نحوه استفاده از FTP برای بارگذاری پرونده ها در وردپرس برای مبتدیان

آیا به دنبال یادگیری نحوه استفاده از FTP برای بارگذاری پرونده در وب سایت وردپرس خود هستید؟ FTP یا پروتکل انتقال فایل روشی ساده و سریع برای بارگذاری پرونده ها از رایانه به وب سایت شماست. در این مقاله ، ما به شما نحوه استفاده از FTP برای بارگذاری پرونده در وردپرس را نشان خواهیم داد.

Using FTP to upload files in WordPress

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر آموزش های ویدئویی را دوست ندارید یا می خواهید با سرعت خود حرکت کنید ، خواندن دستورالعمل های زیر را ادامه دهید.

FTP چیست؟ h4>

FTP مخفف پروتکل انتقال پرونده است. به شما امکان می دهد فایل ها را از رایانه خود به حساب میزبانی وب سایت خود منتقل کنید.

اکنون ممکن است فکر کنید که در حال حاضر یک آپلود کننده رسانه در منطقه مدیر وردپرس برای آپلود فایل هایی مانند تصاویر ، ویدئو ، صدا ، PDF و سایر موارد وجود دارد.

چرا به FTP نیاز دارید؟

برای اینکه بتوانید پرونده هایی را در وردپرس آپلود کنید که بعضاً به دلیل خطا در سایت شما کار نمی کنند ، به FTP نیاز دارید.

به طور معمول برای آپلود پرونده ها به FTP نیازی ندارید. به راحتی می توانید تصاویر را از قسمت مدیریت وردپرس بارگذاری کنید. شما حتی می توانید افزونه های بارگذاری و موضوعات از خود وردپرس.

با این وجود ، گاهی اوقات شما نیاز به بارگذاری دستی یک پلاگین یا فایل تم برای عیب یابی وردپرس اهداف و رفع رایج ترین خطاهای وردپرس .

استفاده از FTP برای بارگذاری پرونده های وردپرس h4>

ابتدا باید سرویس گیرنده FTP در رایانه شما. سرویس گیرنده FTP برنامه ای است که به شما کمک می کند با استفاده از پروتکل FTP به وب سایت خود متصل شوید و پرونده ها را انتقال دهید.

در اینجا برخی از محبوب ترین سرویس گیرنده های FTP وجود دارد که می توانید نصب کنید.

به خاطر این آموزش ، ما از FileZilla استفاده خواهیم کرد. می توانید از هر سرویس گیرنده FTP دیگری که دوست دارید استفاده کنید. مفاهیم اساسی بدون توجه به نرم افزاری که استفاده می کنید یکسان هستند.

اتصال به سایت وردپرس خود با استفاده از FTP

وقتی نرم افزار FTP خود را باز می کنید ، از شما می خواهد با استفاده از اطلاعات ورود به سیستم FTP به وب سایت خود متصل شوید.

هنگام ورود به سیستم برای حساب میزبانی وردپرس . همچنین می توانید اطلاعات حساب FTP خود را در داشبورد cPanel حساب میزبانی خود پیدا کنید.

Managing FTP accounts inside cPanel

اگر نمی توانید اطلاعات ورود به سیستم را پیدا کنید ، می توانید برای دریافت این اطلاعات با ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید.

پس از دریافت اطلاعات ورود به سیستم ، باید FileZilla را باز کنید و سپس به File »مدیر سایت بروید.

Site manager in FileZilla FTP client

با این کار یک پنجره بازشو ظاهر می شود که در آن می توانید اطلاعات وب سایت خود را اضافه کنید. روی دکمه “سایت جدید” کلیک کنید و عنوانی برای وب سایت خود ارائه دهید.

Adding a new website in FileZilla

در ستون بعدی از شما خواسته می شود که میزبان خود را وارد کنید. این معمولاً نام دامنه شما است.

توجه: در بخش پروتکل ، اگر ارائه دهنده خدمات میزبان شما از آن پشتیبانی می کند ، باید SFTP را انتخاب کنید.

در قسمت نوع ورود به سیستم ، “عادی” را انتخاب کنید و سپس نام کاربری و رمز عبور FTP خود را وارد کنید.

Login credentials

اکنون می توانید برای ادامه بر روی دکمه اتصال کلیک کنید. FileZilla تنظیمات وب سایت شما را برای ورودهای بعدی ذخیره کرده و یک اتصال FTP جدید به وب سایت شما باز می کند.

اگر اولین بار است که از طریق این رایانه به وب سایت خود متصل می شوید ، ممکن است FileZilla یک پنجره بازشوی گواهی را به شما نشان دهد.

Trust certificate

کادر کنار “همیشه برای جلسات آینده گواهی اعتماد کنید” را علامت بزنید و برای ادامه روی دکمه تأیید کلیک کنید.

FileZilla اکنون سعی می کند با استفاده از اعتبارنامه هایی که وارد کرده اید به وب سایت شما وارد شود. پس از اتصال ، لیست ستون ها و پرونده ها را در وب سایت خود در زیر ستون “سایت از راه دور” مشاهده خواهید کرد.

Local and remote file columns in Filezilla

ستون سایت از راه دور پرونده ها و پوشه ها را در وب سایت شما نمایش می دهد و بخش “سایت محلی” پرونده ها را در رایانه شما نشان می دهد.

می توانید برای یافتن فایلهای موجود در رایانه خود که می خواهید در وب سایت خود بارگذاری کنید ، به سایت محلی بروید. در مرحله بعدی ، باید روی پرونده کلیک راست کرده و بارگذاری را از فهرست انتخاب کنید.

Upload file from your computer to your website

FileZilla اکنون پرونده را از رایانه شما به سایت وردپرس شما منتقل می کند.

با این حال ، وردپرس برای کار صحیح به فایلها و پوشه های خاصی در مکان های خاص نیاز دارد. این بدان معنی است که شما فقط نمی توانید یک پرونده را در هر جایی بارگذاری کنید. شما باید بدانید که یک فایل را در سایت وردپرس خود کجا بارگذاری کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید به صورت دستی افزونه ای را در وب سایت وردپرس خود بارگذاری کنید. سپس ابتدا باید پلاگین را در رایانه خود بارگیری کنید.

پس از آن باید فایل پلاگین را از حالت فشرده خارج کنید. درون فایل zip ، پوشه پلاگین را پیدا خواهید کرد. وردپرس به دنبال پلاگین در پوشه / wp-content / plugins / است.

ابتدا باید در ستون Remote site به پوشه / wp-content / plugins / بروید. پس از آن می توانید پوشه پلاگین را از رایانه خود در وب سایت خود بارگذاری کنید.

Upload plugin folder

هنگامی که افزونه را بارگذاری کردید ، برای فعال کردن افزونه باید از صفحه افزونه ها در قسمت سرپرست وردپرس خود بازدید کنید.

Installed plugin in WordPress admin area

به همین ترتیب ، اگر می خواهید یک تم برتر را در وب سایت خود بارگذاری کنید ، ابتدا پوشه طرح زمینه را در رایانه خود بارگیری و از حالت فشرده خارج می کنید. پس از آن ، می توانید آن را در پوشه / wp-content / themes / در وب سایت خود بارگذاری کنید.

FTP فقط برای بارگذاری پرونده ها از رایانه به وب سایت وردپرس شما استفاده نمی شود. همچنین می تواند برای بارگیری پرونده ها از وب سایت شما و ویرایش آنها استفاده شود.

بر روی فایلها یا پوشه هایی که می خواهید بارگیری کنید ، در ستون “Remote Site” کلیک راست کرده و روی دکمه بارگیری کلیک کنید.

Download a file from your website to your computer

همچنین می توانید برای پشتیبان گیری از تمام پرونده های وردپرس . به سادگی تمام پرونده ها و پوشه ها را انتخاب کنید و آنها را در رایانه خود بارگیری کنید.

با این حال ، به یاد داشته باشید که این فقط نسخه پشتیبان از پرونده های وردپرس شما است و شامل محتوای شما (پایگاه داده) نیست. اگر می خواهید از محتوا نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید ، می توانید این کار را با ایجاد یک پشتیبان گیری دستی از پایگاه داده وردپرس خود .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه از FTP برای بارگذاری پرونده در وردپرس استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید گام به گام ما را ببینید راهنمای امنیتی وردپرس برای مبتدیان.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-use-ftp-to-upload-files-to-wordpress-for-beginners/.

دیدگاهتان را بنویسید