نحوه افزودن فیلتر Ajax Taxonomies در جستجوی وردپرس

همه ما می دانیم که جستجوی پیش فرض وردپرس خیلی خوب نیست. با این حال ، اگر می توانید به کاربران اجازه فیلتر کردن نتایج را بر اساس دسته ها و برچسب ها ، طبقه بندی های سفارشی ، یا انواع پست ها ، در این صورت کاربران به راحتی مطالب را پیدا می کنند. پیش از این ما به شما نشان دادیم که چگونه این نوع فرم جستجوی پیشرفته در وردپرس . در این مقاله ، ما به شما نحوه افزودن فیلتر طبقه بندی های دارای Ajax در جستجوی وردپرس را نشان خواهیم داد.

Ajax powered search form with taxonomy filters

چرا از فیلتر Ajax Taxonomies در جستجوی وردپرس استفاده می کنیم؟ h4>

جستجوی مجهز به Ajax سریعتر است و رابط کاربری بهتری را فراهم می کند. به عنوان مثال ، یک وب سایت نمایندگی اتومبیل ممکن است طبقه بندی های سفارشی برای انواع مختلف خودرو ، دامنه قیمت ، مدل و غیره داشته باشد. این رابط می تواند به کاربران کمک کند دقیقاً آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. همچنین به مدیران وب سایت کمک می کند تا محتوای خود را مرتب کنند ، به طوری که توسط کاربران به راحتی قابل یافتن باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید اینست که نصب و فعال کنید Ajax WP Query Filter Search. پس از فعال شدن ، مورد جدیدی از فهرست “Ajax WPQSF” در نوار کناری مدیر وردپرس شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن به صفحه افزونه منتقل می شوید که می توانید با کلیک بر روی دکمه افزودن فرم جستجوی جدید فرم جستجوی خود را ایجاد کنید.

Add new Ajax Search Form in WordPress

ابتدا باید عنوان خود را برای فرم خود ارائه دهید ، این برای تشخیص فرم داخلی شما استفاده می شود ، زیرا می توانید چندین فرم جستجو با این پلاگین ایجاد کنید. پس از آن می توانید انواع پست ها را انتخاب کنید که این فرم جستجو بررسی می کند. پست ها و صفحات پیش فرض وردپرس را بهمراه هر نوع پست سفارشی که در سایت خود دارید مشاهده خواهید کرد.

Ajax search filter settings

گزینه بعدی انتخاب طبقه بندی است. شما می توانید رابطه بولی بین س betweenالات طبقه بندی را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر کاربری گلها و حیوانات خانگی را انتخاب کند ، آیا می خواهید این افزونه با هر دو اصطلاح مطابقت داشته باشد یا در صورت یافتن یکی از آنها نتیجه را نشان دهد. گزینه بعدی افزودن طبقه بندی است ، برای این کار باید روی دکمه افزودن طبقه بندی کلیک کنید.

Adding taxonomies to the Ajax search filter in WordPress

پنجره جدیدی ظاهر می شود و دسته بندی و هر طبقه بندی سفارشی دیگری را که ممکن است در سایت خود داشته باشید مشاهده خواهید کرد. برای طبقه بندی می توانید برچسبی اضافه کنید. می توانید اصطلاحات خالی را مخفی کنید. در آخر نوع نمایش را برای شرایط طبقه بندی خود انتخاب کنید. می توانید آنها را در کادرهای تأیید ، منوی کشویی یا دکمه های رادیویی نمایش دهید. پس از انتخاب طبقه بندی سفارشی ، می توانید با افزودن زمینه های متا سفارشی دقیقاً مانند طبقه بندی اضافه شده شما.

برگه بعدی مربوط به تنظیمات نتیجه و سایر گزینه ها است. در این برگه ، می توانید یک جعبه جستجوی کلمات کلیدی سنتی اضافه کنید و در اینجا جاذبه است. اگر کاربری طبقه بندی یا زمینه متای سفارشی را انتخاب کند و کلمه کلیدی را وارد کند ، سپس این پلاگین درخواست جستجوی کلمه کلیدی را اجرا می کند و طبقه بندی و انتخاب فیلد متا سفارشی توسط کاربر را نادیده می گیرد.

Adding a keyword search form in Ajax search

این همه است. اکنون فقط فرم جستجوی خود را ذخیره کنید ، یک کد کوتاه مشاهده خواهید کرد. برای نمایش فرم جستجو می توانید این کد کوتاه را در هر پست ، صفحه یا ابزارک متنی در سایت خود اضافه کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا فیلتر طبقه بندی Ajax را در جستجوی وردپرس در سایت خود اضافه کنید. استفاده از این ویژگی پیشرفته جستجو و مرتب سازی می تواند به شما کمک کند فیلترهای جستجوی ساده اما بسیار کارآمد را در سایت وردپرس خود ایجاد کنید. برای س questionsال و بازخورد لطفاً در زیر نظر دهید

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-add-ajax-taxonomies-filter-in-wordpress-search/.

دیدگاهتان را بنویسید