نحوه ایجاد خوراک RSS دلخواه در وردپرس

وردپرس به طور پیش فرض داخلی وجود دارد خوراک RSS . می توانید خوراک های پیش فرض را با عنوان افزودن محتوای سفارشی به RSS RSS خود ، یا حتی افزودن تصویر کوچک پست به خوراک RSS خود . خوراک RSS و Atom پیش فرض برای اکثر کاربران کافی است ، اما ممکن است بخواهید برای ارائه نوع خاصی از محتوا یک خوراک RSS سفارشی ایجاد کنید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه RSS ویژه RSS را در وردپرس ایجاد کنید.

لطفا توجه داشته باشید که این آموزش برای کاربران مبتدی سطح وردپرس در نظر گرفته نشده است. اگر مبتدی هستید و هنوز هم می خواهید آن را امتحان کنید ، لطفاً این کار را در نصب محلی .

مثل همیشه ، شما باید یک پشتیبان گیری کامل از وب سایت وردپرس خود قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده در وب سایت زنده.

با گفتن این مطلب ، بیایید با اولین خوراک RSS سفارشی خود در وردپرس شروع کنیم.

فرض کنید شما می خواهید یک RSS جدید ایجاد کنید که فقط اطلاعات زیر را نمایش دهد:

  • عنوان
  • پیوند
  • تاریخ انتشار
  • نویسنده
  • گزیده

اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد RSS جدید در پرونده توابع.php طرح زمینه شما یا در افزونه اختصاصی سایت :


add_action ('init' ، 'customRSS')؛
تابع customRSS () {
        add_feed ("نام فید" ، "customRSSFunc")؛
}

کد بالا عملکرد customRSS را فعال می کند ، که به آن فید اضافه می شود. تابع add_feed دارای دو آرگومان ، نام feed ، و یک تابع callback است. نام فید url yourdomain.com/feed/feedname جدید شما را تشکیل می دهد و برای ایجاد خوراک در واقع عملکرد بازگشتی فراخوانی می شود. نام خوراک را یادداشت کنید ، زیرا بعداً به این نیاز خواهید داشت.

هنگامی که خبرمایه را شروع کردید ، باید با استفاده از کد زیر در پرونده توابع.php طرح زمینه خود و یا در یک پلاگین خاص سایت ، تابع فراخوانی را برای تولید فید مورد نیاز ایجاد کنید:

تابع customRSSFunc () {
        get_template_part ('rss' ، 'feedname')؛
}

کد بالا با استفاده از تابع get_template_part برای پیوند دادن به یک پرونده الگوی جداگانه است ، با این حال می توانید کد RSS را مستقیماً در تابع قرار دهید. با استفاده از get_template_part ، می توانیم عملکرد را از طرح جدا نگه داریم. تابع get_template_part دارای دو آرگومان ، slug و name است که به دنبال یک پرونده الگوی با نام در قالب زیر است ، با شروع فایل در بالا (اگر اولین مورد را پیدا نمی کند ، به مرحله دوم منتقل خواهد شد و موارد دیگر):

  1. wp-content/themes/child/rss-feedname.php
  2. wp-content/themes/parent/rss-feedname.php
  3. wp-content/themes/child/rss.php
  4. wp-content/themes/parent/rss.php

برای اهداف این آموزش ، بهتر است اسلاگ را بر روی نوع خوراکی که ایجاد می کنید تنظیم کنید (در این حالت: rss) ، و نام را به نام خوراک پیکربندی کنید.

هنگامی که به وردپرس گفتید که به دنبال الگوی فید بگردد ، باید آن را ایجاد کنید. کد زیر با اطلاعاتی که قبلاً ذکر کردیم ، طرح خوراک را ایجاد می کند. این پرونده را به عنوان فایل الگوی slug-name.php که در عملکرد get_template_part پیکربندی شده است ، در پوشه تم خود ذخیره کنید.

'؛
؟>
>

         - خوراک  عنوان>
        <atom: link href="<%D8%9F%20php%20self_link%20()%D8%9B%D8%9F>" rel="self" type="application / rss + xml"></atom:><link><description></description><lastbuilddate></lastbuilddate><language><sy: updateperiod> sy: updatePeriod>
        <sy: updatefrequency> sy: updateFrequency>
        
        
                <item><title> dc: Creator>
                        ]]]> ]]]>  content: encoded>
                        
                        
                

این کد الگو پس از طرح فوق یک خوراک RSS ایجاد می کند. متغیر postCount به شما امکان می دهد تعداد پست های نمایش داده شده در خبرمایه خود را کنترل کنید. الگو را می توان در صورت لزوم اصلاح کرد تا اطلاعات مورد نیاز شما (به عنوان مثال ارسال تصاویر ، نظرات و غیره) نمایش داده شود

تابع the_excerpt_rss گزیده هر پست را نمایش می دهد و برای پست هایی که فاقد متن هستند ، 120 کلمه اول محتوای پست را نمایش می دهد.

سرانجام ، برای نمایش خبرمایه خود ، ابتدا باید قوانین بازنویسی وردپرس خود را فاش کنید. ساده ترین راه برای این کار ورود به مدیر وردپرس و کلیک روی تنظیمات -> پیوندهای ثابت است. پس از ورود به اینجا ، فقط کافی است بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید ، که باعث بازنشانی قوانین بازنویسی می شود.

اکنون می توانید در yourdomain.com/feed/feedname به فید جدید خود دسترسی پیدا کنید ، جایی که نام فید نام فیدی بود که شما قبلاً در عملکرد add_feed قرار دادید. p >

W3C سرویس اعتبار سنجی خوراک را ارائه می دهد ، به شما امکان می دهد خبرمایه حاصل شده را تأیید کنید.

عیب یابی h4>

  • خبرمایه من معتبر نیست!
    • با استفاده از اعتبار سنج W3C ، باید جزئیات مشخصی در مورد اعتبار سنجی خوراک شما ارائه شود. برای برطرف کردن این مشکلات ، پرونده الگو را ویرایش کنید

  • من خطای تأیید اعتبار را دریافت می کنم!
    • این موارد معمول است که زبان RSS در نصب وردپرس شما پیکربندی نشده است. برای انجام این کار ، می توانید برای به روزرسانی گزینه زبان ، کد زیر را به پرونده functions.php طرح زمینه خود اضافه کنید.
    تابع rssLanguage () {
            update_option ('rss_language'، 'en')؛
    }
    add_action ('admin_init'، 'rssLanguage')؛
    

  • آرگومان دوم تابع update_option را ویرایش کنید تا زبان را به زبان مورد نیاز خود تغییر دهید. لیست کامل کدهای زبان RSS را بررسی کنید .
  • پس از اضافه شدن کد فوق به پرونده توابع ، صفحه مدیر وردپرس را بارگیری کنید تا اثر بگذارد. پس از این ، کد باید از پرونده توابع وردپرس شما حذف شود. بارگیری یکبار آن برای پیکربندی تنظیمات rss_language کافی است
  • با جستجوی گزینه rss_language در جدول wp_options ، این کار را می توان مستقیماً در پایگاه داده نیز انجام داد.

    امیدواریم این مقاله به شما کمک کند RSS ویژه RSS خود را در وردپرس ایجاد کنید. با درج نظر در زیر نحوه و دلیل استفاده از RSS ویژه در سایت وردپرسی خود را به ما اطلاع دهید.

  • منبع:
    https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-create-custom-rss-feeds-in-wordpress/.

    دیدگاهتان را بنویسید