نحوه افزودن دسته ها و برچسب ها به WordPress Media Library

اخیراً ، یکی از خوانندگان ما پرسید که آیا امکان افزودن دسته ها و برچسب ها به تصاویر در کتابخانه رسانه وردپرس وجود دارد؟ افزودن دسته ها و برچسب ها به تصاویر در کتابخانه رسانه می تواند به شما در مرتب سازی و مکان یابی آسان تصاویر در وردپرس کمک کند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه دسته ها و برچسب ها را به کتابخانه رسانه وردپرس اضافه کنید.

Category and tags for WordPress media library

چرا دسته ها و برچسب ها را در کتابخانه رسانه وردپرس به تصاویر اضافه کنیم؟ h4>

وردپرس با ویژگی بنام طبقه بندی ها که به شما امکان می دهد پست های خود را به دسته ها و برچسب ها مرتب کنید یا حتی طبقه بندی های سفارشی .

طبقه بندی پیش فرض و طبقه بندی برچسب ها فقط برای پست ها در دسترس است. با این حال ، طبقه بندی ها را می توان به هر نوع پست وردپرس اضافه کرد مانند صفحات ، پیوست ها ، یا هر نوع پست سفارشی که ممکن است در وبلاگ خود استفاده کنید.

هنگامی که تصویری را به پست ها یا صفحات وردپرس خود اضافه می کنید ، به عنوان پیوست در کتابخانه رسانه وردپرس ذخیره می شود. پیوست یک نوع پست است به این معنی که می تواند طبقه بندی های خاص خود را نیز داشته باشد.

افزودن دسته ها و برچسب ها به تصاویر وردپرس می تواند به شما کمک کند تصاویر را راحت تر پیدا کرده و مرتب کنید.

روش 1: افزودن تصاویر دسته ها در وردپرس با دسته بندی های کتابخانه رسانه h4>

اولین کاری که شما باید انجام دهید نصب و فعال سازی طبقه بندی پیوستها . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

افزونه Categories Library Library از جعبه خارج شده و هیچ تنظیماتی برای پیکربندی شما وجود ندارد. به سادگی به رسانه »کتابخانه بروید و روی دکمه مشاهده لیست در بالا کلیک کنید.

Switch to list view and click on edit link below any image

با این کار کتابخانه رسانه در نمای لیست باز می شود. بر روی پیوند “ویرایش” در زیر هر تصویر کلیک کنید و وردپرس شما را به ویرایش صفحه تصویر می برد.

متا جعبه دسته جدید را در ستون سمت راست روی صفحه مشاهده خواهید کرد.

Add category and tags to your image

برای افزودن دسته جدید روی پیوند افزودن دسته جدید کلیک کنید. شما همچنین می توانید زیر مجموعه ایجاد کنید. راهنمای ما را در نحوه افزودن دسته ها و زیرمجموعه ها در وردپرس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طبقه بندی های سلسله مراتبی.

پس از اتمام کار ، به سادگی بر روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

برای نمایش تصاویر یا رسانه های تحت یک دسته ، باید از کد کوتاه گالری وردپرس داخلی با پارامتر دسته اضافی استفاده کنید.

شماره 14 را با شناسه دسته ای که می خواهید تصاویر خود را از آن دریافت کنید جایگزین کنید. به راهنمای ما در مورد چگونگی شناسه دسته را در وردپرس پیدا کنید .

روش 2: افزودن برچسب ها به تصاویر در وردپرس با استفاده از گالری Envira

گالری Envira بهترین افزونه گالری عکس وردپرس در بازار. به شما امکان می دهد گالری تصاویر زیبا و مناسب برای موبایل را در وردپرس ایجاد کنید.

گالری Envira با یک Tag Addon همراه است که اجازه می دهد شما می توانید برچسب هایی را به تصاویر اضافه شده به گالری ها اضافه کنید.

این یک پلاگین پولی است و برای دسترسی به افزونه برچسب ها حداقل به مجوز Silver نیاز دارید. کاربران WPBeginner می توانند برای دریافت 25٪ تخفیف از این کوپن گالری Envira استفاده کنند.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه گالری Envira است.

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، باید وارد صفحه Envira Gallery »تنظیمات شوید تا کلید مجوز خود را وارد کنید. می توانید کلید را از حساب خود در وب سایت گالری Envira دریافت کنید.

Envira Gallery license

پس از تأیید ، باید به صفحه گالری Envira »افزودنی ها بروید. برچسب ها را اضافه کرده یا جستجو کنید و سپس روی نصب کلیک کنید. پس از نصب ، بر روی دکمه addon فعال کنید.

Envira Gallery tags addon

پس از فعال کردن برچسب ها Addon ، می توانید یک گالری جدید ایجاد کنید یا یک گالری موجود را ویرایش کنید. اگر تازه وارد گالری Envira هستید ، راهنمای ما را در نحوه ایجاد گالری های عکس پاسخگو وردپرس با Envira .

پس از افزودن تصویری به گالری خود ، می توانید با کلیک بر روی نماد مداد روی تصویر داده های متای آن را ویرایش کنید.

Envira با پنجره های متا داده در ستون سمت راست تصویر را در یک پنجره باز می کند. در پایین قسمتهای متا داده ، متوجه قسمت برچسب ها خواهید شد.

Envira add tags

پیش بروید و برچسب های خود را تایپ کنید.

اگر بیش از یک برچسب اضافه می کنید ، هر برچسب را با کاما جدا کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود ، روی دکمه ذخیره متادیتا کلیک کنید.

برای افزودن برچسب به تصاویر دیگر در گالری خود ، این فرایند را تکرار کنید.

همچنین می توانید برچسب ها را در گالری خود نمایش دهید. هنگام ویرایش گالری خود کافیست بر روی برگه برچسب ها کلیک کرده و کادر کنار گزینه Enable Tag Filter را علامت بزنید.

Enabling tag filtering for a gallery created with Envira Gallery

می توانید برچسب هایی را که باید نمایش داده شوند یا حذف شوند ، برچسب ها را به ترتیب حروف الفبا یا دستی و سایر تنظیمات را نیز انتخاب کنید.

پس از پایان کار ، بر روی دکمه انتشار یا ذخیره کلیک کنید تا گالری خود را ذخیره کنید.

An image gallery with tags

همه اینها است ، امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه می توانید دسته ها و برچسب ها را به کتابخانه رسانه وردپرس اضافه کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه یافتن تصاویر رایگان حق امتیاز برای پست های وبلاگ وردپرس خود .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-add-categories-and-tags-to-wordpress-media-library/.

دیدگاهتان را بنویسید