تکامل رابط کاربری وردپرس (2003 – 2019)

رابط کاربری وردپرس از زمان اولین انتشار در سال 2003 به طور پیوسته تکامل یافته است. وردپرس کار خود را به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی ساده آغاز کرد و اکنون به یک بستر کامل CMS رسیده است. در این مقاله ، ما شما را به گذشته بازمی گردانیم تا مراحل مختلف تکامل رابط کاربری وردپرس را از سال 2003 تاکنون نشان دهید.

Evolution of WordPress user interface since 2003

آغاز وردپرس h4>

وردپرس از سال 2003 شروع به کار کرد. عمدتا به این دلیل که توسعه یک نرم افزار وبلاگ نویسی معروف b2 / cafelog که قبلاً محبوب بود ، توسط توسعه دهندگان اصلی آنها متوقف شد.

دو کاربر پرشور b2 / cafelog ، Matt Mullenweg و Mike Little ، تصمیم گرفتند یک پلت فرم جدید در بالای b2 / cafelog ایجاد کنند. وردپرس برای اولین بار در تاریخ 27 مه سال 2003 منتشر شد. درباره مقاله منبع وردپرس در مقاله ما در تاریخچه وردپرس .

از آن زمان ، بسیاری از نسخه های وردپرس منتشر شده است. در این مقاله مواردی را که تغییر بزرگی در رابط کاربری پانل مدیریت ایجاد کرده اند برجسته می کنیم.

وردپرس 0.71 – (ژوئن 2003) h4>

صفحه فرود پنل مدیریت وردپرس 0.71 مستقیماً صفحه نوشتن پست بود. همانطور که می بینید هیچ داشبوردی وجود نداشت.

ویژگی ها بسیار محدود بودند و به همین سادگی نگهداری می شدند. فقط می توانید به هر پست یک دسته اختصاص دهید. این نسخه از وردپرس روش نصب خسته کننده ای داشت که در آن شما باید اطلاعات زیادی را به صورت دستی تغییر دهید.

وردپرس 1.0.1 (مایل – 2004) h4>

WordPress 1.0.1 Miles was released January 3, 2004

با شروع این نسخه ، وردپرس شروع به نام عمده انتشارات خود به نام نوازندگان موسیقی جاز کرد. همانطور که مشاهده می کنید این نسخه به نام موسیقیدان مشهور ، مایلس دیویس نامگذاری شده است.

در این نسخه ، وردپرس دیگر از استفاده از ساختار پرونده b2 دست کشید و به سمت سبک پرونده خود حرکت کرد. ویژگی های جدید شامل انتخاب چند دسته ، ساختار URL دوستانه SEO ، تعدیل نظر ، نصب کننده جدید و چندین پیشرفت دیگر است.

WordPress 1.2 – Mingus (مه 2004) h4>

WordPress 1.2 Mingus User Interface

وردپرس 1.2 به نام چارلز مینگوس نامگذاری شد ، یک نسخه با ارزش بود. یکی از مهمترین نسخه های به روز شده در این نسخه ، معرفی “پلاگین ها” بود.

سایر تغییرات قابل توجه شامل زیر مجموعه ها ، زمینه های سفارشی ، ایجاد تصویر بند انگشتی ، پیش نمایش پست ، رمزهای عبور رمزگذاری شده و امکان پینگ همزمان بیش از یک سرویس بود.

WordPress 1.5 – Strayhorn (فوریه 2005)

این نسخه از وردپرس به نام Billy Strayhorn نامگذاری شد. این اولین نگاه اجمالی به سبک داشبورد جدید را نشان داد. این از Ajax استفاده نمی کرد و سرعت آن بسیار کندتر از وردپرسی بود که امروز از آن استفاده می کنیم.

ویژگی مهم دیگر معرفی صفحات در امتداد پست های جانبی بود که به کاربران اجازه می داد صفحاتی ثابت را که بخشی از وبلاگ آنها نبود ایجاد کنند. این نسخه همچنین پشتیبانی از نصب چندین تم را در یک نصب وردپرس اضافه کرد.

WordPress 2.0 – Duke (دسامبر 2005)

WordPress 2.0 Duke

وردپرس 2.0 یک تغییرات اساسی در رابط مدیر وردپرس ایجاد کرد. دارای یک هدر بزرگ آبی بود که در بالای آن یک تعمیر اساسی در قسمت سرپرست وجود داشت. این بسیار سریعتر از نسخه های قبلی بود زیرا از Ajax برای انجام کارهای خاص استفاده می کرد.

این نسخه همچنین شامل ویرایشگر کامل WYSIWIG . Akismet به عنوان یک افزونه برای مبارزه با رشد مشکل هرزنامه نظر . برخی دیگر از ویژگی های قابل توجه بارگذاری تصویر / پرونده ، پیش نمایش موضوع از طریق تصویر بند انگشتی (screenshot.png) ، بهبود سرعت ارسال ، قلاب های جدید برای توسعه دهندگان و موارد دیگر بود.

وردپرس 2.1 – الا (ژانویه 2007) h4>

WordPress 2.1

WordPress 2.1 Ella اولین نسخه معرفی صفحه مدیر جدید برای مدیریت نظرات بود. روند مدیریت نظرات به طور قابل توجهی بهبود یافته است زیرا کاربران قادر به حذف یا تأیید نظرات بدون بارگیری مجدد صفحه های مدیریت هستند.

WordPress 2.3 – Dexter (سپتامبر 2007) h4>

WordPress 2.3

این نسخه رابط کاربری وردپرس را به شدت تغییر نداد اما چندین پیشرفت قابل توجه به آن اضافه کرد. برای اولین بار وردپرس پشتیبانی محلی را برای افزودن برچسب به پست های شما بهبود بخشید.

این همچنین اعلان های بروزرسانی را معرفی می کند که به هسته و افزونه های وردپرس اجازه می دهد هنگام وجود نسخه جدید ، اعلان ها را نشان دهند. این نسخه همچنین هدایت خودکار کاربران را برای تصحیح URL وردپرس آغاز کرد ، همانطور که در تنظیمات تعریف شده است.

WordPress 2.5 – Brecker (مارس 2008)

WordPress 2.5

برای وردپرس 2.5 ، تیم وردپرس برای تعمیرات اساسی رابط کاربری وردپرس با Happy Cog ، یک شرکت مشاوره در زمینه طراحی وب ، همکاری کردند. این یک طراحی مجدد عمده یا بهتر بگوییم از نو تصور از وردپرس است که چگونه امروز از آن استفاده می کنیم.

WordPress 2.5 Editor

داشبورد خیلی بهتر شد زیرا آنها اطلاعات مفید بیشتری را در آنجا اضافه کردند. این اولین نسخه ای بود که ما با یک کلیک ارتقا پلاگین هایی را دیدیم که در فهرست افزونه های وردپرس بودند. ویرایشگر بصری بسیار بهتر و گالری داخلی نیز در این نسخه گنجانده شده بود.

بسیاری از اجزای اصلی این طراحی مجدد هنوز قسمت عمده ای از نرم افزار هستند. با این حال ، شکل ظاهری آن فقط 10 ماه بعد به سرعت تغییر کرد.

WordPress 2.7 – Coltrane (دسامبر 2008)

WordPress 2.7

WordPress 2.7 یک ارتقا major مهم دیگر رابط کاربری مدیر WordPress ایجاد کرد. اکنون کاربران قادر به تنظیم مجدد عناصر داشبورد وردپرس بودند. گزینه های صفحه نمایش معرفی شد تا کاربران بتوانند عناصر را برای تأمین نیازهای خود نشان دهند و پنهان کنند.

سایر ویژگی های قابل توجه شامل نصب خودکار پلاگین ها از طریق پنل مدیریت وردپرس است. به نظرات پنل سرپرست ، نظرات رشته ای ، پست های مهم ، میانبرهای صفحه کلید ، صفحه بندی نظرات و موارد دیگر پاسخ دهید.

WordPress 2.9 – Carmen (دسامبر 2009)

WordPress 2.9 Image editing

WordPress 2.9 Plugin update screen

WordPress 2.9 رابط کاربری را تغییر نداد اما چندین ویژگی جدید اضافه کرد که به زیبایی در رابط وردپرس ادغام شدند. یکی از این تغییرات سیستم بروزرسانی پلاگین بود که به کاربران امکان می داد پلاگین های خود را با یک کلیک به نسخه جدیدتر به روز کنند.

یکی دیگر از تغییرات عمده در انتشار ، ویژگی های ویرایش تصویر بود که به کاربران اجازه می داد برش ، تغییر اندازه ، چرخش ، مقیاس گذاری و تلنگر دادن تصاویر در وردپرس .

WordPress 3.0 – Thelonious (2010)

WordPress 3.0

وردپرس 3.0 Thelonious یک نسخه اصلی وردپرس بود که واقعاً وردپرس را از یک بستر وبلاگ نویسی به یک CMS کامل تبدیل کرد. این معرفی انواع پست ها ، طبقه بندی ها ، پس زمینه های سفارشی ، عناوین ، لینک های کوتاه و منوهای ناوبری . همچنین این رسم سنتی است که هر سال یک موضوع پیش فرض جدید معرفی می کند ، این موضوع پیش فرض جدید Twenty Ten نام داشت.

این نسخه یک پروژه خواهر وردپرس به نام WordPress MU را در هسته اصلی وردپرس ادغام کرد. این ویژگی اکنون با نام چند سایت وردپرس . سبک اصلی رابط سرپرست قادر بود همه این تغییرات عمده را بدون تعدیل قابل توجه در قسمت مدیر تطبیق دهد.

WordPress 3.1 – Django Reinhardt (2011)

WordPress 3.1

وردپرس 3.1 افزودن ویژگی به رابط کاربری قدرتمند وردپرس را ادامه داد. با این نسخه جدید ، وردپرس نوار مدیریت ، قالب های ارسال و ویژگی پیوند داخلی بهتر را معرفی کرد.

WordPress 3.3 – Sonny (2011)

WordPress 3.3 UI

در دسامبر 2011 منتشر شد ، وردپرس 3.3 همراه با ویژگی ها و بهبودهایی در رابط کاربری وردپرس موجود است. این برنامه منوهای پرواز را برای ناوبری بهتر در منطقه مدیر ، یک نوار مدیر اصلاح شده ، کشیدن و رها کردن برای بارگذاری رسانه و نکات ابزار اضافه کرده است. اطلاعات بیشتر ویژگی ها و تصاویر صفحه وردپرس 3.3 .

وردپرس 3.5 – الوین (2012) h4>

WordPress 3.5

دستگاه های همراه و وضوح بالا از قبل برای همه کاربران قابل دسترسی بودند. وردپرس 3.5 رابط کاربری دستگاه های مدرن نمایش شبکیه چشم را ساده کرد. این شامل آیکون های به روز شده و سبک های انطباقی است که در هر وضوح صفحه نمایش عالی به نظر می رسند. موارد بیشتر ویژگی ها و عکس های وردپرس 3.5 .

WordPress 3.8 – Parker (2013)

WordPress 3.8 Admin UI

شکل و سبک اصلی رابط کاربری وردپرس از سال 2008 تغییر نکرده و برای یک نسخه اصلی بسیار منقضی شده است. هدف از این بروزرسانی این بود که دستگاه های موبایل با ظرافت بیشتری اداره شود و وردپرس در دسترس باشد. پس از یک تناز کار ، رابط کاربری جدید وردپرس با وردپرس 3.8 منتشر شد.

رابط کاربری جدیدی که همچنان مورد استفاده قرار می گیرد (با پیشرفت های جزئی) قابلیت پاسخگویی به تلفن همراه را داشت ، دارای طرح های رنگی بیشتری بود ، از فونت های آیکون استفاده می کرد و برای تایپوگرافی Open Sans استفاده می کرد.

WordPress 3.8 mobile

وردپرس 3.9 – اسمیت (2014) h4>

WordPress 3.9

وردپرس برای مدیریت ویژگی های جدید به بهبود رابط کاربر ادامه می داد. وردپرس 3.9 چندین پیشرفت را با استفاده از دکمه های مسطح در ویرایشگر پست ، کشیدن و رها کردن بارگذاری تصاویر ، پیش نمایش های گالری و موارد دیگر انجام داد. همچنین هنگام افزودن ابزارک در تنظیم کننده تم ، پیش نمایش های زنده را اضافه کرد. به ویژگی ها و تصاویر صفحه وردپرس 3.9 بیشتر مراجعه کنید .

وردپرس 4.0 – بنی (2014) h4>

WordPress 4.0

همان سال وردپرس 4.0 منتشر شد. در UI تغییر عمده ای رخ نداد. با این حال ، تغییرات جالب توجهی در ظاهر مدیر وردپرس وجود دارد.

یک نمای شبکه جدید برای گالری Media با پیمایش بی نهایت و ویرایش روان معرفی شد. به تصاویر و ویژگی های وردپرس 4.0 a مراجعه کنید a >

وردپرس 4.2 – پاول (2015) h4>

WordPress 4.2

وردپرس 4.2 با یک پیشرفت کوچک اما قابل توجه در طرح رنگ منطقه مدیر روبرو شد. به رنگ خاکستری ها رنگ آبی ملایمی ایجاد شد و آبی ها به آبی خالص و بدون کانال قرمز تغییر یافتند. به ویژگی ها و تصاویر صفحه وردپرس 4.2 بیشتر مراجعه کنید .

وردپرس 4.5 – کلمن (2016) h4>

Inline link editing in WordPress 4.5

وردپرس 4.5 از طریق برخی پیشرفتها در ویرایشگر پیش فرض پست بصری پیش فرض وردپرس. ویژگی جدید ویرایش پیوند درون خطی همراه با برخی از میانبرهای متن درون خطی جدید ارائه شد.

پیش نمایش های پاسخگو در برنامه تنظیم کننده زمینه اضافه شدند که به کاربران اجازه می داد بدون تغییر دستگاه ، پیش زمینه دسک تاپ ، رایانه لوحی و تلفن همراه خود را پیش نمایش کنند. برای مشاهده ویژگی های بیشتر ، به مقاله ما در مورد انتشار .

وردپرس 4.6 – فلفل (2016) h4>

Shiny updates in WordPress 4.6

در وردپرس 4.6 ، تیم اصلی تصمیم گرفت به جای بارگیری Open Sans از سرورهای Google ، از قلم های بومی استفاده کند. این نسخه همچنین به روزرسانی های ساده ای را ارائه می دهد که به کاربران امکان نصب ، به روزرسانی و حذف پلاگین ها / مضامین را بدون ترک صفحه می دهد.

وردپرس 4.8 – Vaughan (2017)

Media Widgets introduced in WordPress 4.8

وردپرس 4.8 مجموعه جدیدی از ابزارک ها را برای افزودن رسانه مانند تصاویر ، صوت ، فیلم و متن غنی معرفی کرد. همچنین ویجت داشبورد جدیدی اضافه شد که اخبار و رویدادهای وردپرس را نمایش می داد. برای ویژگی ها و عکس های بیشتر ، به مروری بر وردپرس 4.8 .

وردپرس 4.9 – تیپتون (2017) h4>

New Theme browsing experience in WordPress 4.9

آخرین نسخه اصلی وردپرس برای سال 2017 ویژگی های بیشتری به Theme Customizer اضافه کرد. این یک تجربه مرور جدید و پیش نمایش تم در سفارشی سازی را اضافه کرد.

همچنین با اضافه کردن ویژگی های برجسته سازی نحو و تکمیل خودکار ، ویرایش کد در CSS سفارشی و ویرایشگرهای تم / پلاگین را بسیار آسان تر کرد.

WordPress 5.0 – Bebo (2019)

Gutenberg

وردپرس 5.0 نسخه عمده ای در سال 2018 بود که همراه با یک ویرایشگر محتوای کاملاً جدید مبتنی بر بلوک به نام گوتنبرگ .

گوتنبرگ به شما امکان می دهد با استفاده از رابط کشیدن و رها کردن ، به راحتی طرح های محتوای زیبایی ایجاد کنید. همچنین می توانید از save و از بلوک های وردپرس خود دوباره استفاده کنید .

در حالی که گوتنبرگ برای تبدیل شدن به یک ویژگی کامل هنوز یک راه طولانی در پیش دارد سازنده صفحه وردپرس ، برنامه هایی برای توسعه عملکرد ویرایشگر بلوک در مناطق دیگر وردپرس وجود دارد.

مشاهده کنید: گوتنبرگ در مقابل سازنده صفحه وردپرس برای دیدن تفاوت های کامل.

هنگامی که برای اولین بار راه اندازی شد ، بحث های زیادی پیرامون ویرایشگر جدید بلوک گوتنبرگ وجود داشت. حتی بسیاری از کاربران گوتنبرگ را به نفع عنوان ویرایشگر کلاسیک .

با این حال ما معتقدیم که این به روزرسانی یک گام ضروری به جلو برای وردپرس بود زیرا رابط ویرایشگر کلاسیک قدیمی در مقایسه با نسخه دیگر a href = “https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how کمی قدیمی به نظر می رسید -to-select-the-best-website-builder / “title =” نحوه انتخاب بهترین سازنده وب سایت در سال 2019 (مقایسه شده) “> سازندگان وب سایت های محبوب

در بازار.

چیزهای هیجان انگیز زیادی در کار وجود دارد که به شما کمک می کند رابط وردپرس در نسخه های بعدی به جلو برود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که تکامل رابط کاربری وردپرس از زمان انتشار اولین آن در سال 2003 را مشاهده کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما را از برترین شرکتها و مشاغل وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/showcase/evolution-of-wordpress-user-interface-2003-2009/.

دیدگاهتان را بنویسید