجی را که قبلاً ایجاد کرده اید انتخاب کنید و فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

اکنون می توانید از وب سایت خود دیدن کنید تا فرم نظرسنجی خود را در نوار کناری نمایش داده شود.

Sidebar survey widget

مشاهده نتایج فرم نظرسنجی شما h4>

WPForms نتایج نظرسنجی را به زیبایی نمودارها و نمودارها . همچنین می توانید نتایج نظرسنجی را چاپ کرده و برای استفاده در نرم افزار صفحه گسترده مورد علاقه خود صادر کنید.

برای مشاهده نتایج نظرسنجی خود ، باید به صفحه WPForms »همه فرم ها بروید و روی پیوند” نتایج نظرسنجی “در زیر فرم نظرسنجی خود کلیک کنید.

View survey results

در صفحه نتایج ، پاسخ های نظرسنجی خود را در نمودار و جدول های تعاملی مشاهده خواهید کرد. می توانید پاسخ های یک سوال و همچنین کل نظر سنجی را صادر کنید.

Survey results

در بالا ، گزینه های تغییر حالت به انواع نمودارها و گزینه صادرات را مشاهده خواهید کرد. می توانید نتایج نظرسنجی های فردی را به صورت قالب های JPEG ، PDF و Print ذخیره کنید تا به راحتی آنها را در اسلایدهای ارائه ، پست های وبلاگ یا رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Result tables

تبدیل هر فرم به نظرسنجی h4>

WPForms همچنین به شما امکان می دهد هر فرم را در فرم نظرسنجی قرار دهید و نتایج گذشته را به عنوان نظرسنجی نمایش دهید. حتی می توانید فیلدهای فرم خاصی را انتخاب کنید که می خواهید به عنوان فیلدهای نظر سنجی در نظر گرفته شوند.

این امر به ویژه اگر می خواهید از طریق فرم های دیگر مانند فرم تماس ، ثبت نام کاربر ، یا فرم های ثبت نام در خبرنامه.

برای تبدیل فرم WPForms موجود به نظرسنجی ، به سادگی فرم را در WPForms ویرایش کرده و به قسمت تنظیمات »نظرسنجی ها و نظرسنجی ها بروید. باید کادر کنار گزینه “Enable Survey Reporting” را علامت بزنید و تغییرات خود را ذخیره کنید.

Enable survey reporting for any form in WPForms

برای فعال کردن گزارش نظرسنجی برای یک قسمت فرم جداگانه ، به سادگی فرم را ویرایش کنید و سپس روی فیلدی که می خواهید فعال کنید کلیک کنید.

در بخش “Field Options” در سمت چپ خود ، باید روی Advanced Options کلیک کنید و گزینه “Enable Survey Reporting” را علامت بزنید.

Enable survey reporting for any form field

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه می توانید به راحتی فرم های زیبایی را در وردپرس ایجاد و اضافه کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای مبتدیان ما را در مورد نحوه پیگیری تعامل کاربر در وردپرس با Google Analytics.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-create-a-survey-in-wordpress-with-beautiful-reports/.

دیدگاهتان را بنویسید