نحوه اضافه کردن فایل های صوتی و ایجاد لیست پخش در وردپرس

آیا می خواهید فایل های صوتی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید؟ به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا ، وردپرس به طور پیش فرض قادر به مدیریت پرونده های صوتی است. با این حال ، بسیاری از مبتدیان از این موضوع آگاهی ندارند. در این مقاله ، ما به شما نحوه افزودن فایل های صوتی و ایجاد لیست پخش در وردپرس را نشان خواهیم داد.

An audio playlist in WordPress

قالب های فایل صوتی پشتیبانی شده در وردپرس h4>

وردپرس برای تعبیه فایل های صوتی از برچسب صوتی HTML5 استفاده می کند. با اکثر دستگاه های مدرن سازگار است و به ویژه برای دستگاه های تلفن همراه به خوبی کار می کند. برچسب صوتی HTML5 از قالب های فایل MP3 ، OGG و WAV پشتیبانی می کند.

MP3 رایج ترین قالب مورد استفاده و پشتیبانی گسترده برای فایل های صوتی است و ما به شما توصیه می کنیم هر زمان که ممکن است از آن استفاده کنید.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر فیلم را دوست ندارید یا به دستورالعمل های بیشتری احتیاج دارید ، به خواندن ادامه دهید.

افزودن یک فایل صوتی تنها در وردپرس h4>

اضافه کردن یک فایل صوتی یا آهنگ موسیقی به هر پست یا صفحه وردپرس بسیار آسان است. به سادگی بر روی دکمه افزودن رسانه در صفحه ویرایش پست کلیک کنید.

Adding an audio file in WordPress post using media uploader

بعد ، یک پنجره بارگذاری کننده رسانه روی صفحه شما ظاهر می شود. برای انتخاب و بارگذاری فایل صوتی خود ، باید روی دکمه پرونده بارگذاری کلیک کنید. پس از بارگذاری ، باید روی دکمه درج در پست کلیک کنید.

وردپرس فایل صوتی شما را در پست وارد می کند. اگر از ویرایشگر پست بصری چیست استفاده می کنید ، بتوانید پرونده جاسازی شده در پست خود را مشاهده کنید. اگر از ویرایشگر متن استفاده می کنید ، کد کوتاه صوتی را مشاهده خواهید کرد.

Single audio file embedded into WordPress visual editor

می توانید ویرایش پست خود را ادامه دهید ، یا آن را ذخیره و منتشر کنید. پس از انتشار ، می توانید پست خود را پیش نمایش کنید ، جایی که فایل صوتی خود را به این ترتیب جاسازی شده مشاهده خواهید کرد.

A single audio file added in a WordPress post

روش آسان دیگر برای افزودن یک فایل صوتی ، بارگذاری پرونده در کتابخانه رسانه است. پس از آن به سادگی URL فایل را کپی کرده و در ویرایشگر ویژوال جای گذاری کنید.

وردپرس به طور خودکار URL را برای شما تعبیه می کند. این همان چیزی است که شما ویدیوها را در وردپرس جاسازی کنید جایی که شما فقط URL یک ویدیوی YouTube را جایگذاری می کنید و WordPress آن را به صورت خودکار تعبیه می کند.

افزودن لیست پخش صوتی در وردپرس h4>

درست مانند گالری های تصویر ، همچنین می توانید لیست های پخش صوتی را با استفاده از آپلود کننده رسانه به پست های وردپرس خود اضافه کنید. برای بارگذاری پرونده های صوتی خود کافیست بر روی دکمه add media کلیک کنید.

پس از بارگذاری فایل های صوتی خود ، باید پرونده هایی را که می خواهید در لیست پخش قرار دهید انتخاب کنید و سپس روی ایجاد لینک جدید لیست پخش در ستون سمت چپ کلیک کنید.

Creating audio playlist in WordPress

اکنون می توانید برای تنظیم مجدد آهنگ ها در لیست پخش ، بکشید و رها کنید. همچنین می توانید نمایش نام آهنگ ، نام هنرمند و تصویر را فعال کنید. این اطلاعات با برچسب های متا IDT پرونده MP3 شما تعبیه شده و به طور خودکار توسط وردپرس نمایش داده می شود.

Playlist Settings

پس از اتمام کار ، به سادگی بر روی دکمه درج لیست پخش صوتی کلیک کنید. لیست پخش شما به پست شما اضافه می شود و می توانید آن را در ویرایشگر بصری مشاهده کنید. اکنون می توانید پست خود را ذخیره کرده و لیست پخش خود را پیش نمایش کنید.

An audio playlist embedded in a WordPress blog post

ویرایش متا اطلاعات فایلهای صوتی در وردپرس h4>

وردپرس می تواند به طور خودکار اطلاعات متا را از فایل MP3 شما دریافت کند. با این حال ، اگر پرونده شما اطلاعات متا ندارد ، یا مایلید آن را تغییر دهید ، پس می توانید این کار را در آپلود کننده رسانه انجام دهید.

برای راه اندازی آپلود کننده رسانه ، روی دکمه Add Media کلیک کنید. می توانید فایل صوتی خود را بارگذاری کنید یا اگر فایل صوتی را قبلاً بارگذاری کرده اید ، سپس در Media Library روی آن کلیک کنید.

پس از انتخاب فایل صوتی ، ستون جزئیات پیوست را در سمت راست مشاهده خواهید کرد. اینجا جایی است که می توانید عنوان آهنگ ، نام هنرمند ، نام آلبوم ، زیرنویس و شرح کوتاه آهنگ را ارائه دهید. این اطلاعات در لیست های پخش و در صفحات پیوست منفرد نمایش داده می شود.

audio-meta-info

اگر فایل صوتی بارگذاری شده دارای یک تصویر جاسازی شده برای استفاده به عنوان جلد آلبوم باشد ، پس این تصویر به طور خودکار توسط وردپرس استخراج می شود. این در کتابخانه رسانه شما ذخیره می شود و هنگامی که این آهنگ به لیست پخش اضافه می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

با این وجود ، اگر فایل صوتی شما تصویر جلدی ندارد ، می توانید فایل را در وردپرس ویرایش کرده و یک تصویر را بارگذاری کنید. به سادگی به رسانه »کتابخانه فایلی را که می خواهید ویرایش کنید انتخاب کرده و روی پیوند ویرایش در زیر آن کلیک کنید.

Editing an audio file in WordPress

اگر کتابخانه رسانه را در نمای شبکه مشاهده می کنید ، با کلیک بر روی فایل صوتی پنجره بازشو باز می شود. برای ویرایش پرونده می توانید روی پیوند ویرایش جزئیات بیشتر در پایین پنجره بازشو کلیک کنید.

Edit more details link

اکنون به صفحه ویرایش رسانه خواهید رسید ، جایی که نه تنها می توانید تمام اطلاعات متای فایل صوتی خود را ویرایش کنید ، بلکه می توانید یک تصویر برجسته را نیز بارگذاری کنید. پس از اضافه شدن فایل صوتی به لیست پخش ، از این تصویر استفاده خواهد شد.

Uploading album cover image by editing media file in WordPress

افزودن پرونده های صوتی و لیست های پخش به ابزارک های نوار کناری h4>

به طور پیش فرض وردپرس URL فایل های صوتی را به طور خودکار جاسازی نمی کند. ابتدا باید تعبیه خودکار برای ابزارک های متن را فعال کنیم و سپس باید کد کوتاه را فعال کنیم. نگران نباشید ، این کد را در پرونده functions.php طرح زمینه خود یا یک پلاگین مخصوص سایت قرار دهید.

add_filter ('widget_text'، array ($ wp_embed، 'run_shortcode')، 8)؛
add_filter ('widget_text'، array ($ wp_embed، 'autoembed')، 8)؛
add_filter ('widget_text'، 'do_shortcode')؛

اکنون می توانید فایلی را در کتابخانه رسانه بارگذاری کرده و URL آن را کپی کنید. یک ابزارک نوشتاری به نوار کناری وردپرس اضافه کنید و URL را درون آن قرار دهید.

وردپرس به طور خودکار URL را در پخش کننده رسانه تعبیه می کند تا فایل صوتی شما را پخش کند.

برای افزودن لیست پخش ، باید از کد کوتاه [لیست پخش] با شناسه پرونده های رسانه ای که می خواهید در لیست پخش قرار دهید استفاده کنید.

ابتدا باید با مراجعه به رسانه »افزودن جدید فایلهای صوتی را که می خواهید در لیست پخش قرار دهید بارگذاری کنید.

اکنون باید هر فایل صوتی را که می خواهید در لیست پخش اضافه کنید ویرایش کنید. اگر در حال مشاهده کتابخانه رسانه در نمای شبکه هستید ، کافی است روی پیوند ویرایش زیر پرونده در کتابخانه رسانه کلیک کنید یا روی پیوند ویرایش جزئیات بیشتر کلیک کنید.

در صفحه ویرایش رسانه ، شناسه پرونده رسانه را در زیر قسمت عنوان دریافت خواهید کرد.

Getting the media file ID in WordPress

اکنون شناسه های فایلی را که می خواهید در لیست پخش اضافه کنید ، دارید ، می توانید از کد کوتاه مانند این استفاده کنید:

[شناسه های لیست پخش = “14،24،36”]

جایگزین شناسه ها را با شناسه های پرونده خود فراموش نکنید. می توانید از این کد کوتاه در یک ابزارک متن استفاده کنید. این چگونه در سایت آزمون ما به نظر می رسد:

Adding an audio playlist in WordPress sidebar widget

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا نحوه افزودن فایلهای صوتی و ایجاد لیست پخش در وردپرس را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید نگاهی به راهنمای ما بیاندازید که چگونه شروع پادکست با وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-add-audio-files-and-create-playlists-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید