نحوه انتخاب بهترین نام دامنه (14 نکته و ابزار)

انتخاب صحیح نام دامنه برای وب سایت شما برای موفقیت شما بسیار مهم است. اگر نام دامنه را اشتباه انتخاب کرده اید ، می تواند دردسری باشد که بعداً بدون آسیب رساندن به نام تجاری و رتبه بندی جستجو روشن شوید.

به همین دلیل بسیار مهم است که از ابتدا بهترین نام دامنه را انتخاب کنید.

هنگام شروع کار ، تهیه ایده های جذاب نام تجاری با نام دامنه کامل دشوار است.

در این مقاله ، ما تمام ابزارها و نکاتی را که برای دریافت ایده های نام دامنه ، انتخاب بهترین نام دامنه و ثبت دامنه جدید خود (به صورت رایگان) نیاز دارید ، به اشتراک خواهیم گذاشت.

How to Choose the Best Domain Name

14 نکته برای انتخاب بهترین نام دامنه h4>

هنگام شروع بلاگ ، انتخاب نام دامنه می تواند استرس زا باشد زیرا شما نمی خواهید اشتباهی انجام دهید.

برای سهولت کار ، ما یک چارچوب ساده 14 مرحله ای داریم که می توانید با استفاده از آن بهترین دامنه را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

  1. با دات کام همراه باشید
  2. از کلمات کلیدی در جستجوی نام دامنه خود استفاده کنید
  3. نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید
  4. تلفظ و هجی کردن آن را آسان کنید
  5. آن را منحصر به فرد و مارک دار نگه دارید
  6. از خط فاصله در نام دامنه خودداری کنید
  7. از حروف دو برابر پرهیز کنید
  8. فضای کافی برای گسترش پیدا کنید
  9. درباره نام دامنه خود تحقیق کنید
  10. از ژنراتورهای دامنه برای ایده های هوشمندانه استفاده کنید
  11. قبل از اینکه شخص دیگری این کار را انجام دهد سریع اقدام کنید
  12. بهترین مکان برای ثبت نام دامنه
  13. دامنه رایگان را با میزبانی وب دریافت کنید
  14. محبوب ترین ثبت کنندگان دامنه

بیایید با جزئیات بیشتر یکی یکی به این نکات نگاهی بیندازیم.

1. با .com

همراه باشید

Stick to the .com extension

پسوندهای نام دامنه جدید امروز موجود ، از دات کام ، دات نت و .org اصلی گرفته تا پسوندهای طاقچه مانند .pizza ، .photography و حتی .blog.

ما همیشه انتخاب نام دامنه .com را توصیه می کنیم.

اگرچه می توان با استفاده از پسوندهای جدید نام های هوشمندانه وبلاگ را نام برد ، اما .com همچنان معتبرترین و معتبرترین پسوند نام دامنه است.

پسوندهای دامنه جدیدتر مانند .ninja یا. عکاسی می توانند غیر قابل اعتماد باشند.

دامنه های Dot-com نیز به یاد ماندنی ترین ها هستند. بسیاری از کاربران ، به ویژه آنهایی که اهل فن نیستند ، بدون اینکه به آن فکر کنند ، به طور خودکار در انتهای هر دامنه “.com” را تایپ می کنند.

اگر وب سایت شما چیزی مانند jane.photography است و کاربران شما به طور تصادفی در jane.photography.com تایپ می کنند ، در نهایت در یک صفحه خطا در وب سایت photography.com ظاهر می شوند.

هوشمندانه است که با چسبیدن به .com از این خطر جلوگیری کنید.

لازم به ذکر نیست ، اکثر صفحه کلیدهای تلفن هوشمند به طور خودکار دکمه .com دارند.

2. از کلمات کلیدی در جستجوی نام دامنه خود استفاده کنید h4>

کلمات کلیدی نقش مهمی در یک دامنه دارند. با استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه خود ، به موتورهای جستجو می گویید وب سایت شما چیست. همراه با محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب ، کلمات کلیدی موجود در دامنه شما می توانند به شما در رتبه بندی بالاتر در Google کمک کنند.

یافتن دامنه مناسب با کلمات کلیدی مورد نظر خود بسیار دشوار است ، که قبلاً استفاده نشده است.

برای برجسته سازی دامنه خود باید خلاق باشید و کلمات کلیدی خود را با کلمات دیگر ترکیب کنید.

3. نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید h4>

گرچه کلمات کلیدی مهم هستند ، اما با طول دامنه زیاده روی نکنید. بهتر است یک نام دامنه کوتاه و به یاد ماندنی داشته باشید.

توصیه می کنیم نام دامنه خود را زیر 15 کاراکتر نگه دارید. به خاطر سپردن دامنه های طولانی تر برای کاربران شما دشوارتر است.

نیازی به گفتن نیست ، کاربران همچنین مستعد ابتلا به اشتباه تایپی با نام دامنه های طولانی تر هستند که منجر به از دست دادن ترافیک می شود.

به همین دلیل بهتر است طول دامنه خود را کوتاه نگه دارید.

4. نام دامنه خود را آسان تلفظ و هجی کنید h4>

هنگام صحبت و همچنین نوشتن باید به راحتی نام دامنه خود را به اشتراک بگذارید. هیچ وقت نمی دانید چه زمانی از شما خواسته می شود نام دامنه خود را شخصاً به اشتراک بگذارید.

اگر قصد دارید از نام دامنه خود برای ایجاد آدرس ایمیل حرفه ای تجارت ، قطعاً باید آسان باشد درک و هجی کردن هر شنونده.

5. آن را منحصر به فرد و قابل حمل نگه دارید h4>

نام دامنه وبلاگ شما باید منحصر به فرد باشد ، بنابراین می توانید در ذهن خوانندگان خود برجسته شوید. هوشمندانه است که در مورد سایر وبلاگهای موجود در سایت خود تحقیق کنید و بفهمید از چه نام دامنه ای استفاده می کنند.

شما نمی خواهید به طور تصادفی از یک نام تجاری استفاده کنید یا متهم شوید که از وبلاگ نویس دیگری کپی کرده اید.

همچنین می توانید نام دامنه ای را انتخاب کنید که دارای مارک تجاری بیشتری باشد.

نام دامنه های قابل علامت منحصر به فرد ، جذاب و به یاد ماندنی هستند. به عنوان مثال ، “Amazon.com” بسیار نام تجاری تر از “BuyBooksOnline.com” است.
6.

6 از خط تیره در نام دامنه h4> خودداری کنید

هرگز یک نام دامنه با خط فاصله ایجاد نکنید. خط تیره می تواند نشانه دامنه های هرزنامه ای باشد که شما نمی خواهید با آنها مرتبط شوید.

دامنه های hyphenated نیز مستعد اشتباه تایپی هستند. اگر نام دامنه ای را با خط فاصله انتخاب کنید زیرا دامنه مورد نظر شما قبلاً گرفته شده است ، در صورت فراموش شدن تایپ خط ، کاربران شما احتمالاً در سایت رقیب شما قرار می گیرند.

7. از دو حرف h4> خودداری کنید

اجتناب از دامنه هایی با حرف دو برابر ایده خوبی است ، زیرا احتمال از دست دادن ترافیک به دلیل اشتباه تایپی را افزایش می دهد. به عنوان مثال ، دامنه ای مانند Presssetup.com بیشتر در معرض اشتباه تایپی قرار دارد و باعث از دست رفتن ترافیک می شود.

اجتناب از حروف دو برابر ، تایپ دامنه شما را با نام تجاری بیشتری نیز تسهیل می کند.

8. اتاق را برای گسترش بگذارید h4>

انتخاب نام دامنه ای که مربوط به صنعت / صنعت شما باشد هوشمندانه است زیرا به کاربران ایده ای درباره وب سایت شما می دهد. اما شما همچنین نمی خواهید گزینه های طولانی مدت خود را خیلی محدود کنید.

به عنوان مثال ، یک گل فروشی ممکن است یک نام دامنه مانند orchidblog.com انتخاب کند ، اما در این صورت ممکن است بخواهند وبلاگ نویسی در مورد گلهای دیگر در کنار گل ارکیده را شروع کنند. در این صورت ، دامنه ممکن است مانع جذب خوانندگان علاقه مند به گلهای دیگر شود.

به درستی جابجا شوید سایت شما به یک دامنه جدید می تواند یک روند ناامیدکننده باشد و اگر درست انجام ندهید باعث می شود رتبه بندی جستجو را از دست دهید. به همین دلیل مهم است که از ابتدا نام دامنه انعطاف پذیر انتخاب شود.

9. درباره نام دامنه خود تحقیق کنید h4>

قبل از ثبت نام دامنه ، سعی کنید بفهمید آیا از قبل با استفاده از همین نام مشاغل ثبت شده ای وجود دارد یا خیر.

می توانید یک جستجوی علامت تجاری را انجام دهید برای دیدن اینکه آیا قبلاً نام مشابه یا دقیقی از قبل با مارک تجاری وجود دارد یا خیر.

Research trademarks to avoid conflicting domain names

همچنین می توانید یک جستجوی Google انجام دهید و در دسترس بودن نام را در وب سایت های برتر رسانه های اجتماعی مانند Twitter ، Facebook ، Instagram و غیره بررسی کنید.

یک نام مشابه یا منطبق نه تنها باعث سردرگمی می شود ، بلکه می تواند دارای پیامدهای حقوقی شدیدی باشد که ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

هنگامی که وب سایت خود را فعال کردید ، می توانید در مورد نحوه مارک تجاری و کپی رایت نام و نشان وب سایت شما .

10. از ژنراتورهای نام دامنه برای ایده های Celever استفاده کنید h4>

در حال حاضر بیش از 360 میلیون نام دامنه ثبت شده است. این امر منجر به این می شود که بسیاری از مردم می گویند همه حوزه های خوب قبلاً گرفته شده اند.

جستجوی دستی نام دامنه فردی می تواند بسیار زمانبر باشد.

اینجا جایی است که تولیدکنندگان نام دامنه وارد می شوند. این ابزارهای رایگان به طور خودکار کلمات کلیدی تعریف شده خود را جستجو می کنند تا صدها ایده نام دامنه هوشمندانه پیدا کنند.

Nameboy domain generator tool

توصیه می کنیم از Nameboy استفاده کنید ، که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ابزار تولید کننده نام دامنه به صورت آنلاین است. همچنین می توانید برای یافتن ایده های بیشتر درباره نام دامنه ، از سازنده دامنه IsItWP استفاده کنید.

11. قبل از اینکه شخصی دیگری آن را بگیرد سریع عمل کنید h4>

هر روز هزاران نام دامنه جدید از اقصی نقاط جهان ثبت می شود. اگر نام دامنه مورد علاقه خود را پیدا کرده اید ، خیلی منتظر نباشید.

نام دامنه مانند املاک و مستغلات است. هزاران نفر به طور فعال بدنبال نام های دامنه قابل علامت گذاری خوبی هستند که بتوانند در آینده نرخ های بهتری ثبت کنند.

اگر سریع عمل نکنید ، ممکن است شخصی پیش برود و ایده دامنه شما را ثبت کند.

از آنجا که نام دامنه نسبتاً ارزان است ، ما همیشه به خوانندگان خود توصیه می کنیم سریع عمل کنند. اگر بعداً نظر خود را تغییر دادید ، می توانید به راحتی بگذارید منقضی شود.

بهترین مکان ها برای خرید نام دامنه h4>

How to register your own domain name and how to get one for free

صدها مورد وجود دارد ثبت کنندگان دامنه در وب. مهم است که با دقت انتخاب کنید زیرا انتقال دامنه بعداً دشوار است.

درست مثل میزبانی وب ، قیمت گذاری برای ثبت دامنه ها از 9 دلار متفاوت است. به 24 دلار حتی می توانید آن را به صورت رایگان دریافت کنید *.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید به راحتی یک نام دامنه خریداری کنید.

ثبت دامنه رایگان با میزبانی وب h4>

اکثر شرکتهای میزبان وب نیز ثبت دامنه را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند. برخی از آن شرکت ها ثبت نام دامنه رایگان با حساب های میزبانی جدید را ارائه می دهند.

اگر شروع یک وب سایت جدید ، پس یک ایده هوشمندانه است که از این پیشنهاد استفاده کرده و نام دامنه خود را به صورت رایگان دریافت کنید.

در زیر دو شرکت میزبانی وردپرس وجود دارد که بیش از 60 درصد تخفیف در میزبانی وب ، گواهی SSL رایگان و نام دامنه رایگان به کاربران ما ارائه می دهند:

Bluehost یکی از قدیمی ترین ها است و بزرگترین نام تجاری در هنگام میزبانی وب است. آنها یک ارائه دهنده میزبانی رسمی “WordPress” هستند.

iPage بیش از 1 میلیون وب سایت قدرت دارد و مقرون به صرفه ترین ارائه دهنده میزبانی وب در وب است. ماهانه 1.99 دلار برای میزبانی وب ، و یک نام دامنه رایگان دریافت خواهید کرد.

لازم به یادآوری است که اکثر میزبانان ثبت نام دامنه را فقط برای 1 سال انجام می دهند. پس از سال اول ، ثبت دامنه شما معمولاً با حدود 14 دلار در سال تمدید می شود.

بسیاری از کاربران از مزایای دامنه رایگان برای سال اول زیرا مجبورید هزینه نام دامنه را بدون در نظر گرفتن پرداخت کنید ، چرا آن را رایگان دریافت نمی کنید.

مشهورترین ثبت کنندگان دامنه h4>

اگر می خواهید بدون خرید هاست نام دامنه خود را ثبت کنید ، می توانید این کار را با خرید آن از ثبت نام دامنه .

Domain.com a > یکی از بهترین ثبت دامنه ها در بازار است. آنها همه نام دامنه های سطح بالا را با ویژگی جستجوی هوشمند ، دامنه های برتر و همه ابزارهای لازم برای مدیریت نام دامنه های شما ارائه می دهند.

Search for domain name on Domain.com

Domain.com 25٪ تخفیف به خوانندگان WPBeginner ارائه می دهد ، و کوپن domain.com باید به صورت خودکار در خرید شما اعمال شود.

GoDaddy بزرگترین ثبت کننده دامنه است در جهان. آنها بیش از 63 میلیون نام دامنه را برای بیش از 14 میلیون مشتری مدیریت می کنند.

آنها همچنین برنامه های میزبانی وب را نیز ارائه می دهند. اگر از کد کوپن GoDaddy ما استفاده می کنید ، پس می توانید دریافت کنید یک نام دامنه رایگان.

مرتبط: 7 بهترین گزینه های GoDaddy که ارزان تر و قابل اطمینان تر هستند.

افکار نهایی h4>

اگر برای اولین بار وبلاگی را شروع می کنید ، می توانید راهنمای نهایی نحوه شروع کار را پیدا کنید یک وبلاگ وردپرس مفید است زیرا گام به گام شما را در همه موارد راهنمایی می کند.

همچنین ممکن است بخواهید از صفحه کوپن های وردپرس و وبلاگ نویسی ما دیدن کنید تا بهترین معامله را در سایر ابزارها و خدمات وب پیدا کنید .

برای ایده های بیشتر در مورد نام دامنه ، می توانید پست ما را در 14 بهترین تولید کننده نام دامنه رایگان .

این همه است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا درک کنید چگونه یک نام دامنه مناسب برای وبلاگ یا تجارت خود انتخاب کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید a > برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/tips-and-tools-to-pick-the-best-domain-for-your-blog/.

دیدگاهتان را بنویسید


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/wekjriusd...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35