نحوه افزودن دسته ها و زیرمجموعه ها به وردپرس

وردپرس دارای قابلیت مرتب سازی محتوای شما به دسته ها ، برچسب ها و طبقه بندی ها است. یکی از تفاوت های عمده بین دسته ها و برچسب ها این است که دسته ها می توانند زیر گروه یا دسته کودک داشته باشند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه دسته ها و زیر مجموعه ها را در وردپرس اضافه کنید و چگونه بیشترین بهره SEO را از دسته ها بگیرید.

درک مقوله های والدین ، ​​کودکان و خواهران و برادران در وردپرس h4>

دسته ها ابزاری قدرتمند هستند و می توانند نه تنها برای مرتب سازی محتوای شما ، بلکه برای ایجاد یک ساختار سایت مناسب ، معنادار و معنایی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

قبل از حرکت به جلو ، به شما توصیه می کنیم راهنمای ما را در دسته ها و برچسب ها . این به شما کمک خواهد کرد که بفهمید دسته ها از برچسب ها متفاوت هستند ، چرا نباید آنها را اشتباه گرفت و در هم آمیخت و در آخر نحوه استفاده صحیح از دسته ها. پس از خواندن آن ، به اینجا برگردید و ما ادامه خواهیم داد.

فرض کنید شما در حال ایجاد یک وب سایت مسافرتی برای مقصد مختلف در سراسر جهان هستید. ممکن است شما بخواهید که کاربران بتوانند مقالاتی را بر اساس شهر و کشور نیز پیدا کنند.

به عنوان مثال ، شما می توانید ایالات متحده را اضافه کنید و سپس مقالاتی را برای شهرهای نیویورک ، لس آنجلس ، شیکاگو و غیره ارسال کنید. این جایی است که می توانید از دسته های کودک استفاده کنید. ایالات متحده به یک دسته والدین تبدیل می شود و شهرها می توانند به دسته های کودک تبدیل شوند.

Child and parent categories in WordPress

توجه به این نکته ضروری است که پست ارسال شده در گروه کودک نیازی به ثبت در گروه والد ندارد. به عنوان مثال ، اگر یک پست شهر نیویورک را به عنوان دسته ای که یک گروه کودک در ایالات متحده است اختصاص دهید ، در اینصورت آزاد هستید که انتخاب کنید آیا می خواهید پست در هر دو گروه ثبت شود یا فقط در گروه کودک.

اگر می خواهید پستی را در گروه فرزند ثبت کنید اما در گروه والدین قرار ندارد ، پست شما فقط در صفحات بایگانی گروه کودک نشان داده می شود. این به ویژه هنگامی مفید است که می خواهید از محتوای تکراری جلوگیری کنید.

فرض کنید شما یک دسته والدین در ایالات متحده ایجاد کرده اید و فقط یک گروه کودک دارد ، شهر نیویورک. اکنون اگر پستی را تحت هر دو گروه والدین و فرزند ثبت کنید ، صفحات بایگانی هر دو دسته کاملاً یکسان خواهند بود.

با این گفته ، بیایید نگاهی به نحوه افزودن دسته ها و دسته های کودک در وردپرس بیندازیم.

افزودن دسته در وردپرس h4>

هنگام نوشتن پست می توانید یک دسته جدید در وردپرس اضافه کنید. در صفحه ویرایش پست ، به پایین به بخش meta box بروید و روی پیوند افزودن دسته جدید کلیک کنید.

Adding new category while writing a post

بدون ویرایش پست می توانید یک دسته جدید اضافه کنید. به سادگی از صفحه پست ها »دسته ها بازدید کرده و دسته جدید خود را اضافه کنید. اگر می خواهید قبل از افزودن محتوا ، همه دسته های خود را ایجاد کنید ، این روش بسیار مفید است.

Directly adding a new category without editing a post

افزودن دسته کودک در وردپرس h4>

شما می توانید دسته های کودک را به همان روشی که دسته های والدین خود را اضافه کرده اید ویرایش کنید. در صفحه ویرایش پست ، به پایین به بخشها بروید و روی پیوند افزودن دسته جدید کلیک کنید. این قسمت نوشتاری را برای افزودن نام دسته جدید و یک منوی کشویی برای انتخاب دسته اصلی به شما نشان می دهد.

Adding child category from post edit screen

به همین ترتیب ، می توانید از صفحه صفحات »دسته ها نیز دیدن کنید. نام دسته کودک خود را اضافه کنید و سپس دسته والدین را از فهرست کشویی والدین انتخاب کنید.

Adding child category from categories page

مزایای SEO ساختار سایت بر اساس دسته بندی h4>

اگر از > URL های دوستانه SEO ، سپس URL دسته کودک شما به این شکل خواهد بود.

http://example.com/category/united-states/new-york-city/

این بسیار معنادارتر است و به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا بفهمند صفحه شما درباره چیست. شما همچنین می توانید کلمات کلیدی را به URL خود اضافه کنید ، کلمات کلیدی به مردم کمک می کنند تا محتوای موتورهای جستجو را پیدا کنند.

با نصب FV سطح بالا . به سادگی افزونه را نصب کنید و باعث می شود پایگاه دسته از URL های صفحات بایگانی دسته شما حذف شود. صفحه بایگانی دسته بندی خود را به این صورت دریافت خواهید کرد:

http://example.com/united-states/new-york-city/

نمایش دسته ها و دسته های کودک در نوار کناری وردپرس h4>

قالب وردپرس شما به طور خودکار دسته ها را برای هر پست نشان می دهد. برای نمایش همه دسته های خود در نوار کناری وبلاگ خود ، باید از صفحه ظاهر »ابزارک ها بازدید کنید. ابزارک دسته ها را از لیست ابزارک های موجود به یک نوار کناری بکشید و رها کنید.

Showing child and parent categories in WordPress sidebar

در تنظیمات ابزارک دسته ها ، کادر کنار گزینه “نمایش سلسله مراتب” را علامت بزنید و روی دکمه ذخیره کلیک کنید. از سایت خود بازدید کنید و وردپرس دسته بندی های شما را با دسته های کودک که در دسته والدین قرار دارند نشان می دهد.

Categories and child categories in WordPress sidebar

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد نحوه افزودن دسته ها و دسته های کودک در وردپرس را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید نگاهی به عناوین مورد نظر هک ها و پلاگین های دسته بندی برای وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-add-categories-and-subcategories-to-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید