آیا می خواهید فعالیت کاربر را در حالی که در سایت شما هستند ردیابی کنید؟ می توانید بازدید از صفحه ، منبع ارجاع ، زمان صرف شده در صفحه و موارد دیگر را به سادگی نصب Google Analytics ، اما برای اطلاعات دقیق تر ، باید از ردیابی رویداد استفاده کنید. در این مقاله ، ما به شما نحوه افزودن پیگیری رویداد Google Analytics در وردپرس را نشان خواهیم داد.
پیگیری رویداد در Google Analytics چیست h4>
ردیابی رویداد به شما امکان می دهد تعاملات کاربر را در وب سایت خود بسنجید. این تعاملات می تواند مواردی مانند کلیک بر روی یک دکمه ، پخش فیلم ، بارگیری فایل ، ارسال فرم و غیره باشد
بیایید فرض کنید شما یک ویدیو به صفحه محصول خود اضافه کرده اید و اکنون می خواهیم بدانیم که چقدر برای تبدیل های شما موثر است. ردیابی رویداد به شما امکان می دهد تعداد کاربران ویدیو را ردیابی کنید ، بنابراین می توانید خود قضاوت کنید.
مثال دیگر ، ارسال فرم مبتنی بر ajax است. اگر از جاذبه استفاده می کنید فرم ها یا هر افزونه فرم تماس ، سپس ارسال فرم منجر به نمایش صفحه جدید نمی شود.
با استفاده از ردیابی رویداد می توانید نحوه تعامل کاربران با یک فرم را مشاهده کنید.
همین مورد برای بارگیری پرونده های موجود در یک صفحه نیز صدق می کند. می توانید با استفاده از ردیابی رویداد ، تعداد کاربرانی که یک فایل را بارگیری می کنند و حتی روی کدام دکمه در صفحه بیشتر کلیک شده است ، پیگیری کنید.
ردیابی رویداد با پیوندهای پیگیری در Google Analytics متفاوت است. می توانید پیوندها را در WordPress با استفاده از Google Analytics ردیابی کنید فقط با اضافه کردن منبع UTM به یک پیوند.
این اقدامات قابل اندازه گیری به شما امکان می دهد رفتار کاربران در سایت خود را ببینید. سپس می توانید استراتژی خود را تغییر داده و محتوایی اضافه کنید که تعامل و تعامل بیشتری با کاربر ایجاد کند. در نهایت این به معنای فروش و تبدیل بیشتر در وب سایت شما است.
شروع کار h4>
قبل از شروع ، باید تنظیم و نصب Google Analytics در سایت وردپرس خود . اگر با استفاده از Google Analytics آشنایی ندارید ، می توانید راهنمای مبتدیان ما را در نحوه استفاده از Google Analytics .
اگر قبلاً از Google Analytics استفاده می کنید ، می توانید به دنبال ردیابی رویداد بروید.
به کد جهانی تجزیه و تحلیل ارتقا دهید h4>
در حال حاضر دو نوع Google Analytics در وب سایت ها پیاده سازی شده است. Google با درخواست از مدیران وب برای استفاده از «کد تجزیه و تحلیل جهانی» جدید ، کد قدیمی را به آرامی بیرون می کشد.
اگر کد Google Analytics شما به این شکل است:
سپس شما قبلاً از کد Universal Analytics جدیدتری استفاده می کنید. هیچ اقدامی لازم نیست و می توانید به مرحله بعدی بروید.
اگر کد شما به این شکل نیست ، احتمالاً شما از کد قدیمی Google Analytics استفاده می کنید. شما باید به روزرسانی کنید ، Google دارای جزئیات راهنمای ارتقا برای آن. اساساً اگر از ویژگی های پیشرفته ردیابی در Google Analytics استفاده نمی کنید ، بنابراین می توانید کد قدیمی را با کد جدید از تنظیمات خاصیت حساب خود تغییر دهید.
ایجاد رویداد خود در Google Analytics
ابتدا باید رویداد خود را در حساب Google Analytics خود ایجاد کنید. به سادگی وارد داشبورد Analytics خود شوید و روی پیوند مدیر در بالا کلیک کنید. اگر چندین وب سایت تحت حساب تجزیه و تحلیل خود دارید ، مطمئن شوید که داشبورد سایتی را که می خواهید رویداد را به آن اضافه کنید ، مشاهده می کنید.
سه ستون در زیر صفحه مدیر وجود دارد. روی پیوند “اهداف” در زیر ستون “مشاهده” کلیک کنید.
بعد ، روی دکمه هدف جدید کلیک کنید تا هدف ایجاد کنید. از گزینه های Goal Setup ، باید گزینه سفارشی را انتخاب کنید و سپس برای ادامه روی دکمه بعدی کلیک کنید.
این شما را به مرحله توصیف هدف می رساند. شما باید یک عنوان برای هدف سفارشی خود ارائه دهید ، این چیزی است که به شما کمک می کند هدف را در Google Analytics شناسایی کنید.
در نوع هدف ، باید رویداد را انتخاب کنید. برای ادامه بر روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید.
آخرین مرحله ارائه جزئیات هدف است. باید شرایط رویداد را در اینجا وارد کنید.
وقتی همه این شرایط با هم مطابقت داشته باشند ، تجزیه و تحلیل حساب می کند.
در این مثال ، یک دسته و اقدام برای رویداد ارائه کرده ایم. ما برای این رویداد برچسبی وارد کردیم و مقداری را ارائه دادیم. بسته به نوع رویدادی که می خواهید ایجاد کنید ، می توانید دسته ، اقدامات و برچسب های خود را نام ببرید.
اگر فکر می کنید رویداد شما باید مقداری را محاسبه کند که قابل محاسبه باشد ، می توانید آن مقدار را در اینجا وارد کنید. با این حال ، در بیشتر ردیابی رویدادهای معمول با استفاده از مقدار 0 نیز خوب است.
در آخر بر روی دکمه ایجاد هدف کلیک کنید تا هدف ذخیره و فعال شود. شما با موفقیت ردیابی یک رویداد را در Google Analytics فعال کرده اید. مرحله بعدی پیگیری این رویداد در وب سایت خود و ارسال داده ها به Google Analytics است.
افزودن پیگیری رویداد Google Analytics روی کلیک کنید h4>
ساده ترین و شاید سریع ترین راه برای افزودن ردیابی رویداد Google Analytics استفاده از روش onclick است. این روش به سادگی وقتی کاربر روی عنصری کلیک می کند ، شرایط رویداد را به Google Analytics ارسال می کند.
در این مثال ، ما در حال ردیابی کاربرانی هستیم که روی پیوند بارگیری eBook کلیک می کنند.
با استفاده از این قالب پارامتر onClick را به لینک بارگیری اضافه خواهیم کرد.
onClick = "ga (" ارسال "،" رویداد "،" دسته "،" اقدام "،" برچسب "،" ارزش ")؛"
شما باید شرایط رویداد خود را جایگزین دسته ، اقدام ، برچسب و مقدار کنید. سرانجام لینک دانلود شما به این شکل است.
بارگیری کتاب الکترونیکی رایگان
این همه ، وقتی کاربران روی این پیوند کلیک می کنند ، رویدادی را به Google Analytics ارسال می کند که در گزارش سایت شما ظاهر می شود.
افزودن پیگیری رویداد با استفاده از مدیر برچسب گوگل h4>
Google Tag Manager ابزاری آنلاین است که به شما امکان می دهد کدهای ردیابی مختلفی را به عنوان برچسب در یک داشبورد اضافه کنید.
همچنین می توانید از آن برای ایجاد برچسب برای پیگیری وقایع در حساب Google Analytics خود استفاده کنید. مزیت اصلی استفاده از Google Tag Manager این است که مجبور نیستید به صورت دستی کد را در وب سایت خود وارد کنید و می توانید همه برچسب های خود را از یک مکان مدیریت کنید.
اگر قبلاً کد رهگیری Google Analytics را به صورت دستی به سایت خود اضافه کرده اید ، باید آن را حذف کنید. از آموزش ما در مورد چگونگی نصب و راه اندازی Google Tag Manager در وردپرس برای افزودن کد Analytics به وب سایت خود.
هنگامی که برچسب Google Analytics را با موفقیت در مدیر برچسب اضافه کردید ، مرحله بعدی ایجاد یک ماشه جدید است. به خاطر این آموزش ، ما ارسال فرم تماس را به عنوان یک رویداد ردیابی خواهیم کرد.
بر روی Triggers in tag Manager کلیک کنید و سپس بر روی دکمه New کلیک کنید.
این شما را به جادوگر ایجاد ماشه می رساند. این جایی است که شما فرم انتخاب رویداد را انتخاب می کنید.
در بخش پیکربندی ماشه ، باید علامت انتظار برای برچسب ها را بردارید و گزینه های اعتبار سنجی را بررسی کنید. بعد ، روی دکمه ادامه کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.
در مرحله بعدی ، باید زمان شلیک ماشه را انتخاب کنید. اگر صفحه شما فقط یک فرم دارد ، می توانید همه فرم ها را انتخاب کنید. اگر صفحه شما بیش از یک فرم دارد ، بر روی دکمه برخی فرم ها کلیک می کنید.
اگر صفحه شما بیش از یک فرم دارد و می خواهید فرم خاصی را ردیابی کنید ، باید به Google Tag Manager بگویید کدام فرم را می خواهید ردیابی کنید. هنگامی که بر روی برخی از دکمه های فرم کلیک می کنید فیلترها را مشاهده خواهید کرد.
فیلتر به سادگی مجموعه ای از دستورالعمل هاست مانند اگر A با B مطابقت داشته باشد ، ماشه را روشن کنید. شما باید متغیر جدیدی را انتخاب کنید.
انتخاب متغیر جدید پنجره ای ظاهر می شود که می توانید متغیر خود را ایجاد کنید. عنصر DOM را به عنوان نوع متغیر خود انتخاب کنید. بعد ، در زیر متغیر پیکربندی ، ID را به عنوان روش انتخاب خود انتخاب کنید.
اکنون باید شناسه فرم خود را پیدا کنید. از صفحه فرم در سایت وردپرس خود دیدن کنید ، ماوس را به قسمت فرم اول ببرید و عنصر بازرسی را انتخاب کنید.
صفحه مرورگر شما به دو قسمت تقسیم می شود. HTML صفحه خود را در صفحه پایین مشاهده خواهید کرد. ویژگی id یا بخشی از برچسب
منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-add-google-analytics-event-tracking-in-wordpress/.