از کدام پرونده های وردپرس باید پشتیبان تهیه کنید؟ و راه درست برای انجام آن

اغلب از ما می پرسند که از کدام پرونده های وردپرس باید پشتیبان تهیه کنم؟ داشتن نسخه پشتیبان وردپرس به روز از شما در برابر خرابی ها و هک های غیر منتظره سرور محافظت می کند. اما اگر نمی خواهید از هر پرونده پشتیبان تهیه نکنید. در این مقاله ، ما به شما خواهیم گفت که کدام یک از پرونده های وردپرس برای تهیه نسخه پشتیبان مهم هستند و روش صحیح انجام آن است.

Which WordPress files to backup

چرا یک نسخه پشتیبان از وردپرس راه اندازی می کنیم؟ h4>

همه وب سایت های موجود در اینترنت در برابر هک شدن حملات ، حملات DDOS ، سرقت داده ها و از دست رفتن داده ها آسیب پذیر هستند. این اتفاق حتی برای ایمن ترین وب سایت های اینترنت نیز می تواند رخ دهد.

یک راه حل پشتیبان گیری از وردپرس برای وب سایت شما ، بیمه شما در برابر همه چیزهای وحشتناک است. به شما امکان می دهد محتوای خود را ایمن نگه دارید و وب سایت خود را پس از یک حادثه بازیابی کنید.

بسیاری از مبتدیان معتقدند که سایت های آنها احتمالاً نیازی به سیستم پشتیبان ندارند. تا اینکه با یک تصادف روبرو شدند و متوجه شدند که اگر یک نسخه پشتیبان تهیه می کردند چقدر آسان بود.

بهترین راه برای ایجاد پشتیبان گیری از وردپرس چیست؟ h4>

بهترین راه برای راه اندازی پشتیبان استفاده از سیستم پشتیبان گیری خودکار است.

چندین افزونه پشتیبان گیری رایگان و پولی وردپرس در دسترس است. می توانید نگاهی به انتخاب متخصص ما در بهترین افزونه های پشتیبان گیری از وردپرس .

اگر بودجه دارید ، توصیه می کنیم از VaultPress استفاده کنید. این تغییرات به طور خودکار همگام سازی می شود ، پشتیبان گیری روزانه را با اسکن های امنیتی حفظ می کند و به راحتی بازیابی می شود. ما از VaultPress استفاده می کنیم برای همه پروژه های وردپرس خود.

با این حال بیشتر مالکان دوست ندارند ماهیانه هزینه بپردازند. به همین دلیل توصیه می کنیم از BackupBuddy استفاده کنید. این محبوب ترین افزونه پشتیبان گیری وردپرس در بازار است. به آموزش ما در مورد نحوه با BackupBuddy محتوای وردپرس خود را ایمن نگه دارید .

به یاد داشته باشید ، فقط یک بار باید راه حل پشتیبان را تنظیم کنید. پس از آن ، به طور خودکار پشتیبان گیری برای شما ایجاد می شود.

کدام پرونده های وردپرس برای پشتیبان گیری؟ h4>

سایت وردپرس شما دارای سه نوع پرونده و یک پایگاه داده است.

  • پرونده های اصلی وردپرس
  • پرونده ها در پوشه wp-content (طرح زمینه ، افزونه ها و آپلودهای شما)
  • پرونده های پیکربندی وردپرس
  • پایگاه داده وردپرس شما

پشتیبان گیری از پرونده های اصلی وردپرس h4>

هسته اصلی وردپرس فایلهایی هستند که سایت وردپرس شما را اجرا می کنند. شما به طور معمول هرگز تغییری در این پرونده ها ایجاد نمی کنید ، بنابراین آنها در همه سایت های وردپرس ثابت باقی می مانند.

پرونده های اصلی وردپرس شامل تمام پرونده های موجود در پوشه ریشه ، پوشه wp-شامل و wp-admin است.

همیشه می توانید نسخه جدید این پرونده ها را از وب سایت WordPress.org دریافت کنید. به همین دلیل شما همیشه نیازی به پشتیبان گیری از این پرونده ها ندارید.

Core WordPress Files

پشتیبان گیری از پوشه wp-content

پوشه wp-content جایی که وردپرس تمام تصاویر ، رسانه ها ، مضامین و افزونه های شما را در آن ذخیره می کند. محتویات این پوشه منحصر به وب سایت شماست.

اگر می دانید چه افزونه ها و موضوعی را در سایت وردپرس خود نصب کرده اید ، پس همیشه می توانید نسخه های جدیدی از این افزونه ها و مضامین را از منابع آنها دریافت کنید. در این صورت ، نیازی به پشتیبان گیری از پوشه های پلاگین و تم ندارید.

اگر نمی توانید تمام افزونه ها یا موضوعی را که نصب کرده اید به خاطر بسپارید ، باید از این پوشه ها نیز پشتیبان تهیه کنید. اگر تم سفارشی دارید ، قطعاً از این پوشه ها پشتیبان تهیه کنید.

تمام تصاویر و بارگذاری های شما به پوشه / wp-content / uploads می رود. اگر این پوشه را گم کنید ، دیگر نمی توانید دوباره آن را ایجاد کنید. همیشه باید از این پوشه پشتیبان تهیه کنید .

پوشه wp-content همچنین محلی است که سایر افزونه های وردپرس شما ممکن است پوشه های خود را ایجاد کنند.

wp-content folder

افزونه هایی مانند W3 Total Cache ، WP Super Cache و غیره ، همچنین ممکن است پوشه ها و پرونده هایی را در پوشه wp-content شما ایجاد کند. می توانید با خیال راحت آن فایل ها را نادیده بگیرید زیرا این پلاگین ها می توانند آن پرونده ها را دوباره تولید کنند.

با این وجود افزونه هایی مانند گالری Envira پوشه هایی را برای ذخیره فایل ها برای گالری های خود ایجاد کنید. باید از این پوشه ها پشتیبان تهیه کنید.

شما باید مطمئن شوید که پرونده هایی که با استفاده از پلاگین بارگذاری کرده اید از تهیه نسخه پشتیبان خارج نیستند.

پشتیبان گیری از پرونده های پیکربندی وردپرس h4>

پرونده های پیکربندی وردپرس حاوی اطلاعات مهم تنظیمات وب سایت وردپرس شما هستند. دو فایل مهم پیکربندی وردپرس عبارتند از:

این پرونده ها حاوی تنظیماتی هستند که مربوط به سایت وردپرس شما هستند. می توان آنها را به صورت دستی دوباره ساخت ، اما افزودن همیشه آنها به نسخه های پشتیبان بی خطر است.

پشتیبان گیری از پایگاه داده وردپرس h4>

وردپرس تمام داده ها را در یک MySQL ذخیره می کند . اینجا جایی است که تمام پست ها ، صفحات ، کاربران ، نظرات و سایر موارد شما ذخیره می شود.

این قسمت از سایت وردپرس شما است که به طور مداوم به روز می شود. به همین دلیل است که شما باید پشتیبان گیری از پایگاه داده را ایجاد کنید بیشتر.

چرا فقط از همه پرونده ها و پایگاه داده پشتیبان گیری نمی شود؟ h4>

شما باید حداقل یک بار در ماه از همه پرونده ها و پایگاه داده وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای وب سایت های شلوغ ، می توانید یک بار در هفته پشتیبان گیری کامل یا حتی یک بار در روز ایجاد کنید.

با این وجود ، باید به خاطر داشته باشید که ایجاد نسخه پشتیبان کامل ، منابع زیادی را می طلبد. اگر در میزبانی مشترک وردپرس / a> ، پس این می تواند منابع سرور شما را گرفتار کند. ممکن است منجر به یک وب سایت کند شود و یا حتی ممکن است سایت شما را از دسترس خارج کند.

ذخیره کردن پرونده های بزرگ پشتیبان در cloud فضای ذخیره سازی شما را اشغال می کند. انتقال پرونده های بزرگ نیز می تواند برای سرور مشترک دشوار باشد ، که ممکن است منجر به آپلودهای ناتمام یا پشتیبان گیری خراب شود.

با گفتن این موارد ، بیایید ببینیم که یک استراتژی ایده آل برای پشتیبان گیری از سایت وردپرس شما چیست؟

ایجاد چندین برنامه پشتیبان گیری از وردپرس h4>

بهترین راه برای تنظیم نسخه پشتیبان استفاده از چندین برنامه است. می توانید چندین برنامه پشتیبان مانند این ایجاد کنید:

  • پشتیبان گیری کامل از وردپرس هر ماه
  • هر هفته پشتیبان گیری جزئی از وردپرس
  • پایگاه داده فقط هر روز پشتیبان تهیه می کند

اکثر افزونه های پشتیبان گیری وردپرس به شما امکان می دهد چندین برنامه را تنظیم کنید. نحوه انجام این کار را در BackupBuddy به شما نشان خواهیم داد. . برای سایر افزونه ها ، اسناد آنها را برای راهنمایی بررسی کنید.

وارد وردپرس خود شوید قسمت مدیریت در BackupBuddy . برنامه های پشتیبان خود را که در آنجا لیست شده است ، مشاهده خواهید کرد.

اگر اولین بار است که از BackupBuddy استفاده می کنید ، به طور خودکار شما را به جادوگر راه اندازی سریع می رساند.

quick setup wizard in BackupBuddy

دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و BackupBuddy اولین نسخه پشتیبان تهیه می کند.

پس از آن به صفحه BackupBuddy »پشتیبان گیری صفحه. برای تهیه پشتیبان فقط برای پایگاه داده و دو دکمه متوجه خواهید شد.

برای اضافه کردن نمایه پشتیبان جدید ، روی نماد بعلاوه کنار آنها کلیک کنید.

Add new backup profile button

بعد ، دو فیلد خواهید دید. “فقط پرونده ها” را از فهرست کشویی انتخاب کنید و سپس نامی را برای این نمایه پشتیبان تهیه کنید ، به عنوان مثال پشتیبان گیری جزئی

Setup and Add Backup Profile

بعد از آن باید روی نماد چرخ دنده در کنار نمایه تازه ایجاد شده خود کلیک کنید.

Customize your backup profile

با این کار یک پنجره بازشو ظاهر می شود که می توانید نحوه ایجاد پشتیبان گیری از این نمایه را شخصی سازی کنید.

ابتدا باید علامت کادر کنار گزینه “برای تهیه نسخه پشتیبان از فایلهای پیش فرض جهانی استفاده شود؟” را بردارید. این به شما فایل های وردپرس و ساختار پوشه را نشان می دهد.

customizing backup profile

به سادگی ماوس خود را به پوشه ها و پرونده هایی که می خواهید حذف شوند ببرید و سپس روی دکمه منفی کلیک کنید. این کار را برای بهبود پوشه های wp-شامل و wp-admin ، پرونده ها در پوشه root و پرونده های ایجاد شده پلاگین در داخل پوشه wp-content انجام دهید.

پس از پایان کار بر روی دکمه ذخیره تنظیمات نمایه کلیک کنید.

اکنون باید برای افزودن برنامه جدید به صفحه BackupBuddy »برنامه ها بروید.

به این برنامه نامگذاری کنید و سپس نمایه پشتیبان خود را انتخاب کنید. پس از آن می توانید فاصله پشتیبان را انتخاب کنید. به شما اجازه می دهد شما از طیف وسیعی از گزینه ها از یک بار در ساعت تا یک بار در سال انتخاب می کنید.

Adding a new schedule

برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل های جزئی ، ما هفته ای یک یا دو بار برنامه را توصیه می کنیم.

برای انتخاب محل ذخیره نسخه پشتیبان ، روی دکمه مقصد از راه دور کلیک کنید. برای ذخیره تغییرات ، روی دکمه افزودن برنامه جدید کلیک کنید.

این همه ، BackupBuddy اکنون بر اساس برنامه ای که شما تعیین کرده اید ، پشتیبان بخشی از پرونده های شما ایجاد می کند.

می توانید برنامه ها و پروفایل های پشتیبان بیشتری اضافه کنید تا مطمئن شوید نسخه پشتیبان تهیه شده بیش از حد نفخ ندارد ، قابل جابجایی قابل انتقال است و به راحتی بازیابی می شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید از کدام پرونده های وردپرس باید پشتیبان تهیه کنید؟ و روش صحیح برای انجام آن. همچنین ممکن است بخواهید عنوان 13 نکته و هک مهم برای محافظت از منطقه مدیر وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/which-wordpress-files-should-you-backup-and-the-right-way-to-do-it/.

دیدگاهتان را بنویسید