نحوه انتقال سایت سازنده وب سایت GoDaddy به وردپرس

اخیراً یکی از کاربران ما از ما پرسید که چگونه یک سایت سازنده وب سایت GoDaddy را به وردپرس منتقل کنیم. GoDaddy ابزاری برای ایجاد وب سایت ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد وب سایت هایی را با استفاده از ابزارهای کشیدن و رها کردن ساده ایجاد کنند. با این حال ، بسیاری از کاربران به سرعت به محدودیت های استفاده از ابزاری مانند سازنده وب سایت Godaddy’s پی برده و می خواهند وب سایت خود را به یک پلت فرم انعطاف پذیر و قدرتمند مانند وردپرس منتقل کنند. در این مقاله ، ما به شما نحوه انتقال سایت سازنده وب سایت GoDaddy به وردپرس.

GoDaddy to WordPress

یادداشت سردبیر: این مقاله دارای مراحل دستی زیادی است که بسته به اندازه وب سایت شما زمان بر است. در ابتدا نمی خواستیم این مقاله را بنویسیم ، اما به دلیل درخواستهای مکرر ، این مطلب را برای کسانی که به دنبال تغییر کار از سازنده وب سایت Godaddy به وردپرس هستند ، نوشتیم.

مرحله 0: شروع کار h4>

موفقیت سایت وردپرس شما به میزبانی وردپرس که انتخاب می کنید. اگر از قبل سرویس میزبانی GoDaddy ، سپس می توانید از آن برای سایت وردپرس خود استفاده کنید.

اگر می خواهید انتقال به یک میزبان جدید ، سپس ما Bluehost . آنها یکی از بزرگترین شرکتهای میزبان در جهان هستند و یک شریک رسمی میزبانی وردپرس هستند.

برای کاربران WPBeginner ، آنها 50٪ تخفیف و همچنین یک نام دامنه رایگان نیز ارائه می دهند.

مرحله 1: آماده شدن برای انتقال از GoDaddy Website Builder به WordPress

وردپرس برای بسیاری از سرویس ها و ابزارهایی مانند Blogger ، Tumblr ، LiveJournal و غیره را حرکت دهید اما ابزار وارداتی ندارد برای سازنده وب سایت.

به همین دلیل شما باید از سایت سازنده وب سایت خود به صورت دستی پشتیبان تهیه کنید. بسته به میزان محتوایی که در وب سایت خود دارید ، می تواند کمی مصرف کننده باشد.

پشتیبان گیری از محتوای وب سایت ساز GoDaddy

اگر فقط چند صفحه دارید ، می توانید با ذخیره تصاویر و کپی متن در پرونده های متنی در رایانه ، پشتیبان تهیه کنید.

همچنین می توانید از هر صفحه وب سایت خود در مرورگر خود بازدید کنید و سپس CTRL + S (Command + S در Mac) را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید.

این کادر محاوره ای ذخیره را نشان می دهد. مطمئن شوید که “صفحه وب ، کامل” را در قسمت “قالب” یا “ذخیره به عنوان نوع” انتخاب کنید.

Saving a complete webpage using your browser

این فرایند را برای همه صفحات وب سایت خود تکرار کنید.

مطمئن شوید که همه تصاویر و متن خود را بارگیری کرده اید. اینترنت را از رایانه جدا کنید و سپس پرونده هایی را که بارگیری کرده اید باز کنید تا دوباره بررسی شود.

همچنین می توانید از ابزار HTTrack استفاده کنید تا وب سایت را در رایانه خود کپی کنید.

HTTrack یک دستگاه کپی وب سایت است. شما می توانید به سادگی URL وب سایت خود را وارد کنید ، و یک کپی از آن در رایانه شما ایجاد می کند.

Copying websites using HTTrack

مشکل این است که ، سازنده وب سایت GoDaddy و الگوهای آن پرونده های خود را در سرورهای مختلف CDN ذخیره می کنند. نام و آدرس این سرورها از سایتی به سایت دیگر متفاوت است.

با این کار بارگیری همه پرونده های تصویری دشوارتر می شود. با این حال ، اگر وب سایت شما اساساً بر اساس متن است و شما از دست دادن تصاویر ناراحت نیستید ، Httrack سریعترین راه برای کپی کردن وب سایت شما است.

هنگامی که سازنده وب سایت را غیرفعال کردید ، دیگر نمی توانید به وب سایت خود بازگردید. وقت خود را بگذارید تا مطمئن شوید از تمام داده های وب سایت خود پشتیبان تهیه کرده اید.

در این زمان ، احتمالاً از خود می پرسید که چرا راه ساده تری وجود ندارد. احتمالاً به این دلیل که Godaddy نمی خواهد شما عوض شوید. به همین دلیل انتخاب یک پلت فرم مناسب یک تصمیم مهم است ، اما ما خوشحالیم که شما انتخاب خوبی را برای استفاده با وردپرس انجام داده اید.

پشتیبان گیری از ساختار پیوند خود

شما باید افرادی را که از URL های قدیمی وب سایت خود بازدید می کنند به URL های جدید در وردپرس هدایت کنید. برای انجام این کار ، شما باید لیستی از همه URL ها را در وب سایت خود داشته باشید.

اگر فقط چند صفحه دارید ، می توانید URL هر صفحه را در سایت خود در یک متن متنی ساده کپی و جایگذاری کنید.

به طور متناوب ، می توانید از ابزارهای آنلاین برای استخراج URL ها از سایت خود استفاده کنید. می توانید از Klipper ، یک برنامه افزودنی Google Chrome برای ذخیره URL ها در یک فایل txt.

اگر صفحه ای را از دست دادید نگران نباشید. ما همچنین به شما نحوه تنظیم خودکار هشدارها برای خطاهای 404 در وردپرس و هدایت مجدد کاربران در وردپرس را نشان خواهیم داد.

مرحله 2: انتقال سایت سازنده وب سایت به میزبانی مشترک GoDaddy

این مرحله فقط برای کاربرانی است که از سرویس میزبانی GoDaddy برای اجرای سایت وردپرس خود. اگر از ارائه دهنده دیگر میزبانی وردپرس مانند Bluehost ، Siteground ، میزبان و غیره ، سپس از این مرحله صرف نظر کنید و به مرحله بعدی بروید .

سازنده وب سایت GoDaddy را غیرفعال کنید

اگر می خواهید از سرویس میزبانی GoDaddy برای وب سایت وردپرس خود استفاده کنید ، تا زمانی که سرویس وب سایت ساز را غیرفعال نکنید نمی توانید وردپرس را روی آن دامنه نصب کنید.

به سادگی وارد حساب GoDaddy خود شوید و روی نام کاربری خود در نوار ابزار در بالا کلیک کنید. با استفاده از این گزینه ، یک منوی پرواز رو به رو نمایش داده می شود که باید روی “مدیریت وب سایت ساز” کلیک کنید.

Manage website builder in GoDaddy account

این کار حساب سازنده وب سایت شما را نشان می دهد. باید روی دکمه گزینه ها در کنار نام دامنه خود کلیک کنید.

Manage website builder options in GoDaddy

شما را به صفحه گزینه های Website Builder می رساند. در زیر برگه نمای کلی ، پیوندی برای لغو حساب خود پیدا خواهید کرد. روی آن کلیک کنید تا وب سایت ساز را بر روی نام دامنه خود غیرفعال کنید.

Deactivating your Website Builder account in GoDaddy

حساب سازنده وب سایت شما اکنون غیرفعال می شود و دامنه شما برای میزبانی وب سایت وردپرس شما در دسترس خواهد بود. غیرفعال شدن کامل حساب سازنده وب سایت شما تقریباً یک ساعت طول می کشد.

افزودن میزبانی به دامنه خود

اکنون دامنه شما از وب سایت ساز GoDaddy رایگان است. شما هنوز هم باید سرویس میزبانی را به آن دامنه اضافه کنید.

بر روی میزبانی وب تحت مدیر حساب کلیک کنید و سپس روی دکمه مدیریت در کنار حساب خود کلیک کنید.

Manage GoDaddy Webhosting

این کار شما را به داشبورد cPanel حساب میزبانی شما می رساند. شما باید به بخش دامنه ها بروید و سپس روی افزودن دامنه ها کلیک کنید.

Addon domains in GoDaddy cPanel

اکنون می توانید نام دامنه خود را وارد کنید. قسمت های زیر دامنه و ریشه سند به طور خودکار پر می شوند.

Adding domain to GoDaddy hosting

برای ایجاد یک حساب FTP نیز باید کادر را علامت بزنید. به سادگی یک نام کاربری و رمز عبور برای حساب FTP خود انتخاب کنید. در آخر بر روی دکمه افزودن دامنه کلیک کنید.

این همه شماست که دامنه خود را با موفقیت از سایت سازنده سایت آزاد کرده و میزبانی وب خود را برای دامنه خود اضافه کرده اید.

اکنون می توانید برای یادگیری نحوه نصب وردپرس و ادامه حرکت وب سایت خود ، به مرحله 4 بروید.

مرحله 3: اشاره دامنه به سایر خدمات میزبانی وردپرس h4>

این مرحله برای کاربرانی است که دامنه خود را در GoDaddy ثبت کرده اند و می خواهند از آن در برخی از ارائه دهندگان میزبانی وردپرس مانند BlueHost یا سایت سایت .

وارد حساب GoDaddy خود شوید و روی نام کاربری خود در نوار ابزار در بالا کلیک کنید. با این کار یک منوی پرواز انتخاب می شود که باید روی مدیریت دامنه های من کلیک کنید.

Manage your domains in GoDaddy

دامنه خود را از لیست انتخاب کرده و بر روی دکمه Nameservers در بالا کلیک کنید و سپس server names را انتخاب کنید.

Editing a domain name in GoDaddy

با این کار یک پنجره بازشو ظاهر می شود که در آن باید روی سفارشی کلیک کنید و سپس روی پیوند کلیک کنید تا سرور نام سفارشی وارد شود.

Adding custom nameserver

پنجره بازشو جدیدی با دو قسمت ظاهر می شود. می توانید سرورهای نام میزبان وردپرس جدید خود را در اینجا اضافه کنید. اگر میزبان وردپرس شما بیش از دو سرور نام دارد ، می توانید بر روی دکمه Add Nameserver کلیک کنید تا خط دیگری اضافه شود.

Add nameservers

بر روی دکمه تأیید کلیک کنید و سپس بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود. به یاد داشته باشید که ممکن است تغییرات DNS در سراسر اینترنت 24 ساعت طول بکشد. گرچه معمولاً فقط چند ساعت طول می کشد.

هنگامی که دامنه شما شروع به اشاره به میزبان وردپرس جدید خود کرد ، می توانید به مرحله بعدی بروید.

مرحله 4: نصب وردپرس h4>

اکنون دامنه شما باید به سرویس میزبانی شما اشاره کرده و شما آماده نصب وردپرس هستید. چه از GoDaddy استفاده کنید و چه از سرویس میزبانی دیگر ، روند کار به همین منوال است.

وردپرس به دلیل نصب 5 دقیقه ای معروف است. اکثر شرکت های میزبان نصب کننده های 1 کلیک را برای وب سایت های جدید وردپرس ارائه می دهند که به شما امکان می دهد وردپرس را فقط با چند کلیک در وب سایت خود نصب کنید.

برای جزئیات بیشتر ، گام به گام ما را ببینید آموزش نصب وردپرس برای مبتدیان .

مرحله 5: وارد کردن محتوای وب سایت ساز در وردپرس h4>

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، باید از محتوای وب سایت ساز خود به صورت دستی پشتیبان تهیه کنید. امکان وارد کردن خودکار محتوا از وب سایت ساز وجود ندارد.

به طور پیش فرض وردپرس دارای دو نوع محتوای داخلی به نام پست و صفحه است. به راهنمای ما در تفاوت بین پست ها و صفحات .

شما باید صفحات یا پست های جدیدی در وب سایت خود ایجاد کنید و محتوای سازنده وب سایت GoDaddy خود را جایگذاری کنید.

ایجاد پست و صفحه در وردپرس واقعاً ساده است. به آموزش دقیق ما در مورد نحوه یک پست جدید در وردپرس اضافه کنید و از همه ویژگی ها استفاده کنید.

مرحله 6: تنظیم تغییر مسیرها h4>

اگر لیست پیوندهای سایت سازنده وب سایت قدیمی را دارید ، می توانید پیش بروید و مسیرهای هدایت را راه اندازی کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی هدایت های ساده 301 . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، باید به صفحه تنظیمات »301 تغییر مسیرها بروید. URL قدیمی خود را در قسمت “درخواست” وارد کنید و URL جدید WordPress آن صفحه را در قسمت “Destination” وارد کنید.

Simple 301 Redirects

برای ذخیره این تغییر مسیر بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. این فرایند را برای سایر URL ها تکرار کنید.

برای دستورالعمل های دقیق تر و راه های دیگر برای راه اندازی تغییر مسیرها ، نگاهی به راهنمای مبتدیان ما به ایجاد تغییر مسیرها در وردپرس .

مرحله 7: شخصی سازی سایت وردپرس خود h4>

وردپرس دارای هزاران مضمون زیبا و پرداختی و رایگان است. نگاهی به راهنمای ما در انتخاب تم مناسب برای وردپرس .

با این حال ، قدرتمندترین ویژگی وردپرس قابلیت گسترش آن است که از پلاگین ها به دست می آید. هزاران افزونه وردپرس وجود دارد که به شما امکان می دهد تقریباً هر کار قابل تصوری را انجام دهید.

نگاهی به تمام افزونه هایی که ما در این سایت استفاده می کنیم در WPBeginner’s طرح اولیه یا انتخاب متخصص ما باید دارای افزونه های وردپرس برای وب سایت های تجاری باشد

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند سایت GoDaddy Website Builder خود را به وردپرس منتقل کنید. همچنین ممکن است بخواهید مقایسه ما را با بهترین سازندگان صفحه برای کشیدن و رها کردن برای وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید. برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-move-godaddy-website-builder-site-to-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید