راهنمای مبتدیان: نام دامنه چیست و دامنه ها چگونه کار می کنند؟

معمولاً مبتدیان از ما می پرسند: نام دامنه چیست و دامنه ها چگونه کار می کنند؟ اگر مبتدی هستید ، ممکن است شنیده باشید که برای ساخت وب سایت به دامنه نیاز دارید.

با این حال ، بسیاری از مبتدیان نام دامنه را با یک وب سایت یا سرویس میزبانی وب اشتباه می گیرند. اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، تمام این اصطلاحات مختلف ممکن است خیلی فنی به نظر برسند.

در این راهنمای مبتدی ، ما به نام دامنه و نحوه کار دامنه ها پاسخ خواهیم داد. هدف کمک به شما در درک و انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت خود است.

Domain names and how do they work?

در اینجا یک مرور کلی از موضوعاتی است که در این راهنما شرح خواهیم داد.

نام دامنه چیست؟ h4>

نام دامنه آدرس وب سایت شماست که افراد برای بازدید از وب سایت شما در نوار URL مرورگر تایپ می کنند.

به زبان ساده ، اگر وب سایت شما یک خانه بود ، نام دامنه شما آدرس آن خواهد بود.

توضیحات دقیق تر:

اینترنت یک شبکه عظیم رایانه است که از طریق شبکه جهانی کابل به یکدیگر متصل می شوند. هر رایانه ای در این شبکه می تواند با رایانه های دیگر ارتباط برقرار کند.

برای شناسایی آنها ، به هر رایانه یک آدرس IP اختصاص داده شده است. این یک سری اعداد است که یک رایانه خاص را در اینترنت شناسایی می کند. یک آدرس IP معمولی به این شکل است:

66.249.66.1

اکنون به خاطر سپردن یک آدرس IP مانند این بسیار دشوار است. تصور کنید اگر مجبور شده اید از چنین شماره هایی برای بازدید از وب سایت های مورد علاقه خود استفاده کنید.

برای حل این مشکل نام دامنه اختراع شد.

حال اگر می خواهید از وب سایتی بازدید کنید ، نیازی به وارد کردن یک رشته طولانی از اعداد نیست. در عوض ، می توانید با تایپ نام دامنه به راحتی به خاطر سپرده شده در نوار آدرس مرورگر خود ، از آن دیدن کنید. به عنوان مثال ، wpbeginner.com.

در واقع نام دامنه ها چگونه کار می کنند؟ h4>

برای درک اینکه نام دامنه در واقع چگونه کار می کند ، نگاهی خواهیم انداخت که وقتی آن را در مرورگر خود وارد می کنید چه اتفاقی می افتد.

How domains work

وقتی نام دامنه ای را در مرورگر وب خود وارد می کنید ، ابتدا درخواستی را به شبکه سرورهای جهانی ارسال می کند که سیستم نام دامنه (DNS) را تشکیل می دهند.

سپس این سرورها به دنبال سرورهای نام مرتبط با دامنه می گردند و درخواست را به آن سرورهای نامی ارسال می کنند.

به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما در Bluehost میزبانی شود ، سپس اطلاعات سرور نام آن به این شکل خواهد بود:

ns1.bluehost.com
ns2.bluehost.com

این سرورهای نام رایانه هایی هستند که توسط شرکت میزبان شما مدیریت می شوند. شرکت میزبان شما درخواست شما را به رایانه ای که وب سایت شما در آن ذخیره شده ارسال می کند.

این رایانه وب سرور نامیده می شود. این نرم افزار ویژه ای نصب شده است (Apache، Nginx دو نرم افزار محبوب وب سرور هستند). وب سرور اکنون صفحه وب و اطلاعات مربوط به آن را واکشی می کند.

سرانجام ، سپس این داده ها را به مرورگر ارسال می کند.

نام دامنه چه تفاوتی با یک وب سایت و میزبانی وب دارد؟ h4>

web hosting

یک وب سایت از پرونده هایی مانند صفحات HTML تشکیل شده است ، نرم افزار سازنده وب سایت ، تصاویر و موارد دیگر.

اگر نام دامنه آدرس وب وب سایت شما باشد ، میزبانی وب خانه ای است که وب سایت شما در آن زندگی می کند.

این رایانه واقعی است که پرونده های وب سایت شما در آن ذخیره می شود. به چنین رایانه هایی سرور گفته می شود و توسط شرکتهای میزبان به عنوان سرویس ارائه می شوند.

برای ایجاد وب سایت خود ، هم به نام دامنه و هم به میزبانی وب نیاز دارید.

با این وجود ، لازم به یادآوری است که آنها دو سرویس جداگانه هستند و می توانید آنها را از دو شرکت مختلف خریداری کنید.

حال ممکن است از خود بپرسید که اگر آنها را از دو شرکت جداگانه بخرید چگونه کار می کند؟

شما فقط باید تنظیمات نام دامنه خود را ویرایش کنید و اطلاعات نام سرور ارائه شده توسط شرکت میزبان خود را وارد کنید. اطلاعات سرور Name مشخص می کند که برای چه نام های دامنه ای درخواست های کاربر ارسال شود.

ما توصیه می کنیم هم نام دامنه و هم میزبانی خود را از یک شرکت دریافت کنید. با این کار می توانید به راحتی در یک حساب کاربری آنها را مدیریت کنید.

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای ما در تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب .

انواع مختلف نام دامنه ها h4>

نام دامنه در بسیاری از برنامه های افزودنی مختلف موجود است. معروف ترین com است. گزینه های زیادی مانند .org ، .net ، .tv ، .info ، .io و موارد دیگر وجود دارد. با این حال ما همیشه با استفاده از پسوند دامنه .com .

بیایید نگاهی دقیق تر به انواع مختلف دامنه های موجود بیندازیم.

دامنه سطح بالا – TLD

دامنه سطح بالا یا TLD پسوندهای دامنه عمومی هستند که در بالاترین سطح در سیستم نام دامنه ذکر شده اند.

صدها TLD وجود دارد ، اما مشهورترین آنها .com ، .org و .net هستند. سایر TLD ها کمتر شناخته شده اند و استفاده از آنها را توصیه نمی کنیم. به عنوان مثال ، .biz ، .club ، .info ، .agency و موارد دیگر.

دامنه سطح بالا کد کشور – ccTLD

دامنه سطح بالا کد کشور یا ccTLD نام دامنه خاص کشور هستند که با پسوند کد کشور مانند .uk برای انگلستان ، .de برای آلمان ،. در هند پایان می یابد.

آنها توسط وب سایتهایی استفاده می شوند که می خواهند مخاطبان یک کشور خاص را هدف قرار دهند.

دامنه سطح بالای حمایت شده – sTLD

دامنه سطح بالا یا sTLD با حمایت مالی دسته ای از TLD است که دارای یک حامی مالی است که نماینده جامعه خاصی است که توسط پسوند دامنه ارائه می شود.

به عنوان مثال .edu برای سازمانهای مرتبط با آموزش ، .gov برای دولت ایالات متحده ، .mil برای ارتش ایالات متحده و موارد دیگر.

چه کسی مسئول سیستم نام دامنه است؟ h4>

شرکت اینترنتی برای نامها و شماره های اختصاص یافته (ICANN) سیستم نام دامنه ها را مدیریت می کند. این یک سازمان غیرانتفاعی است که سیاست های نام دامنه را ایجاد و اجرا می کند.

ICANN به شرکت هایی به نام Domain Name Registrar برای فروش نام دامنه اجازه می دهد. این ثبت کنندگان دامنه مجازند از طرف شما در ثبت نام دامنه تغییراتی ایجاد کنند.

ثبت نام دامنه می تواند نام دامنه را بفروشد ، سوابق ، تجدید و انتقال آن را به ثبت کنندگان دیگر مدیریت کند.

شما به عنوان یک مالک نام دامنه ، مسئول این هستید که به ثبت کننده بگویید که کجا درخواست ها را ارسال کند. شما همچنین مسئول تمدید ثبت دامنه خود هستید.

چگونه نام دامنه ای را برای وب سایت خود انتخاب کنیم؟ h4>

Choosing domain name

در حال حاضر بیش از 350 میلیون نام دامنه ثبت شده و هزاران نفر دیگر هر روز ثبت نام می کنند.

این بدان معنی است که همه موارد خوب قبلاً ثبت شده اند یا خیلی زود ثبت می شوند. این امر فشار زیادی را به کاربران جدید وارد می کند تا ایده دامنه ای برای وب سایت خود ارائه دهند.

در اینجا چند نکته سریع برای کمک به شما در انتخاب نام دامنه برای وب سایت بعدی خود آورده شده است.

  • با یک نام دامنه .com همراه باشید زیرا محبوب ترین ، آسان به خاطر سپاری شدن و تبلیغ آسان است.
  • مطمئن شوید کوتاه تر است و به راحتی به خاطر می آورید
  • تلفظ و هجی کردن آن را آسان کنید
  • از عدد یا خط فاصله استفاده نکنید
  • از تولیدکننده نام دامنه را انتخاب می کنید تا ایده های نام دامنه هوشمندانه را پیدا کنید

برای نکات بیشتر و مشاوره کاربردی ، به راهنمای ما در نحوه انتخاب بهترین نام دامنه برای وب سایت خود.

چگونه نام دامنه بخریم؟ h4>

شما می توانید نام دامنه را از یکی از ثبت نام کنندگان دامنه خریداری کنید. هزینه نام دامنه معمولاً 14.99 در سال است. برخی از شرکت های معروف نام دامنه عبارتند از:

با این حال ، خرید دامنه به طور خودکار به شما سرویس میزبانی نمی دهد. برای آن ، شما به یک حساب میزبانی وب نیز نیاز دارید.

بسیاری از میزبانی وردپرس خدمات ثبت دامنه را نیز ارائه می دهند . با این کار می توانید هر دو سرویس را در یک حساب مدیریت کنید و همچنین لازم نیست نگران تغییر تنظیمات نام سرور برای دامنه خود باشید.

ما توصیه می کنیم از Bluehost استفاده کنید. آنها به کاربران WPBeginner نام دامنه رایگان و 60٪ تخفیف در میزبانی خدمات ارائه می دهند. اساساً می توانید با پرداخت 2.75 دلار در ماه شروع کنید.

سوالات متداول درباره نام دامنه h4>

در طول سالها به هزاران مبتدی کمک کردیم تا اولین وب سایت های خود را راه اندازی کنند. ما تقریباً هر سوال احتمالی درباره نام دامنه را شنیده ایم که فکر می کنید.

در زیر پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد نام دامنه ارائه شده است.

1 زیر دامنه چیست؟

زیر دامنه اساساً یک دامنه کودک با نام دامنه اصلی است. به عنوان مثال ، videos.wpbeginner.com یک زیر دامنه از wpbeginner.com است.

به محض ثبت دامنه ، شما مجاز به ایجاد دامنه های فرعی توسط خودتان هستید.

زیر دامنه ها معمولاً توسط وب سایت ها برای ایجاد سایت های کودک با همان نام دامنه استفاده می شوند. به عنوان مثال ، یک وب سایت تجاری می تواند یک زیر دامنه برای وبلاگ یا فروشگاه آنلاین خود به عنوان store.example.com یا blog.example.com ایجاد کند

2. آیا می توانم ثبت نام دامنه خود را لغو کنم؟

برخی از ثبت کنندگان دامنه به شما امکان می دهند ثبت دامنه خود را در هر زمان لغو کنید. اگر ثبت نام خود را لغو کنید ، ثبت نام برای دیگران در دسترس خواهد بود.

سایر ثبت نام کنندگان دامنه به شما امکان می دهند به راحتی اجازه دهید ثبت دامنه شما منقضی شود.

در بیشتر موارد ، برای ثبت دامنه هیچ گونه بازپرداختی دریافت نخواهید کرد. با این حال ، برخی از ثبت کنندگان دامنه سیاست های بازپرداخت دارند که ممکن است بخواهید قبل از لغو ثبت نام با آنها در مورد آنها بحث کنید.

اگر ویژگی تمدید خودکار را روشن نکنید ، نام دامنه شما پس از دوره ثبت نامی که پرداخت کرده اید به سادگی منقضی می شود.

3. آیا می توانم وب سایت خود را به نام دامنه دیگری منتقل کنم؟

بله ، می توانید می توانید نام دامنه خود را به سمت سرور میزبان خود هدایت کنید. همچنین می توانید هر دو نام دامنه را به یک وب سایت نشان دهید.

با این حال ، موتورهای جستجو آن را محتوای تکراری می دانند و این بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر می گذارد.

ما یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه انتقال صحیح وب سایت به نام دامنه جدید و راه اندازی مجدد مسیرها ، بنابراین به SEO خود آسیب نمی رسانید .

4. آیا می توانم یک نام دامنه بفروشم؟

بله ، شما می توانید نام دامنه خود را بفروشید. نام دامنه مانند املاک و مستغلات برای وب است. تقاضای زیادی برای نام های دامنه های سفارشی با مارک خوب وجود دارد.

تجارت نام دامنه یک صنعت چند میلیون دلاری است. از آنجا که نام دامنه بسیار ارزان است ، کارآفرینان باهوش همیشه به دنبال ایده های عالی برای نام دامنه هستند تا دست خود را بدست آورند.

اگر می خواهید نام دامنه خود را بفروشید ، وب سایت های زیادی مانند Sedo وجود دارد ، GoDaddy و سایر مواردی که می توانید دامنه خود را برای فروش لیست کنید.

ثبت نام کنندگان مشهور مانند Domain.com همچنین به شما امکان می دهد دامنه های برتر را از ویژگی جستجوی دامنه خود خریداری کنید.

مرتبط: به بهترین گزینه های GoDaddy برای خرید دامنه.

5. حریم خصوصی دامنه چیست؟ آیا به آن احتیاج دارم؟

ICANN از افرادی که نام دامنه خود را ثبت می کنند نیاز دارد تا یک ایمیل ، آدرس فیزیکی ، شماره تلفن و سایر اطلاعات شخصی ارائه دهند تا در دسترس عموم قرار گیرد.

حریم خصوصی دامنه یک سرویس الحاقی جداگانه است که توسط ثبت کنندگان دامنه به فروش می رسد. به شما امکان می دهد اطلاعات پروکسی را به جای اطلاعات شخصی واقعی خود نشان دهید.

اگر نمی خواهید حریم خصوصی دامنه را بخرید. اما اگر نگران حریم خصوصی هستید ، می توانید این سرویس را با هزینه کمی خریداری کنید.

6. آیا می توانم بیش از یک نام دامنه خریداری کنم؟

بله ، می توانید هر تعداد نام دامنه که دوست دارید خریداری کنید.

7. از کجا می توانم در مورد ساخت وب سایت اطلاعات بیشتری کسب کنم؟

همین جا WPBeginner بزرگترین سایت منابع وردپرس در جهان برای مبتدیان است. ما دارای آموزش ، راهنمای گام به گام و فیلم هایی هستیم که به طور خاص برای کاربران مبتدی ایجاد شده اند.

در اینجا برخی از منابع مفیدی که در WPBeginner پیدا خواهید کرد (همه آنها کاملا رایگان هستند).

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد نام دامنه چیست و دامنه ها چگونه کار می کنند. همچنین ممکن است بخواهید لیست بهترین تولید کنندگان نام دامنه رایگان برای یافتن ایده های جالب برای نام دامنه بعدی خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/beginners-guide-what-is-a-domain-name-and-how-do-domains-work/.

دیدگاهتان را بنویسید