راهنمای مالک وب سایت برای انتشار DNS (نسخه 2020)

مخفف سیستم نام دامنه ، DNS آدرس هر صفحه در وب است. وقتی نام دامنه را تایپ می کنید ، DNS کلماتی را که تایپ کرده اید به مرورگر خود ترجمه کرده و آنها را به سرورهای وب آدرس را می توانند درک کنند.

در این پست ، شما می آموزید که DNS چقدر حیاتی است ، چگونه می توانید تغییرات ایجاد کنید ، چگونه می توانید بر انتشار DNS تأثیر بگذارید ، چگونه می توانید فایل های DNS خود را ایمن نگه دارید ، و اینکه چرا انتقال به خدمات DNS برتر می تواند سایت وردپرس شما را به یک سایت هدایت کند سطح کاملاً جدیدی از کارایی.

آماده هستید؟ بیایید غواصی کنیم!

DNS چیست؟ h2>

اگر در مرورگر خود kinsta.com تایپ کنید ، سروری که صفحه اصلی Kinsta در آن ذخیره شده است نمی تواند انگلیسی را درک کند.

DNS نام دامنه ای را که تایپ کرده اید در مرورگر خود به آدرس IP (پروتکل اینترنت) ترجمه می کند. در مورد Kinsta ، DNS kinsta.com را به 216.3.128.12 ترجمه می کند. آدرس IP محل واقعی صفحه اصلی Kinsta در سرور است.

همه صفحات وب به این صورت عمل می کنند.

How DNS and IP addresses work together to make navigating the Web fast and easy.

آدرس DNS و IP دفترچه تلفن وب است.

همانطور که به خاطر سپردن آدرس IP یک وب سایت عملاً غیرممکن است ، DNS تمام کارهای سخت را برای شما انجام می دهد. و البته ، پیمایش کل اکوسیستم وب را برای انسان بسیار آسان می کند. بعضی اوقات DNS را به عنوان دفترچه تلفن اینترنت مشاهده خواهید کرد.

انواع DNS

انواع مختلفی از سوابق DNS وجود دارد که ممکن است لازم باشد از آنها آگاهی داشته باشید. سوابق اصلی عبارتند از:

ضبط h4>

بیشتر وقت خود را صرف ویرایش رکورد DNS A وب سایت خود خواهید کرد ، زیرا این رکورد توسط آدرس های وب IPv4 استفاده می شود برای اشاره به یک دامنه یا زیر دامنه. اگر سرور وب سایت شما از IPv6 به جای IPv4 استفاده می کند ، باید رکورد DNS AAAA خود را ویرایش کنید بجای. اگر مطمئن نیستید که IPv6 و IPv4 چیست ، در بخش بعدی آنها را پوشش خواهیم داد.

سوابق CNAME h4>

اگر از زیر دامنه های فرعی استفاده می کنید ، از رکورد CNAME برای مرتبط کردن این زیر دامنه ها با دامنه اصلی آنها استفاده می کنید. p >

سوابق MX h4>

اتصال وب سایت خود به سرویس نامه الکترونیکی که از آن استفاده می کند وظیفه سابقه MX است. شما برای اختصاص یک سرویس ایمیل خاص مانند Gmail از ضبط استفاده می کنید.

سوابق TXT h4>

هرزنامه همچنان آفت وب است. شما از رکورد TXT برای مبارزه با اسپمرهایی که بدنبال دامنه هایی هستند که محافظت نشده اند استفاده می کنید. اطلاعات بیشتر در مورد احراز هویت ایمیل را اینجا بخوانید.
DNS آدرس هر صفحه در وب است … … بدان معنی است که درک نحوه ایجاد تغییرات و ایمن نگه داشتن پرونده های DNS ضروری است. در اینجا بیشتر بیاموزید ? برای کلیک کنید صدای جیر جیر

اختصارات ضروری: IP و DNS

اگر آدرس IP وب سایت خود را هرگز ندیده اید ، می توانید آدرس IP وب سایت خود را از داشبورد MyKinsta خود مشاهده کنید.

برای نشان دادن آدرس IP وب سایت خود ، روی پیوند “سایتها” در سمت چپ داشبورد خود کلیک کنید و سپس برگه “اطلاعات” را انتخاب کنید که اطلاعات اساسی را برای قرار دادن وب سایت شما در وب نشان می دهد. p >

همچنین ، اگر هنوز این کار را نکرده اید ، یاد بگیرید که چگونه دامنه خود را به Kinsta اینجا هدایت کنید.

WordPress site IP address on MyKinsta

آدرس IP سایت وردپرس در MyKinsta

به آدرسهای IP مانند شماره تلفن فکر کنید. سرانجام ، شماره های جدید ما برای ارائه به مشتریان تمام شد ، بنابراین مجبور شدیم نحوه ترتیب شماره تلفن های مورد استفاده را تغییر دهیم. در مورد آدرسهای IP نیز همینطور است. IPv6 آدرس IP بیشتری را برای دستیابی به وب سایت های جدید به ما می دهد. با ادامه گسترش وب ، آدرس IP IPv4 به سادگی تمام شد!

شاید همچنین شنیده باشید که آدرس IP اختصاصی و آدرس IP مشترک وجود دارد . آدرس IP اختصاصی مانند شماره تلفن ثابت یا تلفن همراه شماست. این مختص شما و وب سایت شماست.

آدرس IP مشترک ، همانطور که از نام آن مشخص است ، توسط چندین وب سایت به اشتراک گذاشته شده است. آدرس های IP مشترک در وب سایت هایی که از وردپرس استفاده می کنند معمول است. مهم است که درک کنیم آدرس IP مشترک به این معنی نیست که وب سایت شما منابع دیگری را نیز به اشتراک می گذارد. Kinsta از میزبانهای مدیریت شده LXD و ظروف نرم افزاری LXC استفاده می کند .

خوب ، اکنون شما درک درستی از آدرس IP وب سایت خود و نحوه ارتباط این موضوع با DNS دارید ، مورد بعدی که باید در نظر بگیرید این است سرور نام .

سرور نام ضروری است زیرا بخشی از پل ارتباطی نام دامنه وب سایت شماست با آدرس IP که وب سایت شما در وب سرور خود قرار دارد. همچنین ممکن است سرورهای نام به نام سرورهای معتبر DNS را بشنوید.

برای یافتن دامنه یک وب سایت ، مرورگری که بازدید کننده شما از آن استفاده می کند از DNS برای یافتن سرور نام دامنه استفاده می کند. پرس و جو در واقع چیزی به نام رکورد A را درخواست می کند. ضبط شامل آدرس IP سرور وب است. توجه داشته باشید ، اگر وب سرور شما از آدرس IPv6 و نه آدرس IPv4 استفاده می کند ، از رکورد DNS AAAA به جای ضبط A استفاده می شود.

غالباً سرور نام در ابتدا سرور نامی است که توسط ثبت کننده دامنه استفاده می شود هنگام خرید دامنه نامی که وب سایت شما از آن استفاده می کند. توصیه کلی این است که سرور نام را به سرویس میزبانی وب خود تغییر دهید. شما با ویرایش پرونده DNS وب سایت خود این تغییر را ایجاد می کنید.

سرورهای نام مانند پلیس راهنمایی و رانندگی هستند که ترافیک وب را هدایت می کنند و اطمینان حاصل می کنند که دامنه مناسب به مرورگری که بازدید کنندگان وب سایت شما از آن استفاده می کنند تحویل داده شود.

فراموش نکنید ، وقتی سرور نام خود را به سرور میزبان خود تغییر می دهید ، هرگونه تغییر در آینده در DNS در سرور نام میزبان شما است ، نه سرور نام ثبت کننده دامنه اصلی شما. اگر مطمئن نیستید که سرور نام وب سایت شما از کدام نام استفاده می کند ، می توانید با ابزار جستجوی Whois بررسی کنید.

Check which nameserver your website is using with Whois.

بررسی کنید که نام سرور وب سایت شما از Whois استفاده می کند.

DNS Lookup چیست؟ h2>

به آخرین باری که یک وب سایت را جستجو کرده اید فکر کنید. زمانی که از لحظه ضربه زدن به کلید enter وب سایتی که در مرورگر شما ظاهر می شود ، طول کشیده است و ارتباط زیادی با جستجوی DNS دارد. همانطور که قبلاً می دانید ، هرچه وب سایت شما با سرعت بیشتری به یک بازدید کننده ارائه شود ، بهتر است.

همانطور که به یاد دارید ، وقتی شخصی نام دامنه وب سایت شما را در مرورگر خود تایپ می کند ، باید مکان وب سایت شما پیدا شود. پرونده DNS مرتبط با وب سایت شما شامل این اطلاعات از جمله سرور نام و آدرس IP است.

How DNS delivers the right webpage to a browser.

DNS برای اطمینان از تحویل صفحات وب مناسب با هر بار ورود دامنه یا جستجو دامنه حیاتی دارد. برای. (منبع تصویر: ویکی تکان دهنده )

می توانید جستجوی DNS را در عمل مشاهده کنید و ببینید که چگونه سرعت جستجوی DNS می تواند بر عملکرد وب سایت شما تأثیر بگذارد با استفاده از یکی از سرویس های تست سرعت مانند Pingdom .

اگر از خود می پرسید که آیا کنترل سرعت جستجوی DNS را مانند سایر عوامل موثر بر عملکرد وب سایت خود کنترل می کنید ، حق با شماست. در حقیقت ، کاهش سرعت جستجوی DNS از چند طریق قابل دستیابی است.

انتشار DNS چیست؟ h2>

اکنون که دانش پیشینه مورد نیاز خود را کسب کرده اید ، اکنون می توانیم بررسی دقیق کنیم که انتشار DNS چیست و چگونه می توانید عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهید.

هنگامی که تغییری در DNS وب سایت خود ایجاد می کنید ، تغییراتی که ایجاد می کنید مانند هدایت سایت خود به سرویس میزبانی جدید بلافاصله اتفاق نمی افتد. تکمیل به روزرسانی (انتشار) ممکن است زمانهای مختلفی را صرف کند. به این روش انتشار DNS گفته می شود.

زمان مشخصی برای تکمیل DNS وجود ندارد ، زیرا متغیرهای زیادی در رابطه با جنبه های ساخت و میزبانی سایت شما وجود دارد. یک مثال خوب TTL یا Time-To Delive است. TTL تأثیر اساسی در عملکرد وب سایت شما دارد. مقدار TTL مرتبط با یک رکورد DNS تأثیر بسزایی در سرعت انتشار DNS خواهد داشت.

انتشار DNS واقعاً چه مدت طول می کشد؟ h2>

به طور پیش فرض ، بیشتر TTL برای رکوردهای DNS شما در یک بازه زمانی بین 1 تا 4 ساعت تنظیم می شود. به عنوان مثال ، وقتی دامنه خود را به Kinsta هدایت می کنید ، گزینه تنظیم TTL را دارید.

Kinsta توصیه می کند TTL وب سایت خود را روی 1 ساعت تنظیم کنید ، که اتفاقاً زمان تعیین شده به طور پیش فرض است. با این کار زمان بارگیری وب سایت شما تا حد ممکن کم است.

Reduce the load time of your website by setting your DNS TTL.

شما با انتخاب زمان کم TTL می تواند زمان بارگیری وب سایت شما را کاهش دهد.

سرورهای نام همچنین می توانند بر مقادیر TTL تأثیر بگذارند ، بنابراین ، زمان بارگذاری وب سایت شما . Kinsta بر سرعت انتشار DNS تأثیر نمی گذارد.

با این وجود ، اگر دامنه خود را به Kinsta منتقل می کنید ، تغییر در TTL پایین قبل از شروع انتقال اطمینان حاصل کنید که تغییرات در کمترین زمان ممکن به اتمام رسیده است (تکثیر).

چگونه می توانم بدانم که DNS من در حال تکثیر است؟ h3>

از آنجا که وب در شبکه گسترده سرورهایی که اینترنت را تشکیل می دهند میزبانی می شود ، سوابق DNS وب سایت شما می تواند در بسیاری از سرورها ذخیره شود. لازم به یادآوری است که انتشار فقط زمانی کامل می شود که همه این پرونده های DNS ذخیره شده به روز شوند.

به همین دلیل است که در بعضی موارد ، انتشار DNS می تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد . این مورد را بخاطر بسپارید هنگام ایجاد تغییر در پرونده DNS که ممکن است به زمان حساس باشد و بر عملکرد وب سایت شما تأثیر بگذارد.

اگر می خواهید بررسی کنید که آیا انتشار DNS تغییر کرده است ، یک ابزار مفید whatsmydns.net وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

هدایت دامنه خود به Kinsta

اگر می خواهید سرویس های میزبانی را تغییر دهید ، یکی از کاربردهای کاربردی پرونده DNS وب سایت شماست. به عنوان مثال ، اگر می خواهید Kinsta از عهده میزبانی وردپرس خود برآید ، هنگام اشاره دامنه خود به Kinsta ، چند گزینه دارید:

اولین گزینه شما استفاده از سابقه DNS خود است .

گزینه دوم شما استفاده از سرورهای نام است. این یک DNS Premium است که یک دقیقه دیگر به آن خواهیم رسید.

گزینه دوم به شما امکان کنترل بیشتر DNS می دهد. Kinsta از Amazon Route 53 – یک شبکه جهانی Anycast – استفاده می کند که وب سایت شما را تضمین می کند. دارای حداکثر زمان تاخیر با تأخیر کم برای ارائه سرعت و عملکرد در کلاس جهانی است. Amazon Route 53 Premium DNS با همه برنامه ها به صورت رایگان گنجانده شده است.

Use your DNS A record or nameserver to connect your website to Kinsta hosting.

دامنه ها را به داشبورد MyKinsta خود اضافه کنید.

عیب یابی: چگونه DNS Cache خود را شستشو کنیم h2>

شما برخی از تغییرات را در پرونده DNS وب سایت خود ایجاد کرده و بررسی کرده اید که انتشار DNS به پایان رسیده است ، اما وب سایت شما مطابق انتظار شما عمل نمی کند.

چه خبر است؟ اغلب ، شما با حافظه پنهان DNS مشکلی دارید.

هنگام بازدید از وب سایت ها ، مرورگر شما سایت هایی را که مشاهده کرده اید ردیابی می کند. آیا هنگام بازگشت به وب سایتی متوجه شده اید که به نظر می رسد کمی سریعتر بارگیری می شود؟ دلیل این امر این است که مرورگر شما مکان سایت را ذخیره یا “ذخیره” کرده است ، بنابراین لازم نیست مرورگر پیدا کند محل سرور محل میزبانی سایت.

حافظه پنهان شامل یک رکورد موقتی از آدرس IP وب سایت ، نام میزبان و رکورد DNS A یا AAAA است.

حافظه پنهان DNS وب سایت شما به همان روشی ذخیره اطلاعات در مورد سایت شما کار می کند. اگر با وب سایت خود مشکلی دارید ، این ممکن است به این دلیل که حافظه پنهان DNS شما خراب شده است یا داده های موجود در حافظه پنهان DNS به درستی به روز نشده است.

فلاشینگ به راحتی به معنای تخلیه حافظه پنهان DNS است . با این کار می توانید بسیاری از مواردی را که ممکن است هنگام مدیریت وب سایت با آن روبرو شوید حل و فصل کند. نحوه شستشوی حافظه پنهان DNS برای هر سیستم عامل (سیستم عامل) متفاوت است. برای سیستم عامل مورد استفاده خود مراحل زیر را دنبال کنید:

روشن کردن حافظه پنهان DNS وب سایت خود ایده خوبی است ، خصوصاً اگر میزبان وب سایت خود را تغییر می دهید. به عنوان مثال ، اگر در DNS A record تغییراتی ایجاد می کنید ، با شستشوی حافظه پنهان اطمینان حاصل خواهید کرد که هنگام بررسی بارگیری سایت به نسخه صحیح سایت خود نگاه می کنید و هنگام مهاجرت کامل شد.

امنیت DNS h2>

ایمن سازی سایت وردپرس سایت وردپرس امری حیاتی است. بازدیدکنندگان سایت شما می خواهند اطمینان داشته باشند که می توانند از سایت شما به طور ایمن استفاده کنند. در زمینه امنیت DNS ، حملات DDoS (انکار سرویس توزیع شده) یک خطر کنونی است. شما باید خیلی به آن توجه کنید.

یكی از مهمترین حملات DNS در تاریخ 21 اكتبر 2016 رخ داد كه باعث از بین رفتن بزرگترین وب سایتهای جهان از جمله توییتر و eBay شد. برخی حتی این DNS Doomsday را صدا کردند. اتفاقی که افتاد این بود که حمله DDoS سرورهای نام های تجاری بزرگ آنلاین را هدف قرار داد. همانطور که قبلاً یاد گرفتیم ، بدون سرور نام کار DNS نمی تواند آدرس IP وب سایتی را که از مرورگر کاربر درخواست می شود ، پیدا کند.

برای جلوگیری یا حداقل کاهش تأثیرات حمله به سایت وردپرس ، چندین مرحله وجود دارد که می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از میزبانی امن وردپرس ، در مراحل خاصی برای جلوگیری از حملات DDoS .

در Kinsta ، ما امنیت وب سایت مشتریان خود را بسیار جدی می گیریم. یکی از راه های بسیاری که به ایمن سازی وب سایت ها کمک می کنیم استفاده از احراز هویت دو عاملی (2FA) است.

اگر از بانکداری آنلاین استفاده می کنید ممکن است قبلاً با این مسئله روبرو شده باشید. برای دسترسی به حساب بانکی خود ، باید دو یا چند مورد از اطلاعات را ارائه دهید تا ثابت کنید شما همان هستید که می گویید. Kinsta از یک سیستم مشابه برای محافظت از همه وب سایت هایی که میزبان ما است استفاده می کند.

2FA یکی از اجزای مهم اسلحه خانه شما برای محافظت از وب سایت وردپرس شماست. در حالی که وردپرس همچنان به عنوان یک CMS محبوب شناخته می شود ، هکرها به طور مداوم وب سایت های مورد استفاده با استفاده از وردپرس .

اولین سطح دفاع در برابر حمله رمزهای عبوری است که برای محافظت از سایت خود استفاده می کنید. متأسفانه ، رمزهای عبور ضعیف هنوز در سراسر وب گسترده است. در واقع ، بررسی سالانه گذرواژه ها توسط مرکز امنیت سایبری ملی به این نتیجه رسید که 123456 و به دنبال آن” qwerty “و کلمه” رمز عبور “هنوز هم معمولاً استفاده می شوند.

Strong passwords are vital to protect your website and its DNS files from attack.

123456 به طور مداوم بیشترین استفاده از رمز عبور توسط مصرف کنندگان است. (منبع تصویر: NCSC)

با استفاده از دو اطلاعات ، فقط شما می دانید که یک روش قوی و اثبات شده برای محافظت از وب سایت شما در برابر حمله است. این شامل حملاتی است که می تواند روی پرونده های DNS شما تأثیر بگذارد و وب سایت شما را به طور بالقوه پایین بیاورد. بیشتر سیستم های 2FA از پیامک برای ارسال کدهای تأیید اعتبار استفاده می کنند که قسمت دوم سرویس 2FA را تشکیل می دهند.

در Kinsta ، ما کارهای مختلفی را انجام می دهیم تا از حملات مبادله سیم کارت که تلفن شما را هدف قرار می دهد جلوگیری کنیم. روش مبتنی بر Authenticator ما از کدهای ایجاد شده به صورت پویا در Google Authenticator ، 1Password و سایر برنامه های 2FA استفاده می کند. اگر هنوز این کار را نکرده اید ، می توانید با فعال کردن 2FA با راهنمای مفید ما آشنا شوید.

نسل بعدی DNS

ما فقط چند مورد از اولین اقداماتی را که می توانید برای محافظت از پرونده های DNS وب سایت خود در برابر حمله انجام دهید ، بیان کردیم. اما اگر بتوانید یک قدم جلوتر بروید چه می کنید؟

همزمان با انطباق مشاغل با روشهای جدید کار انبوه از راه دور ، امنیت سایبری امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اگر تیم ها و کاربران فناوری اطلاعات کسب و کار شما به کار از راه دور ادامه دهند ، محافظت از وب سایت وردپرس و پرونده های پشتیبانی کننده DNS از آن بسیار مهم است.

“شما احتمالاً مثل ما DNS را اشتباه انجام می دهید” گفت برایان آرمسترانگ ، بنیانگذار Canopy در یک پست وبلاگی که در سال 2014 نوشت. او مقاله خود را در پی حمله DDoS نوشت که ارائه دهنده DNS وب سایت خود ، DNSimple را از کار انداخت.

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات DNS رایگان کار کافی را انجام می دهند. با این حال ، با توجه به اهمیت بیشتر امنیت سایبری در دنیای پس از COVID-19 ، ارتقا the خدمات DNS که وب سایت شما از آن استفاده می کند از اهمیت بالاتری برخوردار است.

Kinsta از همه ارائه دهندگان خدمات برتر DNS نظرسنجی کرد و تصمیم گرفت با آمازون مسیر 53 شریک شود. این سرویس برای اطمینان از زنده ماندن وب سایت شما ، DNS خرابی و مسیریابی موقعیت مکانی را ارائه می دهد.
نمی دانید آیا حق بیمه DNS ارزش آن را دارد؟ ? این راهنما همه موارد را از ایمن نگه داشتن پرونده های DNS گرفته تا اینکه چرا انتقال به یک سرویس برتر می تواند سایت شما را به سطح جدیدی برساند را پوشش می دهد. ? برای توییت کلیک کنید

خلاصه h2>

درک چگونگی کنترل پرونده های DNS بر روی وب سایت شما برای حفظ یک وب سایت قابل اطمینان ، امن و کارآمد بسیار حیاتی است. . ایجاد تغییر در پرونده های DNS باید با دقت انجام شود. پس از اتمام تغییرات ، قدردانی از نحوه کارکرد DNS و تأثیر آن بر عملکرد آن ، به روزرسانی سایت شما را با حداقل تأخیر تضمین می کند.

انتشار DNS یکی از ملفه های اساسی نگهداری وب سایت مناسب است. انتشار DNS همچنین چیزی بیش از تنظیم مقدار TTL کم برای هر تغییری است که اعمال می کنید.

با تکامل وب و گسترش اکوسیستم سرورهای نام ، DNS به عنصری حیاتی برای اطمینان از عملکرد کارآمد وب تبدیل شده است. و همه ارائه دهندگان خدمات DNS یکسان نیستند.

ممکن است چندین سال از سرویس DNS رایگان و بدون هیچ مشکلی استفاده کرده باشید. امروز با افزایش امنیت سایبری ، زمان آن است که انتقال به سرویس های برتر DNS برای محافظت از سلامت دراز مدت شما باشد. سایت اینترنتی.


اگر از این مقاله لذت بردید ، پس از آن دوست دارید Kinsta’s WordPress platform hosting. وب سایت خود را توربوشارژ کرده و از تیم پیشکسوت وردپرس ما پشتیبانی 24/7 ساعته دریافت کنید. زیرساختهای Google Cloud ما بر مقیاس گذاری خودکار ، عملکرد و امنیت تمرکز دارند. بگذارید تفاوت Kinsta را به شما نشان دهیم! برنامه های ما را بررسی کنید a >

منبع:
https://kinsta.com/blog/dns-propagation/.

دیدگاهتان را بنویسید