نحوه افزودن منوی پیمایش در وردپرس (راهنمای مبتدیان)

آیا می خواهید یک منوی پیمایش به سایت وردپرس خود اضافه کنید؟

وردپرس دارای رابط منوی کشیدن و رها کردن است که می توانید از آن برای ایجاد منوهای هدر ، منوهایی با گزینه های کشویی و موارد دیگر استفاده کنید.

در این راهنمای گام به گام ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید به راحتی یک منوی پیمایش در وردپرس اضافه کنید.

How to Add Navigation Menu in WordPress

منوی پیمایش چیست؟ h4>

منوی پیمایش لیستی از پیوندهایی است که به مناطق مهم یک وب سایت اشاره دارد. آنها معمولاً به عنوان یک نوار افقی از پیوندها در بالای هر صفحه در یک وب سایت ارائه می شوند.

منوهای پیمایش ساختار سایت شما را ایجاد می کنند و به بازدیدکنندگان کمک می کنند آنچه را که می خواهند پیدا کنند. نحوه مشاهده منوی پیمایش در WPBeginner به شرح زیر است:

The WPBeginner navigation menu

وردپرس افزودن منوها و زیر منوها را واقعاً آسان می کند. می توانید پیوندهایی را به مهمترین صفحات ، دسته ها یا موضوعات ، پست های وبلاگ و حتی پیوندهای سفارشی مانند نمایه رسانه های اجتماعی شما را داشته باشد.

محل دقیق منو شما به قالب وردپرس . در بیشتر طرح زمینه ها گزینه های مختلفی وجود دارد ، بنابراین می توانید منوهای مختلفی ایجاد کنید که در مکان های مختلف نمایش داده شوند.

به عنوان مثال ، بیشتر تم های وردپرس دارای یک منوی اصلی هستند که در بالا نشان داده می شود. برخی از مضامین ممکن است شامل یک منوی ثانویه ، یک منوی فوتر ، یا یک منوی پیمایش تلفن همراه نیز باشد.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر دستورالعمل های کتبی را ترجیح می دهید ، فقط به خواندن ادامه دهید.

ایجاد اولین منوی پیمایش سفارشی خود h4>

برای ایجاد یک منوی پیمایش ، باید از صفحه ظاهر “منوها” در داشبورد مدیریت وردپرس خود بازدید کنید.

Creating a menu in WordPress

ابتدا باید نامی برای منوی خود ایجاد کنید ، مانند “منوی پیمایش بالا” و سپس روی دکمه “ایجاد منو” کلیک کنید. این قسمت منو را گسترش می دهد و به صورت زیر خواهد بود:

A newly created menu in WordPress

بعد ، می توانید صفحاتی را که می خواهید به فهرست اضافه کنید انتخاب کنید. یا می توانید همه صفحات جدید سطح بالا را به طور خودکار اضافه کنید ، یا می توانید صفحات خاصی را از ستون سمت چپ انتخاب کنید.

ابتدا روی برگه “مشاهده همه” کلیک کنید تا تمام صفحات سایت خود را ببینید. بعد از آن روی کادر کنار هر یک از صفحاتی که می خواهید به فهرست خود اضافه کنید کلیک کنید و سپس روی دکمه “افزودن به منو” کلیک کنید.

Adding items to the navigation menu

پس از افزودن صفحات ، می توانید با کشیدن و رها کردن آنها را به اطراف منتقل کنید.

Dragging and dropping an item to move it in the menu

توجه: همه منوها موارد خود را در یک لیست عمودی (از بالا به پایین) در ویرایشگر منو ذکر کرده اند. وقتی منو را به صورت زنده در سایت خود قرار دهید ، بسته به مکانی که انتخاب می کنید به صورت عمودی یا افقی (چپ به راست) نمایش داده می شود.

اکثر مضامین چندین مکان مختلف دارند که می توانید منوها را در آن قرار دهید. در این مثال ، ما از موضوع پیش فرض 2020 استفاده می کنیم که دارای 5 مکان مختلف است.

پس از افزودن صفحات به منو ، مکانی را که می خواهید منو در آن نمایش داده شود انتخاب کنید و بر روی دکمه “ذخیره منو” کلیک کنید.

Selecting the display location for your menu

نکته: اگر مطمئن نیستید هر مکان کجاست ، سعی کنید منو را در مکان های مختلف ذخیره کنید ، سپس به سایت خود مراجعه کنید تا ظاهر آن را ببینید. احتمالاً نمی خواهید از همه مکان ها استفاده کنید ، اما ممکن است بخواهید از بیش از یک مکان استفاده کنید.

این فهرست منوی نهایی ما در سایت است:

Finished Live Navigation Menu

ایجاد منوهای کشویی در وردپرس h4>

منوهای کشویی ، که بعضا منوهای تو در تو نیز نامیده می شوند ، منوهای ناوبری با موارد منوی والدین و کودک هستند. وقتی مکان نما را روی مورد اصلی قرار دهید ، همه موارد کودک در زیر آن در زیر فهرست ظاهر می شوند.

برای ایجاد یک زیر منو ، موردی را در زیر مورد اصلی بکشید و سپس کمی به سمت راست بکشید. ما این کار را با 3 مورد زیر در فهرست “خدمات” در فهرست خود انجام داده ایم:

Add menu items as a sub-men

زیر منوی زیر به صورت زنده در سایت موجود است:

A drop-down sub menu in the site's navigation

حتی می توانید چندین لایه کشویی اضافه کنید ، بنابراین زیر منوی شما می تواند یک منوی فرعی داشته باشد. در نهایت ممکن است کمی بهم ریخته باشد و بسیاری از موضوعات از منوهای کشویی چند لایه پشتیبانی نمی کنند.

در این مثال می بینید که “Logo Design” (یک کالای کودک “خدمات”) دارای دو مورد کودک برای خود است.

A nested drop-down menu

افزودن دسته ها به منوهای وردپرس h4>

اگر از وردپرس برای راه اندازی وبلاگ استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید دسته های وبلاگ به عنوان یک لیست کشویی در فهرست وردپرس شما. ما این کار را در WPBeginner انجام می دهیم:

The WPBeginner menu showing the categories drop-down

با کلیک روی برگه دسته ها در سمت چپ صفحه منوها ، می توانید دسته ها را به راحتی به فهرست خود اضافه کنید. همچنین برای دیدن همه دسته های خود ممکن است لازم باشد روی برگه “مشاهده همه” کلیک کنید.

به سادگی دسته هایی را که می خواهید به فهرست اضافه کنید انتخاب کنید و سپس روی دکمه “افزودن به منو” کلیک کنید.

Adding categories to your menu

دسته ها به عنوان موارد منظم منو در پایین منو شما ظاهر می شوند. می توانید آنها را به حالت کشیده و رها کنید. ما می خواهیم همه این دسته ها را در زیر منوی Blog قرار دهیم.

Putting the categories under the 'Blog' menu item

آیا می خواهید یک صفحه وبلاگ در سایت خود داشته باشید که از صفحه اصلی شما جدا باشد؟ در این صورت ، آموزش ما را در نحوه ایجاد صفحه جداگانه برای ارسال های وبلاگ در وردپرس .

افزودن پیوندهای سفارشی به منوهای پیمایش وردپرس h4>

جدا از دسته ها و صفحات ، وردپرس افزودن پیوندهای سفارشی را به فهرست خود بسیار آسان می کند. می توانید از آن برای پیوند دادن به پروفایل های شبکه های اجتماعی خود ، فروشگاه آنلاین و / یا سایر وب سایت هایی که متعلق به شما است راه اندازی کنید.

شما باید از برگه “پیوندهای سفارشی” در صفحه منو استفاده کنید. به سادگی پیوند را به همراه متنی که می خواهید در منوی خود استفاده کنید اضافه کنید.

Adding a custom link to Twitter to the menu

حتی می توانید خلاق باشید و نمادهای رسانه اجتماعی را در فهرست خود اضافه کنید .

Social media menu

ویرایش یا حذف یک مورد منو در منوهای پیمایش وردپرس h4>

هنگامی که صفحات یا دسته ها را به فهرست پیمایش سفارشی خود اضافه می کنید ، وردپرس از عنوان صفحه یا نام دسته به عنوان متن پیوند استفاده می کند. در صورت تمایل می توانید این مورد را تغییر دهید.

با کلیک بر روی پیکان رو به پایین در کنار آن می توان هر مورد از منو را ویرایش کرد.

Expanding a menu item to edit its name

می توانید نام مورد منو را در اینجا تغییر دهید. این مکان همچنین جایی است که می توانید روی “حذف” کلیک کنید تا پیوند را از منوی خود جدا کنید.

اگر با رابط کشیدن و رها کردن مشکل دارید ، همچنین می توانید با کلیک روی پیوند مناسب “انتقال” مورد منو را به اطراف منتقل کنید.

افزودن منوهای وردپرس در نوارهای کناری و پاورقی h4>

لازم نیست فقط به مکانهای نمایش موضوع خود بچسبید. می توانید منوهای پیمایش را در هر منطقه ای که از ابزارک استفاده می کند اضافه کنید ، مانند نوار کناری a > یا پاورقی.

به سادگی به ابزارک های ظاهری بروید و ابزارک “منوی پیمایش” را به نوار کناری خود اضافه کنید. در مرحله بعد ، عنوانی برای ویجت اضافه کنید و از فهرست کشویی «انتخاب منو» منوی صحیح را انتخاب کنید.

Adding a menu as a sidebar widget

در اینجا مثالی از منوی پاورقی وردپرس که در وب سایت سید بلخی ساخته شده است .

WordPress Footer Menu Example - Syed Balkhi

ادامه کار با منوهای پیمایش h4>

اگر می خواهید یک منوی کاملاً حماسی با تعداد زیادی پیوند ایجاد کنید ، ما یک آموزش در مورد نحوه ایجاد یک Mega menu در وردپرس . با این کار می توانید کشویی کشویی را با تعداد زیادی مورد از جمله تصاویر ایجاد کنید.

Mega menu preview

اگر سایتی بزرگ داشته باشید ، مانند فروشگاه آنلاین یا سایت خبری. این نوع منو توسط سایتهایی مانند رویترز ، Buzzfeed ، استارباکس و غیره استفاده می شود

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه می توانید منوی پیمایش را در وردپرس اضافه کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنماهای ما را در مورد چگونگی منوهای ناوبری به سبک در وردپرس و نحوه ایجاد یک منوی ناوبری شناور چسبنده در وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-add-navigation-menu-in-wordpress-beginners-guide/.

دیدگاهتان را بنویسید