نحوه اجرای مسابقه رسانه های اجتماعی برای رشد سایت خود (بهترین روشها + مثالها)

آیا می خواهید برای رشد ترافیک وب سایت خود یک مسابقه در شبکه های اجتماعی اجرا کنید؟

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در حال حاضر میلیاردها کاربر فعال دارند. یافتن مخاطب بسیار هدفمند که می تواند مشتری یا مشترک بالقوه شما باشد بسیار آسان تر است.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید به راحتی و با استفاده از برخی از بهترین روشها و مثالها برای شروع ، یک مسابقه رسانه های اجتماعی را برای رشد تجارت خود انجام دهید.

Running a social media contest to grow your website

چرا مسابقه رسانه های اجتماعی را در وب سایت خود برگزار کنید؟ h4>

محتوای زیادی در اینترنت وجود دارد و بسیاری از مشاغل برای مشتریهای هدف یکسان رقابت می کنند.

اگر اخیراً یک وبلاگ وردپرس یا کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده است ، پس مسابقات رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر شما است.

متناوباً ، اگر مشاغل مستقلی هستید ، می توانید از مسابقات برای بزرگتر شدن مشارکت کاربر با جشن تولد یا سایر مناسبت های خاص مانند جشن تولد 11 سالگی WPBeginner استفاده کنید:

WPBeginner birthday example

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دارای میلیاردها کاربر فعال هستند. فیس بوک / اینستاگرام به تنهایی بیش از 3 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. یوتیوب ، توییتر و Pinterest هر کدام میلیون ها کاربر فعال بسیار سرگرم کننده دارند.

اجرای یک مسابقه در شبکه های اجتماعی راهی سریع برای ارائه ارتباط با آن کاربران به شما ارائه می دهد. بسته به اینکه چه اهدافی را دنبال کنید ، می توانید برای انجام هر یک یا همه موارد زیر یک مسابقه در شبکه های اجتماعی اجرا کنید:

  • بازدید بیشتری از وب سایت خود داشته باشید
  • دنبال کنندگان بیشتری برای حساب های خود در شبکه های اجتماعی دریافت کنید
  • تعامل خود را در نمایه های شبکه های اجتماعی افزایش دهید
  • مشترکان بیشتری برای لیست ایمیل خود دریافت کنید
  • برای کسب و کار خود شناخت مارک ایجاد کنید

با این گفته بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید به راحتی برای وب سایت وردپرس .

بعداً در این مقاله ، ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه با مثالهای واقعی مسابقه خود را موفق کنید.

ایجاد مسابقه رسانه های اجتماعی در وردپرس h4>

برای این آموزش ، ما از RafflePress استفاده خواهیم کرد. این بهترین پلاگین مسابقه و هدایت است برای وردپرس و به شما کمک می کند تا در همه سیستم عامل های اصلی رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. حتی می توانید برای ساخت سریع مسابقات از یکی از الگوهای آماده استفاده آن استفاده کنید.

توجه: یک نسخه رایگان RafflePress در دسترس است ، اما برای این آموزش از حساب RafflePress pro استفاده خواهیم کرد.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی RafflePress است پلاگین برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، افزونه مورد جدیدی از منو با عنوان “RafflePress” را به نوار کناری مدیر وردپرس شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن به صفحه تنظیمات افزونه منتقل می شوید.

RafflePress

ابتدا باید کلید مجوز خود را وارد کنید. می توانید این اطلاعات را در حساب خود در وب سایت RafflePress بیابید.

پس از وارد کردن کلید مجوز ، اکنون آماده ایجاد اولین مسابقه رسانه های اجتماعی خود هستید.
برای راه اندازی سازنده مسابقه ، به سادگی از صفحه RafflePress »افزودن موارد جدید بازدید کنید.

Add new contest

با وارد کردن عنوانی برای مسابقه خود در قسمت “Giveaway Name” شروع خواهید کرد. پس از آن ، یک سری الگو برای انتخاب خواهید دید.

Choose a contest template

قالب های آماده ای برای وب سایت های مختلف رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و یوتیوب وجود دارد. اگر می خواهید روی یکی از این سیستم عامل ها تمرکز کنید ، پس از انتخاب یک الگو در وقت شما صرفه جویی می شود.

همچنین می توانید الگوی “Classic giveaway” را انتخاب کرده و اقدامات مربوط به مسابقه خود را طراحی کنید. به این ترتیب می توانید چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی را هدف قرار دهید و آنها را با لیست ایمیل خود ترکیب کنید یا مسابقه WooCommerce.

به خاطر این آموزش ، ما به شما نسخه کلاسیک را نشان می دهیم.

در مرحله بعد ، سازنده مسابقه از شما می خواهد جزئیات جایزه خود را وارد کنید. کافیست بر روی نماد ‘Pencil’ کلیک کنید تا عنوان و توضیحی برای جایزه خود ارائه دهید.

Add prize details for your social media contest

همچنین می توانید تصویری را بارگذاری کنید تا همراه با توضیحات جایزه خود نمایش داده شود. افزودن تصویر جایزه به کاربران امکان می دهد جایزه را تجسم کرده و به آنها انگیزه شرکت دهند.

برای ورود به مسابقه رسانه های اجتماعی خود اقداماتی را اضافه کنید

اقدامات تعاملاتی هستند که می خواهید کاربران انجام دهند تا بتوانند در مسابقه رسانه های اجتماعی شما شرکت کنند و جوایز را دریافت کنند.

RafflePress اقدامات مختلفی دارد که می توانید به کمپین خود اضافه کنید. با این حال ، شما می خواهید اقداماتی را که به شما در دستیابی به هدف مسابقه رسانه های اجتماعی کمک می کنند ، اولویت بندی کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید دنبال کنندگان توییتر خود را افزایش دهید ، افزودن عملکرد “ما را در Twitter دنبال کنید” مفیدتر خواهد بود.

شما باید از منوی سمت چپ به برگه “اقدامات” بروید و لیست اقداماتی را که می توانید اضافه کنید مشاهده خواهید کرد.

Add actions to your contest

برای افزودن هر اقدامی به مسابقه خود کافیست کلیک کنید و مشاهده خواهید کرد که در زیر جزئیات جایزه شما ظاهر می شود. سپس می توانید تنظیمات عملکرد را از ستون سمت چپ ویرایش کنید.

Action settings

هر عملکرد با برخی تنظیمات عمومی همراه است. می توانید عنوان اقدام را تغییر دهید ، تعداد مدخل هایی را که کاربران برای آن بدست می آورند انتخاب کنید ، ورود روزانه را مجاز کنید یا این اقدام را اجباری کنید.

همچنین تنظیمات مربوط به عملکردهای خاص را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید کاربران شما را در اینستاگرام دنبال کنند ، باید URL نمایه اینستاگرام خود را وارد کنید.

پس از وارد کردن تنظیمات برای یک عملکرد ، به برگه عملکردها برگردید تا اقدامات بیشتری اضافه کنید. شما می توانید هر تعداد فعالیت که می خواهید اضافه کنید. با این حال ، فراموش نکنید که آنها را برای مطابقت با هدف مسابقه خود اولویت بندی کنید.

Add multiple actions to your contest

حتی می توانید با توصیف عملی که می خواهید کاربران انجام دهند اقدامات شخصی خود را ایجاد کنید.

پس از تنظیم اقدامات ، فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

تغییر شکل و تنظیمات مسابقه

بعد ، باید به برگه طراحی بروید. از اینجا می توانید قلم ها و رنگ ها را تغییر دهید. در صورتی که می خواهید برای مسابقه رسانه های اجتماعی خود یک صفحه فرود ایجاد کنید ، می توانید پس زمینه صفحه را انتخاب کنید (بعداً در مورد این بعداً اطلاعات بیشتری کسب کنید).

Design settings

بعد از پایان کار ، مرحله بعدی پیکربندی تنظیمات مسابقه است.

کافی است به برگه «تنظیمات» بروید و لیستی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد. در زیر تنظیمات “عمومی” می توانید گزینه های اصلی را برای بخش خود تعیین کنید از جمله گزینه نمایش برندگان ، تعداد ورودی ها ، ثبت نام محدود در هر IP و موارد دیگر.

General contest settings

مهمتر از همه ، شما می توانید یک لینک ثابت صفحه برای ایجاد یک صفحه فرود مستقل که ویجت مسابقه خود را نشان می دهد ، انتخاب کنید.

این امر مخصوصاً برای اجرای یک مسابقه در شبکه های اجتماعی مفید است که هدف آن بازدید از پروفایل های اجتماعی شما است.

RafflePress همچنین به شما امکان می دهد ریدایرکت ها ، ردیابی موفقیت ، ورود به سیستم اجتماعی ، تأیید ایمیل و موارد دیگر را تنظیم کنید.

برای جزئیات بیشتر در مورد هر تنظیمات ، به راهنمای ما در نحوه راه اندازی یک برگه تبلیغاتی در وردپرس .

برای ذخیره تنظیمات ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره در بالا کلیک کنید.

انتشار و افزودن مسابقه در وب سایت خود

RafflePress نمایش ویجت مسابقه رسانه های اجتماعی خود را در هر کجا از وب سایت وردپرس شما آسان می کند.

می توانید با ویرایش ساده آن صفحه و افزودن بلوک RafflePress به قسمت محتوا ، آن را به هر پست یا صفحه وردپرسی اضافه کنید.

RafflePress block

به سادگی مسابقه ای را که قبلاً ایجاد کرده اید از فهرست کشویی انتخاب کنید و سپس پست خود را ذخیره یا به روز کنید.

Select giveaway

اکنون می توانید به وب سایت خود مراجعه کرده و مسابقه رسانه های اجتماعی خود را در عمل مشاهده کنید.

Contest preview

RafflePress همچنین به شما امکان می دهد ابزارک مسابقه را در هر نقطه از سایت خود نمایش دهید با استفاده از کد کوتاه . با ویرایش مسابقه و رفتن به برگه “انتشار” می توانید کد کوتاه را پیدا کنید.

Contest shortcode

همچنین می توانید مسابقه خود را به صورت یک صفحه مستقل منتشر کنید. به سادگی مطالب خود را ویرایش کنید و به برگه انتشار بروید.

اکنون بر روی گزینه صفحه فرود کلیک کرده و سپس روی زیر کلیک کنید تا صفحه فرود خود تنظیم شود.

Landing page contest

با این کار می توانید به صفحه تنظیمات برگردید ، جایی که باید برای صفحه فرود خود یک URL ایجاد کنید.

یک حلقه حلقه کوتاه معنی دار برای URL وارد کنید و سپس روی دکمه View کلیک کنید تا بررسی شود. در سایت نمایشی ما اینگونه مشاهده شد:

Landing page preview

توجه: می توانید با مراجعه به برگه “طراحی” در سازنده مسابقه ، طرح و پس زمینه را تغییر دهید.

بهترین روش ها برای اجرای مسابقه رسانه های اجتماعی با مثال h4>

با رعایت بهترین روش ها ، مسابقات رسانه های اجتماعی به راحتی ویروسی می شوند. در زیر چند نکته و مثال آورده شده است تا کمپین شما در شبکه های اجتماعی موثرتر باشد.

1 با تعیین هدف

کمپین خود را متمرکز نگه دارید

اطمینان حاصل کنید که اهداف مشخصی را برای مبارزات انتخاباتی خود تعیین کرده اید. این به شما امکان می دهد به اهداف خود برسید و تأثیر کمپین خود را به حداکثر برسانید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید مشترکان بیشتری به خبرنامه ایمیل ، سپس اجباری کردن عملکرد ایمیل و دادن امتیازات اولویت به شما کمک می کند تا مشترکان ایمیل بیشتری دریافت کنید.

Focus actions on your campaign goals

به همین ترتیب ، اگر می خواهید یک مسابقه اینستاگرام اجرا کنید ، اجباری کردن اقدامات اینستاگرام به شما کمک می کند تا به این هدف برسید.

2. زمان کافی را برای تبلیغ کمپین خود تعیین کنید

قبل از موعد مقرر به خوبی کمپین خود را برنامه ریزی کنید. می توانید مسابقه رسانه های اجتماعی را به صفحه خود اضافه کرده و تبلیغات خود را از طریق کانال های اجتماعی خود شروع کنید.

Plan ahead to build anticipation

3. تصاویر و گرافیک های جایزه

را اضافه کنید

تصاویر یک روش بسیار موثر برای جلب توجه کاربران است. اگر یک جایزه ارزشمند ارائه می دهید ، افزودن تصاویر باعث می شود کاربران آن را تجسم کنند. این کار تبلیغات شما را موثرتر می کند.

اما اگر جایزه شما یک برنامه عضویت یا یک دوره آنلاین باشد ، چه می کنید؟ خوب ، پس می توانید از گرافیک های ساخت بنرها و تصاویر خود .

Creating graphics for your contest campaign

ما توصیه می کنیم از Canva a استفاده کنید > به عنوان بهترین ابزار برای مبتدیان برای ایجاد گرافیک برای وبلاگ وردپرس یا کمپین های رسانه های اجتماعی خود.

4. مسابقه خود را با هدفگذاری مجدد در سایت

تبلیغ کنید

اطمینان حاصل کنید که کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند ، از مسابقه و بازی شما آگاهی دارند. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از OptinMonster است.

به شما امکان می دهد بازدید کنندگان وب سایت را به مشترکان و مشتریان تبدیل کنید. همراه با پنجره های جعبه سبک ، تایمرهای شمارش معکوس ، بنرهای شناور و سایر ابزارهایی که می توانید برای تبلیغ کمپین خود در وب سایت خود استفاده کنید.

On site retargeting with OptinMonster

5. قوانین پلتفرم رسانه های اجتماعی را برای مسابقات

دنبال کنید

هر پلتفرم رسانه اجتماعی دارای برخی قوانین خاص در مورد تبلیغ یک مسابقه یا بازی برای دریافت لایک ، بازتوییت و اشتراک بیشتر است.

به عنوان مثال ، اگر در حال مسابقه توییتر هستید ، آنها می خواهند تویت های تکراری را دلسرد و از شرکت کنندگان در مسابقه بخواهند که به قوانین توییتر پایبند باشند.

به طور مشابه ، اگر در حال اجرا مسابقه فیس بوک ، پس نمی توانید مسابقه خود را به شکلی ارائه دهید که مانند تایید از فیس بوک باشد.

در زیر برخی از قوانین کلی وجود دارد که برای همه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی اعمال می شود:

  • سیاست و قوانین مسابقه مشخصی داشته باشید که ذکر کند این سیستم عامل های رسانه های اجتماعی هیچ گونه مسئولیتی در قبال اقدامات کاربران ندارند.
  • معیارهای واجد شرایط بودن و اینکه چه کسی می تواند در مسابقه شما شرکت کند را داشته باشید.
  • جوایز یا جوایز غیرقانونی ارائه نکنید یا از کاربران بخواهید اقدامات غیرقانونی انجام دهند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه برای رشد سایت خود یک مسابقه در شبکه های اجتماعی اجرا کنید. همچنین ممکن است بخواهید نکات دیگر ما را در مورد تبلیغ آنلاین تجارت خود بدون صرف هزینه زیاد.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-run-a-social-media-contest-to-grow-your-site-best-practices/.

دیدگاهتان را بنویسید


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/wekjriusd...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35