قالب کودک وردپرس چیست؟ جوانب مثبت ، منفی ، و موارد دیگر

بسیاری از کاربران از ما می پرسند از کدام الگو استفاده می کنیم؟ پاسخ ما این است که ما از یک تم کودکانه سفارشی استفاده می کنیم که بر اساس چارچوب موضوع Genesis ساخته شده است. سوال پیگیری بیشتر اوقات یک سوال دو بخشی است. چارچوب قالب وردپرس چیست؟ قسمت دوم سوال این است که قالب کودک وردپرس چیست؟ ما قبلاً توضیح دادیم چارچوب قالب وردپرس چیست در مقاله قبلی ما. در این مقاله ، ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا به س questionsالاتی مانند اینکه تم کودک وردپرس چیست ، چه زمانی باید یک قالب کودک ایجاد کنید ، چرا افراد تم های کودک ایجاد می کنند و در آخر مزایا و معایب استفاده از تم کودک ، پاسخ خواهیم داد. امید ما این است که پس از خواندن این مقاله ، درک درستی از موضوع کودک وردپرس داشته باشید و بدانید که آیا باید از قالب کودک استفاده کنید یا خیر.

WordPress Child Themes

قالب کودک وردپرس چیست h4>

قالب کودک وردپرس یک قالب وردپرس است که عملکرد آن را از قالب دیگری از وردپرس ، طرح زمینه والد به ارث می برد. وقتی می خواهید یک تم موجود در وردپرس را بدون از دست دادن توانایی ارتقا that آن تم ، سفارشی یا نیشگون بگیرید ، از تم کودک استفاده می شود. در گذشته ، هیچ راهی آسان برای به روزرسانی مضامین وردپرس بدون از دست دادن تمام سبک های سفارشی و تغییراتی که ایجاد کرده بودید ، وجود نداشت. این وقتی هرج و مرج می فهمید که یک اسکریپت پرکاربرد در مضامین محبوب سو major استفاده عمده ای شده است ، هرج و مرج می شود و شما باید مضامین خود را ASAP به روز کنید. این یک انتخاب دشوار است زیرا از یک طرف ، در صورت بروزرسانی ، همه سبک های سفارشی را از دست خواهید داد. از طرف دیگر ، اگر به اندازه کافی سریع به روز نکنید ، خطر هک شدن سایت خود را دارید.

تیم اصلی و جامعه تصمیم گرفتند با معرفی مفهوم مضمون والدین و مضمون کودک این مشکل را حل کنند. یک طرح زمینه کودک در وردپرس تمام قابلیت ها ، ویژگی ها و کد موضوع والدین را به ارث می برد بدون اینکه تغییری در موضوع اصلی ایجاد کند. این به کاربران اجازه می دهد بدون اینکه توانایی به روزرسانی موضوع والدین را از دست بدهند ، یک ظاهر طراحی شده را تغییر دهند و ویژگی های آنها را اضافه یا تغییر دهند.

از نظر تئوری ، هر تم وردپرس می تواند دارای مضامین کودک باشد ، اما همه مضامین وردپرس مضامین والدین خوبی نیستند. یک طرح زمینه والدین با قابلیت ها و ویژگی های محدود دقیقاً در اکثر موارد کاندیدای ایده آل برای موضوع والدین نیست. بعداً در مورد مقاله درباره موارد استثنا صحبت خواهیم کرد.

یک مضمون والدین خوب که به آن چارچوب های تم معمولاً شامل قلاب ها و فیلترهای عملکرد خاص خود هستند. این به طراحان و توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا در کسری از زمان با استفاده از مضامین کودک یک سایت وردپرس سفارشی قوی ایجاد کنند.

چرا مردم از مضامین کودک وردپرس استفاده می کنند؟ h4>

طراحان و توسعه دهندگان برای سرعت بخشیدن به پیشرفت خود از مضامین کودک استفاده می کنند. هنگام استفاده از تم والدین خوب ، می توانید مدت زمان ایجاد سایت وردپرس را به شدت کاهش دهید. همه مضامین والد خوب با نام مستعار چارچوب های تم ، گزینه های مختلفی از قابلیت و سفارشی سازی را ارائه می دهند ، بنابراین لازم نیست همه موارد را کدگذاری کنید. کاربران DIY غالباً تم های کودکانه ایجاد می کنند تا یک موضوع موجود را بدون از دست دادن توانایی به روزرسانی طرح زمینه اصلی در صورت لزوم ، تغییر دهند.

ایجاد طرح زمینه کودک وردپرس می تواند به سادگی ایجاد یک فایل style.css جدید در یک پوشه جدید باشد. آنچه واقعاً به آن نیاز دارید ، یک خط در سرآیند style.css جدید شماست که الگو را مشخص می کند (به Codex برای مرجع). یک طرح زمینه قوی کودک می تواند به همان تعداد پرونده الگو ، به عنوان موضوع والد داشته باشد ، اگر نه بیشتر. طرح زمینه کودک می تواند دارای پرونده های الگویی باشد که حتی در طرح زمینه والدین نیز موجود نیست.

چه زمانی باید از تم کودک استفاده کنید؟ h4>

Decisions

تصمیم برای استفاده از تم کودکانه اغلب به نیاز شما بستگی دارد. بیشتر سایتهایی که برای خود و مشتریان خود می سازیم ، مضامین کودکانه چارچوب موضوع Genesis هستند. در موارد نادر که پروژه بیش از حد پیچیده یا خیلی ساده باشد ، ما آن را به عنوان یک قالب مستقل وردپرس مستقل ایجاد می کنیم. ما به عنوان توسعه دهندگان وردپرس ، باید ضمن ایجاد مضامین با کیفیت ، جریان کار خود را ساده کنیم. ایجاد یک تم کودک چارچوب پیدایش به ما کمک می کند تا دقیقاً این کار را انجام دهیم.

برای کاربران ما تمهای کودک را فقط درصورتی توصیه می کنیم که متوجه شوید دائماً توابع جدیدی را به پرونده توابع.php طرح زمینه خود اضافه می کنید و یا به طور مداوم فایل style.css طرح زمینه خود را اضافه یا اصلاح می کنید. در این موارد ، ما بسیار توصیه می کنیم که از تم کودک استفاده کنید. چندی پیش در هنگام گفتگوی وردپرس ، یکی از اعضا از ما پرسید اگر فقط سبکهای سفارشی اضافه می کنید ، چه می کنید؟ آیا استفاده از تم کودک یا پلاگین CSS سفارشی بهتر است؟

پاسخ به این بستگی دارد که با فن آوری چقدر زرنگ و راحت باشید. اگر فقط سبک های چند عنصر را اصلاح می کنید ، استفاده از پلاگین CSS سفارشی کاملاً مناسب است. با این حال ، اگر متوجه شدید که کل طرح رنگ را تغییر می دهید ، وسایل را در CSS و غیره منتقل می کنید ، قطعاً باید به استفاده از طرح زمینه کودک فکر کنید.

انتخاب یک تم خوب برای والدین مهم است

همه چارچوب های وردپرس مضامین اصلی هستند ، اما همه مضامین والدین چارچوب نیستند. نمی توانیم به اندازه کافی استرس داشته باشیم. در حالی که هر قالب وردپرس می تواند دارای مضامین کودک باشد ، اما قرار نیست همه آنها به عنوان چارچوب تم استفاده شوند. ما افراد مبتدی زیادی را دیده ایم که در ایجاد یک طرح زمینه کودک از یک موضوع والدین اشتباه می کنند که عملکرد چندانی ندارد.

اگر در حال ایجاد یک طرح زمینه کودک هستید که می بینید بسیاری از پرونده های طرح زمینه والدین را جایگزین می کنید ، باید در روند کار خود تجدید نظر کنید. به عنوان مثال شما تم Twenty Eleven را خیلی دوست دارید و تصمیم گرفتید یک تم کودکانه بسازید. در طرح زمینه فرزند خود ، شما دارای فایل style.css ، و فایل functions.php هستید. علاوه بر این ، شما تصمیم گرفتید که نوع پاورقی را دوست ندارید ، بنابراین footer.php را اضافه کنید. در مورد سرصفحه و غیره نیز همینطور است ، بنابراین نباید از Twenty Eleven به عنوان مضمون اصلی استفاده کنید. بلکه باید از آن به عنوان یک تم شروع کننده استفاده کنید که آن را به تم سفارشی خود تبدیل کنید.

ما چندین کاربر داشته ایم که مضامین سفارشی کودک را ایجاد کرده اند که باید کاملاً مضامین سفارشی مستقلی باشند زیرا تقریباً همه پرونده های مضمون والدین را لغو کرده اند.

به طور خلاصه ، درصورت نیاز به قابلیت ها ، ویژگی ها و جذابیت یک موضوع قدرتمند والدین ، ​​باید از یک تم کودک استفاده کنید بدون اینکه خودتان کد زیادی برای آن بنویسید.

مزایای استفاده از قالب کودک وردپرس h4>

مانند اکثر موارد ، استفاده از قالب WordPress Child مزایا و معایبی دارد. ابتدا نگاهی به مزایا می اندازیم.

1 به روزرسانی های ایمن
یک طرح زمینه کودک به طور خودکار ویژگی ها ، سبک ها و الگوهای موضوع والدین را به ارث می برد. این کار به شما امکان می دهد بدون استفاده از مضامین کودک و بدون تغییر موضوع زمینه ، در سایت خود تغییراتی ایجاد کنید. وقتی نسخه جدیدی از طرح زمینه والدین وارد می شود ، می توانید با خیال راحت آن را به روز کنید زیرا تمام تغییرات شما در طرح زمینه کودک ذخیره شده است.

2. تمدید آسان

طرح زمینه کودک ساخته شده بر روی یک چارچوب تم قدرتمند ، امکان انعطاف پذیری زیادی را بدون نوشتن کد زیاد فراهم می کند. شما می توانید بدون اینکه از طریق پرونده های دیگر الگو ، فقط پرونده ها و عملکردهای الگو را که نیاز دارید ، انتخاب کنید. شما می توانید قابلیت های جدید و موارد دیگر اضافه کنید.

3. Fallback Safe

هنگامی که در حال ایجاد یک تم کامل هستید ، باید در مورد همه سناریوها و کدگذاری برای آنها فکر کنید. با این حال ، هنگامی که روی یک طرح زمینه کودک کار می کنید و فراموش می کنید برای چیزی کدگذاری کنید ، همیشه قابلیت طرح زمینه اصلی به عنوان گزینه بازگشت وجود دارد.

معایب استفاده از تم کودک h4>

یکی از بزرگترین معایب استفاده از تم کودک ، زمانی است که برای یادگیری موضوع پدر و مادر نیاز دارید. هنگامی که شما با چهارچوب های قوی کار می کنید منحنی یادگیری وجود دارد زیرا هر یک از آنها قلاب ها و فیلترهای خاص خود را دارند. شما واقعاً باید آنها را بشناسید تا بالقوه را به حداکثر برسانید. به نظر ما ، این منحنی یادگیری امری یکبار مصرف است. به عنوان مثال چند تم کودکانه اولیه که ایجاد می کنید ممکن است مدت زمان بیشتری برای شما طول بکشد ، اما پس از آن در کسری از زمان وب سایت های سفارشی ایجاد خواهید کرد. عملکرد کلی شما بهبود می یابد.

عیب دیگری که اغلب به آن اشاره می شود این است که توسعه دهندگان طرح زمینه والدین شما ممکن است علاقه خود را از دست بدهند و آن را رها کنند ، ویژگی را که در طرح زمینه فرزند خود استفاده می کردید کنار بگذارند یا تغییری ایجاد کنند که موضوع کودک شما را کاملا نابود کند. این به همان اندازه که به نظر می رسد بد نیست. عمدتا به این دلیل که تمام تم های خوب وردپرس منبع باز و GPL هستند. اگر توسعه دهنده طرح زمینه والدین پروژه را رها کند ، پس هیچ چیز نمی گوید که باید دیگر از آن استفاده نکنید. اغلب اوقات افراد دیگر در جامعه برای به عهده گرفتن پروژه قدم برمی دارند. اگر توسعه دهندگان قالب اصلی ویژگی خاصی را حذف کردند ، می توانید آن را به سادگی در طرح زمینه کودک خود اضافه کنید. شما کد آن را دارید. سرانجام ، اگر آنها تغییر اساسی ایجاد کنند که شما از آن خوشتان نمی آید ، بنابراین همیشه می توانید از بروزرسانی جلوگیری کنید. به روزرسانی تم در صورت سو. استفاده امنیتی بسیار مهم است. ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم که مضامین را به روز کنند زیرا این امر به اطمینان از سازگاری آینده با سایر اسکریپت ها و افزونه ها کمک می کند.

اگر از چارچوب تم تجاری مانند Genesis استفاده می کنید ، گزینه پشتیبانی در دسترس است که به شما کمک می کند طرح زمینه خود را ارتقا دهید یا مشکلات را برطرف کنید. همچنین یک پلتفرم مانند Genesis قرار نیست فقط ناپدید شود زیرا در پشت آن یک سازمان تجاری پایدار با هزاران مشتری در سراسر جهان وجود دارد. به عنوان مثال ، آنها برخی از ابزارک های داخلی را حذف کردند ، اما آنها را به عنوان پلاگین برای کسانی که هنوز می خواهند از آن استفاده کنند ، در دسترس عموم قرار دادند.

نتیجه گیری h4>

مهم است که بدانید حتی اگر همیشه بتوانید از هر قالب وردپرس یک تم کودک ایجاد کنید ، اما ممکن است گاهی اوقات به تم کودک نیاز نداشته باشید. به تعداد تغییراتی که برای طرح زمینه فرزندتان در نظر گرفته اید فکر کنید ، اگر تغییراتی که در نظر دارید جزئی باشد ، همیشه می توانید یک پرونده custom-style.css در طرح زمینه خود ایجاد کنید یا از CSS سفارشی استفاده کنید پلاگین اگر این تغییرات بیش از حد شدید باشد ، در جایی که می دانید فایلهای اصلی تم اصلی را غالب می کنید ، احتمالاً باید یک تم سفارشی ایجاد کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا درک کنید WordPress Child Theme چیست و آیا مناسب شما است یا خیر. اگر فکر می کنید چیزی را از دست داده ایم ، لطفاً در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/wordpress-child-theme-pros-cons/.

دیدگاهتان را بنویسید