راهنمای مبتدیان برای سئو تصویر – بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو

آیا به دنبال بهبود SEO تصویر در وب سایت خود هستید؟ هنگامی که به درستی بهینه شود ، جستجوی تصویر می تواند بازدیدکنندگان جدید زیادی را به وب سایت شما بیاورد.

برای بهره مندی از SEO تصویر ، باید به موتورهای جستجو کمک کنید تصاویر خود را پیدا کنند و آنها را برای کلمات کلیدی مناسب فهرست بندی کنند.

در این راهنمای مبتدی ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با دنبال کردن بهترین روش های برتر SEO SEO را بهینه کنید.

Image SEO guide for beginners

در اینجا مختصری از آنچه در این مقاله خواهید آموخت ، آورده شده است.

بهینه سازی تصاویر برای سئو و سرعت h4>

سرعت نقش مهمی در سئو و تجربه کاربر دارد. موتورهای جستجو به طور مداوم وب سایت های سریع را در رتبه بالاتری قرار می دهند. این مورد برای جستجوی تصویر نیز صادق است.

تصاویر باعث افزایش بارگذاری صفحه شما می شوند. بارگیری آنها بیش از متن طول می کشد ، به این معنی که اگر چندین فایل تصویر بزرگ برای بارگیری وجود داشته باشد ، صفحه شما بارگیری کند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر سایت شما برای وب بهینه شده است. این عادت می تواند کمی مشکل باشد زیرا بسیاری از مبتدیان متخصص گرافیک و ویرایش تصویر نیستند.

ما یک راهنمای مفید در نحوه بهینه سازی تصاویر قبل از بارگذاری آنها در وب سایت خود.

بهترین راه برای بهینه سازی تصاویر ، ویرایش آنها در رایانه با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس مانند Adobe Photoshop است. این به شما امکان می دهد قالب مناسب برای ایجاد اندازه پرونده کوچک را انتخاب کنید.

همچنین می توانید از استفاده کنید پلاگین فشرده سازی تصویر برای وردپرس. این افزونه های بهینه ساز تصویر به شما امکان می دهند هنگام بارگذاری یک تصویر در وردپرس ، به طور خودکار از اندازه پرونده کم کنید.

متن Alt چیست؟ h4>

Alt text یا text alternative یک ویژگی HTML است که به برچسب img اضافه می شود و برای نمایش تصاویر در یک صفحه وب استفاده می شود. در کد HTML ساده به نظر می رسد:

Alt text used in search results

به دارندگان وب سایت اجازه می دهد تا تصویر را در متن ساده توصیف کنند. هدف اصلی متن جایگزین ، بهبود قابلیت دسترسی از طریق خوانندگان صفحه نمایش است که می توانند متن alt را برای کاربران کم بینا بخوانند.

متن Alt نیز برای سئوی تصویر بسیار مهم است. به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه تصویر را درک کنند.

موتورهای جستجوی مدرن با استفاده از هوش مصنوعی می توانند یک تصویر و محتوای آن را تشخیص دهند. با این حال ، آنها هنوز هم به دارندگان وب سایت اعتماد می کنند تا تصویر را به قول خودشان توصیف کنند.

متن Alt همچنین تصاویر را در جستجوی تصویر Google همراهی می کند ، که به کاربران در درک تصویر کمک می کند و شانس شما برای بازدید بیشتر را بهبود می بخشد.

Alternate text displayed next to a broken image

معمولاً متن alt در وب سایت شما قابل مشاهده نیست. اما اگر تصویری شکسته باشد یا پیدا نشود ، کاربران شما می توانند متن جایگزین را با یک نماد تصویر شکسته در کنار آن مشاهده کنند.

Search image by title

تفاوت بین متن Alt و عنوان چیست h4>

Alt text برای دسترسی و سئو تصویر استفاده می شود ، در حالی که قسمت عنوان توسط وردپرس برای جستجوی رسانه استفاده می شود.

Example of a caption displayed below an image

وردپرس برچسب alt را در کد واقعی مورد استفاده برای نمایش تصویر قرار می دهد. برچسب عنوان برای یافتن و نمایش تصاویر در پایگاه داده ذخیره می شود.

در گذشته ، WordPress برچسب عنوان را در کد HTML نیز وارد می کرد. با این حال ، از نظر دسترسی وضعیت ایده آل نبود ، به همین دلیل آنها آن را حذف کردند.

تفاوت بین متن Alt و زیرنویس چیست h4>

از متن alt برای توصیف تصویر برای موتورهای جستجو و صفحه خوان استفاده می شود. از طرف دیگر ، عنوان برای توصیف تصویر برای همه کاربران استفاده می شود.

متن Alt در وب سایت شما قابل مشاهده نیست در حالی که زیرنویس در زیر تصاویر شما قابل مشاهده است.

Adding alt text and caption to an image in WordPress

متن alt برای سئوی بهتر تصویر در وب سایت شما بسیار مهم است. زیرنویس اختیاری است و فقط درصورت استفاده از اطلاعات اضافی در مورد تصویر برای بازدیدکنندگان وب سایت ، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه افزودن متن Alt ، عنوان و عنوان به تصاویر در وردپرس h4>

Alt text ، عنوان و زیرنویس متادیتای تصویر را تشکیل می دهد که می توانید هنگام بارگذاری تصاویر در وردپرس به تصاویر اضافه کنید.

وقتی افزودن تصویر با استفاده از بلوک پیش فرض تصویر ، وردپرس به شما امکان می دهد افزودن زیرنویس و متن alt برای تصویر.

Editing an image in default WordPress editor

به طور خودکار از نام فایل عنوان برای تصویر ایجاد می کند. با کلیک روی دکمه ویرایش در نوار ابزار بلوک تصویر می توانید عنوان را تغییر دهید.

Changing image title in WordPress

با این کار پنجره آپلود کننده رسانه ظاهر می شود که در آن می توانید عنوان دلخواه خود را برای تصویر وارد کنید.

WordPress media library

همچنین می توانید برچسب و عنوان alt را برای تصاویری که قبلاً در وردپرس بارگذاری کرده اید ویرایش کنید. برای انجام این کار ، باید به صفحه رسانه »کتابخانه بروید و تصویری را که می خواهید ویرایش کنید قرار دهید.

Add alt tag and title via media library

با کلیک کردن بر روی تصویر ، پنجره بازشده جزئیات پیوست ظاهر می شود که در آن می توانید عنوان ، متن alt و عنوان را وارد کنید.

An image gallery with captions for each image

توجه: تغییر برچسب alt یا عنوان تصویر از طریق Media Library باعث تغییر آن در پست ها و صفحاتی نمی شود که تصویر قبلاً استفاده شده است.

زمان استفاده از زیرنویس برای تصاویر در وردپرس h4>

زیرنویس ها به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری برای یک تصویر به همه کاربران خود ارائه دهید. برای همه کاربران از جمله موتورهای جستجو و صفحه خوان ها روی صفحه قابل مشاهده هستند.

Disable attachment URLs in WordPress

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید اکثر وب سایت ها به طور معمول از زیرنویس با تصاویر در پست های وبلاگ یا صفحات خود استفاده نمی کنند. به این دلیل که برای توضیح یک تصویر اغلب به زیرنویس نیاز نیست.

زیرنویس ها در سناریوهای زیر مناسب ترند:

  • عکسهای خانوادگی یا رویدادی
  • عکسهایی که برای توضیح داستان پس زمینه نیاز به توضیحات بیشتری دارند
  • گالری های تصویر محصول

در اکثر موارد ، شما می توانید تصویر موجود در خود محتوای مقاله را توضیح دهید.

غیرفعال کردن پیوست صفحات در وردپرس h4>

وردپرس یک صفحه برای همه تصاویر بارگذاری شده در پست ها و صفحات خود ایجاد می کند. صفحه پیوست نامیده می شود. این صفحه فقط یک نسخه بزرگتر از تصویر واقعی را نشان می دهد و نه چیز دیگری.

این می تواند تأثیر منفی در SEO بر رتبه بندی جستجو داشته باشد. موتورهای جستجو صفحات کم یا کم متن را با کیفیت پایین یا “محتوای نازک” در نظر می گیرند.

به همین دلیل است که ما به کاربران توصیه می کنیم صفحات پیوست را در وب سایت شما غیرفعال کنند.

ساده ترین راه برای این کار نصب و فعال سازی افزونه Yoast SEO . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

با فعال شدن ، URL های پیوست را به طور خودکار خاموش می کند. همچنین می توانید با مراجعه به صفحه SEO »ظاهر جستجو و کلیک روی برگه رسانه ، صفحات پیوست را در وردپرس بصورت دستی خاموش کنید.

از اینجا مطمئن شوید که گزینه “Media & attachment URLs” روی “Yes” تنظیم شده باشد.

اگر از افزونه Yoast SEO استفاده نمی کنید ، می توانید هدایت صفحات پیوست پلاگین. این افزونه به سادگی افرادی را که از صفحه پیوست بازدید می کنند به پستی که تصویر در آن نمایش داده شده هدایت می کند.

همچنین می توانید با افزودن کد زیر به موضوع فایل توابع.php یا افزونه اختصاصی سایت .

تابع wpb_redirect_attachment_to_post () {
if (پیوست است ()) {
پست جهانی $؛
if (خالی ($ post)) $ post = get_queried_object ()؛
if ($ post-> post_parent) {
$ link = get_permalink ($ post-> post_parent)؛
wp_redirect (لینک $ ، '301')؛
خروج ()؛
}
دیگر {
// اگر پست والدین در دسترس نباشد چه باید کرد
wp_redirect (home_url () ، '301')؛
خروج ()؛
}
}
}
add_action ('template_redirect'، 'wpb_redirect_attachment_to_post')؛

نکات اضافی برای بهبود سئو تصویر h4>

افزودن برچسب alt تنها کاری نیست که می توانید برای بهبود SEO تصویر انجام دهید. در زیر چند نکته اضافی آورده شده است که باید هنگام افزودن تصاویر به پست های وبلاگ خود به خاطر بسپارید.

1 متن نوشتاری توصیفی را بنویسید

بسیاری از مبتدیان معمولاً فقط از یک یا دو کلمه به عنوان متن alt برای تصویر استفاده می کنند. این باعث می شود تصویر بیش از حد عمومی باشد و رتبه بندی آن دشوارتر باشد.

به عنوان مثال ، به جای فقط “بچه گربه ها” از “بچه گربه هایی که با اردک لاستیکی زرد بازی می کنند” استفاده کنید .

2. از نام فایلهای توصیفی برای تصاویر خود استفاده کنید

به جای ذخیره تصاویر خود به عنوان DSC00434.jpeg ، باید آنها را به درستی نامگذاری کنید. به کلمات کلیدی فکر کنید که کاربران در جستجو تایپ می کنند تا آن تصویر خاص را پیدا کنند.

در نام پرونده های تصویری خود مشخص و توصیف بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال ، red-wooden-house.jpeg از فقط house.jpeg بهتر است.

3. زمینه تصاویر خود را تهیه کنید

موتورهای جستجو هر روز هوشمندتر می شوند. آنها می توانند تصاویر را به خوبی تشخیص داده و دسته بندی کنند. با این حال ، آنها به شما نیاز دارند تا زمینه تصویر را فراهم کنید.

تصاویر شما باید با موضوع کلی پست یا صفحه مرتبط باشد. همچنین قرار دادن تصویر در نزدیک ترین متن مرتبط با مقاله شما بسیار مفید است.

4. بهترین روشهای جستجوگرها

را دنبال کنید

همچنین باید دستورالعمل های SEO برای شما وب سایت این باعث بهبود کلی شما می شود / “title =” نحوه بررسی اینکه آیا پست های وبلاگ وردپرس شما برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی شده اند “> رتبه بندی جستجو

از جمله جستجوی تصویر.

5. از عکس ها و تصاویر اصلی استفاده کنید

وب سایت های رایگان عکاسی سهام زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای تصاویر رایگان را برای پست های وبلاگ خود پیدا کنید. با این حال ، مشکل عکس های سهام این است که توسط هزاران وب سایت استفاده می شود.

سعی کنید از عکسهای اصلی استفاده کنید یا تصاویر با کیفیت ایجاد کنید که منحصر به وبلاگ شما هستند.

ما می دانیم که بیشتر وبلاگ نویسان عکاس یا طراح گرافیک نیستند. خوشبختانه ابزارهای آنلاین بسیار خوبی وجود دارد که می توانید از آنها برای عنوان برای وب سایت های خود گرافیک ایجاد کنید .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد SEO SEO برای وب سایت خود بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه رفع مشکلات معمول تصویر در وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/image-seo-optimize-images-for-search-engines/.

دیدگاهتان را بنویسید