آنچه در WordPress 5.3 می آید (ویژگی ها و تصاویر صفحه)

انتظار می رود وردپرس 5.3 در تاریخ 12 نوامبر 2019 منتشر شود. این آخرین نسخه مهم سال خواهد بود و با برخی پیشرفت های قابل توجه روانه بازار می شود.

ما توسعه را از نزدیک دنبال کرده و اولین بتا را آزمایش کرده ایم تا ویژگی های جدیدی را که در راه است امتحان کنیم.

این برنامه دارای ویژگی های جدید ، بهبود ویرایشگر بلوک و به روزرسانی رابط کاربر است. همچنین بسیاری از پیشرفت های پشت صحنه برای توسعه دهندگان نیز وجود دارد.

در این مقاله ، ما با ویژگی ها و عکس های صفحه نمایش آنچه را که در وردپرس 5.3 می آید ، به شما نشان خواهیم داد.

Features and screenshots of the upcoming WordPress 5.3

توجه: می توانید نسخه بتا را امتحان کنید در رایانه یا در محیط صحنه سازی با استفاده از https تستر بتا وردپرس .

وردپرس 5.3 هنوز در دست توسعه است ، به این معنی که ویژگی ها هنوز هم می توانند تغییر کنند و ممکن است در نسخه نهایی ایجاد نشوند.

با گفتن این مطلب ، بیایید نگاهی به آنچه در وردپرس 5.3 می آید بیاندازیم.

یک قالب جدید پیش فرض وردپرس h4>

این نسخه با طرح زمینه پیش فرض جدید وردپرس به نام Twenty Twenty ارائه می شود. این موضوع زیبا توسط Anders Norén طراحی شده است و بر اساس چاپلین است ، یک قالب رایگان وردپرس ، که قبلا در فهرست قالب WordPress.org منتشر شد.

ظریف ترین قسمت این موضوع جدید تایپوگرافی است. همراه با اینتر نوع حروف (قلم) ، که در انواع مختلف وجود دارد عرضها (پررنگ ، مورب ، زیاد پررنگ). این فونت برای عناوین واقعاً خوب کار می کند و باعث برجسته تر و واضح تر شدن آنها می شود. در صفحات کوچکتر نیز عالی به نظر می رسد.

Above the fold area in Twenty Twenty

بیست و بیست کاربر را قادر می سازد تا از مزایای ویرایشگر بلوک وردپرس و ایجاد طرح بندی محتوای زیبا برای پست ها و صفحات آنها.

Blog post layout in Twenty Twenty

شامل یک جلد و یک الگوی تمام عرض برای پست ها و صفحات. دو منوی ناوبری در بالا ، یک منوی پیوندهای اجتماعی در پایین و دو منوی جداگانه برای صفحه های موبایل وجود دارد.

طرح زمینه دارای یک طرح تک ستونی است ، به این معنی که هیچ نوار کناری در سمت چپ یا راست محتوای شما وجود ندارد. با این حال ، شامل دو منطقه آماده ویجت در پایین است.

و بله ، با همه بهترین سازندگان صفحه وردپرس نیز.

به روزرسانی های طراحی و رابط کاربری h4>

وردپرس 5.3 چندین تغییر در ظاهر کلی رابط کاربری وردپرس ایجاد می کند. این تغییرات شدید نیستند و ممکن است برخی از کاربران اصلاً متوجه آنها نشوند. با این حال ، آنها انسجام را در ظاهر کلی منطقه مدیر ایجاد می کنند.

Appearance changes in WordPress dashboard

هدف در اینجا بهبود تضادهای رنگی در زمینه ها و دکمه های فرم ، افزودن یک پالت رنگ جدید و ترکیب ظاهر و احساس ویرایشگر و سایر صفحه های مدیریت وردپرس است.

Better highlighting of form fields

همچنین دسترسی به قسمت مدیریت وردپرس را بهبود می بخشد و آن را به یک تجربه سرگرم کننده برای همه کاربران تبدیل می کند.

بلوک های جدید و بهبود یافته h4>

تغییرات زیادی در ویرایشگر بلوک گوتنبرگ در این نسخه.

گذشته از پیشرفت های موجود در چندین بلوک گوتنبرگ ، رابط کاربری و تجربه کلی کاربر نیز با انیمیشن ها و نکات بصری جدید بهبود یافته است.

گروهها را با هم مسدود کنید

اکنون می توانید گروه هایی از بلوک ها ایجاد کنید و به عنوان یک گروه با آنها تعامل داشته باشید.

Adding a group block in WordPress 5.3

می توانید به سادگی یک بلوک گروهی اضافه کنید و شروع به اضافه کردن بلوک در آن کنید ، یا می توانید بلوک های موجود را به گروه بکشید و رها کنید ، یا اگر می خواهید آنها را از گروه جدا کنید.

با این کار می توانید چندین مورد بلوک را به عنوان یک بلوک گروهی قابل استفاده مجدد ذخیره کنید ، بنابراین می توانید رنگ پس زمینه را به گروه اعمال کنید ، مورد را قبل یا بعد از گروه وارد کنید و آن را کپی کنید.

Group block interactions

بلوک تصویر بهبود یافته

بلوک تصویر جدید اکنون به شما امکان می دهد سبکی را برای تصاویر انتخاب کنید. در حال حاضر ، با دو سبک Default و Circle mask ارسال می شود.

Image block styles

بلوک ستون های بهبود یافته

بلوک ستون ها اکنون از شما می خواهد که برای ستون های خود یک طرح را انتخاب کنید یا عرض هر ستون را از تنظیمات ستون ها تنظیم کنید.

Column width and pattern

افزودن محل نگهدارنده بلوک جدید در داخل هر ستون نیز کاملاً قابل مشاهده است و ایجاد طرح های پیچیده چند ستونی را آسان می کند.

بلوک جدول بهبود یافته

بلوک جدول نیز در وردپرس 5.3 بهبود می یابد. اکنون می توانید سبک ها را انتخاب کرده و به سطرهای جدول خود راه راه اضافه کنید.

The new table block in WordPress 5.3

بلوک جدول بهبود یافته همچنین به شما امکان می دهد ردیف های هدر و پاورقی را به جدول خود اضافه کنید.

بلوک دکمه بهبود یافته

اگر می خواهید دکمه را در پست ها یا صفحات اضافه کنید ، سپس دکمه بلوک بهبود یافته را دوست دارید که به شما امکان می دهد خودتان شعاع مرز را انتخاب کنید.

Improved button block in WordPress 5.3

همچنین می توانید هدف را تعیین کرده و ویژگی rel را به پیوند اضافه کنید ، به این معنی که می توانید پیوندهای دکمه را در پنجره جدید باز کرده و در صورت لزوم آن را غیرفعال کنید.

بلوک آخرین ارسال ها

در حال حاضر ، بلوک آخرین ارسال ها به سادگی لیستی از پست های اخیر شما را اضافه می کند. در وردپرس 5.3 ، آخرین بلوک ارسال ها به شما امکان می دهد گزیده ها را اضافه کنید و طول گزیده ها را نیز کنترل کنید.

Latest posts block in upcoming WordPress 5.3

با این وجود هنوز تصاویر کوچک پست را نشان نمی دهد. به راهنمای ما در مراجعه کنید نحوه نمایش پست های اخیر با تصاویر کوچک برای راهنمایی در مورد چگونگی انجام این کار.

سایر تغییرات قابل توجه در ویرایشگر بلوک

همانطور که می دانید ویرایشگر جدید وردپرس با JavaScript و PHP نوشته شده است. سریع و قابل استفاده نگه داشتن آن برای همه کاربران یک کار بزرگ است.

تیم ویرایشگر بلوک توانسته است آن را برای وردپرس 5.3 آینده حتی سریعتر کند. آنها هنگام آزمایش با 1000 بلوک و 36000 کلمه پست ، 1.5 ثانیه از زمان بارگیری را تراشیده اند.

پیوندهای اجتماعی جدید در ویرایشگر مسدود می شوند h4>

وردپرس 5.3 دارای یک بلوک کاملاً جدید از پیوندهای اجتماعی است تا به راحتی نمادهای رسانه های اجتماعی را در داخل پست ها و صفحات وردپرس خود اضافه کنید.

New social links block in WordPress 5.3

می توانید نمادهای موردنظر خود را اضافه یا حذف کنید ، آنها را به نمایه های رسانه های اجتماعی خود پیوند دهید و حتی از لیست وب سایت های رسانه های اجتماعی برای افزودن انتخاب کنید.

مرتبط: به آموزش ما در نحوه افزودن سریع دکمه های اشتراک اجتماعی با تعداد کل اشتراک گذاری برای پست ها و صفحات خود.

بارگذاری های تصویر بهبود یافته در وردپرس 5.3

بارگذاری تصاویر از تلفن های همراه یا دوربین های دیجیتال در وردپرس تجربه خوبی نیست. معمولاً این تصاویر دارای اندازه پرونده های عظیمی هستند که به زمان بیشتری نیاز دارند و منابع میزبانی وردپرس برای پایان بارگذاری.

وردپرس 5.3 ، این وضعیت را بهبود می بخشد و روند بارگذاری و ایجاد تصویر را به طور خودکار ذخیره می کند. این بدان معناست که آپلودهای شما از وسط شکسته نمی شوند و وردپرس می تواند بارگذاری را برای پایان دادن به آن از سر بگیرد.

همچنین با استفاده از فوق داده EXIF ​​ که چیزی است که توسط دوربین یا تلفن شما به تصویر اصلی اضافه شده است.

آخرین اما نه کمترین ، این به شما امکان می دهد از اندازه تصویر بسیار بزرگ در پست ها و صفحات وردپرس خود استفاده کنید. این بدان معنی است که تصاویر شما زیبا و واضح به نظر می رسند.

تأیید آدرس پست الکترونیکی مدیر وردپرس h4>

در حال حاضر ، فقط می توانید به صفحه تنظیمات »عمومی بروید و آدرس ایمیل پیش فرض مدیر وردپرس را تغییر دهید.

این آدرس بسیار مهم است زیرا وردپرس تنظیم مجدد رمز عبور و سایر ایمیل های اعلان را به آدرس ارسال می کند. وردپرس 5.3 ، تأیید آدرس ایمیل جدید را برای اطمینان از اینکه ایمیل های بعدی را از دست نمی دهید ، اجباری می کند.

Verify admin email address

بسیار مهم است که شما از WP Mail SMTP a استفاده می کنید > پلاگین همراه با سرویس SMTP برای اطمینان از اینکه ایمیل های سرپرست شما واقعاً تحویل می شوند. به راهنمای ما در نحوه رفع عدم ارسال ایمیل از طریق وردپرس .

گزارش بهداشت سایت در وردپرس 5.3

ویژگی Health Site در وردپرس 5.1 معرفی شده است. این اصولاً به دارندگان وب سایت کمک می کند تا عملکرد و WordPress را تحت نظر داشته باشند مسائل امنیتی که ممکن است سایت آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

وردپرس 5.3 تغییراتی در ویژگی ایجاد می کند. مهمتر از همه ، نمایش نمره سلامت سایت بر حسب درصد متوقف می شود.

Site health score will be shown as a status in WordPress 5.3

در عوض ، اکنون امتیاز بررسی سلامت سایت سایت را به عنوان “باید بهبود ببخشد” و “خوب” نشان می دهد.

هنوز هم می توانید 100٪ نمره سلامت سایت در وردپرس با پاک کردن تمام تست های ذکر شده در برگه وضعیت.

تحت بهبودهای هود در وردپرس 5.3

وردپرس 5.3 پیشرفت های بسیاری را برای توسعه دهندگان به ارمغان آورده است. در زیر برخی از موارد زیر تغییر کاپوت آورده شده است.

وقتی گزینه “دلسرد کردن موتورهای جستجو برای نمایه سازی این وب سایت” را بررسی کنید ، وردپرس 5.3 راهی بهتر برای دلسرد کردن موتورهای جستجو از نمایه سازی یک وب سایت ارائه می دهد. ( # 43590 )

نسخه آینده همچنین با PHP 7.4 سازگاری وردپرس را بهبود می بخشد. ( # 47441 ، # 47704 ، # 47746 ، # 47746 ، # 47783 )

وردپرس 5.3 با عملکرد بهینه شده تاریخ و منطقه زمانی بهبود می یابد ، که به توسعه دهندگان امکان می دهد از آنها به طور موثرتری در پروژه های خود استفاده کنند. ( مشاهده جزئیات )

ضامن رمز عبور نمایش / پنهان اکنون در صفحه های ورود به سیستم WordPress در هر دو دستگاه تلفن همراه و دسک تاپ در دسترس خواهد بود. ( # 42888 ) p >

Show / hide password on WordPress login screens

تغییرات چند سایته وردپرس در 5.3

اگر از چند سایت وردپرس برای ایجاد شبکه چند سایت a > ، سپس این پیشرفت ها را بسیار مفید خواهید یافت.

توسعه دهندگان اکنون می توانند سایتها را بر اساس وضعیت فیلتر کنند ( # 37392 ، # 37684 )

اکنون Multisite نسخه پایگاه داده را به عنوان متا ذخیره می کند ( # 41685 )

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا ایده خوبی در مورد نسخه وردپرس 5.3 داشته باشید. به ما بگویید چه ویژگی هایی برای شما جالب است و چه چیزی را می خواهید در نسخه بعدی وردپرس مشاهده کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/news/whats-coming-in-wordpress-5-3-features-and-screenshots/.

دیدگاهتان را بنویسید