نحوه استفاده از نرم افزار قالب وردپرس مانند یک حرفه ای (راهنمای نهایی)

آیا می دانید وردپرس به همراه یک تنظیم کننده داخلی موضوع ارائه می شود که به شما امکان می دهد به راحتی در زمان واقعی تغییراتی در طراحی وب سایت خود ایجاد کنید.

در حالی که هر طرح زمینه از پشتیبانی از گزینه های پیش فرض سفارشی ساز پشتیبانی می کند ، بسیاری از موضوعات شامل برگه ها و گزینه های اضافی برای برنامه ساز قالب وردپرس است ، بنابراین شما می توانید به راحتی موضوع خود را بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی سفارشی کنید.

در این مقاله ، شما را در پنل های پیش فرض مرور خواهیم کرد و به شما نشان خواهیم داد که چگونه از یک برنامه ساز قالب WordPress مانند یک حرفه ای استفاده کنید.

How to Use WordPress Theme Customizer Ultimate Guide

نحوه دسترسی به WordPress Theme Customizer

Customizer Theme یک ویژگی پیش فرض وردپرس است و بخشی از هر وب سایت وردپرس .

با ورود به قسمت سرپرست وردپرس و سپس رفتن به ظاهر » سفارشی از نوار کناری سمت چپ صفحه مدیریت وردپرس ، می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. با این کار رابط Customizer با موضوع فعلی شما باز می شود.

How to access WordPress Customizer

همچنین می توانید برای هر یک از تم های نصب شده در وب سایت خود ، حتی در صورت فعال نبودن ، از صفحه تنظیم کننده قالب قالب WordPress استفاده کنید.

این به شما امکان می دهد پیش نمایش زنده آن موضوع را مشاهده کرده و تغییراتی ایجاد کنید.

برای این کار باید به صفحه ظاهر » مضامین بروید.

بعد ، مکان نما را روی هر موضوع نصب شده قرار دهید و بر روی دکمه پیش نمایش زنده کلیک کنید تا صفحه تنظیم کننده قالب وردپرس باز شود.

WordPress Theme Live Preview Option

نحوه استفاده از WordPress Theme Customizer

پس از باز کردن برنامه تنظیم کننده قالب WordPress ، همه تنظیمات سفارشی سازی را در سمت چپ صفحه و پیش نمایش مستقیم وب سایت خود را در سمت راست مشاهده خواهید کرد.

WordPress Theme Customizer

سفارشی ساز قالب WordPress بدون در نظر گرفتن موضوعی که استفاده می کنید ، با مجموعه ای از پنل های پیش فرض همراه است.

برای ایجاد تغییر در پانل های جداگانه ، باید کلیک کنید. همچنین می توانید بر روی هر یک از نمادهای مداد آبی در سمت راست صفحه خود کلیک کنید تا تنظیمات مورد خاص باز شود.

توجه: مضامین پیشرفته وردپرس پانل های تنظیمات اضافی را برای گزینه های سفارشی سازی اضافی اضافه می کنند (اطلاعات بیشتر در مورد این موارد بعدا).

بیایید نگاهی به گزینه های پیش فرض موجود در تنظیم کننده قالب وردپرس بیندازیم.

پنل شناسه سایت: عنوان ، آرم و Favicon را اضافه کنید h4>

پنل شناسه سایت در تنظیم کننده قالب وردپرس به شما امکان می دهد عنوان و عنوان وب سایت خود را اضافه یا تغییر دهید.

به طور پیش فرض ، وردپرس “Just Another WordPress Site” را به عنوان عنوان سایت اضافه می کند.

توصیه می شود پس از نصب وردپرس در سایت خود آن را تغییر دهید . در صورت تمایل می توانید آن را به صورت خالی نگه دارید.

Site Identity Settings to change Site title, tagline, logo, and favicon p >

پنل شناسه سایت در تنظیم کننده قالب وردپرس همچنین به شما امکان می دهد آرم سایت خود را اضافه کنید. به سادگی ، روی گزینه انتخاب آرم کلیک کنید تا آرم وب سایت خود را بارگذاری کنید.

آیا می خواهید یک فاوکون به سایت خود اضافه کنید؟ با کلیک روی گزینه انتخاب نماد سایت می توانید این کار را انجام دهید. برای راهنمایی های دقیق ، می توانید راهنمای ما را در نحوه ایجاد و افزودن favicon به سایت خود .

Customizer Theme WordPress: تغییر رنگ در وب سایت خود h4>

کنترل های موجود در پنل رنگها بیشتر بسته به موضوع WordPress که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال ، موضوع Twenty Seventeen به شما امکان می دهد رنگ متن عنوان را انتخاب کنید و یک طرح رنگ را برای کل وب سایت خود انتخاب کنید.

Change Colors on Your Website

سایر تم های WordPress ممکن است گزینه های مختلف رنگی را برای عناصر سایت مانند عناوین ، پیوندها ، متن اصلی ، پس زمینه وب سایت شما و غیره ارائه دهند.

افزودن منوهای پیمایش در Customizer Theme h4>

پنل منوها به شما امکان می دهد منوهای ناوبری ایجاد کنید و مکان آنها را در وب سایت خود کنترل کنید.

در این جدول ، همه منوهای موجود در وردپرس را که قبلاً ایجاد کرده اید ، پیدا خواهید کرد. می توانید روی دکمه “مشاهده همه مکانها” کلیک کنید تا مکان های موجود در منو را که طرح زمینه شما پشتیبانی می کند بررسی کنید.

Menus Panel in Theme Customizer

برای ایجاد یک منوی جدید ، باید بر روی دکمه ایجاد منوی جدید کلیک کنید

پس از آن ، باید نام خود را به فهرست خود اضافه کنید ، بنابراین بعداً می توانید به راحتی آن را مدیریت کنید. همچنین می توانید مکان منو را انتخاب کرده و سپس برای ادامه روی بعدی کلیک کنید

Create a new navigation menu

برای افزودن موارد به این منو ، باید روی دکمه افزودن موارد کلیک کنید تا صفحه جدیدی باز شود. اکنون می توانید پیوندها ، صفحات ، پست ها ، دسته ها و برچسب های سفارشی را به عنوان موارد منو اضافه کنید.

Add items to navigation menu

برای ترتیب مجدد موارد ، می توانید بر روی پیوند ترتیب مجدد کلیک کنید و سپس با استفاده از نمادهای پیکان موارد منو را تنظیم کنید.

ابزارک ها را در وب سایت خود در Customizer Theme کنترل کنید h4>

پنل ابزارک ها به شما امکان می دهد ابزارک ها a را اضافه و مدیریت کنید > در سایت خود.

با کلیک بر روی آن مکان های مختلفی که می توانید ابزارک ها را اضافه کنید به شما نشان داده می شود. این بسته به موضوعی که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال ، موضوع Twenty Seventeen 3 مکان ویجت را ارائه می دهد ، در حالی که موضوع Twenty نوزeteen فقط با یک مکان ارائه می شود.

Widgets panel

وقتی روی هر یک از آنها کلیک کنید ، ابزارک هایی را مشاهده می کنید که قبلاً به آن مکان اضافه کرده اید.

برای افزودن ابزارک جدید ، باید روی دکمه “افزودن ویجت” کلیک کنید. با این کار پانل جدیدی باز می شود که لیستی از همه ابزارک های موجود را مشاهده خواهید کرد.

Add Widgets to your site

باید روی موردی که می خواهد اضافه شود کلیک کنید. همچنین می توانید در ابزارک های تازه اضافه شده تغییراتی ایجاد کرده و با کشیدن آنها به سمت بالا یا پایین ، موقعیت آن را تنظیم کنید.

صفحه تنظیمات صفحه اصلی در Customizer Theme

به طور پیش فرض ، وردپرس آخرین پست های وبلاگ را در صفحه اصلی شما نمایش می دهد.

با این حال برای وب سایت های تجاری کاربران ترجیح می دهند از یک صفحه اصلی سفارشی استفاده کنند. به شما امکان می دهد صفحه فرود که محصولات و خدمات شما را نمایش می دهد.

برای استفاده از یک صفحه اصلی سفارشی ، باید دکمه رادیویی “یک صفحه ثابت” را در پنل تنظیمات صفحه اصلی انتخاب کنید.

Homepage Settings in theme customizer

با این کار دو منوی کشویی جدید باز می شود که می توانید با استفاده از آنها یک صفحه برای صفحه اصلی خود و دیگری برای نمایش پست های وبلاگ خود انتخاب کنید.

درصورتی که صفحاتی در سایت خود ندارید ، می توانید با کلیک روی پیوند “+ افزودن صفحه جدید” در زیر منوی کشویی ، صفحه جدیدی ایجاد کنید. با این کار یک صفحه خالی با نام دلخواه شما ایجاد می شود.

پانل CSS اضافی برای افزودن CSS سفارشی h4>

آیا می خواهید کد CSS سفارشی برای سبک سازی وب سایت خود اضافه کنید؟ می توانید این کار را در پنل CSS اضافی انجام دهید

کاربران متوسط ​​و پیشرفته وردپرس سایت خود را با افزودن مستقیم کد CSS به فایل style.css از طرح زمینه خود ، شخصی سازی می کنند. این مراحل اضافی مانند دسترسی FTP به میزبانی وردپرس ، تغییر پرونده های تم و غیره

یک راه حل آسان برای مبتدیان این است که کد CSS سفارشی خود را به پانل CSS اضافی در تنظیم کننده قالب وردپرس اضافه کنید. با این کار می توانید در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید و آنها را در سمت راست صفحه خود به صورت زنده مشاهده کنید.

Add Custom CSS code to Additional CSS pane;

هنگامی که شروع به نوشتن برخی از کد های CSS می کنید ، وردپرس به طور خودکار ویژگی هایی را بر اساس حروف تایپ شده به شما پیشنهاد می دهد. در صورت عدم نوشتن دستورالعمل CSS مناسب ، پیام های خطا نیز نمایش داده می شوند.

توجه: اگر می خواهید وب سایت خود را بدون نوشتن کدی سفارشی کنید ، به خواندن ادامه دهید. ما دو گزینه دوستانه مبتدی را به اشتراک خواهیم گذاشت که به شما امکان می دهد به راحتی موضوع خود را شخصی سازی کنید و حتی یک قالب وردپرس سفارشی ایجاد کنیم .

سایر گزینه های تنظیم کننده تم h4>

برخی از موضوعات رایگان و برتر a > گزینه های سفارشی سازی زمینه بیشتری را ارائه دهید.

بسته به موضوعی که استفاده می کنید ، ممکن است بتوانید سبک قلم را تغییر دهید ، افزودن تصویر پس زمینه ، تغییر طرح ، تغییر رنگ ، افزودن تصاویر هدر تصادفی ، و خیلی بیشتر.

همچنین می توانید با کمک افزونه ها ویژگی های خاصی را به برنامه ساز تم خود اضافه کنید. به عنوان مثال ، می توانید با استفاده از افزونه Easy Google Fonts فونت های سفارشی را در وردپرس اضافه کنید.

پیش نمایش وب سایت خود با وضوح مختلف صفحه h4>

برای هر صاحب وب سایت مهم است که مطمئن شوید وب سایت وی از نظر موبایل پاسخگو بوده و در همه اندازه صفحه نمایش خوب به نظر می رسد.

با تشکر از تم ساز وردپرس ، به راحتی می توانید ظاهر وب سایت خود را در اندازه های مختلف صفحه نمایش بررسی کنید.

در پایین پانل Customizer Theme ، سه نماد و پیوند “Hide Controls” را پیدا خواهید کرد.

Preview website on different screen resolutions

این نمادها به شما امکان می دهند سایت خود را بر روی وضوح صفحه نمایش مختلف مانند دسک تاپ ، رایانه لوحی و دستگاه های تلفن همراه آزمایش کنید.

پیوند پنهان کردن کنترل ها برای پنهان کردن پانل سفارشی وردپرس مفید است تا بتوانید سایت خود را به طور صحیح در حالت دسک تاپ مشاهده کنید.

تنظیمات مشتری ساز خود را منتشر ، ذخیره یا برنامه ریزی کنید h4>

پس از ایجاد تغییرات لازم ، باید آنها را در سایت خود اعمال کنید. در غیر این صورت ، تمام تلاش شما از بین خواهد رفت.

پیش بروید و برای اعمال تغییرات بر روی دکمه انتشار کلیک کنید. پس از اتمام ، می توانید با کلیک بر روی دکمه بستن ، که در گوشه بالا سمت چپ صفحه قرار دارد ، از تنظیم کننده موضوع خارج شوید.

Publish WordPress Customizer settings

اگر برای نهایی کردن طرح جدید خود به زمان بیشتری نیاز دارید ، چه می کنید؟ در این صورت ، می توانید آن را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید و حتی بدون دسترسی دسترسی به قسمت سرپرست ، طرح جدید خود را با کسی به اشتراک بگذارید.

برای انجام این کار ، باید روی نماد چرخ دنده در کنار دکمه انتشار کلیک کنید. با این کار پانل اقدام باز می شود.

WordPress Customizer Save Draft option

در اینجا سه ​​گزینه پیدا خواهید کرد: انتشار ، ذخیره پیش نویس و برنامه.

برای ذخیره تغییرات باید دکمه رادیویی ذخیره پیش نویس را در پانل اقدام انتخاب کنید و سپس روی دکمه ذخیره پیش نویس کلیک کنید.

اکنون می توانید پیوند پیش نمایش را کپی کرده و برای دریافت بازخورد با دیگران به اشتراک بگذارید.

از طرف دیگر ، گزینه برنامه به شما امکان می دهد تغییرات خود را در یک تاریخ و زمان مشخص منتشر کنید. می توانید از این گزینه برای تعیین زمانبندی تغییرات تم خود در زمانی که کمترین بازدید را دارید استفاده کنید.

Schedule Customizer settings on a specific date

سرانجام ، اگر می خواهید تغییرات منتشر نشده را بازنشانی کنید ، می توانید روی پیوند صرفنظر از تغییر در صفحه اقدام کلیک کنید.

پیش نمایش تم های مختلف بدون پخش مستقیم h4>

مواقعی وجود دارد که می خواهید نحوه ایجاد یک موضوع جدید را در سایت خود بررسی کنید. با این حال ، نمی خواهید آنها را در وب سایت زنده خود فعال کنید.

در این صورت ، می توانید WordPress Customizer را برای آزمایش مضامین جدید بدون فعال شدن در برنامه باز کنید.

در پانل Customizer ، نام طرح زمینه فعال خود و دکمه تغییر را پیدا خواهید کرد

Change WordPress Theme from Customizer

اگر روی آن دکمه کلیک کنید ، وردپرس تمام تم های نصب شده شما را در سمت راست صفحه نمایش می دهد.

برای بررسی یک موضوع خاص ، باید بر روی دکمه پیش نمایش زنده کلیک کنید

Preview Installed themes on Theme Customizer

همچنین می توانید مضامین را از مخزن مضامین وردپرس پیش نمایش کنید. برای انجام این کار ، باید کادر تأیید “WordPress.org themes” را در صفحه سمت چپ انتخاب کنید.

این موضوعات را از فهرست WordPress.org نشان می دهد. برای بررسی موضوعی که دوست دارید می توانید روی دکمه “نصب و پیش نمایش” کلیک کنید.

WordPress themes directory

همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه فیلتر کردن موضوعات در گوشه بالا سمت راست صفحه ، مضامین را فیلتر کنید.

توجه: ما استفاده از وب سایت صحنه پردازی وردپرس برای آزمایش موضوعات جدید به جای استفاده از تنظیم کننده در یک سایت زنده.

وارد کردن یا صادرات تنظیمات تنظیم کننده تم h4>

آیا می دانید می توانید تنظیمات سفارشی کننده طرح زمینه خود را وارد و صادر کنید؟

هنگامی که در سرور محلی خود تم را تغییر می دهید یا یک سایت صحنه پردازی . به جای کپی دستی تنظیمات در وب سایت زنده خود ، می توانید به سادگی تنظیمات تنظیم کننده تم را برای صرفه جویی در وقت خود صادر کنید.

برای دستورالعمل های دقیق ، می توانید راهنمای ما را در نحوه وارد کردن و صادرات تنظیمات Customizer Theme در WordPress .

گزینه های Customizer Theme WordPress

اگرچه WordPress Customizer به شما امکان می دهد در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید ، تعداد کنترلها بسته به موضوعی که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود.

اگر تم خود را دوست دارید ، اما آرزو می کنید گزینه های سفارشی سازی اضافی داشته باشد ، چه می کنید؟

در این صورت ، بهترین راه حل استفاده از یکی از دو افزونه شخصی سازی است که در کنار تنظیم کننده قالب وردپرس کار می کند.

قهرمان CSS

CSS Hero plugin

CSS Hero یک افزونه وردپرس است که به شما امکان می دهد بدون نوشتن یک خط کد ، سایت خود را شخصی سازی کنید. شما می توانید بدون هیچ زحمتی به هر عنصر سایت خود سبک دهید.

آیا می خواهید صفحه ورود به سایت وردپرس خود ؟ CSS Hero به شما امکان می دهد ظرف چند دقیقه این کار را انجام دهید.

همچنین می توانید تغییرات موجود در قسمت پیشین را ویرایش و پیش نمایش کنید تا مطمئن شوید طراحی شما در هر دستگاه بی نقص است.

Beaver Builder

Beaver Builder plugin

Beaver Builder یکی از بهترین افزونه های صفحه ساز WordPress در بازار. به شما امکان می دهد با استفاده از یک رابط کشیدن و رها کردن صفحات خیره کننده ای برای سایت خود ایجاد کنید.

بهترین قسمت این است که Beaver Builder تقریباً با هر قالب WordPress کار می کند. با این کار می توانید از آن با موضوع فعلی خود استفاده کنید.

Beaver Builder از استفاده از کد کوتاه و ابزارک پشتیبانی می کند. این همچنین انواع مختلفی از ماژول ها را ارائه می دهد که می توانید با استفاده از آنها سبک وب سایت خود را سبک کنید. راهنمای ما را در مورد نحوه برای دستورالعمل های دقیق پوسته های سفارشی را در وردپرس ایجاد کنید .

همچنین می توانید از Beaver Builder برای ایجاد یک قالب کاملاً سفارشی وردپرس بدون نوشتن هیچ کدی.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد تا یاد بگیرید چگونه از نرم افزار WordPress Theme Customizer استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در بهترین افزونه ها و ابزارهای وردپرس برای وب سایت شما .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً برای اطلاعات بیشتر در کانال YouTube مشترک شوید. آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک

.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-use-wordpress-theme-customizer/.

دیدگاهتان را بنویسید


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/wekjriusd...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35