نحوه افزودن ، ویرایش ، سفارش مجدد یا مخفی کردن منوهای مدیریت وردپرس

آیا آرزو داشتید که بتوانید یک منوی مدیریت وردپرس را ویرایش کنید؟ شاید منوی مدیر را برای کاربران خاص پنهان کنید؟ یا حتی یک منوی مدیریت سفارشی در داشبورد وردپرس خود اضافه کنید؟ بسیار خوبه شما خوش شانسید. در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه منوهای مدیریت وردپرس خود را با استفاده از یک رابط کشیدن و رها کردن بر اساس نقش و قابلیت های خود برای کاربران تنظیم کنید. این مورد به ویژه اگر وبلاگی چند نویسنده اجرا می کنید و مهارت برنامه نویسی در حذف موارد منو با کد.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی است Admin Menu Editor پلاگین. پس از فعال سازی افزونه ، به تنظیمات »ویرایشگر منو بروید.

Editing admin menu interface

در صفحه ویرایشگر منو می توانید برای تنظیم آنها ، منو را بکشید و رها کنید. با کلیک بر روی مورد منو ، موارد زیر منو در ستون بعدی نمایش داده می شود. اگر روی مورد منوی جداگانه کلیک کنید ، گزینه هایی برای آن مورد خاص مشاهده خواهید کرد. برای حذف مورد منو ، روی آن کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و سپس روی دکمه حذف در بالا کلیک کنید. اگر سعی کنید هر یک از منوهای پیش فرض را حذف کنید ، پس از ذخیره مجدداً ظاهر می شوند. این با طراحی برای جلوگیری از حذف منوهای پیش فرض است. بهترین روش پنهان کردن منو برای نقشهای خاص کاربر است.

با انتخاب قابلیت مورد نیاز می توانید افرادی را که مورد منو را می بینند تنظیم کنید. می توانید قابلیت مشاهده را با توجه به نقش کاربر یا قابلیت آن محدود کنید. به عنوان مثال ، می توانید منوی نظرات را با نقش کاربر ویرایشگر از دید کاربران پنهان کنید.

Choose menu visibility by user roles and capabilities

برای بازیابی منوی پیش فرض مدیر وردپرس ، روی دکمه بارگیری پیش فرض منو کلیک کنید و تغییرات خود را ذخیره کنید. در مواقع اضطراری که به صفحه تنظیمات افزونه دسترسی ندارید ، می توانید با مراجعه به این URL منوی پیش فرض را به راحتی تنظیم کنید (جایگزین example.com با نام دامنه خود):

http://www.example.com/wp-admin/؟reset_admin_menu=1

امیدواریم ویرایشگر منوی مدیر وردپرس برای افزودن ، ویرایش و پنهان کردن منوهای مدیر وردپرس مفید باشد. اگر س questionsال یا بازخوردی دارید ، لطفاً در زیر نظر دهید.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-add-edit-re-order-or-hide-wordpress-admin-menus/.

دیدگاهتان را بنویسید