نحوه ایجاد فرم سفارش آنلاین در وردپرس (مرحله به مرحله)

چندین خواننده ما در مورد نحوه ایجاد فرم سفارش آنلاین سوال کرده اند ، بنابراین مشتریان می توانند به راحتی سفارشات خود را در وب سایت قرار دهند.

اگر مشاغلی مانند رستوران یا فروشگاه فیزیکی را اداره می کنید ، ممکن است تمایلی به ایجاد یک فروشگاه آنلاین کامل نداشته باشید. با این حال ، ممکن است بخواهید راهی آسان برای سفارش غذا یا کالاهای دیگر برای تحویل شما به مشتریان ارائه دهید.

در این پست ، ما می خواهیم نحوه ایجاد فرم سفارش آنلاین در وردپرس را به شما نشان دهیم. با این کار می توانید بدون افزودن یک نرم افزار تجارت الکترونیک به وب سایت خود ، به راحتی سفارشات مشتری را جمع آوری کنید.

Creating an online order form in WordPress

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر دستورالعمل های کتبی را ترجیح می دهید ، فقط به خواندن ادامه دهید.

ایجاد فرم سفارش آنلاین در وردپرس h4>

شاید شما تصمیم گرفته اید شروع به کار وب سایت اخیراً برای کسب و کار خود ، و احساس می کنید که کمی خسته شده اید.

بسیاری از مشاغل فروشگاه اینترنتی را راه اندازی می کنند تا علاوه بر جمع آوری سفارشات ، پرداخت ها را نیز بپذیرند و موجودی را مدیریت کنند. با این حال ، همه مشاغل نیازی به وب سایت تجارت الکترونیک کامل .

اگر فقط می خواهید مشتریان بتوانند فرم سفارش آنلاین را پر کنند ، بنابراین بدون راه حل سبد خرید می توانید خیلی راحت ایجاد کنید.

یک فرم سفارش آنلاین ساده به شما این امکان را می دهد که یا بصورت آنلاین ، هنگام تحویل سفارش یا هنگام تحویل ، پرداخت را بپذیرید.

در این مقاله آموزشی ، از WPForms برای ایجاد یک آنلاین استفاده خواهیم کرد. فرم سفارش زیرا به شما امکان می دهد با واسط کشیدن و رها کردن آنها این کار را به راحتی انجام دهید.

WPForms بهترین افزونه سازنده فرم WordPress در بازار. بیش از 3 میلیون وب سایت از WPForms استفاده می کنند تا هر نوع فرم آنلاین را به راحتی ایجاد کنند و آن را به وب سایت خود اضافه کنند (به مهارت رمزگذاری نیازی نیست).

ابتدا باید پلاگین WPForms را نصب و فعال کنید . برای نصب افزونه نیاز به کمک دارید؟ راهنمای ما را در مورد چگونگی نصب یک افزونه وردپرس برای دستورالعمل های دقیق.

افزونه ها مانند برنامه هایی برای وب سایت وردپرس شما هستند. اگر در وردپرس تازه کار هستید ، نگاهی به مقاله ما در پلاگین های وردپرس چیست و چه کاری می توانید با آنها انجام دهید.

هنگامی که افزونه WPForms را فعال کردید ، یک برگه WPForms جدید در نوار کناری مدیر داشبورد وردپرس خود مشاهده خواهید کرد.

برای وارد کردن کلید مجوز باید به صفحه WPForms »تنظیمات بروید. می توانید این اطلاعات را در حساب خود در وب سایت WPForms پیدا کنید.

Enter your license key for WPForms

اکنون شما آماده ایجاد فرم سفارش آنلاین خود هستید.

برای ایجاد اولین فرم به سادگی به صفحه WPForms »افزودن جدید بروید.

Creating a new form using WPForms

اکنون صفحه ایجاد فرم را مشاهده خواهید کرد. نام خود را برای فرم خود تایپ کرده و الگویی را انتخاب کنید. ما الگو “صورتحساب / فرم سفارش” را توصیه می کنیم.

Select the 'Billing / Order Form' template to get started

کافی است نشانگر خود را بر روی توضیحات الگو حرکت دهید و روی دکمه “ایجاد فرم صورتحساب / سفارش” کلیک کنید.

Click on the 'Create a Billing / Order Form' button to create your form

فرم شما به طور خودکار برای شما ایجاد می شود و مستقیماً وارد ویرایشگر فرم WPForms می شوید.

Your newly created online order form

اکنون می توانید فرم سفارش آنلاین خود را هر طور که می خواهید ویرایش کنید. قسمتهای مختلف فرم را “فیلد” می نامند. با یک کلیک می توانید قسمتهای فرم خود را تغییر ، اضافه یا حذف کنید.

الگوی پیش فرض از قبل شامل قسمتهایی برای بیشتر اطلاعاتی است که احتمالاً به آنها احتیاج دارید ، مانند نام ، آدرس و شماره تلفن. با این حال ، باید محصولات واقعی خود را لیست کنید.

برای ویرایش بر روی قسمت “موارد موجود” کلیک کنید.

Editing the 'Available Items' field of your online order form

نام و قیمت هر یک از مواردی را که مشتریان می توانند از شما سفارش دهند ، وارد کنید. قیمت به طور خودکار در فرم نمایش داده نمی شود ، بنابراین ممکن است بخواهید این را به نام مورد اضافه کنید.

Editing the 'Available Items' field to change the names of the items

برای افزودن گزینه های بیشتر ، به سادگی روی نماد (+) در هر کجا که می خواهید موارد اضافی را اضافه کنید کلیک کنید.

Adding more items to your online order form

توجه: می توانید هر تعداد مورد دلخواه اضافه کنید. با این حال ، مشتریان فقط قادر به انتخاب یک گزینه از این قسمت خواهند بود.

اگر چندین دسته گزینه دارید ، ممکن است بخواهید برای ایجاد گروه ها زمینه را کپی کنید.

با کلیک روی نماد “رونوشت” که هنگام نشانگر نشانگر روی آن نشان داده می شود یا انتخاب آن ، می توانید قسمت “موارد موجود” را کپی کنید.

Copy the 'Available Items' field to create a new field on your order form

مطمئن شوید که “برچسب” قسمتها را نیز به چیزی مناسب با هر گروه تغییر دهید.

اگر می خواهید مشتریان بتوانند دو یا چند گزینه را در یک زمینه واحد انتخاب کنند ، باید از یک نوع فیلد دیگر استفاده کنید.

روی برگه “افزودن زمینه ها” کلیک کنید و سپس به پایین “بخشهای پرداخت” بروید و در آنجا قسمت “موارد انتخاب جعبه” را پیدا خواهید کرد. آن را بکشید و در فرم قرار دهید.

Adding a checkbox field so customers can select multiple items at once

اکنون می توانید همان قسمت را با وارد کردن نام و قیمت برای اقلام خود ، همان قسمت را ویرایش کنید. مشتریان می توانند هر تعداد کالایی که می خواهند سفارش دهند را بررسی کنند.

اگر می خواهید تصاویری از محصولات خود نشان دهید ، این کار نیز بسیار آسان است. کافیست روی کادر «استفاده از گزینه های تصویر» کلیک کنید:

Adding images of your products to your online order form

برای هر مورد ، روی دکمه “بارگذاری تصویر” کلیک کنید تا تصاویر از رایانه یا وردپرس اضافه شود کتابخانه رسانه .

Uploading an image for a product that you offer

تصاویر شما توسط WPForms تغییر اندازه یا فشرده نمی شوند ، بنابراین مهم است که آنها را در اندازه مناسب بارگذاری کنید. اندازه همه آنها باید یک اندازه باشد و بیش از 250 × 250 پیکسل نباشد.

در حالت ایده آل ، شما همچنین باید تصاویر خود را برای وب بهینه کنید .

سرانجام ، ممکن است بخواهید قسمت “نظر یا پیام” را در پایین فرم ویرایش کنید ، بنابراین نیازی به آن نیست. همه کاربران نمی خواهند پیامی اضافه کنند.

به سادگی بر روی قسمت مورد نظر کلیک کنید و سپس علامت “لازم” در سمت راست را بردارید تا این قسمت اختیاری شود.

Making the 'Comment / Message' field optional rather than required

می توانید این فرایند را برای هر زمینه ای که می خواهید اختیاری باشد دنبال کنید. می توانید بگویید که کدام فیلدها مورد نیاز است زیرا در کنار برچسب آن یک ستاره قرمز نشان داده شده است.

هنگامی که از طراحی فرم خود راضی بودید ، می توانید به پیکربندی تنظیمات آن بپردازید. بهتر است ابتدا فرم را با کلیک روی دکمه “ذخیره” در بالای صفحه ذخیره کنید:

The WPForms 'Save' button appears is on the top right of your screen

پیکربندی اعلان هایی که فرم سفارش شما ارسال می شود h4>

ابتدا روی برگه “تنظیمات” در سمت چپ صفحه خود کلیک کنید. با این کار تنظیمات فرم شما باز می شود.

The 'Settings' tab in WPForms

بعد ، روی برگه “اعلان ها” کلیک کنید تا اعلان های ایمیل فرم خود را تغییر دهید. به طور پیش فرض ، فرم های تکمیل سفارش شده به آدرس مدیر سایت وردپرس شما از طریق ایمیل ارسال می شوند.

ممکن است بخواهید این مورد را تغییر دهید یا فرمهای سفارش را در بیش از یک آدرس کپی کنید. می توانید آدرس ایمیل یا آدرس ها را در کادر «ارسال به آدرس ایمیل» تایپ کنید. اگر بیش از یک آدرس ایمیل وارد می کنید ، آنها را با کاما جدا کنید.

Enter the email addresses you want the form to be sent to, separated with commas

همچنین ممکن است بخواهید موضوع را تغییر دهید تا در هر سفارش یکسان نباشد. این امر می تواند پیگیری سفارشات را در صندوق ورودی شلوغ ایمیل آسان کند.

در اینجا ، ما موضوع ایمیل را تغییر داده ایم تا “سفارش مشتری از” و سپس نام مشتری را بخوانیم. ما از “نمایش برچسب های هوشمند” برای درج قسمت نام در عنوان موضوع استفاده کردیم.

Changing the subject line on the notification email to add the customer's name p >

می توانید جزئیات دیگری را که می خواهید نیز تغییر دهید.

ما همچنین اکیداً توصیه می کنیم برای مشتریان خود یک اعلان ایمیل تنظیم کنید. این به آنها یادآوری می کند که چه چیزی سفارش داده اند و به آنها اجازه می دهد تا بدانند که سفارش خود را دریافت کرده اید.

برای تنظیم اعلان ایمیل جدید ، روی دکمه “افزودن اعلان جدید” کلیک کنید.

Click the 'Add New Notification' button to create a new notification

از شما خواسته می شود نامی را برای اعلان جدید تایپ کنید. می توانید آن را هر طور که می خواهید صدا کنید ، زیرا مشتریان این نام را نمی بینند. ما مواردی مانند «رسید مشتری» یا «تأیید ایمیل مشتری» را پیشنهاد می کنیم.

Entering a name for the notification that'll be sent to the customer

شما می خواهید “ارسال به آدرس ایمیل” حساب ایمیل مشتری شما باشد. {admin_email} را از این کادر حذف کنید. روی «نمایش برچسب های هوشمند» کلیک کنید و قسمت «ایمیل» را انتخاب کنید.

Setting up the customer receipt so that it will be emailed to the customer

همچنین می خواهید سایر جزئیات ایمیل را وارد کنید. پیشنهاد ما استفاده از عنوان موضوعی مانند “سفارش شما با” و نام شرکت شما است.

Entering the 'From' name and email address for the customer's receipt

در قسمت “پیام” ، احتمالاً می خواهید پیامی را به مشتری خود اضافه کنید. برچسب {all_fields} تمام اطلاعات مشتری را در فرم وارد می کند.

Editing the email address that your customer will receive

اگر فقط می خواهید برخی از اطلاعات مشتری را در ایمیل وارد کنید ، چه می کنید؟ یا اگر می خواهید ابتدا جزئیات سفارش آنها را وارد کنید و جزئیات تحویل آنها را در انتهای ایمیل قرار دهید ، چه می کنید؟ به سادگی می توانید از برچسب های هوشمند برای افزودن هر قسمت فرم به فرم خود استفاده کنید.

پس از پایان تنظیم اعلان ها ، روی دکمه “ذخیره” در بالای صفحه کلیک کنید.

نکته: برای بازگشت به اولین اعلانی که درحال ویرایش بودید ، فقط به پایین صفحه بروید.

تنظیم پیام تأیید برای مشتریان خود h4>

همراه با ارسال یک رسید ایمیل به مشتریان خود ، می خواهید تأیید روی صفحه را به آنها نشان دهید ، بنابراین آنها می دانند که سفارش آنها ارسال شده است.

می توانید این کار را در برگه تنظیمات »تأیید انجام دهید.

در تأیید پیش فرض آمده است: “از اینکه با ما تماس گرفتید متشکریم! ما به زودی با شما تماس خواهیم گرفت. ”

Your online order form's default confirmation message

می توانید این مورد را به هر آنچه می خواهید تغییر دهید و می توانید از ویرایشگر بصری نیز برای قالب بندی متن خود استفاده کنید.

Customizing the confirmation message that your customer will see on their screen

متناوباً ، می توانید مشتریان را به صفحه “متشکریم” در وب سایت خود یا حتی به طور کلی به وب سایت دیگری هدایت کنید.

پس از تنظیم پیام تأیید ، روی “ذخیره” در بالای صفحه کلیک کنید.

ادغام پرداخت با فرم سفارش شما (اختیاری) h4>

اگر می خواهید از طریق فرم سفارش خود پرداخت کنید ، باید آن را با پردازنده پرداخت ادغام کنید.

WPForms به راحتی با دو پردازنده پرداخت معروف PayPal و Stripe ادغام می شود. مشتریان می توانند از طریق حساب PayPal یا با وارد کردن مشخصات کارت اعتباری خود پرداخت کنند.

ما در این مقاله آموزشی از PayPal استفاده خواهیم کرد ، اما روند Stripe نیز مشابه است.

ابتدا باید از سازنده فرم خارج شوید. این کار را می توانید با کلیک روی “X” در بالا سمت راست انجام دهید. اگر تغییرات ذخیره نشده داشته باشید از شما خواسته می شود فرم خود را ذخیره کنید.

بعد ، به صفحه WPForms »Addons در داشبورد وردپرس خود بروید. به پایین بروید و به “PayPal Standard Addon” بروید و روی دکمه “Install Addon” در زیر آن کلیک کنید.

Installing the PayPal addon for WPForms

سپس افزونه به طور خودکار نصب و فعال می شود.

به فرم خود برگردید ، که می توانید در بخش Select the payment service(s) to integrate with your form

بر روی “PayPal Standard” کلیک کنید و سپس جزئیات فرم را پر کنید. ابتدا باید کادر “پرداختهای استاندارد PayPal را فعال کنید” را علامت بزنید و آدرس ایمیل PayPal مشاغل خود را وارد کنید.

منوی کشویی “حالت” را روی “تولید” بگذارید و “نوع پرداخت” را روی “محصولات و خدمات” بگذارید.

The PayPal payment settings page for your form

اگر آدرس تحویل کالا را از طریق فرم سفارش جمع آوری می کنید ، می توانید “حمل و نقل” را به “آدرس نخواهید” تغییر دهید

نیازی به وارد کردن “لغو URL” نیستید ، اما ممکن است بخواهید صفحه ای در وب سایت خود ایجاد کنید تا در صورت عدم تکمیل مراحل پرداخت مشتریان ، برای آنها ارسال شود.

پس از پایان کار بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

اکنون ، وقتی کاربر فرم را ارسال می کند ، برای پرداخت به طور خودکار به PayPal هدایت می شوند. نیازی به افزودن فیلدهای اضافی به فرم خود یا انجام کار دیگری نیست.

افزودن فرم سفارش به وب سایت شما h4>

مرحله آخر اضافه کردن فرم سفارش خود به وب سایت خود است.

نگران نباشید ، صفحه ای را که می خواهید فرم خود را به آن اضافه کنید انتخاب کنید یا یک صفحه جدید در بخش “صفحات» افزودن جدید ایجاد کنید.

بعد ، بر روی نماد (+) کلیک کنید تا یک بلوک جدید اضافه کنید (هر کجا فرم خود را می خواهید) و بلوک “WPForms” را پیدا کنید. این قسمت در زیر بخش “ابزارک ها” واقع شده است ، یا می توانید برای یافتن آن “WPForms” را در نوار جستجو تایپ کنید.

Adding your online order form to a page on your website

بلوک WPForms را مشاهده خواهید کرد. روی لیست کشویی “انتخاب فرم” کلیک کنید و فرم خود را انتخاب کنید.

Selecting your online order form from the the WPForms dropdown list

سپس پیش نمایش فرم را در ویرایشگر وردپرس مشاهده خواهید کرد.

وقتی آماده شدید ، صفحه خود را ذخیره و منتشر کنید (یا به روز کنید). برای دیدن فرم عملی خود می توانید آن را به صورت زنده در سایت خود مشاهده کنید. قبل از به اشتراک گذاشتن آن با مشتریان ، توصیه می کنیم فرم را امتحان کنید تا مطابق انتظار شما کار کند.

همچنین بهتر است هنگام ارسال فرم بررسی کنید که ایمیل اعلان را دریافت می کنید. در غیر اینصورت ، پست ما را در مورد چگونگی رفع عدم ارسال ایمیل از طریق وردپرس .

حتی اگر ایمیلی را از دست داده یا به طور تصادفی آن را حذف کنید ، WPForms داده های فرم را در پایگاه داده وردپرس ذخیره می کند . با مراجعه به WPForm »ورودی ها در داشبورد وردپرس خود می توانید تمام سفارشات خود را پیدا کنید.

بر روی نام فرم خود کلیک کنید ، سپس لیست ورودی ها را مشاهده خواهید کرد. برای دیدن جزئیات می توانید روی «مشاهده» در کنار هر یک از این موارد کلیک کنید.

Viewing completed order forms in your WordPress dashboard

همین! امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه یک فرم سفارش آنلاین در وردپرس ایجاد کنید. همچنین ممکن است راهنمای ما را در دوست داشته باشید بهترین خدمات تلفن تجاری ، و باید دارای افزونه های وردپرس باشد برای مشاغل کوچک.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-create-an-online-order-form-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید