نحوه انتقال صحیح وردپرس از زیر دامنه به دامنه روت

آیا می خواهید یک سایت وردپرس را از زیر دامنه به دامنه root منتقل کنید؟ پیگیری این فرآیند نسبتاً آسان است و راهی برای ذخیره رتبه بندی SEO نیز وجود دارد. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه وردپرس را با دستورالعمل های گام به گام به راحتی از زیر دامنه به دامنه root منتقل کنید.

Moving a WordPress site from subdomain to root domain

انتقال WordPress از Subdomain به Root Domain

زیر دامنه پسوند دامنه ریشه شما است. به عنوان مثال ، http://yourwebsite.example.com یک زیر دامنه از example.com است. در این حالت ، example.com دامنه ریشه است.

موتورهای جستجو زیر دامنه را یک وب سایت کاملاً متفاوت می دانند. به همین دلیل شما باید اطمینان حاصل کنید که پس از انتقال موتورهای جستجو را به درستی به دامنه root هدایت می کنید. این به شما کمک می کند پس از انتقال وب سایت خود ، رتبه بندی جستجو را حفظ کنید.

برخلاف انتقال سایت وردپرس به میزبان جدید یا نام دامنه جدید ، انتقال یک سایت به دامنه روت کمی آسان تر است.

در وهله اول به این دلیل است که هر دو معمولاً در یک شرکت میزبانی وب میزبانی می شوند. با این کار می توانید از چند مرحله صرف نظر کنید.

بیایید نگاهی به نحوه انتقال سایت وردپرس از زیر دامنه به دامنه ریشه بیندازیم.

مرحله 1. پشتیبان گیری کامل از وب سایت خود ایجاد کنید h4>

شما همیشه باید یک نسخه پشتیبان را در وب سایت خود برای پشتیبان گیری خودکار نصب کنید. تعداد زیادی افزونه های پشتیبان گیری از وردپرس که می توانید برای ایمن نگه داشتن محتوای وردپرس خود از آنها استفاده کنید.

حال اگر از قبل یک افزونه پشتیبان نصب کرده اید ، ممکن است فکر کنید که می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

این مرحله به شما یادآوری می کند که حتی اگر پشتیبان گیری خودکار از وب سایت خود داشته باشید ، باز هم نیاز به یک نسخه پشتیبان کامل از سایت خود ایجاد کنید . این شامل پشتیبان گیری از پایگاه داده و همچنین تهیه پشتیبان از تمام پرونده ها و پوشه های وردپرس شماست.

پس از تهیه نسخه پشتیبان کامل ، مطمئن شوید که آن را در مکانی از راه دور یا در رایانه خود ذخیره کرده اید.

مرحله 2. انتقال پرونده های وردپرس خود از زیر دامنه به پوشه ریشه h4>

ابتدا باید با استفاده از سرویس گیرنده FTP یا مدیر پرونده cPanel. پس از اتصال ، به محل زیر پوشه خود بروید و تمام پرونده های وردپرس خود را در رایانه بارگیری کنید.

Download WordPress files

بعد ، پوشه public_html دامنه ریشه خود را باز کنید. بسته به نحوه راه اندازی محیط میزبانی وردپرس ، این پوشه می تواند همچنین به نام www یا به دنبال نام دامنه خود قرار دهید.

اکنون ، باید تمام پرونده های وردپرسی را که قبلاً بارگیری کرده اید در فهرست ریشه بارگذاری کنید.

Upload WordPress files to root domain

مرحله 3. URL وردپرس و تنظیمات URL سایت را تغییر دهید h4>

پس از انتقال پرونده های وردپرس ، دیگر نمی توانید به قسمت مدیریت وردپرس در دامنه ریشه دسترسی پیدا کنید. تلاش برای ورود به وب سایت اصلی شما را به منطقه مدیر وب سایت زیر دامنه بازمی گرداند.

برای رفع این مشکل ، به سرویس گیرنده FTP بروید و به فهرست ریشه نام دامنه خود بروید. در مرحله بعدی ، باید فایل wp-config.php را ویرایش کرده و خطوط زیر را دقیقاً قبل از خط اضافه کنید … این همه ، ویرایش را متوقف کنید! وبلاگ نویسی مبارک ‘

define ('WP_HOME'، 'http: //example.com')؛
define ('WP_SITEURL'، 'http: //example.com')؛

فراموش نکنید که example.com را با نام دامنه خود جایگزین کنید. اگر می خواهید وب سایت ریشه شما از www استفاده کند ، باید URL ها را با پیشوند www وارد کنید.

تغییرات خود را ذخیره کرده و فایل wp-config.php را دوباره به وب سایت خود بارگذاری کنید.

اکنون می توانید از قسمت سرپرست سایت وردپرس خود در نام دامنه ریشه دیدن کنید.

مرحله 4. URL ها را به روز کنید

سایت وردپرس شما به دامنه ریشه منتقل شده است ، اما پیوندهایی در داخل پایگاه داده وردپرس شما وجود دارد که به دامنه فرعی اشاره دارد.

بگذارید آن را برطرف کنیم.

شما باید URL های بروزرسانی Velvet Blues . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، باید به صفحه ابزارها »به روز رسانی URL ها بروید.

Update URLs

در این صفحه ، شما باید آدرس زیر دامنه خود را در کنار گزینه Old URL وارد کرده و دامنه ریشه خود را به عنوان URL جدید اضافه کنید. در مرحله بعد ، در بخش “انتخاب کدام URL ها باید به روز شود” ، باید همه گزینه ها به جز “همه GUID ها” را بررسی کنید.

پس از اتمام کار ، برای ادامه بر روی دکمه “به روز رسانی URL ها اکنون” کلیک کنید.

اکنون این افزونه کلیه URL ها را در پایگاه داده وردپرس شما به روز می کند. ممکن است کمی وقت بگیرد. پس از اتمام ، پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد.

مرحله 5. تمام ترافیک زیر دامنه را به دامنه Root هدایت کنید h4>

اکنون که پرونده های وردپرس را منتقل کردید ، مطمئن شوید که ترافیک زیر دامنه شما به نام دامنه ریشه هدایت می شود.

به پوشه زیر دامنه خود بروید و مطمئن شوید که فایلهای پنهان مجبور به دیدن هستند.

تنظیمات سرویس گیرنده FTP شما این گزینه را دارد که همیشه فایلهای پنهان را نشان دهد. در FileZilla ، در زیر گزینه “Server> Force Show Hidden Files” قرار دارد.

Show hidden files

اگر از cPanel File Manager استفاده می کنید ، سپس بر روی دکمه تنظیمات در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. با این کار پنجره تنظیمات برگزیده ظاهر می شود. شما باید “نمایش پرونده های پنهان” را انتخاب کنید و سپس روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

Show hidden files in cPanel file manager

اگر پوشه زیر دامنه شما از قبل دارای پرونده .htaccess است ، می توانید آن را حذف کنید و یکی جدید ایجاد کنید. در داخل فایل .htaccess جدید ، باید کد زیر را کپی و پیست کنید:


بازنویسی موتور روشن
بازنویسی پایگاه /
RewriteCond٪ {HTTP_HOST} ^ yourubdomain  .exember  .com $ [NC]
RewriteRule ^ (. *) $ "http://example.com/$1" [R = 301، L]

فراموش نکنید که دامنه خود را با زیر دامنه واقعی خود قرار دهید و example.com را با نام دامنه خود جایگزین کنید.

لطفا توجه داشته باشید که خط RewriteRule از یک URL غیر www . اگر می خواهید از www در دامنه ریشه خود استفاده کنید ، باید URL خود را با پیشوند www اضافه کنید.

تغییرات خود را ذخیره کرده و پرونده .htaccess خود را در سرور بارگذاری کنید.

این همه ، شما با موفقیت سایت خود را از زیر دامنه به دامنه root منتقل کرده اید. اکنون می توانید به وب سایت خود مراجعه کرده و آن را در عمل مشاهده کنید. وب سایت خود را امتحان کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب کار می کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند سایت خود را از زیر دامنه به دامنه root منتقل کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای SEO WordPress a > برای مبتدیان

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-properly-move-wordpress-from-subdomain-to-root-domain/.

دیدگاهتان را بنویسید