نحوه افزودن و استفاده از ابزارک در وردپرس

کاربران مبتدی غالباً از ما می پرسند ابزارک چیست و چگونه از ابزارک در وردپرس استفاده کنیم. ابزارک ها به شما امکان می دهند بدون نوشتن کدی ، قابلیت ها و ویژگی های مختلفی را به ستون های فرعی وردپرس خود اضافه کنید. در این مقاله ، ما به شما نحوه افزودن و استفاده از ابزارک در وردپرس همراه با به اشتراک گذاشتن مثالهای ابزارک را به شما نشان خواهیم داد.

How to Add and Use Widgets in WordPress

ابزارک ها چیست؟ چرا باید از ابزارک ها در وردپرس استفاده کنید؟ h4>

ابزارک ها بلوک های کوچکی از ویژگی های خاص هستند که می توانید آنها را در ستون های فرعی وردپرس (همچنین به عنوان مناطق آماده ویجت نیز شناخته می شود). برای مبتدیان ، این یک روش آسان برای اضافه کردن مواردی مانند گالری ها ، نقل قول ها ، پست های محبوب ، فیس بوک مانند جعبه ها و سایر موارد پویا در سایت وردپرس آنها است.

ابزارک ها را می توانید در صفحه Appearance »Widgets در وردپرس خود پیدا کنید منطقه مدیر .

Widgets screen on a WordPress site

ابزارک هایی را که می توانید در لیست ابزارک های موجود اضافه کنید ، مشاهده خواهید کرد.

در سمت راست خود ، مناطق مشخص شده را در سایت وردپرسی خود پیدا خواهید کرد که می توانید این ابزارک ها را در آن قرار دهید. این مناطق تعیین شده توسط طرح زمینه وردپرس . به آنها نوارهای کناری یا مناطق آماده ویجت گفته می شود.

اگر ویجت خاصی را که به دنبال آن هستید نمی بینید ، احتمالاً می تواند با یک پلاگین اضافه شود (بعداً در مورد این اطلاعات بیشتر).

افزودن ابزارک به یک نوار کناری در وردپرس h4>

روشهای مختلفی برای افزودن ابزارک به ستون های فرعی موجود در قالب وردپرس شما وجود دارد. ساده ترین کار این است که آنها را به راحتی در نوار کناری خود بکشید و رها کنید.

Animation showing how to drag and drop a Widget to a sidebar in WordPress

همچنین می توانید از لیست ابزارک موجود بر روی عنوان ویجت کلیک کنید. وردپرس لیستی از ستون های فرعی را به شما نشان می دهد که می توانید این ابزارک را اضافه کنید.

نگران نباشید ، نوار کناری را که می خواهید ویجت را اضافه کنید انتخاب کنید و سپس برای افزودن آن روی دکمه Add widget کلیک کنید.

Add widget button

همچنین حالت دسترسی برای کاربرانی که به آن نیاز دارند وجود دارد. برای فعال کردن حالت دسترسی ، باید بر روی گزینه های صفحه در گوشه سمت راست بالای صفحه.

Turn on accessibility mode for widgets in WordPress

این یک منوی پرواز به پایین با پیوندی برای فعال کردن حالت دسترسی به صفحه ابزارک ها نمایش داده می شود. با کلیک بر روی آن ، رابط کاربری صفحه ابزارک ها تغییر می کند.

اکنون هر ابزارک موجود دارای یک دکمه “افزودن” ساده است. با کلیک بر روی دکمه شما به صفحه ای دسترسی پیدا می کنید که می توانید نوار کناری را به راحتی انتخاب کنید.

Accessible widgets in WordPress

برای دستورالعمل های دقیق به راهنمای ما در نحوه افزودن ابزارک های وردپرس در حالت دسترسی .

صفحه ابزارکها تنها راه برای افزودن ابزارک به سایت وردپرس شما نیست. همچنین می توانید با مراجعه به ظاهر »سفارشی ابزارک ها را با استفاده از پیش نمایش زنده اضافه کنید

Animation adding a widget with customizer in WordPress

توجه به این نکته مهم است که همه مناطق و ستون های فرعی آماده ویجت در سفارشی ساز نشان داده نمی شوند. به همین دلیل ما توصیه می کنیم از صفحه Appearance »Widgets برای افزودن ابزارک در WordPress استفاده کنید.

چگونه ویجت را در وردپرس حذف کنیم؟ h4>

حذف ویجت در وردپرس به همان سادگی اضافه کردن آن است. از صفحه ظاهر »ابزارک ها بازدید کنید

به دنبال ویجتی باشید که می خواهید در نوار کناری خود حذف کنید و برای گسترش آن روی عنوان ویجت کلیک کنید.

Removing a widget by deleting it from your WordPress sidebar

در زیر تنظیمات ویجت ، پیوند حذف ابزارک را پیدا خواهید کرد. با حذف ویجت ، آن را از نوار کناری شما حذف می کند و همچنین تنظیمات ویجت مانند عنوان یا گزینه هایی را که انتخاب کرده اید حذف خواهد شد.

برخی از ابزارک ها بسیار ساده هستند و گزینه های زیادی در تنظیمات خود ندارند در حالی که برخی دیگر گزینه ها و تنظیمات زیادی دارند. اگر می خواهید یک ابزارک را بدون از دست دادن تنظیمات حذف کنید ، باید آن را بکشید و به قسمت ابزارکهای غیرفعال بریزید.

Removing a widget without deleting its settings

حذف یا ارسال ابزارک به ابزارکهای غیرفعال ، آن را از لیست ابزارک های موجود حذف نمی کند. همیشه می توانید یک ابزارک را دوباره از لیست ابزارک های موجود یا ابزارک های غیرفعال اضافه کنید.

چه ابزارک هایی برای وردپرس موجود است؟ h4>

نصب پیش فرض وردپرس دارای برخی از ابزارک های داخلی مانند پست های اخیر ، نظرات اخیر ، بایگانی ها ، جستجو و غیره است.

بسیاری از مضامین و افزونه های وردپرس با افزونه های خاص خود ارائه می شوند.

به عنوان مثال ، پلاگین Envira Gallery به شما امکان می دهد زیبایی ایجاد کنید گالری های تصویر در پست ها و صفحات وردپرس شما. اما همچنین با یک ابزارک Envira Gallery همراه است که می توانید برای نمایش گالری تصاویر در وردپرس .

Envira gallery widget

به همین ترتیب ، تعداد بیشماری از مضامین و افزونه ها ، ابزارک ها را اضافه می کنند ، بنابراین کاربران آنها می توانند بدون نوشتن کد یا HTML ، مواردی را به ستون های فرعی وردپرس خود اضافه کنند.

صدها افزونه وردپرس وجود دارد که فقط ابزارک هایی را برای استفاده در نوار کناری اضافه می کند. لیست 25 ابزارک مفید وردپرس برای سایت شما .

چه موارد دیگری می توانید با ابزارک های وردپرس انجام دهید؟ h4>

ابزارک ها ابزاری فوق العاده قدرتمند و انعطاف پذیر در وردپرس هستند. توسعه دهندگان وردپرس از آنها به طرق ابتکاری بسیاری استفاده کرده اند.

به عنوان یک مالک سایت وردپرس ، می توانید از این مزیت استفاده کنید و تقریباً هر آنچه را که تصور کنید به سایت وردپرس خود اضافه کنید. با 12 ترفند نوار کناری وردپرس برای گرفتن حداکثر نتیجه .

اگر با کد راحت هستید ، ممکن است بخواهید نحوه ایجاد ویجت وردپرس سفارشی از خودتان.

این همه ، امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه ابزارک ها را در وردپرس اضافه و استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد نحوه

نوار کناری مختلفی را برای هر پست و صفحه در وردپرس نمایش دهید

.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-add-and-use-widgets-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید