موارد جدید در وردپرس 4.9

وردپرس 4.9 همین چند ساعت پیش منتشر شد. این دومین و آخرین نسخه اصلی وردپرس سال 2017 است که دارای برخی از ویژگی ها و ویژگی های جدید جذاب است. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چه موارد جدیدی در وردپرس 4.9 وجود دارد و بعد از به روزرسانی وب سایت های خود ، کدام ویژگی ها را باید امتحان کنید.

What's new in WordPress 4.9

4.9 نسخه اصلی وردپرس است و مگر اینکه در مدیریت میزبانی وردپرس ، شما باید به صورت دستی این به روزرسانی را شروع کنید.

مهم: ایجاد کامل پشتیبان گیری از وردپرس قبل از شروع به روزرسانی.

تجربه مرور قالب جدید در Customizer

وردپرس 4.9 چندین پیشرفت را در سفارشی ساز ایجاد می کند. این تغییرات تجربه کاربری بهتر و مجموعه جدیدی از ابزارها را برای توسعه دهندگان ارائه می دهد.

پیش نمایش و تغییر مضامین مستقیماً از سفارشی ساز ، اکنون کاربرپسندتر است. می توانید تمام تم های نصب شده خود را در صفحه پیش نمایش مشاهده کرده و بر روی دکمه پیش نمایش زنده کلیک کنید تا در تنظیم کننده بارگیری شود.

Browsing themes in customizer

همچنین می توانید مضامین WordPress.org را مرور کرده و جستجو کنید و آنها را مستقیماً از customizer نصب کنید.

Install and preview WordPress.org themes directly from customizer

ذخیره و برنامه ریزی تغییرات در Customizer h4>

وردپرس 4.9 تغییرات ایجاد شده را در برنامه های زمینه ایجاد می کند. مانند ویرایش های پست اما برای موضوع شما تغییر می کند. می توانید تغییرات را بدون اعمال آنها ذخیره کنید.

Save theme draft

این ویژگی جدید همچنین به شما امکان می دهد به راحتی پیش نمایش آن تغییرات را با هر کسی به اشتراک بگذارید. به سادگی URL پیش نمایش را کپی کرده و برای هر کاربری ارسال کنید. آنها قادر خواهند بود تغییرات جدید را بدون ورود به سیستم مشاهده کنند.

Share customizer changes preview

وردپرس 4.9 همچنین به شما امکان می دهد تغییرات پوسته را به راحتی زمان بندی کنید تا بعداً به طور خودکار منتشر شوند.

Schedule theme changes in customizer

توسعه دهندگان قالب اکنون می توانند از این تغییرات جدید در JS API برنامه ساز استفاده کنند. این تغییرات به آنها امکان می دهد کنترل های بهتر ، پانل های بیرونی زیبا و اعلان های صفحه را نمایش دهند.

Better notifications in customizer

ابزارک جدید گالری در وردپرس 4.9

وردپرس 4.8 معرفی شده است ابزارک های جدید رسانه ای که شامل متن ، صدا ، تصویر و فیلم غنی است. وردپرس 4.9 با معرفی ویجت جدید گالری بر اساس آن کار می کند.

این ابزارک های جدید به شما امکان می دهد یک گالری وردپرس بومی ایجاد کنید و آن را به نوار کناری وردپرس یا مناطق آماده ویجت اضافه کنید.

New gallery widget in WordPress 4.9

درست مانند گالری های بومی وردپرس ، این ابزارک نیز از نظر عملکرد محدود است. اگر می خواهید گالری قدرتمندتری با آلبوم ها داشته باشید ، باید به یک افزونه شخص ثالث مانند گالری Envira نگاه کنید.

دکمه رسانه را در ابزارک متن اضافه کنید h4>

ابزارک متن در وردپرس 4.8 همراه با متن ساده و زبانه های HTML است. با این حال ، اگر می خواستید اضافه کردن یک تصویر در ابزارک متن نوار کناری ، سپس شما هنوز مجبور به نوشتن کد HTML هستید.

وردپرس 4.9 با افزودن دکمه “افزودن رسانه” در ابزارک متن این مشکل را برطرف کرده است. اکنون می توانید به راحتی یک تصویر را مستقیماً درون ابزارک متن انتخاب یا بارگذاری کنید.

Add Media button in text widget

پشتیبانی OEmbed در خارج از محتوای پست h4>

جاسازی های قبلی به صورت خودکار در مناطقی غیر از محتوای پست کار نمی کردند. با وردپرس 4.9 ، oEmbeds اکنون در ابزارک های متن و مناطق دیگر نیز کار خواهد کرد.

oEmbed in sidebar widgets

کد کوتاه در ابزارک های متن نوار کناری h4>

وردپرس اجازه نداده است کد کوتاه در ابزارکهای متنی اجرا شود. کاربران باید به صراحت کد کوتاه را در ابزارک های متن فعال کنید . وردپرس 4.9 سرانجام تغییر خواهد کرد و کاربران می توانند کد کوتاه را در ابزارک های متن خارج از جعبه اضافه کنند.

Shortcodes in sidebar widgets

تجربه ویرایش کد جدید در وردپرس 4.9

وردپرس به شما امکان می دهد کد HTML / CSS را در مکان های مختلف مانند ویرایشگر تم اضافه کنید ، CSS سفارشی پانل یا در ابزارک HTML سفارشی.

پیش از این ، این مناطق جعبه متن ساده بودند و به نظر نمی رسیدند و مانند ویرایشگر کد مناسب عمل می کردند.

وردپرس 4.9 با افزودن برجسته سازی نحو ، پیشنهادات کد و تکمیل خودکار در آن مناطق ، آن را تغییر داده است.

Code editing in WordPress 4.9

اگر تا به حال با خطای نحوی هنگام ویرایش موضوع خود ، سپس این پیشرفت به طور خودکار بسیاری از اشتباهات رایج را که باعث چنین خطاهایی می شوند برطرف می کند.

Error highlighting

اگر نمی خواهید از ویژگی برجسته سازی نحوی استفاده کنید ، پس می توانید به راحتی آن را غیرفعال کنید. کافی است به صفحه نمایه خود بروید و گزینه برجسته سازی نحو را بردارید.

Disable syntax highlighting

یکی از مهمترین مشکلات کاربردی که مبتدیان با آن روبرو بودند ، ایجاد تغییر مستقیم در ویرایشگر داخلی WordPress بدون درک کامل عواقب آن بود. کوچکترین اشتباهی منجر به خطای نحوی و غیر قابل دسترس بودن وب سایتهای آنها خواهد شد.

وردپرس 4.9 اکنون هشدار را به کاربران هنگام دسترسی به ویرایشگر نشان می دهد.

Theme editor warning

همچنین نکات مفیدی را به کاربران نشان می دهد و آنها را به پنل CSS سفارشی در تنظیم کننده هدایت می کند.

با این حال ، بسیاری از کاربران نه برای ایجاد تغییر بلکه برای جستجوی سریع کد به ویرایشگر دسترسی پیدا می کنند. به ویژه هنگامی که آنها روی مضامین کودک کار می کنند. برای کمک به آن دسته از کاربران ، ویرایشگر اکنون به صورت بازگشتی پرونده ها و پوشه ها را در نوار کناری نشان می دهد تا به راحتی همه پرونده ها را در یک پوشه تم مشاهده کنید.

Files and directories in theme editor

تحت تغییرات هود h4>

وردپرس 4.9 همچنین تغییرات بزرگی را برای توسعه دهندگان ایجاد می کند. در اینجا برخی از موارد زیر کاپوت وجود دارد.

بعد از تعویض مضمون ، برای ویجت های تم و منوهای پیمایش نقشه برداری بهتری انجام دهید. # 39693 ، # 39692

حذف SWFU بارگیری کتابخانه از هسته. # 41752

هنگام تلاش کاربر برای تغییر آدرس ایمیل خود ، به یک پیوند تأیید در یک ایمیل نیاز دارید تا توسط مدیر کلیک شود. # 16470

امیدواریم این مقاله بینش خوبی در مورد موارد جدید در وردپرس 4.9 به شما ارائه دهد. ما به خصوص از تغییرات سفارشی ساز هیجان زده ایم. از چه چیزی هیجان زده اید؟

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/news/whats-new-in-wordpress-4-9/.

دیدگاهتان را بنویسید