نحوه افزودن یا حذف قابلیت ها به نقش های کاربر در وردپرس

وردپرس با یک سیستم مدیریت کاربر ساده اما قدرتمند ارائه می شود. هر کاربر براساس نقش هایی که به خود اختصاص داده است قابلیت هایی دارد. به عنوان سرپرست ، شما قادر به انجام همه اقدامات در سایت وردپرس خود هستید. با این حال ، اگر در حال اجرا سایت چند منظوره وردپرس بهبود بخشید ، در این صورت ممکن است نیازی به تغییر قابلیت های برخی از نقش های کاربر یا ایجاد نقش های کاربر سفارشی با قابلیت های تعریف شده توسط شما. در این مقاله ، ما به شما نحوه افزودن یا حذف قابلیت ها به نقش ها در وردپرس را نشان خواهیم داد. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه نقش های کاربر سفارشی خود را ایجاد کنید.

در وردپرس ، هر نقش کاربر دارای سطوح مجوز است که به آنها امکان می دهد کارهای خاصی را در وب سایت انجام دهند. شما می توانید به نقش کاربر موجود قابلیت های اضافی بدهید ، یا توانایی او را برای انجام اقدامات خاص در وب سایت از بین ببرید. می توانید جدول نقش کاربر a را مشاهده کنید. > اینجا.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی مدیر قابلیت پیشرفته . پس از فعال سازی افزونه ، به کاربران »قابلیت ها بروید.

ویرایش مجوزها و قابلیت ها برای نقش کاربر h4>

از صفحه مدیر قابلیت ، می توانید نقش کاربر را بارگیری کنید تا قابلیت های همه کاربران را تحت آن نقش کاربر خاص ویرایش کند.

Select and load a role you want to edit

علامت زدن کادر کنار گزینه خاص قابلیت ، کاربران را در نقش انتخاب شده قادر به انجام آن عمل می کند. به عنوان مثال اگر در حال ویرایش نقش کاربر مشترک هستید و کادر ویرایش را در کنار پست ها تحت قابلیت ویرایش علامت گذاری می کنید ، این امر مشترکان را قادر به ایجاد پست می کند.

Select capabilities for a user role

استفاده از این پلاگین ساده است ، اما بسیار قدرتمند است. لطفاً مراقب باشید و معنی هر سطح اجازه را بفهمید.

افزودن نقش کاربر سفارشی با قابلیت ها و مجوزهای سفارشی h4>

با ارائه نامی برای نقش در جعبه Create New Role در سمت راست ، از همان صفحه قابلیت ها ، یک نقش کاربر جدید ایجاد کنید. برای مثال سردبیر ارشد ، نویسنده تبلیغات ارشد ، یا کارکنان پشتیبانی.

Creating a custom user role in WordPress

پس از ایجاد نقش کاربر جدید ، می توانید با بارگذاری آن ، قابلیت هایی را به آن نقش کاربر خاص اختصاص دهید. اگر می خواهید کاربران تحت این نقش به قسمت مدیر دسترسی پیدا کنند ، مجوز خواندن را به نقش کاربر فراموش نکنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد نحوه افزودن یا حذف قابلیت ها به نقش های کاربر و ایجاد نقش های سفارشی کاربر در وردپرس را بیاموزید. برای س questionsال و بازخورد لطفاً در زیر نظر دهید

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-add-or-remove-capabilities-to-user-roles-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید