موارد جدید در وردپرس 5.0 (ویژگی ها و تصاویر صفحه)

وردپرس 5.0 همین چند ساعت پیش منتشر شد. این اولین و تنها نسخه اصلی وردپرس در سال 2018 با مجموعه ای کاملاً جدید از پیشرفت ها و برخی تغییرات بزرگ است. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چه موارد جدیدی در وردپرس 5.0 وجود دارد و بعد از به روزرسانی وب سایت های خود ، کدام ویژگی ها را باید امتحان کنید.

What's new in WordPress 5.0

وردپرس 5.0 نسخه مهمی است و مگر اینکه در مدیریت میزبانی وردپرس ، شما باید به صورت دستی این به روزرسانی را شروع کنید.

مهم: ایجاد کامل پشتیبان گیری از وردپرس قبل از شروع به روزرسانی.

معرفی Gutenberg The New Block based Editor

وردپرس 5.0 با یک ویرایشگر کاملاً جدید با نام رمز گوتنبرگ همراه است. این یک ویرایشگر مبتنی بر بلوک است که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از بلوک های محتوا طرح بندی های زیبایی را ایجاد کنند.

New block-based editor in WordPress 5.0

ویرایشگر قدیمی وردپرس یک پنجره متن ساده بود. گرچه این کار خوب بود ، شما مجبور بودید از روشهای مختلفی برای افزودن تصاویر ، ایجاد گالری ها ، کد کوتاه استفاده کنید ، جاسازی های ویدئو ، و سایر عناصر محتوا.

ویرایشگر جدید یک تجربه نوشتن ساده را جایگزین می کند ، جایی که هر عنصر محتوا در یک بلوک قرار گرفته است. می توانید بدون نوشتن کد ، آنها را به اطراف ویرایشگر منتقل کنید ، تنظیمات آنها را تغییر دهید و طرح های جذاب ایجاد کنید.

به طور پیش فرض ، چندین بلوک برای افزودن عناصر محتوای متداول وجود دارد. این شامل بلوک هایی برای افزودن تصاویر ، صدا ، فیلم ، گالری عکس ، تصویر جلد ، لیست ها ، نقل قول ، رسانه ، متن ، دکمه ها و موارد دیگر است.

Adding blocks to create content

بلوک ها با نوار ابزار و تنظیمات خاص خود ارائه می شوند. به غیر از گزینه های اصلی قالب بندی ، می توانید عرض ، رنگ و سایر ویژگی ها را نیز تغییر دهید.

Block settings

ابزارک ها نیز به عنوان بلوک گنجانده شده اند ، بنابراین می توانید به راحتی کد کوتاه اضافه کنید ، پستهای اخیر ، نظرات اخیر ، دسته ها و بایگانی ها.

اگر به افزودن کد کوتاه به مقالات خود اعتماد کرده اید ، می توانید از آنها بعنوان یک بلوک استفاده کنید.

Widget blocks

ویرایشگر جدید نیز جاسازی را بسیار آسان می کند. به سادگی قسمت جاسازی ها را در زیر دکمه افزودن بلوک گسترش دهید و می توانید تمام گزینه های جاسازی شده پشتیبانی شده را مشاهده کنید.

Adding embeds as blocks

این کار افزودن فیلم ، توییت و جاسازی فیس بوک را بسیار ساده تر می کند. هر تعبیه بلوک خاص خود است ، بنابراین می توانید تنظیمات آنها را دقیقاً مانند سایر بلوک ها تنظیم کنید.

Video embed

اگر در نوار کناری مدیر وردپرس کمی حواس شما را پرت می کند ، کافی است به حالت تمام صفحه بدون حواس پرتی بروید. با این کار نوار کناری مدیر وردپرس پنهان می شود و فضای بیشتری برای طراحی محتوای خود خواهید داشت.

Fullscreen mode in new WordPress editor

تمام ویژگی های ویرایش پست معمول خود را به خوبی در زیر نوار کناری قرار خواهید گرفت. این شامل گزینه های انتشار و ذخیره ، پیوند همیشگی یا post-slug ، دسته ها و برچسب ها ، گزیده و موارد دیگر است.

Post settings in new WordPress editor

ایجاد و استفاده مجدد از بلوک ها h4>

اگر اغلب چیزهایی با همان سبک یا محتوا اضافه می کنید ، اکنون می توانید آنها را به عنوان بلوک های قابل استفاده مجدد ذخیره کنید تا بعداً در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

به سادگی بلوکی را که می خواهید دوباره قابل استفاده باشد ویرایش کنید. پس از رضایت از آن ، روی نقاط منو در نوار ابزار بلوک کلیک کنید و “افزودن به بلوک های قابل استفاده مجدد” را انتخاب کنید.

Reusable blocks

از شما خواسته می شود نامی برای این بلوک ارائه دهید. پس از آن ، وردپرس این را به عنوان یک بلوک قابل استفاده مجدد ذخیره می کند. می توانید آن را در زیر دکمه Add Blocks پیدا کرده و در سایر پست ها مجدداً از آن استفاده کنید.

Insert reusable block

ویرایش محتوای موجود پس از ارتقا به وردپرس 5.0 5.0 / h4>

وردپرس 5.0 بر هیچ یک از مطالب قدیمی شما تأثیری نخواهد داشت و همچنان می توانید مقالات قدیمی را ویرایش کنید. هنگام ویرایش مقاله قدیمی ، می بینید که محتوای شما در داخل یک بلوک ویرایشگر “Classic” بسته شده است.

Editing old articles in new WordPress 5.0 editor

می توانید ویرایش مقاله را در داخل بلوک کلاسیک ادامه دهید. همچنین می توانید آن را به چندین بلوک تقسیم کنید که به شما امکان می دهد از تمام ویژگی های ویرایشگر جدید وردپرس استفاده کنید.

آیا هنوز هم می توانم از ویرایشگر قدیمی WordPress استفاده کنم؟ h4>

بله ، می توانید با نصب و فعال سازی ویرایشگر کلاسیک پلاگین. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

Switching to the classic editor

با فعال شدن ، افزونه ویرایشگر جدید مبتنی بر بلوک را غیرفعال می کند ، و شما می توانید از وردپرس با ویرایشگر قدیمی قدیمی که عادت دارید استفاده کنید. برای جزئیات بیشتر ، به مقاله ما در مورد نحوه گوتنبرگ را غیرفعال کنید و ویرایشگر کلاسیک را در وردپرس نگه دارید .

بیست و نوزده – تم جدید پیش فرض وردپرس h4>

وردپرس 5.0 با طرح زمینه پیش فرض جدیدی به نام Twenty Nineteen ارسال می شود. این یک تم همه کاره و مضمون موضوع وردپرس که می توان برای یک وبلاگ راه اندازی کنید یا ایجاد یک وب سایت .

Twenty Nineteen

Twenty Nineteen براساس مضمون آغازین Gutenberg ساخته شده است ، به این معنی که کاملاً با ویرایشگر جدید وردپرس سازگار است. این یک بوم تمیز با حداقل حواس پرتی را ارائه می دهد ، که به شما این آزادی را می دهد که با ویرایشگر جدید آزمایش کنید و طرح های زیبایی را برای پست ها و صفحات وردپرس خود ایجاد کنید.

سازگاری WordPress 5.0 با مضامین و افزونه ها h4>

وردپرس 5.0 تغییر بزرگی در نحوه ایجاد محتوای کاربران با استفاده از وردپرس ایجاد می کند. مدتی است که در دست توسعه است ، که به توسعه دهندگان پلاگین و تم فرصت کافی برای آزمایش محصولات خود و اضافه کردن سازگاری برای ویرایشگر جدید را می دهد.

بیشتر افزونه های ضروری وردپرس مانند WPForms و Yoast SEO از قبل با وردپرس 5.0 و ویرایشگر جدید سازگار است.

همه فروشگاه های برتر تم وردپرس a > همچنین مضامین آنها را با ویرایشگر جدید سازگار کرده است.

با این وجود اگر افزونه یا موضوعی در وب سایت شما به درستی کار نمی کند ، سپس با آن افزونه یا توسعه دهنده تم تماس بگیرید و از آنها بخواهید آن را به روز کنند.

اگر از آنها چیزی دریافت نکردید ، می توانید به طور موقت افزونه / موضوع را غیرفعال کنید و گزینه دیگری پیدا کنید. در غیر اینصورت ، می توانید ویرایشگر Classic را نصب کنید تا زمانی که پلاگین / موضوع مورد علاقه شما روشن شود.

امیدواریم این مقاله بینش خوبی در مورد موارد جدید در WordPress 5.0 به شما ارائه دهد. ما به خصوص از ویرایشگر جدید وردپرس و روش های جدید ایجاد محتوا در وردپرس بسیار هیجان زده هستیم. از چه چیزی هیجان زده اید؟

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/news/whats-new-in-wordpress-5-0-features-and-screenshots/.

دیدگاهتان را بنویسید