موارد جدید در وردپرس 5.3 (ویژگی ها و تصاویر صفحه)

وردپرس 5.3 فقط چند ساعت پیش منتشر شد. این آخرین نسخه اصلی وردپرس در سال 2019 خواهد بود.

این نسخه دارای برخی از ویژگی های جدید و بسیاری از پیشرفت ها از جمله یک موضوع کاملاً پیش فرض کاملاً جدید است.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چه موارد جدیدی در وردپرس 5.3 وجود دارد و بعد از به روزرسانی وب سایت های خود ، کدام ویژگی را باید امتحان کنید.

What's new in WordPress 5.3

وردپرس 5.3 یک نسخه مهم است و مگر اینکه در مدیریت میزبانی وردپرس ، باید به صورت دستی این به روزرسانی را شروع کنید.

مهم: ایجاد کامل پشتیبان گیری از وردپرس قبل از شروع به روزرسانی.

یک طراحی و ارتقاface رابط کاربری h4>

وردپرس 5.3 با چندین تغییر در ظاهر کلی رابط کاربری وردپرس همراه است. این تغییرات بسیار محسوس نیستند ، اما انسجام را در ظاهر کلی منطقه مدیر ایجاد می کنند.

Form fields in WordPress 5.3 UI

رابط کاربری جدید حاشیه هایی را در اطراف قسمتهای فرم اضافه می کند تا بیشتر مورد توجه قرار گیرند. همچنین باعث بهبود قابلیت دسترسی سرپرست وردپرس می شود تا تجربه خوبی برای همه کاربران باشد.

بیست و بیست قالب جدید پیش فرض وردپرس h4>

وردپرس به طور سنتی هر سال یک موضوع پیش فرض جدید منتشر می کند که معمولاً پس از سال نامگذاری می شود. وردپرس 5.3 اکنون با Twenty Twenty به عنوان موضوع جدید پیش فرض وردپرس ارسال می شود.

Twenty Twenty the new default theme in WordPress 5.3

این موضوع جدید برای استفاده کامل از ویرایشگر بلوک وردپرس . به شما امکان می دهد برای مقالات و صفحات خود به راحتی طرح بندی محتوای زیبایی ایجاد کنید.

Twenty Twenty از حروف Inter (قلم) استفاده می کند ، که برای عناوین عالی به نظر می رسد. همچنین در صفحه های کوچکتر بسیار عالی به نظر می رسد و تجربه خواندن بهتری را در بین دستگاه ها فراهم می کند.

این یک قالب وردپرس یک ستونی است که به این معنی است که هیچ نوار کناری برای پست ها یا صفحات وبلاگ شما وجود ندارد. در پایین دارای یک منطقه آماده ویجت است.

همچنین می توانید از جلد یا الگوی تمام پهنای پست و صفحات خود استفاده کنید. الگوی تمام عرض نه تنها با ویرایشگر بلوک بلکه با سایر موارد افزونه های صفحه ساز .

به طور کلی ، این یک موضوع زیبا است که هم برای وب سایت های تجاری و هم برای وبلاگ های شخصی مناسب است.

ویژگی های جدید در ویرایشگر بلوک وردپرس h4>

در سال 2018 ، وردپرس رابط ویرایشگر جدیدی با کد “Gutenberg” منتشر کرد. این ویرایشگر محتوای وردپرس ، رابط نوشتن در وردپرس را کاملاً تغییر داد.

نسخه های بعدی وردپرس همچنان بهبود یافته اند و وردپرس 5.3 با تعداد زیادی پیشرفت در ویرایشگر بلوک همراه خواهد بود.

در اینجا چند تغییر ویرایشگر بلوک در وردپرس 5.3 وجود دارد که برای شما مفید است.

گروه بلوک

بلوک گروه به شما امکان می دهد بلوک ها را با هم گروه بندی کنید. این بلوک مفید با تقسیم بندی آن به گروه های مختلف به شما کمک می کند تا طرح خود را مرتب کنید.

Adding group block in WordPress 5.3

می توانید عرض گروه را به صورت گسترده یا تمام عرض تنظیم کنید و یک رنگ زمینه برای ظرف گروه انتخاب کنید.

می توانید بلوک های جدید را به یک گروه خالی اضافه کنید یا چندین بلوک را انتخاب کنید و آنها را به گروه اضافه کنید. با این کار می توانید با این بلوک ها تعامل داشته باشید. به عنوان مثال ، می توانید بلوک های مختلف را در یک گروه قرار دهید ، و سپس آن را به عنوان یک بلوک قابل استفاده مجدد ذخیره کنید.

بلوک ستون ها

ستونها روش دیگری برای ایجاد طرحهای جالب در ویرایشگر وردپرس ارائه می دهند. وردپرس 5.3 با تغییرات عمده ای در بلوک ستون ها همراه است.

ابتدا می توانید یک طرح برای ستون ها تنظیم کرده و عرض آنها را تنظیم کنید.

Adjusting columns width

در مرحله دوم ، می توانید ستون جداگانه ای را گسترده تر تنظیم کنید ، و بقیه ستون ها به طور خودکار تنظیم می شوند.

مکان نگهدارنده برای افزودن بلوک در داخل ستون اکنون به وضوح قابل مشاهده است و استفاده از آن را آسان تر می کند.

همچنین می توانید تراز بندی عمودی ستون ها را تنظیم کنید. این بدان معناست که دیگر نیازی به افزودن فضاهای مناسب جهت مناسب مطالب در هر ستون نیست.

Vertical alignment

بلوک دکمه بهبود یافته

وردپرس 5.3 سهولت دکمه را در پست ها یا صفحات اضافه کنید با یک بلوک دکمه بهبود یافته که به شما امکان می دهد شعاع مرز را خودتان انتخاب کنید.

New button block

همچنین می توانید پیوندهای دکمه را در پنجره جدیدی باز کرده و در صورت لزوم آن را غیرفعال کنید.

مسدود کردن پیش نمایش ها

ویرایشگر بلوک در وردپرس 5.3 پیش نمایش بلوک را نشان می دهد. با این حال ، پیش نمایش فقط زمانی در دسترس است که از نماد افزودن بلوک جدید در بالا استفاده کنید.

Block preview in WordPress 5.3

عنوان های رنگ

وردپرس 5.3 ، اکنون به شما امکان می دهد برای عناوین فرعی در مقالات خود رنگی انتخاب کنید.

Change heading colors

ترتیب مجدد تصاویر گالری

بلوک جدید و بهبود یافته گالری در وردپرس 5.3 به شما امکان می دهد تصاویر داخل گالری را دوباره مرتب کنید.

Reorder gallery images

سبک های بلوک تصویر

بلوک تصویر اکنون به شما امکان می دهد سبکی را برای تصاویر خود انتخاب کنید. در حال حاضر ، با دو سبک Default و Circle mask ارسال می شود.

Image block settings in WordPress 5.3

بلوک جدول بهبود یافته

بلوک جدول در WordPress 5.3 برخی از پیشرفتهای مورد نیاز را دارد. اکنون می توانید سبک ها را انتخاب کرده و به سطرهای جدول راه راه اضافه کنید. همچنین می توانید ردیف های سرصفحه و پاورقی اضافه کنید.

Table block

آخرین ارسال ها بهبود یافته

قبلاً ، آخرین پیام های مسدود شده فقط لیستی از پیوندها را به پست های اخیر اضافه کرده بودند. وردپرس 5.3 به شما امکان می دهد جدیدترین پست ها را با گزیده هایی اضافه کنید و آنها را در یک طرح شبکه نمایش دهید.

Latest Posts in WordPress 5.3

این تصاویر ویژه آخرین پست ها را نشان نمی دهد. برای یک روش جایگزین ، به راهنمای ما در نحوه نمایش پست های اخیر با تصاویر کوچک .

ویرایشگر بلوک اکنون حتی سریعتر است

ویرایشگر وردپرس تا حد زیادی به PHP و JavaScript متکی است. در حالی که PHP فقط بر روی نمره سلامت سایت با وردپرس 5.1. این به دارندگان وب سایت کمک می کند تا سرعت و عملکرد وردپرس و مسائل مشترک امنیتی وردپرس را برطرف کنید.

این نمره بهداشت سایت را چند درصد نشان داد که برای مبتدیان کمی خودسرانه و گیج کننده بود. وردپرس 5.3 آن را با یک پیام وضعیت مانند “باید بهتر شود” و “خوب” جایگزین کرده است.

Site Health score in WordPress 5.3

نمایش دکمه رمز عبور در صفحه ورود h4>

وردپرس 5.3 یک دکمه پسورد نمایش را در صفحه ورود به وردپرس اضافه می کند. این یک ابزار بسیار کاربردی است و تایپ کردن رمزهای عبور پیچیده را آسان تر می کند ، یا اینکه می دانید رمز عبور خود را به درستی وارد کرده اید.

تأیید آدرس پست الکترونیکی مدیر وردپرس h4>

پیش از این ، وردپرس به شما امکان می داد تا به سادگی آدرس ایمیل مدیر را از صفحه تنظیمات »عمومی تغییر دهید.

این آدرس بسیار مهم است زیرا وردپرس تنظیم مجدد رمز عبور و سایر ایمیل های اعلان را به آدرس ارسال می کند.

وردپرس 5.3 ، تأیید آدرس ایمیل جدید را برای اطمینان از اینکه آن ایمیل های آینده را از دست نمی دهید ، اجباری می کند.

Verify site admin email address

توجه: لطفاً اطمینان حاصل کنید که از افزونه SMTP وردپرس ، بنابراین ایمیل های سایت وردپرس شما در واقع به صندوق ورودی شما می رسند. به راهنمای ما در نحوه رفع عدم ارسال ایمیل از طریق وردپرس .

تحت تغییرات هود h4>

وردپرس 5.3 ویژگی ها و پیشرفت های زیادی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. موارد زیر برخی از مهمترین تغییرات در زیر هود است.

وردپرس 5.3 هنگام بررسی گزینه “دلسرد کردن موتورهای جستجو برای نمایه سازی این وب سایت” ، روش بهتری برای دلسرد کردن موتورهای جستجو از فهرست بندی یک وب سایت ارائه می دهد. ( # 43590 ) p >

سازگاری بهبود یافته با PHP 7.4. ( # 47441 ، # 47704 ، # 47746 ، # 47783 )

رسیدگی بهتر به عملکرد تاریخ و منطقه زمانی ، که به توسعه دهندگان امکان می دهد از آنها در پروژه های خود به طور موثرتری استفاده کنند. ( مراجعه کنید به جزئیات )

در یک شبکه چند سایته وردپرس ، توسعه دهندگان می توانند سایتها را براساس وضعیت فیلتر کنند. ( # 37392 ، # 37684 )

اکنون Multisite نسخه پایگاه داده را به عنوان متا ذخیره می کند ( # 41685 )

امیدواریم این راهنما به شما کمک کند موارد جدید را در وردپرس 5.3 کشف کنید. ما به خصوص در مورد بهبود ویرایشگر بلوک در این نسخه بسیار هیجان زده هستیم.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/news/whats-new-in-wordpress-5-3-features-and-screenshots/.

دیدگاهتان را بنویسید