نحوه افزودن اعتبار تصویر در وردپرس (مرحله به مرحله)

اخیراً ، برخی از خوانندگان ما درباره نحوه افزودن صحیح اعتبار تصویر در وردپرس از ما سال کردند.

اعتبارات تصویری راهی برای آگاهی دادن به کاربران در مورد خالق اصلی تصویری است که در وب سایت خود استفاده می کنید. این حسن نیت را نشان می دهد و همچنین شما را در برابر مسائل حقوقی محافظت می کند.

در این مقاله ، ما به شما نحوه افزودن صحیح اعتبار تصویر در وردپرس را نشان خواهیم داد. ما همچنین در مورد دلیل مهم بودن آن و عواقب ناشی از عدم انجام آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

Adding image credit and attribution in WordPress

چه زمانی و چرا اعتبارات تصویر را در وردپرس اضافه کنید؟ h4>

تصاویر بسیار جذاب هستند و باعث می شوند پست های وبلاگ شما از نظر بصری جذاب باشند. با این حال ، نمی توانید هر تصویری را از وب کپی کرده و به پست های وبلاگ خود اضافه کنید.

تمام تصاویر موجود در اینترنت توسط قوانین کپی رایت محافظت می شوند. فقط با اجازه صاحب حق چاپ می توانید از آنها استفاده کنید.

برخی از عکاسان و هنرمندان گهگاه کارهای خود را تحت لیسانس هایی منتشر می کنند که به دیگران امکان می دهد از تصاویر خود استفاده کنند. با این حال ، غالباً برای این مجوزها لازم است اعتبار مناسب را به سازنده اصلی بدهید.

چرا افزودن اعتبار تصویر مهم است؟ h4>

تمام تصاویر موجود در اینترنت توسط قوانین کپی رایت محافظت می شوند ، از جمله مواردی که نمی توانید اعلامیه حق چاپ را مشاهده کنید. این بدان معناست که شما نمی توانید بدون اجازه از آنها در وب سایت خود استفاده کنید.

اگر نویسنده تصویر به طور خاص اظهار داشت که می توان از عکس های وی تحت مجوزهایی مانند عوام خلاق مجدداً استفاده کرد ، پس باید اعتبار تصویر را اضافه کنید و نسبت مناسب را به اثر اصلی بدهید.

برای رعایت قوانین حق چاپ و جلوگیری از نقض حقوق کسی ، دادن اعتبار تصویر مناسب بسیار مهم است.

این نمایش احترام به کار و خلاقیت دیگران است. همچنین از شما در برابر مسائل قانونی و مسئولیت های ناشی از نقض حقوق مالکیت معنوی و قوانین کپی رایت محافظت می کند.

عدم اعطای اعتبار تصویر چه عواقبی دارد؟ h4>

بسیاری از مبتدیان معتقدند اینترنت بسیار گسترده است و هیچ کس حتی متوجه نمی شود که آنها بدون اجازه از تصویر استفاده کرده اند.

این امر در گذشته بسیار درست بود که شما می توانستید با سرقت تصاویر فرار کنید ، اما اوضاع به سرعت در حال تغییر است.

اکنون ، کل صنعت وکلا وجود دارد که بر بازیابی ادعاهای حق نسخه برداری تصویر متمرکز شده اند. آنها از ابزارهای جستجوی عکس معکوس برای ارسال نامه های متوقف کردن و برداشتن انبوه همراه با نامه های تقاضای تسویه استفاده می کنند.

ما چندین وبلاگ نویس و صاحب مشاغل را می شناسیم که صدها دلار خسارت فقط برای یک تصویر پرداخت کرده اند.

اگر در مورد تجارت آنلاین خود را رشد دهید ، پس باید قوانین حق چاپ را از روز اول جدی بگیرید.

قوانین مربوط به حق چاپ در سطح جهانی قابل اجرا است. این بدان معنی است که آنها بدون در نظر گرفتن محل زندگی شما یا سازنده اصلی اعمال می شوند.

همانطور که در بالا ذکر شد ، اولین نتیجه جدی این است که می توانید به دلیل نقض قوانین کپی رایت از شما شکایت کند. این مشکلات حقوقی ممکن است هزینه زیادی داشته باشد و حتی ممکن است وب سایت شما و اعتبار آن را از بین ببرد.

قوانین مربوط به حق چاپ در موتورهای جستجو مانند Google و اعمال می شود شرکت های میزبانی وب .

مالک اصلی حق چاپ می تواند شکایتی DMCA علیه وب سایت شما به موتورهای جستجو ارائه دهد که آنها را مجبور به حذف آن محتوا از نتایج جستجو می کند.

آنها همچنین می توانند از ارائه دهنده میزبانی شما بخواهند محتوایی را حذف کند که در این صورت از نظر قانونی موظف به درخواست حذف تصویر از شما خواهند بود. برخی از شرکت ها ممکن است حساب میزبانی شما را به حالت تعلیق درآورده و بعداً به شما اطلاع دهند.

نحوه افزودن صحیح اعتبار تصویر در وردپرس h4>

وردپرس به شما امکان می دهد به راحتی اعتبار تصویر را در زیر تصویر اضافه کنید. در اینجا نحوه افزودن صحیح اعتبار تصویر در وردپرس بدون استفاده از هیچ افزونه اضافی آورده شده است.

ابتدا باید تصویر را در پست یا صفحه وردپرس خود بارگذاری کنید. به سادگی یک بلوک تصویر به ویرایشگر محتوا اضافه کنید و سپس روی دکمه بارگذاری کلیک کنید تا تصویری از رایانه شما انتخاب شود.

Adding an image block to upload a new image in WordPress

همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه کتابخانه رسانه ، یک تصویر بارگذاری شده قبلی را انتخاب کنید.

هنگامی که تصویری را انتخاب کردید ، به طور خودکار در ویرایشگر پست ظاهر می شود. در زیر تصویر ، اعلان “نوشتن زیرنویس” را مشاهده خواهید کرد.

Write a caption

از زیرنویس ها می توان برای توصیف یک عکس یا عکس استفاده کرد. همچنین می توان از آنها برای افزودن اعتبار تصویر و انتساب مناسب به مالک اصلی حق چاپ استفاده کرد.

Format caption credit and add links

می توانید متن اعتبار تصویر را در قسمت زیرنویس اضافه کنید. برخی از دارندگان حق چاپ ممکن است از شما بخواهند که پیوندی را نیز به منبع اصلی اضافه کنید.

در صورت انجام این کار ، می توانید بر روی دکمه insert link کلیک کرده و پیوند را به پرونده اصلی اضافه کنید.

پس از پایان کار ، می توانید پیش بروید و تغییرات خود را ذخیره کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از زیرنویس ها ، به مقاله ما در نحوه افزودن زیرنویس به تصاویر در وردپرس .

نحوه یافتن اطلاعات اعتبار و مجوز تصویر h4>

بیشتر تصاویری که در اینترنت پیدا خواهید کرد حاوی اطلاعات مجوز نیستند. این بدان معنی است که شما اجازه استفاده از آن تصاویر را ندارید.

خوشبختانه وب سایت های زیادی وجود دارد که می توانید تصاویر را برای استفاده پیدا کنید. با این حال ، ممکن است برخی از این وب سایت های تصویری نیاز به ارائه اعتبار یا اعتبار تصویر داشته باشند.

می توانید این اطلاعات را در صفحه بارگیری تصویر پیدا کنید. به عنوان مثال ، اینگونه است که فلیکر اطلاعات مجوز را در صفحه تصویر نشان می دهد.

Licensing information for an image on Flickr

با کلیک بر روی لینک جزئیات بیشتری در مورد مجوز به شما ارائه می شود. همچنین اگر نیاز به اعتبار دادن دارید و چگونگی انجام صحیح آن را شرح می دهد.

License information

نحوه جلوگیری از دادن اعتبار تصویر در وردپرس h4>

شما باید مجوز را به دقت بخوانید تا بفهمید چگونه باید اعتبار تصویر را تأمین کنید.

اکثر این مجوزها به صراحت شما را ملزم به ارائه پیوند به منبع اصلی می کنند.

افزودن پیوند به وب سایت عکاس یا عکس کمی مشکل ساز است. در بیشتر موارد ، پیوند مربوط به محتوای واقعی وب سایت شما نیست. به شما این امکان را می دهد که کاربران وب سایت شما را ترک کنند ، و ممکن است آنها دیگر باز نگردند.

به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم از وب سایت های عکس سهام بدون حق امتیاز استفاده کنید.

این وب سایت ها عکس ها ، تصاویر و تصاویر را که نیازی به اعتبار تصویر ندارند ، تنظیم می کنند. همچنین می توانید از این تصاویر در وب سایت های تجاری استفاده کنید.

در زیر گزینه های برتر ما برای وب سایت های رایگان عکس سهام وجود دارد:

  • Unsplash – مجموعه بزرگی از حق امتیاز رایگان عکسهایی که به طور مرتب در دسته ها و برچسب ها سازمان یافته اند.
  • Pixabay – یکی از بزرگترین و محبوب ترین ها بدون مجوز تصاویر و عکس ها
  • بایگانی دامنه عمومی – مجموعه ای از تصاویر و عکس ها تحت دامنه عمومی در دسترس است
  • Picjumbo – مجموعه بزرگ دیگری از تصاویر رایگان حق امتیاز لی>
  • New Old Stock – مجموعه ای از محصول قدیمی عکسهایی که اکنون در دامنه عمومی در دسترس است

برای گزینه های بیشتر ، به لیست کامل بهترین ها مکان هایی برای یافتن عکس سهام رایگان .

در WPBeginner ، ما به طور گسترده از Shutterstock a استفاده می کنیم > که یک وب سایت عکس و تصویر سهام برتر است.

مشکل تصاویر سهام این است که این تصاویر قبلاً در هزاران وب سایت استفاده شده است. همچنین ممکن است با یافتن تصویر مناسب برای همراهی مقالات خود دست و پنجه نرم کنید.

ساده ترین راه برای رفع این مشکل استفاده از عکس ها و گرافیک های اصلی است. چالش این است که بیشتر کاربران طراح گرافیک نیستند.

خوشبختانه وب سایت هایی وجود دارند که به شما امکان می دهند به راحتی گرافیکی برای استفاده در وب سایت خود ایجاد کنید. این ویرایشگرهای تصویر با ابزارهای کشیدن و رها کردن و الگوهای آماده ارائه می شوند تا نقطه شروع خوبی برای شما ایجاد کنند.

در زیر برخی از بهترین ابزارهای ویرایش گرافیکی آنلاین برای مبتدیان آورده شده است.

  • Canva – ابزاری با کاربرد آسان برای طراحی گرافیک برای مبتدیان برای ایجاد آرم ها ، بنرها ، تصاویر ، اینفوگرافی ها ، نمودارها و موارد دیگر.
  • Piktochart – ابزاری با کاربرد آسان برای ارائه سخنرانی های زیبا ، بنرها ، نمودارها و نمودارها
  • Pablo – به شما امکان می دهد گرافیک های زیبایی برای اجتماعی ایجاد کنید رسانه ها و وبلاگ ها.
  • PicMonkey – ویرایشگر تصویر آسان برای وبلاگ نویسان

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه اعتبار تصویر را در وردپرس اضافه کنید و چرا مهم است. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد نحوه تصاویر خود را برای جستجوگرها بهینه کنید و بازدید بیشتری داشته باشید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-add-image-credits-in-wordpress-step-by-step/.

دیدگاهتان را بنویسید