نحوه افزودن و تراز کردن تصاویر در ویرایشگر بلوک وردپرس (گوتنبرگ)

تصاویر با جذاب کردن پست ها و صفحات WordPress شما را زنده می کنند. با این حال ، بسیاری از مبتدیان با تراز کردن تصاویر دقیقاً همانطور که دوست دارند دست و پنجه نرم می کنند.

جدید ویرایشگر بلوک وردپرس (گوتنبرگ) با سهولت افزودن و ترازبندی تصاویر در وردپرس این مشکل را حل می کند.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید به راحتی تصاویر را در وردپرس اضافه و تراز کنید تا پوسته های محتوای زیبایی ایجاد کنید.

Adding and properly aligning images in WordPress

تراز بندی تصویر در ویرایشگر وردپرس h4>

پیش از این ، وردپرس از یک متن با دکمه های ویرایش به عنوان ویرایشگر پیش فرض خود استفاده می کرد. یک مسئله خاص در ویرایشگر قدیمی ، ترازبندی تصویر بود.

اگرچه گزینه هایی برای تراز کردن تصاویر به سمت چپ ، راست یا مرکز وجود داشت ، اما همیشه خوب به نظر نمی رسند. گاهی اوقات تصاویر هم تراز نبودند ، اندازه دقیق آنها نبود ، یا فقط عجیب به نظر می رسید.

وردپرس 5.0 ویرایشگر جدید پست وردپرس را به نام ویرایشگر بلوک گوتنبرگ معرفی کرد. چندین مشکل با ویرایشگر قدیمی از جمله مشکلات ترازبندی تصویر برطرف شد.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید به راحتی تصاویر را در ویرایشگر جدید اضافه و تراز کنید تا طرح های زیبایی برای پست ها و صفحات خود ایجاد کنید.

افزودن و تراز کردن تصاویر در وردپرس h4>

ویرایشگر جدید دارای بلوک های زیر است که می توانید برای افزودن تصاویر به پست ها و صفحات وردپرس خود استفاده کنید.

  • تصویر
  • تصویر درون خطی
  • گالری
  • رسانه و متن
  • جلد

ابتدا با یک بلوک تصویر ساده شروع می کنیم.

برای درج بلوک تصویر بر روی دکمه “افزودن بلوک جدید” کلیک کنید یا / تصویر را در ویرایشگر پست تایپ کنید.

Adding a new image block in WordPress post editor

داخل دکمه خالی تصویر سه دکمه مشاهده خواهید کرد.

با ارائه URL فایل تصویر می توانید یک تصویر را از رایانه خود بارگذاری کنید ، یک تصویر بارگذاری شده از کتابخانه رسانه را انتخاب کنید یا یک تصویر وارد کنید.

بعد ، روی دکمه “بارگذاری” کلیک کنید و سپس تصویری را که می خواهید از رایانه بارگذاری کنید ، انتخاب کنید.

به محض انتخاب تصویر ، وردپرس آن را در کتابخانه رسانه شما بارگذاری کرده و در قسمت تصویر قرار می دهد.

Image options in WordPress post editor

اکنون ، یک نوار ابزار در بالای تصویر خود و برخی از تنظیمات بلوک تصویر در ستون سمت راست مشاهده خواهید کرد. برای تراز کردن تصویر خود ، از نوار ابزاری که در بالای تصویر ظاهر می شود استفاده خواهید کرد.

Image alignment buttons in WordPress post editor

بلوک تصویر گزینه های تراز بندی تصویر زیر را به عنوان دکمه هایی در نوار ابزار به شما می دهد.

  • تراز سمت چپ
  • تراز کردن مرکز
  • راست چین شوید
  • عرض گسترده
  • عرض کامل

اگر عرض تصویر شما کوچکتر است ، با تراز کردن آن در سمت چپ یا راست ، متن کنار تصویر ظاهر می شود. تراز کردن آن با مرکز ، تصویر را در ردیف خودش نمایش می دهد و هیچ نوشتاری در دو طرف آن نیست.

Center align an image in WordPress

با انتخاب گزینه عرض گسترده ، تصویر شما از ناحیه متن گسترده تر می شود و گزینه تمام عرض آن را به لبه های سمت راست و چپ صفحه مرورگر فشار می دهد.

Making an image full-width in WordPress

چگونه می توان تصویر را به صورت کامل در کنار متن تراز کرد h4>

در بسیاری از مواقع ممکن است لازم باشد که تصویری را در کنار برخی متن ها کاملاً تراز کنید. ویرایشگر بلوک وردپرس با افزودن بلوک Media & Text این کار را آسان می کند.

این بلوک اساساً یک منطقه دو ستونی اضافه می کند. یک ستون برای تصاویر (رسانه) و ستون دوم برای محتوای متن.

Media and text block in WordPress post editor

به سادگی تصویر خود را بارگذاری کنید و سپس متنی را که می خواهید در کنار آن نمایش داده شود اضافه کنید.

Image and text block settings

پس از افزودن تصویر و متن ، گزینه های بیشتری برای بلوک مشاهده خواهید کرد. می توانید کل بلوک را عرض یا تمام عرض قرار دهید ، همچنین می توانید تصویر و متن را در دو طرف تغییر دهید.

تراز بندی تصویر به طور خودکار با ارتفاع متن در ستون بعدی تنظیم می شود.

Image size adjusts to align vertically

نحوه تراز کردن تصاویر گالری در وردپرس h4>

ویرایشگر پست وردپرس همچنین دارای یک بلوک برای افزودن گالری تصاویر است. با این کار می توانید تصاویر را به راحتی در شبکه ای از ردیف ها و ستون ها نمایش دهید.

بلوک Gallery با گزینه های هم ترازی مشابه در نوار ابزار همراه است.

می توانید کل بلوک گالری را به سمت چپ ، مرکز یا راست تراز کنید. همچنین می توانید آن را پهن کرده یا به یک ردیف تمام عرض تغییر دهید.

Align gallery images in WordPress post editor

ویژگی پیش فرض گالری در وردپرس بسیار خوب است. با این حال ، اگر به طور مرتب گالری عکس به پست ها و صفحات وردپرس خود اضافه می کنید ، پس استفاده از پلاگین گالری عکس مانند گالری Envira .

این افزونه ها به شما امکان بیشتری می دهند تا تصاویر را در گالری عکس خود تراز کنید ، آنها را در پنجره بازشو نمایش داده و به سبک دیگری آنها را سبک کنید.

نحوه افزودن دو تصویر در کنار هم در وردپرس h4>

ساده ترین راه برای نمایش دو تصویر در کنار هم در یک پست وردپرس ، اضافه کردن هر دو تصویر در یک بخش گالری است.

Display two images side by side in WordPress posts and pages

به سادگی یک طرح 2 ستونی برای بلوک گالری انتخاب کنید تا هر دو تصویر در کنار یکدیگر نمایش داده شوند. همچنین می توانید گزینه ‘crop thumbnail’ را بررسی کنید تا از اندازه یکسان هر دو تصویر اطمینان حاصل کنید.

راههای بیشتر برای افزودن و تراز کردن تصاویر در وردپرس h4>

به غیر از تصویر ، رسانه و متن و بلوک گالری ، می توانید از بلوک Cover برای افزودن تصویر جلد نیز استفاده کنید.

در طراحی وب مدرن ، از تصاویر جلدی برای ایجاد طرح بندی محتوای بسیار جذاب استفاده می شود. این تصاویر برای برجسته کردن بخشهای مختلف یک صفحه استفاده می شود.

بلوک تصویر جلد با همان گزینه های ترازبندی بلوک تصویر همراه است. می توانید متن را روی تصویر اضافه کنید و از تنظیمات بلوک یک رنگ همپوشانی انتخاب کنید. بهترین قسمت این است که می توانید گزینه “زمینه ثابت” را که ایجاد می کند جلوه پس زمینه اختلاف منظر .

Adding cover image in WordPress post

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از تصاویر روی جلد ، مقاله ما را در مورد تفاوت تصاویر برجسته و تصویر جلد در وردپرس .

تاکنون در مورد افزودن مستقیم تصاویر به پست ها و صفحات شما صحبت کرده ایم. در مورد تصاویر سایت های شخص ثالث چطور؟

ویرایشگر بلوک نیز این کار را آسان می کند. با بلوک های تعبیه شده برای سایت های محبوب اجتماعی به اشتراک گذاری از جمله Instagram ، Flickr ، Imgur ، Photobucket و غیره ارائه می شود.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک عکس اینستاگرام اضافه کنید ، به سادگی بلوک Instagram را به ویرایشگر پست اضافه کنید و URL پستی را که می خواهید به اشتراک بگذارید وارد کنید.

Adding Instagram images in WordPress posts and pages

وردپرس به طور خودکار پست اینستاگرام را واکشی می کند و آن را برای شما تعبیه می کند. پس از آن ، می توانید از گزینه های هم ترازی در نوار ابزار استفاده کنید.

Instagram embed in WordPress

جاسازی بلوک ها همچنین به شما امکان می دهد > فیلم ها را به راحتی در وردپرس جاسازی کنید . پس از آن ، می توانید از همین گزینه ها در نوار ابزار برای تراز کردن فیلم ها در وردپرس استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه به راحتی تصاویر را در ویرایشگر بلوک وردپرس اضافه و تراز کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد نحوه بهینه سازی تصاویر برای سرعت بخشیدن به وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-add-and-align-images-in-wordpress-block-editor/.

دیدگاهتان را بنویسید