منبع باز چیست

منبع آزاد اصطلاحی است که برای توصیف برنامه های رایانه ای استفاده می شود و کد منبع آنها برای مطالعه برای همه در دسترس است. وردپرس یک نرم افزار منبع باز است و هرکسی می تواند از کد منبع خود استفاده ، مطالعه ، تغییر و توزیع مجدد کند.

مدل توسعه نرم افزار منبع آزاد به دیگران این امکان را می دهد که نه تنها کد را مطالعه کنند بلکه با آزمایش ، گزارش اشکال و ارسال وصله ها ، آن را بهبود بخشند. طرفداران این مدل توسعه استدلال می کنند که محیط توسعه آزاد به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می دهد تا به سرعت سوراخ های حلقه امنیتی و اشکالات نرم افزار را پیدا و رفع کنند.

مخالفان مدل توسعه منبع باز استدلال می کنند که نرم افزار منبع آزاد در واقع آسیب پذیرتر است زیرا منبع آن برای مطالعه و هک کردن به راحتی در دسترس همه است. آنها همچنین استدلال می کنند که نرم افزار منبع آزاد کاملاً ضمانتی ندارد و اگر اتفاق بدی رخ دهد ، هیچ کس مسئول خسارت نیست.

این نکات منفی معمولاً با قابلیت توسعه و قابلیت تنظیم نرم افزار منبع باز جبران می شوند. این مسئله در پروژه هایی مانند وردپرس به راحتی دیده می شود. در نتیجه مجوز منبع آزاد ، وردپرس به یک پلت فرم پویا برای انتشار وب تبدیل شده است که امروزه وجود دارد.

خواندن اضافی h4>

.

دیدگاهتان را بنویسید