نحوه افزودن Google Analytics در وردپرس با تجزیه و تحلیل

به روزرسانی: به دلیل تقاضای زیاد خوانندگان ، محبوب ترین افزونه Google Analytics یعنی MonsterInsights را به دست آوردیم و آن را وارد خانواده WPBeginner کردیم. ما به همه کاربران توصیه می کنیم از MonsterInsights استفاده کنند.

آیا در مورد Google Analytics چیزی شنیده اید؟ بله قدرتمند است اما برای مبتدیان بسیار گیج کننده است. ما قبلاً نحوه Google Analytics را در وردپرس نصب کنید و نحوه استفاده از Google Analytics ، اما با وجود این آموزش ها ، مبتدیان اغلب آن را بسیار پیچیده می دانند. اگر به شما بگوییم که می توانید Google Analytics را با تلفیق مستقیم آن در قسمت مدیریت وردپرس خود آسان کنید ، چه می کنید؟ در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه Google Analytics را در وردپرس با Analytify اضافه کنید و مانند یک حرفه ای از Google Analytics استفاده کنید.

Analytify

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال کردن تجزیه و تحلیل پلاگین. این یک افزونه برتر وردپرس است که دارای برنامه های قیمت گذاری است که از 29 دلار برای مجوز یک سایت شروع می شود.

پس از فعال شدن ، Analytify به شما اطلاع می دهد که برای شروع استفاده از افزونه باید احراز هویت کنید. با کلیک بر روی پیوند “تأیید اعتبار” به صفحه تنظیمات افزونه منتقل می شوید ، در آنجا “برای تأیید پیوند اینجا کلیک کنید” دیگری را مشاهده خواهید کرد.

Authenticate Analytify with your Google Analytics account

به سادگی بر روی این پیوند کلیک کنید ، و این یک پنجره ظاهر می شود که در آن شما باید با حساب Google Analytics خود وارد شوید تا به Analytify اجازه دسترسی به داده های Google Analytics خود را بدهید.

تجزیه و تحلیل به این مجوز نیاز دارد تا داده ها را از تجزیه و تحلیل شما بیرون بکشد و آنها را در داشبورد وردپرس خود نشان دهد.

Giving Analytify permission to access your Google Analytics data

پس از تأیید مجوز ، کدی به شما نشان داده می شود که باید در صفحه تنظیمات افزونه کپی و جایگذاری کنید.

بعد از احراز هویت ، مرحله بعدی انتخاب یک نمایه Google Analytics است. روی برگه نمایه کلیک کنید و نمایه ها را برای پست ها و داشبورد انتخاب کنید.

اگر کد رهگیری Google Analytics را در وب سایت خود وارد نکرده اید ، کادر کنار فعال کردن کد رهگیری را علامت بزنید. برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

Select a Google Analytics profile to use with Analytify

این همه ، سایت وردپرس شما اکنون آماده استفاده از Google Analytics with Analytify است.

مشاهده گزارشات Google Analytics در وردپرس با تجزیه و تحلیل h4>

تجزیه و تحلیل Google Analytics را برای وردپرس آسان تر می کند. برای مشاهده گزارش های Google Analytics خود با یک قالب قابل درک ، کافیست بر روی نماد Analytify در نوار مدیر کلیک کنید.

Site overview on Analytify dashboard

داشبورد تجزیه و تحلیل نمای کلی از تمام داده های Google Analytics شما را در یک صفحه نشان می دهد. می توانید صفحه را به پایین اسکرول کنید تا سریعاً مکان ورود کاربران ، سیستم عامل ها و مرورگرهایی که از آنها استفاده می شود ، کلمات کلیدی برتر و محبوب ترین مطالب وب سایت خود را مشاهده کنید.

Scroll down for overview of different analytics reports

به غیر از داشبورد اصلی ، Analytify همچنین آماری را برای پست ها و صفحات فردی شما نشان می دهد. به سادگی یک پست را ویرایش کنید و می توانید گزارش Analytics را درست در زیر ویرایشگر پست مشاهده کنید. این کار برای شما بسیار آسان است که ببینید کدام محتوا در وب سایت شما خوب عمل می کند ، بنابراین می توانید استراتژی محتوای خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.

Statistics for posts and pages under post editor

تجزیه و تحلیل نه تنها گزارش های تجزیه و تحلیل شما را در منطقه مدیر نشان می دهد ، بلکه داده های تجزیه و تحلیل را در زیر هر پست و صفحه در جلوی وب سایت شما نشان می دهد.

View statistics on the front-end of your WordPress site

کنترل دسترسی به داده های تجزیه و تحلیل در وردپرس h4>

در صورت اجرای سایت چند نویسنده وردپرس ، پس احتمالاً می خواهید داده های Google Analytics خود را از سایر کاربران پنهان کنید. به طور پیش فرض ، Analaytify فقط داده های Analytics را با نقش مدیر به کاربران نمایش می دهد. این بدان معنی است که به طور پیش فرض فقط کاربران دارای مدیر نقش کاربر می توانند اطلاعات تجزیه و تحلیل را ببینید.

اگر می خواهید به برخی از کاربران دسترسی داشته باشید ، می توانید این کار را با مراجعه به تجزیه و تحلیل »تنظیمات انجام دهید. روی برگه Admin کلیک کرده و نقش کاربر را در کنار قسمت نمایش آمار به (نقش ها) اضافه کنید.

Control who can view Analytics reports in WordPress admin area

همچنین می توانید با کلیک روی برگه Front در صفحه تنظیمات ، تنظیمات مربوط به آمار جلویی را تغییر دهید. به سادگی یک نقش کاربری اضافه کنید ، یا برای همه افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند ، آمار را فعال کنید یا آمارهای مربوط به قسمت اول را کاملاً غیرفعال کنید.

Control who can view statistics on frontend of your WordPress site

امیدواریم این مقاله به شما در استفاده از Google Analytics در وردپرس کمک کرده باشد با تجزیه و تحلیل . همچنین ممکن است بخواهید لیست ما را از 7 بهترین راه حل تجزیه و تحلیل برای کاربران وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و Google+ .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-add-google-analytics-in-wordpress-with-analytify/.

دیدگاهتان را بنویسید