راهنمای مبتدیان: نحوه بازیابی وردپرس از پشتیبان گیری

آیا لازم است وردپرس را از یک فایل پشتیبان بازیابی کنید؟ در صورت بروز مشکل ، پشتیبان گیری به شما کمک می کند وب سایت خود را بازیابی کنید. با این حال ، بازیابی وردپرس از یک فایل پشتیبان برای مبتدیان آسان نیست. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه وردپرس را به راحتی مرحله به مرحله از نسخه پشتیبان تهیه کنید.

How to Restore WordPress from Backup

از آنجا که این مقاله طولانی است ، ما برای آسانتر پیمایش فهرست مطالب را اضافه کرده ایم.

توجه: این راهنما در مورد بازیابی سایت پشتیبان گیری از وردپرس است. اگر می خواهید وب سایت خود را به دامنه جدیدی منتقل کنید ، باید راهنمای ما را در انتقال وردپرس به دامنه جدید بدون از دست دادن SEO .

اگر می خواهید از localhost به یک حساب میزبانی وب زنده بروید ، این راهنما را در مورد چگونگی انتقال وردپرس از سرور محلی به سایت زنده .

درک پشتیبان گیری و بازیابی وردپرس h4>

روش های مختلفی برای ایجاد پشتیبان گیری برای سایت وردپرس شما وجود دارد. بهترین راه برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده از افزونه پشتیبان گیری از وردپرس .

همچنین می توانید پشتیبان گیری دستی از پایگاه داده وردپرس خود را ایجاد کنید و پرونده های وردپرس خود را بارگیری کنید با استفاده از FTP .

بازیابی وردپرس در تهیه نسخه پشتیبان کاملاً به نحوه ایجاد نسخه پشتیبان بستگی دارد. به عنوان مثال ، نسخه پشتیبان تهیه شده با استفاده از BackupBuddy یا UpdraftPlus را می توان با استفاده از همان پلاگین بازیابی کرد. به همین ترتیب ، پشتیبان گیری دستی باید به صورت دستی بازیابی شود.

بسیاری از کاربران وردپرس از کل وب سایت های خود نسخه پشتیبان تهیه نمی کنند. درعوض ، آنها فقط از طرح زمینه ، پوشه بارگذاری و پایگاه داده وردپرس خود پشتیبان تهیه می کنند. این اندازه پشتیبان گیری آنها را کاهش می دهد ، اما مراحل لازم برای بازیابی سایت را افزایش می دهد.

مهم نیست که چگونه پشتیبان خود را ایجاد کرده اید ، مراحل اساسی یکسان است.

بیایید نگاهی به نحوه بازیابی سایت پشتیبان وردپرس خود بیاندازیم. از آنجا که ما روش های مختلف بازیابی را پوشش می دهیم ، لطفاً از بخشی که برای شما اعمال می شود بروید.

بازیابی وردپرس از پرونده پشتیبان گیری BackupBuddy

BackupBuddy یک وردپرس برتر محبوب است پلاگین پشتیبان اگر از BackupBuddy برای ایجاد پشتیبان ، این بخش برای شما مناسب است.

BackupBuddy راهی بسیار مناسب برای بازیابی وردپرس از نسخه پشتیبان ارائه می دهد. شما باید وارد وب سایت وردپرس خود شوید و به صفحه BackupBuddy »بازیابی / مهاجرت بروید.

شما باید یک کپی از پرونده importbuddy.php را بارگیری کنید. در این فرآیند ، از شما خواسته می شود رمز عبور importbuddy را ارائه دهید. هنگام بازگرداندن وب سایت ، از این رمز عبور استفاده خواهد شد.

Download importbuddy

بعد ، اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، باید نسخه پشتیبان خود را بارگیری کنید. می توانید آن را از BackupBuddy » پشتیبان گیری یا مقصدی که برای ذخیره پشتیبان خود استفاده کرده اید.

هنگامی که فایل zip پشتیبان و importbuddy.php را در رایانه خود ذخیره کردید ، به وب سایت خود متصل شوید با استفاده از FTP .

اگر از وب سایت خود پشتیبان کامل دارید ، همه پرونده ها و پوشه ها را از سرور خود پاک کنید.

با این وجود ، اگر پشتیبان جزئی دارید ، ابتدا باید فایلهایی را که از آنها پشتیبان تهیه نکرده اید بارگیری کنید. پس از اطمینان از پشتیبان گیری از همه چیز ، حذف همه پرونده ها و پوشه ها از فهرست ریشه وب سایت خود را ادامه دهید.

Delete old WordPress files

در مرحله بعدی باید پشتیبان BackupBuddy خود را بارگیری کرده و فایلهای importbuddy.php را در پوشه اصلی وب سایت خود وارد کنید.

پس از بارگذاری هر دو پرونده در سرور ، از importbuddy.php در مرورگر وب خود بازدید کنید. این در فهرست ریشه وب سایت شما است ، بنابراین URL آن چیزی شبیه به این خواهد بود:

http://www.example.com/importbuddy.php

ImportBuddy اکنون رمز عبوری را که هنگام بارگیری ImportBuddy ایجاد کردید درخواست می کند.

importbuddy password

در صفحه بعد ، ImportBuddy فایل پشتیبان را که بارگذاری کرده اید نمایش می دهد. اگر فایل پشتیبان خود را با استفاده از FTP بارگذاری نکرده اید ، می توانید بر روی تب upload کلیک کنید تا هم اکنون فایل پشتیبان بارگذاری شود. اگر نسخه پشتیبان خود را در سرویس ذخیره سازی Stheme iTheme ذخیره کرده اید ، می توانید با کلیک کردن روی برگه ذخیره سازی به آن متصل شوید. هنگامی که پایگاه داده خود را انتخاب کردید ، برای ادامه بر روی مرحله بعدی کلیک کنید.

Select your backup file

ImportBuddy پس از استخراج پرونده ها ، فایل پشتیبان شما را از حالت فشرده خارج کرده و پیام موفقیت را به شما نشان می دهد. برای ادامه روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید.

در صفحه بعد ، ImportBuddy از شما می خواهد URL سایت و اطلاعات پایگاه داده را ارائه دهید.

اگر در حال بازیابی وب سایت وردپرس هک شده یا تلاش برای حذف بدافزار ، پس نمی خواهید از پایگاه داده قدیمی خود استفاده کنید.

می توانید جداول را از پایگاه داده قدیمی خود جدا کنید با استفاده از phpMyAdmin ، یا با استفاده از cPanel یک پایگاه داده جدید ایجاد کنید. پس از ایجاد پایگاه داده جدید یا تخلیه پایگاه قدیمی ، جزئیات پایگاه داده خود را ارائه دهید.

از طرف دیگر ، اگر مطمئن هستید سایت شما هک نشده است ، می توانید از همان جزئیات پایگاه داده قدیمی استفاده کنید.

database settings

برای ادامه بر روی دکمه بعدی کلیک کنید و importbuddy اکنون تنظیمات پایگاه داده شما را آزمایش کرده و داده های شما را وارد می کند. پس از اتمام ، برای ادامه مرحله بعدی را کلیک کنید.

اکنون ImportBuddy آدرس سایت ، مسیرها و غیره را به روز می کند. پس از آن از شما خواسته می شود سایت خود را آزمایش کنید. اگر همه چیز خوب کار می کند ، وب سایت خود را با موفقیت بازیابی کرده اید.

Review and cleanup

در صفحه importbuddy ، روی دکمه “پاک کردن و حذف پرونده های موقت” کلیک کنید. با این کار داده های موقت موجود در پایگاه داده و پرونده های ایجاد شده در هنگام بازیابی حذف می شوند.

بازیابی وردپرس با استفاده از نسخه پشتیبان تهیه UpdraftPlus

UpdraftPlus یکی دیگر از نسخه های پشتیبان محبوب وردپرس است پلاگین این به شما امکان می دهد به راحتی از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه و بازیابی کنید .

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که از سایت وردپرس خود پشتیبان گیری کامل کرده اید که توسط UpdraftPlus . در مرحله بعدی ، باید فایلهای پشتیبان را در رایانه خود بارگیری کنید.

اگر نسخه پشتیبان تهیه شده توسط UpdraftPlus در مکان ذخیره سازی از راه دور مانند Dropbox ، Google Drive و غیره ذخیره شده باشد ، می توانید فایل های پشتیبان خود را از آن مکانها در رایانه خود بارگیری کنید.

بعد ، شما باید به یک سرویس گیرنده FTP متصل شوید و تمام پرونده های وردپرس را حذف کنید. پس از آن باید نصب وردپرس دوباره لازم است. و به وب سایت خود وارد شوید.

شما باید UpdraftPlus را نصب و فعال کنید پلاگین پس از فعال شدن ، به صفحه تنظیمات »پشتیبان گیری UpdraftPlus مراجعه کرده و بر روی دکمه بازیابی کلیک کنید.

Upload your backup files

بعد ، باید روی پیوند “بارگذاری پرونده های پشتیبان” کلیک کنید و سپس فایلهای پشتیبان را که قبلاً بارگیری کرده اید ، پشتیبانی کنید.

Uploading backup files

پس از بارگذاری پرونده های پشتیبان ، UpdraftPlus آن پرونده ها را اسکن کرده و در صفحه پشتیبان گیری نشان می دهد.

برای ادامه کار باید روی دکمه “بازیابی” کلیک کنید.

Restore backup files

با این کار یک پنجره بازشو ظاهر می شود که برای ادامه کار باید دوباره روی دکمه بازیابی کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که همه پرونده های پشتیبان موجود مانند پلاگین ها ، پایگاه داده ، مضامین و سایر موارد انتخاب شده اند.

Restoring backup files

UpdraftPlus اکنون شروع به استخراج و بازیابی اطلاعات از آن پرونده ها می کند. پس از موفقیت ، به صفحه موفقیت هدایت می شوید.

Backup restored

این همه ، شما با موفقیت سایت WordPress خود را از نسخه پشتیبان تهیه UpdraftPlus بازیابی کرده اید.

بازیابی پایگاه داده وردپرس از پشتیبان گیری با استفاده از phpMyAdmin

هنگام بازیابی نسخه پشتیبان تهیه شده به صورت دستی ، ممکن است با دو گزینه ممکن روبرو شوید. یا می توانید یک پایگاه داده جدید ایجاد کنید و نسخه پشتیبان خود را در آن وارد کنید ، یا می توانید پایگاه داده موجود خود را خالی کرده و نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر در حال پاک کردن یک وب سایت هک شده وردپرس هستید ، بسیار مهم است که قبل از ایجاد یک پایگاه داده جدید یا وارد کردن به پایگاه داده موجود ، نام کاربری و رمز عبور MySQL خود را تغییر دهید.

برای ایجاد یک پایگاه داده جدید ، به داشبورد cPanel حساب میزبانی وردپرس و روی نماد پایگاه داده MySQL کلیک کنید.

MySQL Databases in Cpanel

بعد ، از شما خواسته می شود که نامی برای پایگاه داده خود ارائه دهید و سپس بر روی دکمه “ایجاد پایگاه داده” کلیک کنید.

Create new database

پس از ایجاد پایگاه داده جدید ، به یک کاربر MySQL نیاز دارید که با آن پایگاه داده جدید مرتبط باشد. به بخش کاربران MySQL بروید و کاربر جدیدی اضافه کنید.

Add new database user

بعد ، شما باید این کاربر را به پایگاه داده MySQL اضافه کنید. به بخش “افزودن کاربر به پایگاه داده” بروید و کاربر را بهمراه پایگاه داده از فهرستهای کشویی انتخاب کرده و سپس روی دکمه افزودن کلیک کنید.

Add user to db

اکنون پایگاه داده جدید شما آماده است. می توانید از آن برای بازیابی نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس خود استفاده کنید.

دوباره به داشبورد cPanel بروید و سپس بر روی phpMyAdmin نماد.

Launch phpMyAdmin

بعد ، باید بر روی نام پایگاه داده جدید خود کلیک کنید و سپس بر روی دکمه واردات کلیک کنید.

Importing your database

برای انتخاب پرونده پشتیبان پایگاه داده WordPress خود ، بر روی دکمه “انتخاب پرونده” کلیک کنید و سپس برای ادامه بر روی دکمه برو در پایین صفحه کلیک کنید.

PhpMyAdmin اکنون پشتیبان شما را بارگذاری کرده و آن را به پایگاه داده شما وارد می کند.

پس از اتمام پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد.

این همه است. شما با موفقیت پایگاه داده وردپرس خود را وارد کردید. اکنون مرحله بعدی نصب نصب وردپرس است با استفاده از پایگاه داده جدید خود اگر وردپرس را قبلاً نصب کرده اید ، تنظیمات پایگاه داده جدید خود را به پرونده wp-config.php ، و خوب است که بروید.

بازیابی نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس با استفاده از cPanel

اگر با استفاده از cPanel روی میزبانی مشترک ، سپس می توانید آن پایگاه داده را با استفاده از cPanel بازیابی کنید.

وارد حساب cPanel خود شوید و در بخش پرونده ها روی Backup کلیک کنید.

Backup in cPanel

در صفحه پشتیبان گیری ، به پایین بروید و به “بازیابی نسخه پشتیبان از پایگاه داده MySQL” بروید.

بعد ، روی دکمه Choose file کلیک کنید و فایل پشتیبان را از دیسک سخت خود انتخاب کنید. پس از اتمام ، روی دکمه بارگذاری کلیک کنید.

Restore database using cPanel

بازیابی دستی فایلهای وردپرس با استفاده از FTP

اگر در حال بازیابی وردپرس برای تمیز کردن سایت هک شده هستید ، ابتدا باید تمام پرونده ها و دایرکتوری های موجود در وردپرس را حذف کنید.

این کار را فقط درصورتی انجام دهید که نسخه پشتیبان شما به روز باشد و همه موارد را در وب سایت خود سفارشی ، تغییر یا بارگذاری کرده باشید.

اگر همه بارگذاری ها و سفارشی سازی های خود را دارید ، می توانید با استفاده از cpanel (سریعتر) یا استفاده از FTP با خیال راحت همه موارد موجود در وب سایت خود را حذف کنید.

برای حذف همه پرونده ها از وب سایت خود ، به cPanel میزبانی خود وارد شوید / میزبانی VPS و در بخش پرونده ها روی نماد مدیر پرونده کلیک کنید.

File manager in cPanel

پیش بروید و Web root را به عنوان فهرست خود انتخاب کنید و ادامه دهید. اکنون رابط مدیر پرونده در یک برگه مرورگر جدید باز می شود. شما باید تمام پرونده های وردپرس را انتخاب کرده و حذف کنید. این راه بسیار سریعتر است.

همچنین می توانید فایل ها را با استفاده از FTP حذف کنید ، اما سرعت آن کندتر است. به سادگی با استفاده از سرویس گیرنده FTP به وب سایت خود متصل شوید و تمام پرونده ها را در فهرست ریشه وردپرس خود انتخاب کنید تا حذف شوند.

Delete old WordPress files

بعد ، باید یک نسخه جدید از وردپرس را از WordPress بارگیری کنید. org و آن را بر روی دیسک سخت خود استخراج کنید.

سرویس گیرنده FTP خود را راه اندازی کرده و سپس تمام پرونده های وردپرس را در سرور خود بارگذاری کنید.

Upload WordPress files

هنگامی که پرونده های وردپرس را بارگذاری کردید ، می توانید پرونده wp-config.php را از نسخه پشتیبان تهیه کنید (فقط اگر مطمئن باشید که پاک است و به خطر نمی افتد).

به طور متناوب ، می توانید نام فایل wp-config-sample.php را در پرونده های وردپرس تازه بارگذاری شده خود به پرونده wp-config.php تغییر دهید. بعد از آن باید پرونده wp-config.php را ویرایش کنید و اطلاعات پایگاه داده خود را وارد کنید.

ذخیره فایل را فراموش نکنید و دوباره آن را در وب سایت خود بارگذاری کنید.

در مرحله بعدی ، باید پرونده های دیگر را از نسخه پشتیبان خود بارگذاری کنید. ما به شما توصیه می کنیم که فقط تصاویر خود را در / wp-content / uploads / Directory بارگذاری کنید.

بعد از بارگذاری این موارد ، به وب سایت خود مراجعه کنید تا بررسی کنید همه کارها خوب است.

بعد ، باید وارد قسمت مدیریت وردپرس خود شوید و نصب پلاگین ها که در سایت خود داشتید.

اکنون می توانید به سراغ طرح زمینه خود را نصب کنید . اگر قالب وردپرس خود را سفارشی کرده بودید یا از قالب کودک استفاده می کردید ، می توانید آن را از نسخه پشتیبان تهیه کنید. با این حال ، از تمیز بودن آن پرونده ها اطمینان حاصل کنید.

در آخر ، به تنظیمات »پیوندهای ثابت بروید و تنظیمات permalinks برای مطابقت با سایت شما و سپس به روزرسانی لینکهای permalin.

عیب یابی مشکلات بازیابی نسخه پشتیبان وردپرس h4>

در هنگام بازیابی وب سایت وردپرس خود با مشکلات عادی روبرو هستید. ما راهنماهای جداگانه ای برای هر یک از آنها داریم.

کارهایی که باید پس از بازیابی سایت وردپرس انجام دهید h4>

هنگامی که وب سایت خود را با موفقیت بازیابی کردید ، اکیداً توصیه می کنیم امنیت وب سایت خود را ارتقا دهید.

اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، لطفاً مطمئن شوید که پشتیبان وردپرس منظم با یکی از این موارد افزونه های پشتیبان WordPress .

برای امنیت وب سایت شما ، ما به شما توصیه می کنیم که بلافاصله رمز عبور وردپرس خود را تغییر دهید. اگر از یک وب سایت چند کاربره استفاده می کنید ، پس از همه کاربران بخواهید گذرواژه های خود را فوراً به روز کنند.

همچنین می توانید فایروال وب سایت را نصب کنید. در WPBeginner ، از Sucuri برای نظارت و استفاده استفاده می کنیم. امنیت وب سایت ما را تقویت کنید. این تهدیدات امنیتی را کنترل می کند و آنها همچنین با برنامه های اشتراک خود خدمات حذف بدافزار را ارائه می دهند. ببینید چگونه Sucuri به ما کمک کرد 450،000 حمله را در مدت 3 ماه مسدود کنیم.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه وردپرس را از نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین ممکن است بخواهید مرحله به مرحله نهایی ما را ببینید امنیت وردپرس راهنما برای مبتدیان.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/beginners-guide-how-to-restore-wordpress-from-backup/.

دیدگاهتان را بنویسید